Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester United Football Club

NYTT TEMA
Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 1037
09.12.18 16:47
Slikkepott: Mourinho likte definitivt ikke det positive fokuset på Pogba gjennom VM, og hvordan det plutselig ble til spørsmål om hvordan han ikke får frem de samme prestasjonene, hva er det Mourinho gjør feil. Det var ikke noe utelukkende positivt fokus ala at man gleder seg til å starte sesongen med Pogba. Nei, man skulle passe på å få frem nøyaktig hvorfor Pogba ikke leverer tilsvarende i United. At forholdet ikke har vært all verdens siden er vel ikke akkurat noen hemmelighet.

Som intenst anti-Mourinho så må du gjerne vri absolutt alt han sier og gjør, og alt ved ham som trener og person, om til noe som er 100% negativt, om du dét vil.

Men faktumet er nok at du ikke kjenner fyren, har aldri snakket med ham, og vet dermed ingenting om hva han "definitivt" likte eller tenkte om noe som helst.

Mou fikk spørmsål under VM om hva som var grunnen til at Pogba så så mye bedre ut for landslaget gjennom hele VM enn det han jevnlig gjorde for United. Mou svarte på spørsmålene ved å forklare sitt synspunkt (og personlig setter jeg pris på at folk svarer meg på det jeg spør dem om.) Dette synspunktet var ikke fasiten, man kan gjerne ha andre synspunkt på saken. Selv var jeg derimot helt enig med hans tanker rundt Pogbas fokus og evner til å prestere i et kort og intenst mesterskap versus en lang sesong på klubblaget.

Når det er sagt så synes jeg også at Pogbas VM-prestasjon var/er rimelig overvurdert av veldig mange. Han scorte noen mål og hadde kanskje noen assists også, så vidt jeg kan huske, men var først og fremst god på den måten at han gjorde sine oppgaver på en jevnt enkel og effektiv måte og var en velfungerende brikke i et sterkt kollektiv. Han var ikke noen dominant og fremragende spiller som "løftet" laget sitt til topps (á la det Modric gjorde for Kroatia). Det var vel ingen på Frankrike som stakk seg skikkelig ut på den måten, men etter mitt syn så kunne man like vel fint ramse opp fire-fem andre franskmenn som gjorde et sterkere individuelt mesterskap enn Pogba.

"At forholdet ikke har vært all verdens siden er vel ikke akkurat noen hemmelighet."

Det har vært åpenbart, ja.

Men i Mourinhos pottesure og negativt innstilte sesonginnledning, så var det i alle fall én positiv ting som foregikk: Han snakket varmt om Pogba offentlig og ga ham kapteinsbindet i flere kamper. Hva som foregikk bak i kulissene er det bare de som selv befant seg der som vet - ikke vi utenforstående supportere eller journalister som ønsker lage mest mulig kvalm rundt United og manageren - men det kunne se ut til at Mou forsøkte å bedre forholdet til spilleren sin og konstatere utad sin tillit til ham - at han har troa på Pogba og ønsker å se ham lykkes, uttalte han senest i går i to av de post-match intervjuene som svært mange som vanlig har valgt å bare trekke negativitet ut av.

Pogba på sin side, som kom hjem fra ferie skyhøy på seg selv (og som tidligere antydet, en del høyere enn jeg egentlig mener han hadde grunn til å være) etter å ha blitt verdensmester med Frankrike, svarte med å komme med flere offentlige uttalelser allerede fra første post-match intervju, som skapte uro rundt sin fremtid i klubben og tillit til sin manager.

"Jammen Mourinho kritiserer jo spillere offentlig hele tida, da må jo han tåle at spillerne gjør det samme mot ham!!!!!"

Jajaja, man høster som man sår og hele den pakka. Skal heller ikke påstå at den offentlige spillerkritikken er den delen av Mourinhos lederstil som jeg er mest begeistret for.

Men at the end of the day så er Pogba bare én spiller som skal innrette seg etter alle de andre i en større spillergruppe, så vel som de som er hans overordnede, så lenge United er hans lønnsbetaler. Og den overordnede - manageren som er sjefen for spillergruppa - det er Mourinho.

Ferguson kritiserte aldri spillere i full offentlighet, det var ikke hans stil. Men dersom noen på den minste måte forsøkte å undergrave hans status som sjef, eller å sette seg selv foran resten av laget, så bar det rett på benken/tribuna, om ikke på hue og ræva ut av hele klubben. Samme hvor gode spillerne var, eller om det dreide seg mer om Fergies ego enn hva som var til lagets aller beste. For det er sånn hierarkiet og rollefordelinger fungerer mellom spillere og managere.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 19503
09.12.18 17:11

Hehe, når Mourinho-tilhengerne utrykker forundring over at spillere i et Mourinholag ikke løper...

Denat
DenatInnlegg: 2803
09.12.18 18:30
Pogba6: svermer

Dette synes jeg er Pogbas største problem. Alt for "deilig" til å jobbe. Må være superprovoserende for lagkameratene at den store stjernen i laget ikke engang gidder å jobbe sokkene av seg når han selv mister ballen. I stede er det ofte fakter og veiving med armene før han jogger hjemover.

(Innlegget ble redigert 09.12.18 18:30)

jback
jbackInnlegg: 18072
09.12.18 19:36

Har en liten våt drøm om Jadon Sancho. Spesielt realistisk er det kanskje ikke.

Minner meg litt som en ung Ronaldo/Rooney. At han allerede er på det nivået han viser om dagen med tanke på alderen og råmaterialet han besitter vitner om at noe stort er på gang.

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 11125
09.12.18 20:30
Ruudiculous: Som intenst anti-Mourinho så må du gjerne vri absolutt alt han sier og gjør, og alt ved ham som trener og person, om til noe som er 100% negativt, om du dét vil. Men faktumet er nok at du ikke kjenner fyren, har aldri snakket med ham, og vet dermed ingenting om hva han "definitivt" likte eller tenkte om noe som helst. Mou fikk spørmsål under VM om hva som var grunnen til at Pogba så så mye bedre ut for landslaget gjennom hele VM enn det han jevnlig gjorde for United. Mou svarte på spørsmålene ved å forklare sitt synspunkt (og personlig setter jeg pris på at folk svarer meg på det jeg spør dem om.) Dette synspunktet var ikke fasiten, man kan gjerne ha andre synspunkt på saken. Selv var jeg derimot helt enig med hans tanker rundt Pogbas fokus og evner til å prestere i et kort og intenst mesterskap versus en lang sesong på klubblaget. Når det er sagt så synes jeg også at Pogbas VM-prestasjon var/er rimelig overvurdert av veldig mange. Han scorte noen mål og hadde kanskje noen assists også, så vidt jeg kan huske, men var først og fremst god på den måten at han gjorde sine oppgaver på en jevnt enkel og effektiv måte og var en velfungerende brikke i et sterkt kollektiv. Han var ikke noen dominant og fremragende spiller som "løftet" laget sitt til topps (á la det Modric gjorde for Kroatia). Det var vel ingen på Frankrike som stakk seg skikkelig ut på den måten, men etter mitt syn så kunne man like vel fint ramse opp fire-fem andre franskmenn som gjorde et sterkere individuelt mesterskap enn Pogba.
"At forholdet ikke har vært all verdens siden er vel ikke akkurat noen hemmelighet." Det har vært åpenbart, ja. Men i Mourinhos pottesure og negativt innstilte sesonginnledning, så var det i alle fall én positiv ting som foregikk: Han snakket varmt om Pogba offentlig og ga ham kapteinsbindet i flere kamper. Hva som foregikk bak i kulissene er det bare de som selv befant seg der som vet - ikke vi utenforstående supportere eller journalister som ønsker lage mest mulig kvalm rundt United og manageren - men det kunne se ut til at Mou forsøkte å bedre forholdet til spilleren sin og konstatere utad sin tillit til ham - at han har troa på Pogba og ønsker å se ham lykkes, uttalte han senest i går i to av de post-match intervjuene som svært mange som vanlig har valgt å bare trekke negativitet ut av. Pogba på sin side, som kom hjem fra ferie skyhøy på seg selv (og som tidligere antydet, en del høyere enn jeg egentlig mener han hadde grunn til å være) etter å ha blitt verdensmester med Frankrike, svarte med å komme med flere offentlige uttalelser allerede fra første post-match intervju, som skapte uro rundt sin fremtid i klubben og tillit til sin manager. "Jammen Mourinho kritiserer jo spillere offentlig hele tida, da må jo han tåle at spillerne gjør det samme mot ham!!!!!" Jajaja, man høster som man sår og hele den pakka. Skal heller ikke påstå at den offentlige spillerkritikken er den delen av Mourinhos lederstil som jeg er mest begeistret for. Men at the end of the day så er Pogba bare én spiller som skal innrette seg etter alle de andre i en større spillergruppe, så vel som de som er hans overordnede, så lenge United er hans lønnsbetaler. Og den overordnede - manageren som er sjefen for spillergruppa - det er Mourinho. Ferguson kritiserte aldri spillere i full offentlighet, det var ikke hans stil. Men dersom noen på den minste måte forsøkte å undergrave hans status som sjef, eller å sette seg selv foran resten av laget, så bar det rett på benken/tribuna, om ikke på hue og ræva ut av hele klubben. Samme hvor gode spillerne var, eller om det dreide seg mer om Fergies ego enn hva som var til lagets aller beste. For det er sånn hierarkiet og rollefordelinger fungerer mellom spillere og managere.

Det er trist at du ser deg nødt til å innlede med et dårlig forsøk på hersketeknikk. Jeg er ikke intenst anti-Mourinho, i utgangspunktet var jeg positiv til ansettelsen av Mourinho ettersom jeg anså han for å være det mest logiske valget gitt situasjonen vi befant oss i, samtidig som jeg selvsagt var klar over hva som var utfordringene rundt han som manager. At jeg ønsker at han forsvinner til sommeren er bare et resultat av at han, etter min mening, ikke har klart å videreutvikle laget.

Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være nødvendig å kjenne Mourinho personlig for å skulle si noe om hva han liker og ikke liker.   Det er jo smått ironisk når du anklager meg for å komme med påstander det ikke er hold i, fordi jeg ikke kjenner Mourinho, samtidig som du selv hevder følgende om Pogba: "Pogba på sin side, som kom hjem fra ferie skyhøy på seg selv"

Det er mer enn nok eksempler på at Mourinho misliker det sterkt når journalister uttrykker seg negativt, enten det er om spillestilen, bruken av Rashford, at andre managere er ditt og datt etc, eller spillere som har kommet med noe sleivspark i media. Se på gnålet hans rundt bruken av Lukaku i fjor, som kulminerer i følgende kommentar:

"For 10 months I get asked 'why always Lukaku? Why always Lukaku? Why always this player?'" Mourinho said.  "'That guy doesn't have a chance to start, the other one is on the bench'. You know why now."  

Se på kommentarene rettet mot Hazard etter at sistnevnte hadde uttalt seg negativt til taktikken til Chelsea under Mourinho: 

Mourinho said Hazard’s comments were not critical, but he did not miss the opportunity to humble his player.  "When the comments come from a player like Eden it’s normal because he’s not the kind of player to sacrifice himself for the team," Mourinho said.  Hazard’s failure to track back allowed Atletico to equalize in Wednesday’s game, a costly error on his return from a calf injury.  "Normally you get these kind of comments from players like him, from players that can’t resolve a problem like we had in the first goal," Mourinho insisted. "Eden is the kind of player that is not so mentally ready to look back to his left-back and to leave his life for him."

Jeg anser som urimelig å hevde at det ikke eksisterer et godt grunnlag for å påstå at Mourinho var alt annet enn fornøyd med at en del av fokuset under VM handlet om taktikken hans er årsaken til at det er stor forskjell mellom Pogba på landslaget og Pogba i United, og at han ønsket å benytte anledningen til å endre inntrykket  med å heller legge skylden på Pogba ved å mer eller mindre si at Pogba ikke har den nødvendige mentale styrken til å fokusere på de rette tingene. Jeg tipper han holdt på å rive av seg håret når han registrere Rio Ferdinand kommentere følgende:

In the aftermath of it all Rio Ferdinand, with his Manchester United hat on, was quick to point to the challenge for his club to find a way to allow this version of Pogba, a more consistent dominator, to shine more at Old Trafford. 

Jeg bryr meg ikke all verdens hva du setter pris på. Mourinho, som manager for Manchester United, har en primær arbeidsoppgave, det er definitivt ikke å være "ærlig" om egne spillere når han er innleid som ekspertkommentator under VM. Hvorfor ikke bare tenke på lagets beste og gå for et politisk korrekt svar, hvor han skryter av Pogbas prestasjoner, ansvaret han har tatt på seg og fokusere på laget Frankrike som en helhet. Nei, Mourinho tenkte på seg selv og imaget hans, viktigheten av å få det frem at det var mye lettere for Deschamps å få Pogba til å prestere i et mesterskap, og at det er noe helt annet i en full sesong. Lurt.

Jeg er uenig i at Pogba fikk ufortjent mye skryt etter VM, men akkurat det er ganske så uvesentlig i denne debatten. Hvilke post match intervjuer med Pogba var det som var så ille ? 

Jeg ønsker ikke at noe som helst skal bli tatt i media, det er ikke behov for noe offentlig skittentøyvask. Dessverre er det slik at når ledere legger opp til dårlig arbeidsmiljø, så får det konsekvenser. Jeg synes ikke Mourinho skal kritisere spillere offentlig, og jeg synes ikke spillere skal kritisere han offentlig. Dessverre er Mourinho litt for opptatt av eget image, stikke fingre til værs, til å tenke på helheten og jobben han er satt til å gjøre. 

Det fungerer dårlig å veksle mellom good cop / bad cop i media når man er en person. Supert at Mourinho er overbevist om at Pogba kommer til å levere varene mot Valencia, etter at han lekket utskjellingen av Pogba til Castles, og det senere dukker opp en Castles artikkel som mer eller mindre sier at Woodwards må velge mellom Pogba eller Mourinho, og at Pogba er årsaken til at Matic har fått så mye tyn av supporterne.

"The “virus” is, as described, infectious. Those playing alongside Pogba have to run more to cover for his failures to adhere to team shape and position themselves in anticipation of unnecessary and dangerous turnovers of possession. Nemanja Matic has been targetted by supporters as poor results have rolled in, yet his personal running statistics testify to the Serb's efforts to compensate for Pogba.  

Twenty-two games into last season, United ranked 20th in the division for distance covered per match – a figure that is more reflective of their tactical set-up than a lack of effort or fitness. Yet by the final month of that campaign, Matic had covered more kilometres than all but four players across all 20 clubs. With the similarly selfless Ander Herrera in for Pogba on Wednesday, Matic was named the broadcaster's man of the match. "

Konseptet her er jo relativt enkelt, der Lukaku ler og innrømmer at han er en av favorittene til Mourinho, fordi Mourinho vet at Lukaku er villig til å "løpe gjennom en murvegg for han", så har Klopp skapt et lag som er villig til å løpe gjennom en murvegg for han. Det samme gjorde Fergie. Da var det lett å ha stålkontroll på laget, hvis en spiller utfordret autoriteten til manageren, enten ved å motsi han eller ved å oppføre seg generelt negativt, så fikk spilleren nada støtte i gruppa, sannsynligvis ville spilleren fått høre det fra andre i gruppa før manageren tok han. 

Sånn fungerer det dessverre ikke i en spillergruppe hvor manageren skaper splid.

Jeg forstår bare ikke hvorfor folk svelger det Mourinho sier som om det var en flaske med Old Pulteney 25, fremfør den bøtten med rakfisk-sæd som det som oftest er. De Bruyne var visstnok uprofesjonell i Chelsea, Hazard var uprofesjonell, havnet på kanten med Ronaldo i Real Madrid, Shaw, Martial og Pogba, hvorfor kan ikke alle være som McTominay.

Slikkepott
09.12.18 20:32
jback: Har en liten våt drøm om Jadon Sancho. Spesielt realistisk er det kanskje ikke.

Trodde vi var enig om aldri å kjøpe spillere fra Dortmund igjen.

John||Locke
John||LockeInnlegg: 10897
09.12.18 23:18
FrannyLee: Dette finner jeg som ett litt rart utsagn egentlig.

Det han mener er at det kreves mye å jobber under en psykopat som mobber spillerne sine i media. Taktisk har Mourinho vært død i flere år.

-Pat

Slikkepott
10.12.18 00:27

Ellers så er jo denne interessant:

https://www.theguardian.com/football/2018/dec/09/romelu-lukaku-world-cup-belgium-manchester-united?CMP=share_btn_tw

Romelu Lukaku has revealed that he bulked up for Belgium’s World Cup campaign during the summer and admitted having to lose the added weight as it was hampering his form for Manchester United.

Asked if he bulked up in the summer, Lukaku said: “A little bit of muscle, yeah. It was at the World Cup. I just felt great and I think I played great over there, and then when I came back it is a different type of style.”

Lurt.

John||Locke
10.12.18 09:39
Slikkepott: Lurt.

Skjønner ikke helt hva han mente, jeg. "Different type of style"? Litt mindre behov for fysikk i PL enn i VM?

That was something that when I came back I knew straight away: ‘Nah, I cannot play in this style like this.’ I had to lose muscle basically. So you just stay out of the gym, drink a lot of water, and a lot of veg and fish and it helps.”

-Pat

samassi
samassiInnlegg: 86
10.12.18 10:21
John||Locke: Skjønner ikke helt hva han mente, jeg. "Different type of style"? Litt mindre behov for fysikk i PL enn i VM?

Har vel litt med hvordan han blir brukt på de forskjellige lagene? Uten at jeg helt husker hvordan han ble brukt for Belgia, men mulig Mourinho ønsker at han f.eks. skal løpe mer i bakrom?

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27906
10.12.18 10:25
Aveirinha: Jeg tror neppe det finnes tilsvarende fra historien at en åpenbar sabotør får holde på slik uten å bli kjeppjaget av både fans og alle ansatte i klubben.

Åjo, han gjorde det jo i Real Madrid og Chelsea også. 

Slikkepott
10.12.18 10:40
John||Locke: Skjønner ikke helt hva han mente, jeg. "Different type of style"? Litt mindre behov for fysikk i PL enn i VM? That was something that when I came back I knew straight away: ‘Nah, I cannot play in this style like this.’ I had to lose muscle basically. So you just stay out of the gym, drink a lot of water, and a lot of veg and fish and it helps.”

Nei, jeg skjønner heller ikke bakgrunnen for det, og jeg skjønner heller ikke hvorfor noen andre ikke har stoppet det heller. Når såpass mange på "utsiden" reagerer på at det ser ut som han har trent for mye styrke, så regner jeg jo med at de som jobber med han daglig ser det samme.

En annen ting jeg ikke helt forstår er hvorfor han benekter det i et intervju for 2-3 uker siden med Taylor Rooks, med referanse til at folk har kommet med negative bemerkninger om fysikken hans så sier han bare "That's some BS, i'm one of the strongest players in the league". 

Kanskje han misforstår spørsmålet, aner ikke. I intervjuet med The Guardian så legger han jo også til at han kom tilbake fra VM og var mer eller mindre utslitt, så jeg synes det skal litt til for å misforstå spørsmålet når han selv vet han har lagt på seg for mye muskler og at han generelt er sliten.

Ellers så forstår jeg ikke hvorfor Mourinho fortsatte å bruke han. Han var tilbake til åpningskampen mot Leicester men ble bare brukt som innbytter, fikk 23 min. I de påfølgende 8 kampene spiller han samtlige 90min, før han blir brukt som innbytter.  Helt kurant at det ikke er ideelt på det tidspunktet, men det er bedre at det ikke er ideelt i starten av sesongen, enn at man kjører spilleren lengre ned i grøfta og ødelegger resten av sesongen

Lukaku also said fatigue has been a factor in his drop-off in form. “After the World Cup, I think I really was a bit tired,” he said. “But, you know, I had the same thing in 2014 after the World Cup when I came back to Everton, I was really in a slump after the World Cup. So now I think I am in a decent level again and ready to go again. I knew this. Me and the [United] medical staff, we did like a lot of tests to see what was the problem. I had a hamstring injury, which is something that never happens to me.”

Lukaku is now on a different fitness regime. “[There is] more prevention in the gym and I am trying to do speed bursts in training and that’s the most essential,” he said.

“I wasn’t playing with enough intensity. I played with not enough aggression, I think. Against Fulham I think I played with intensity like everybody else did. I was happy to play at a decent level again and now it’s all about improving and continuing on a consistent basis. We should have scored more. But it has been a long time since we scored four goals and we enjoyed our football today.

Det med intensitet har jo blitt kommentert en god del ganger, hvordan han har sett fullstendig sprengt ut 

(Innlegget ble redigert 10.12.18 10:43)

grock19
grock19Innlegg: 83284
10.12.18 10:49

"Har en liten våt drøm om Jadon Sancho. Spesielt realistisk er det kanskje ikke."

Hadde sikkert vært ekstra gøy gitt at han var i City, men det blir vel også problem, siden de skal ha first refusal ved matchende tilbud. 

jback
jbackInnlegg: 18072
10.12.18 12:49
grock19: Hadde sikkert vært ekstra gøy gitt at han var i City, men det blir vel også problem, siden de skal ha first refusal ved matchende tilbud.

De fleste våte-drømmer er urealistiske.

Dux1
Dux1Innlegg: 33180
10.12.18 13:07
FrannyLee: Dette finner jeg som ett litt rart utsagn egentlig. At det kreves mer taktisk disiplin hos Mou enn eksempelvis Klopp og Pep. Med lag som står høyt hadde jeg ment det krevdes mer disiplin over hele linja. Og da må en også være mentalt våken hele tida. Men akkurar det med  det mentale kan vel kanskje diskuteres

Enkelte managere sliter mer på spillerne enn andre. De er maniske på taktisk disiplin, lite fleksible og tilgir svært lite avvik fra kampplan. F eks Conte, LvG og Mourinho er kjent for det. Det er kanskje en årsak til at de også ikke varer lenger enn to-tre sesonger av gangen?

Dux1
10.12.18 14:02
Slikkepott: Du trekker jo spesifikt frem Martial og Shaw som eksempler, hvis nå konklusjonen vel så gjerne er at det fungerte på tross av Mourinho's metoder og ikke takket være så ser jeg ikke helt poenget du prøver å få frem.  "Hei, jeg heter Dag og her har jeg ett eksempel som egentlig ikke er relevant fordi det sannsynligvis var en rekke andre bedre måter å løse det på, jeg vet heller ikke om det hjalp noe som helst" Gratulerer, kake kommer i posten.  Martial hadde da tilsvarende intervjuer for 1 år siden også, om hvordan det hadde løsnet for han i United under Mourinho. Det var ikke mange månedene før alt gikk adundas og han fikk skylden for det meste igjen.  Mourinho er litt som den ungen som alle sammen hater, og som foreldrene egentlig har lyst til å ta livet av, ungen som SKAL ha sukkerspinn med rosa farge og ikke blå, og hvis det bare er blå farge igjen så raserer ungen alt i nærmeste omgivelser og ødelegger resten av dagen, selv om det fortsatt er det samme jævla sukkerspinnet. Får han ikke viljen sin så er han villig til å gå langt for å demonstrere hvorfor han mener han hadde rett.

Poenget vil du nok aldri fatte om du så fikk det trøkket ned i halsen. Er man hatsk mot en person vil budskap som strider mot dine fordommer aldri nå frem.

Nå kommer dette helt sikkert som et voldsomt sjokk på deg: Det finnes ikke bare EN metode å drive man management på. Alle managere har sin stil. Mourinho har sin. På godt og vondt.

Denne disiplinen har fungert på både Shaw og Martial. Og mye tyder på at Mou har prøvd og prøver dette med Pogba også.

Spørsmålet er om Pogba er like mottakelig for denne type behandling som de to andre. Det gjenstår å se. 

Og igjen: Det er aldri snakk om å befeste Mourinhos filosofi som den beste eller nest beste. Men som en av flere metoder. Og Shaw og Martial er ikke blitt gode igjen på tross av Mou, men fordi de har forstått og akseptert Mous filosofi. Som de også må gjøre med neste manager skal de overleve i United. 

Shaw gjennomgikk også en "tough love"-prosess under LvG som mange stusset over, men som viste seg å være helt nødvendig. Var det det rosa sukkerspinnet som manglet da også? 

Shaw var ansett som et av europas beste vb-er da han knakk beinet mot PSV. Nå er han tilbake på et jevnt, høyt nivå etter en lang rehabilitering under Mou, og nok en tough love-prosess.

At du ikke evner å anerkjenne at Shaw og Martial har hatt godt av dette og at det til og med var nødvendig, driter jeg i. Men hatet ditt mot Mou skinner bare så forbannet i gjennom argumentasjonen din. Faktum er at Shaw og Martial er tilbake, og gjør det meget bra i United-trøya pdd. Det hadde de ikke gjort dersom de ikke hadde taklet managerens filosofi. 

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4951
10.12.18 14:06

Kan dere hjelpe meg å avgjøre en krangel?

Hvem er best i judo av meg og Lezah?

Bakkus
BakkusInnlegg: 3837
10.12.18 18:21
Ruudiculous: Ferguson kritiserte aldri spillere i full offentlighet

Hahaha, spør Nani og Anderson om de er enig i det. Og dersom vi teller hans selvbiografi er det jo flust av eksempler.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 3620
10.12.18 19:46
Bakkus: Nani

Kan ikke sammenlignes med mobbingen til Mourinho engang. Er jo også ett greit tegn når typer som Nani og Anderson beundrer sin tidligere læremester SAF, Pogba og Lukaku kommer aldri til å få noe særlig godt forhold til Mourinho. Selv om jeg vil påstå at de ikke er noe vanskeligere typer enn det Nani og Ando var for SAF. 

El_Mojo
El_MojoInnlegg: 12483
10.12.18 21:02
jback: Minner meg litt som en ung Ronaldo/Rooney.

To vidt forskjellige spillere, altså? 

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 45235
Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 45235
10.12.18 22:16
jback: Minner meg litt som en ung Ronaldo/Rooney. At han allerede er på det nivået han viser om dagen med tanke på alderen og råmaterialet han besitter vitner om at noe stort er på gang.

Klassespiller som holder Pulisic på benken.

Dux1
cowboyterje
cowboyterjeInnlegg: 184
11.12.18 10:37
jback: Rashford har en ekstremt stor motor. Hadde mange spurter de siste 10 min. Spiller seg ikke akkurat ut av laget med slik arbeidsmoral.

Som da han maltrakterte Holding.

missChance
missChanceInnlegg: 53419
11.12.18 12:17

No Smalling, Dalot, Shaw, Darmian, Martial at Man Utd training this morning.

Det ville være fint om et par-tre av dem i hvert fall var klare igjen til helga ...

(Innlegget ble redigert 11.12.18 12:17)

Dux1
11.12.18 12:36
missChance: No Smalling, Dalot, Shaw, Darmian, Martial at Man Utd training this morning. Det ville være fint om et par-tre av dem i hvert fall var klare igjen til helga ...

Det er de nok. Ikke noe poeng å risikere flere skader i en ubetydelig match. Smalling sliter vel litt med en skade i tillegg. 

Slikkepott
11.12.18 13:07
Dux1: Poenget vil du nok aldri fatte om du så fikk det trøkket ned i halsen. Er man hatsk mot en person vil budskap som strider mot dine fordommer aldri nå frem. Nå kommer dette helt sikkert som et voldsomt sjokk på deg: Det finnes ikke bare EN metode å drive man management på. Alle managere har sin stil. Mourinho har sin. På godt og vondt. Denne disiplinen har fungert på både Shaw og Martial. Og mye tyder på at Mou har prøvd og prøver dette med Pogba også. Spørsmålet er om Pogba er like mottakelig for denne type behandling som de to andre. Det gjenstår å se.  Og igjen: Det er aldri snakk om å befeste Mourinhos filosofi som den beste eller nest beste. Men som en av flere metoder. Og Shaw og Martial er ikke blitt gode igjen på tross av Mou, men fordi de har forstått og akseptert Mous filosofi. Som de også må gjøre med neste manager skal de overleve i United.  Shaw gjennomgikk også en "tough love"-prosess under LvG som mange stusset over, men som viste seg å være helt nødvendig. Var det det rosa sukkerspinnet som manglet da også?  Shaw var ansett som et av europas beste vb-er da han knakk beinet mot PSV. Nå er han tilbake på et jevnt, høyt nivå etter en lang rehabilitering under Mou, og nok en tough love-prosess. At du ikke evner å anerkjenne at Shaw og Martial har hatt godt av dette og at det til og med var nødvendig, driter jeg i. Men hatet ditt mot Mou skinner bare så forbannet i gjennom argumentasjonen din. Faktum er at Shaw og Martial er tilbake, og gjør det meget bra i United-trøya pdd. Det hadde de ikke gjort dersom de ikke hadde taklet managerens filosofi.

Hatsk ? Er dette din Leave Britney alone ? 

Jeg ser at du mer eller mindre gjentar det du har sagt tidligere, uten å svare på noe av det som blir trukket frem. Martial for 1 år siden stod med flere mål og flere assists, jeg vil også påstå at han også rent spillemessig  bedre ut, det var også intervjuer rundt hvordan han hadde funnet seg til rette under Mourinho, hvordan de forstod hverandre. Sist gang jeg sjekket så har han fortsatt ikke signert ny kontrakt, tvert imot har det vært flere avslag, og det begynner å nærme seg det punktet hvor vi må benytte oss av opsjonen for å fornye den med 1 år. Allikevel er det ifølge deg et ubestridt spørsmål om at spilleren har hatt godt av det, at det til og med var nødvendig.

Vi skal ikke lengre tilbake enn til sommeren for å finne følgende utsagn fra deg:

"Har som sagt gitt opp prosjekt Shaw. Dessverre. Og det jeg har sett av ham i pre season betyr egentlig bare en ny sesong med Young på vb"

For ikke å snakke om referanser til at Mourinho ville selge han, og at det sannsynligvis var Ed som satt foten ned og forhindret det.

Hvorvidt han er tilbake på et jevnt høyt nivå gjenstår å se, hittil i sesongen har det vært mye bra og det har vært mye dårlig, også kjent som ustabilt, vi har ikke engang passert desember så det er gjerne litt tidlig å frikjenne hverken den ene eller den andre.

Hva hvis han ikke trengte Mourinho's utgave av tough love. Han fikk, som kjent, medfart under Van Gaal, bla for å rapportert til pre season med litt for mye junk i trunken. Noe som resulterte i at han prøvde å endre på vanene, og han (og Adnan) hadde med seg personlig trener for å ikke bare opprettholde, men også forbedre nivået til pre season for å være i toppform til sesongstart.

Hva hvis det han trengte etter det horrible beinbruddet var en imøtekommende manager, hva hvis det ikke lenger handlet om at han ikke var proff nok, men en generell usikkerhet og en psykisk knekk, frykten for at det skal skje igjen og at man dermed nøler litt fremfor å hele tiden gi alt. Det var jo ikke bare karrieretruende, han kunne jo i verste fall ha blitt nødt til å amputere.

Du bestemmer deg for at utfallet er knyttet opp mot metoden. Hvis jeg setter meg inn i bilen og er sørpe dritings men ikke har et eneste uhell på vei til byen, er det takket være at jeg er sørpe dritings eller er det på tross av at jeg er sørpe dritings, var det nødvendig ? 

Du kommer med to eksempler på spillere som ikke bare har hatt godt av behandlingen, men også at det var nødvendigI sommer, altså for omtrent 4mnd siden, sa du følgende: Martial viste ikke akkurat "nå skal jeg faen meg vise ham hva som bor i meg!"-tendenser. Skuffende. Shaw (av det jeg fikk sett) virker ikke som en back med lang framtid i United.

Dine to eksempler var altså for 4mnd siden, etter to fulle sesonger med Mourinho, spillere som ikke fungerte. Spillere som utifra kommentaren din ikke viste antydning til å respondere på behandlingen. Spillere som du gjerne ville bytte ut med Dembele og Rose, hvor du var bekymret for konsekvensene ved at Woodward tilsynelatende var i ferd med å trosse Mourinho og leke sportsdirektør ved å tilby de nye kontrakter, nå er de plutselig, i dine øyne, to gode eksempler på noen som har hatt godt av en spesifikk type behandling. Ikke bare hadde de godt av det, det var også nødvendig.

Jeg har lyst til å kalle deg en kronjuvel, enhjørningen i eksempler på hvor galt ting kan gå. Kjære vene Dux, når du avslutter et lengre innlegg med å konstatere at du driter i hva noen mener, så er det jo relativt åpenbart at du ikke driter i det. Hvis du først skal bruke slike virkemidler så må du jo treffe, hadde du hatt litt baller (eller vett) så hadde du jo da bare skrevet "Jeg driter i hva du mener" og latt det være med det. 

Hvorfor er det så usannsynlig at spillerne er der de er på tross av noe. Kanskje Martial hadde levert tilsvarende gjennom hele sesongen hvis han hadde blitt behandlet annerledes, kanskje han for lengst hadde signert ny kontrakt. Kanskje Luke Shaw hadde levert tilsvarende i fjor hvis han hadde fått en annen behandling. Kanskje vi ikke hadde røket mot Sevilla, kanskje vi ikke hadde tapt finalen mot Chelsea hvis synet til Mourinho på Martial og Rashford var annerledes. 

Slikkepott
11.12.18 13:09
missChance: No Smalling, Dalot, Shaw, Darmian, Martial at Man Utd training this morning.

Smalling har tretthetsbrudd, blir vel pakket inn i skumplast og aluminiumsfolie før kampen mot Liverpool

Slikkepott
11.12.18 13:09
gurglebassen: Kan dere hjelpe meg å avgjøre en krangel? Hvem er best i judo av meg og Lezah?

Lezah.

John||Locke
11.12.18 15:05
missChance: No Smalling, Dalot, Shaw, Darmian, Martial at Man Utd training this morning.

Vi trenger ingen andre spillere enn Pogba. Fikk du ikke med deg dette? United presterte bra mot klasselaget Fulham. Nå er det opp til Pogba å vinne kampen mot Valencia.

-Pat

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg