Krengon skrev:
(Bra innlegg, sitat fra annen tråd):
nå vil jeg si at vi er inne i et generasjonsskifte, og det skjer ikke med en gang, du må jobbe over tid og da får du noen mellomsesonger(tror vi får enda en mellomsesong før vi kjemper med dere og United, men håper at vi allerede neste sesong er gode nok til det.. ) Og når du går gjennom et generasjonsskifte så skifter du ut de gamle mot nye unge.. f.eks: cesc for PV4/edu og Eboue for Hoyte, jeg vil også si Clichy for cole
Clichy har vært mye bedre enn cashley denne sesongen, men Bridge har gjort det bra sålangt, så jeg mener Bridge er nærmere Clichy enn cole er for øyeblikket.. der har vi 3 alt.. så vil jeg si at RVP går inn og erstatter Dennis, om det er forsterkning vet jeg ikke, RVP er bedre avslutter(elelr kommer til å bli) , men som lagspiller var dennis flere klasser over..
At RVP skal komme inn for Dennis og forsterke laget er det ingen som forventer, men RVP har gjort det bedre enn Dennis gjorde i de to siste sesongene hans...
Jeg vil også nevne rosicky for pires og Hleb for Freddie.. og snart walcott for Henry..
Det vi kan se med dette generasjonsskifte, er at vi ikke bare skifter spillere, men også taktikk og spillestil(eller de to er ganske like de).. Vi har gått fra å være et kontringslag i verdnsklasse, til et "possession" lag.. vi har også gått over fra DM og box to box, til DM og playmaker, snart går vi til Box to Box og Playmaker.. vi blir mer offensive, vingene våre trekker inn, backene bombaderer kantene og vi prøver å trenge oss igjennom eller brodere oss igjennom motstanderne..
før var et lag alle fryktet å møte, enten fryktet de å ta ledelsen fordi de visste at presset ville begynne, ellers fryktet de at vi scorte 2-3 mål i løpet av 20 min og avgjorde kampen før den hadde begynt.. det er dette jeg savner med dagens lag.. det ser ut som vi har allverdens tid og begynner aldri å stresse før vi ligger under eller etter 75 min..
dette er noe som må forbedres, vi har fortsatt inne noe av kontringsfotballen, men ikke i like stor grad. nå baserer vi mer vårt spill på å spille oss igjennom motstandernes fordi lag ikke vil angripe mot oss i frykt for kontringer, derfor må vi også skifte stil og fortsatt ha litt av kontringsfotballen.. Det er dette Wenger prøver å gjøre, og jeg mener vi har det som skal til for å slå defensive lag og "slite lag" som bolton blackburn..
dette kan vi se i forskjellen mellom denne sesongen og forrige.. I år dominerer vi alle kampene og for meg i hvertfall så er angrepsfotball viktig(nå var ikke jeg gammel nok til å oppleve graham) og vi bør fortsette og spille slik fotball uansett om resultatene lar seg vente i 1, 2 år..
I år er vi også vesentlig sterkere, vi har endel Bautaer i stallen vår som ikke er redd for å kjempe tilbake(Diaby, Toure, Adebayor,Baptista) og Cesc Mozart og Hleb gir også alt i duellene og er mye sterkere enn før(gjelder cesc og hleb), gallas er heller ingen svekling.. så jeg mener vi har gjort fremskritt denne sesongen, store fremskritt...
det som også er forskjell fra tidligere, var at vi hadde en stil som passet PL bedre enn CL, mens nå har vi det motsatte.. det som gjelder er å finne en balansegang hvor man kan klare å få det beste ut i både CL og PL.. den tror jeg ikke vi har klart enda og vi driver og jobber med det fortsatt..
Nå begynner vi å bli godt bemannet på alle plassene(utenom keeper) og har i motsetning til før en stor og sterk tropp(fr var det mer 11 gode, mens ikke alle reservene var der oppe.. har fortsatt mareritt om kampen hvor igor stephanovic, grimandi og et eller annet med L var i forsvar, vi tapte vel 6-1 etter et veldig fint mål av Henry? *grøss*) nå har vi både dobbel og trippeldekning på enkelte plasser..
Høyreback: Eboue, Hoyte, gilbert
venstreback: clichy, Traore (rene steer, lovende talent fra akademiet..)
miststoppere: Toure, Gallas, Senderos, Djourou, Gilberto (connoly, vet ikke så mye om han)
høyreving: Hleb, Freddie, Walcott, eboue til nøds RVP, Merida kan også spille der, men det blir et par år fremover...
Sentralt: Cesc, Gilberto, Diaby, Denilson, Flamini, Song... mens både Hleb og Rosicky kan trekkes inn dit..
Spisser: Henry, RVP, Adebayor, Ali, Baptista snart bendtner
så vi er godt forspent på alle plassene utenom keeper... og de fleste her vil (trolig) bli bedre.. så fremtiden ser lys ut gooners