Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sunderland AFC

NYTT TEMA
Barton88
Barton88Innlegg: 5457
01.09.18 14:06

Hvordan er livet i League One?

Kevin-Ball
Kevin-BallInnlegg: 2320
12.09.18 15:42

Jo, takk bare bra. Ingen tap på 7 kamper og greitt plassert i forhold til opprykk og gjensyn med Newcastle. For det er vel ikke så sprekt i Geordieland?

Ett poeng er ikke mye å slå i bordet med.

Akkurat nå viser våre proaktive eiere en bra side ved å sparke en av spillerne han som ødela alt brakte inn.
Papy Djilobodji og Didier Ndong ble kjøpt inn av David Moyes for 220 millioner og nå blir det avskjed på grått papir på begge ser det ut som.

Så ikke kjedelig og så er det gøy å vinne kamper igjen! 

Barton88
Barton88Innlegg: 5457
12.09.18 19:34
Kevin-Ball: Jo, takk bare bra. Ingen tap på 7 kamper og greitt plassert i forhold til opprykk og gjensyn med Newcastle. For det er vel ikke så sprekt i Geordieland? Ett poeng er ikke mye å slå i bordet med. Akkurat nå viser våre proaktive eiere en bra side ved å sparke en av spillerne han som ødela alt brakte inn.
Papy Djilobodji og Didier Ndong ble kjøpt inn av David Moyes for 220 millioner og nå blir det avskjed på grått papir på begge ser det ut som. Så ikke kjedelig og så er det gøy å vinne kamper igjen!

Ikke sprekt nei, men har troen på at vi overlever. Hyggelig å høre at ting ser lysere ut. Selv om skadefryden har vært stor, må det innrømmes at et opprykk er vel unt for dere. 

Hadde vært fryktelig gøy om vi møttes i cupen i januar.. 

Kevin-Ball
13.09.18 08:42

Nå skal jeg til Old Trafford 6. oktober og jeg tror du vet hvilket lag jeg kommer til å holde med da!

Uansett har Sunderland nå fått eiere som ville vært en fryd også for Newcastle å ha.

Savner lokaloppgjørene, de har vært poenggarantister for oss siden 2012.

Kevin-Ball
27.09.18 09:34

Papy Djilobodji og Didier Ndong ble kjøpt inn av David Moyes for 220 millioner. Nå er begge sparket for å ikke ha møtt på jobb. Den første kom over en måned etter avtalt tid, den andre nesten 3 måneder etter.

De nye eierne sparer med dette kr.5 millioner ukentlig på lønninger som ikke utbetales. Spillerne, om de greier å finne nye klubber i januar, vil ikke uten videre gis tillatelse til spill igjen. 

En merkelig situasjon og et godt signal til bortskjemte spillere at de ikke kan gjøre som de vil uten konsekvenser. 

Lezah
LezahInnlegg: 62707
27.09.18 09:38

Sunderland-Newcastle kampene savnes faktisk skikkelig.

(Innlegget ble redigert 27.09.18 09:39)

Kevin-Ball
27.09.18 09:56

Slik det ser ut per idag så kan de være en realitet neste sesong.

Kevin-Ball
29.09.18 05:12

Nyheter om at Monaco skal være til salgs og at eier skal være på utkikk etter å kjøpe en engelsk klubb, har satt ryktene igang om at det kan gjelde Sunderland. Den ene av tre eiere av Sunderland er nemlig Monacoeierens svigersønn.

Kevin-Ball
15.10.18 01:19

Sartori har store planer. Nå lanserer han seg som presidentkandidat i sitt hjemland,Uruguay.

Det blir spennende å se hva eieren av 20% av Sunderland velger.

Uansett har han sammen med det to andre eierne løftet stemningen på Wearside der det satses godt på egne spillere mens det ryktes at Newcastle skal legge ned sitt akademi. Eller deler av det.

Kevin-Ball
03.12.18 09:10

Å se David Moyes på norsk tv og si han venter bare på en sjanse hos et Premier League lag. Hm. Tror det toget er gått.
Han greidde å få Sunderland ned og nesten West Ham.

At han får tilbud fra ellers i Europa, tja.

Barbosa
BarbosaInnlegg: 4408
18.12.18 23:38

Noen andre som har sjekket ut den nye dokumentaren om Sunderland på Netflix?

Må si jeg likte den veldig godt. Får et lite innblikk i klubben, og ikke minst hvor mye klubben betyr for folket i byen.

Masaniello
MasanielloInnlegg: 7986
20.12.18 10:35

Brukt et par sykedager på å se gjennom store deler av serien. Har ikke noe forhold til Sunderland, men får jo vondt av klubben av å se på dette. OK serie.

whyme_c
whyme_cInnlegg: 1641
22.12.18 15:57
Masaniello: OK serie.

Jeg likte den. Fikk et godt innblikk i engelsk fotball og hvordan en klubb i fritt fall drives. Hvor desperate de kan være på siste dag av vinduet. Kan vel si at Jack Rodwell ikke kommer så godt ut. Det mest morsomme er når en frustrert Coleman ypper til kamp mot supporteren som håner han. Selv en fyr som Chris Coleman får nok tilslutt. Var også morsomt for en City supporter som meg å se KIt Symons. Virket som en fin fyr. 

Kevin-Ball
23.12.18 21:33

Hva skal vi si vi som har levd med dette?

Fikk tilbud av en av sønnene mine om å se den, men hvorfor oppleve et mareritt på nytt?

Nå går det bedre så vi får satse på PL i 20/21 sesongen.

Kevin-Ball
26.12.18 19:31

46039 ble tilskuertallet på Stadium of Light idag og det var flere kun på to baner- Anfield og Old Trafford.
God stemning blant publikum også og fortjent seier så dette ser bra ut.
Det blir ikke mer Netflix horrorshow denne sesongen.

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 3263
31.12.18 13:23

Har trålet gjennom det meste av dokumentaren og likte den veldig godt. Helt fantastisk at de kunne lage noe sånt, og den burde sees av alle supportere med lidenskapelig forhold til laget sitt. Utrolig hvor i dybden de fikk gå mtp jobb med overganger, personale i klubben, supportere osv. Ikke mye som ble gjemt vekk her.

Er det tenkt en oppfølger mon tro? Det går bedre nå ser jeg, og et lag som vinner har "lettere" supportere.

Kevin-Ball
08.01.19 12:13

I kveld er det lokaloppgjør i nord-øst mellom Sunderland og Newcastle. Sistnevnte stiller med U23 laget sitt som fredag vant 3-2 mot Sunderlands U23 lag.

Newcastle ønsket 4900 billetter, men politiet sa at det ikke gikk så kvoten på 2800 ble solgt ut på null tid.

Oppgjørene mellom klubbene betyr mye og man må gå helt tilbake til 2012 for å finne siste Newcastleseier i lokaloppgjøret.

Blir artig i kveld også garantert. 

Kevin-Ball
09.01.19 14:31

Newcastles U21 lag var sjanseløse, men supporterne gjorde seg ikke bort med gode sangtekster og nyttårsbomber.

Lydnivået fra 16000 tilskuere var høyere enn i kampen mot Bradford der det var 46000.

RamsherE
RamsherEInnlegg: 17829
12.01.19 23:44
Barbosa: Noen andre som har sjekket ut den nye dokumentaren om Sunderland på Netflix? Må si jeg likte den veldig godt. Får et lite innblikk i klubben, og ikke minst hvor mye klubben betyr for folket i byen.

Ble nettopp ferdig med den. Nydelig serie. Jeg har bestandig sendt et par gloser til en fyr som Lee Cattermole da mitt lag har møtt han, men den fyren skal jammen ha for lojaliteten. Virker som en fin type. Ellers ble inntrykket mitt av Rodwell forsterket. For en kvalm fyr.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10454
12.01.19 23:53
RamsherE: Ellers ble inntrykket mitt av Rodwell forsterket. For en kvalm fyr.

Hadde ikke mye hjerte for Sunderland han nei. Ser at han spiller i Blackburn nå, så de ble nå kvitt han til slutt, men det er mulig Sunderland måtte betale en del for å bli kvitt han.

Jeg også likte serien godt, men jeg hadde håpet på en del klipp fra garderoben før og etter kamp. Der synes jeg f.eks serien om Mjøndalen var mye bedre. Men det er kanskje ikke så enkelt å få tilgang til å filme det som skjer der. 

Xavi7
Xavi7Innlegg: 4008
12.01.19 23:56

Til you die! Vi må få det laget opp

RamsherE
RamsherEInnlegg: 17829
13.01.19 00:46
trøndergutten: Jeg også likte serien godt, men jeg hadde håpet på en del klipp fra garderoben før og etter kamp. Der synes jeg f.eks serien om Mjøndalen var mye bedre. Men det er kanskje ikke så enkelt å få tilgang til å filme det som skjer der.

Enig. Iskrigerne er veldig underholdende her synes jeg selv om jeg ikke er noe hardcore fan av ishockey. Espen Shampoo og Svenna sine lange tirader over hvor møkka dårlig de spiller blir jeg aldri lei av.

Kevin-Ball
13.01.19 05:15

Rodwell fikk avtalen sin terminert i høst. Et smart trekk både fra ham og klubbens nye eiere.

Han har nok talent, men med et ego større enn et 14 etasjers hus har det nok ikke vært lett å tilpasse seg en kamp mot nedrykk slik det var da han var i Sunderland.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10454
13.01.19 14:00

Det er egentlig bare trist det som skjedde med Rodwell. Han burde aldri dratt til City. 

Hvordan ser dere supporterne på fremtiden nå? Har dere tro på den nye eieren? Er dere tålmodige? Ser dere har gode muligheter til å rykke opp i år. Vil dere allerede om et par sesonger være tilbake i PL?

wingswest
wingswestInnlegg: 11107
13.01.19 22:53
trøndergutten: Vil dere allerede om et par sesonger være tilbake i PL?

Jeg tror det er enklere å rykke direkte opp fra L1 via Championship til PL, enn det er å rykke ned fra PL og så direkte opp igjen. Championship er en tøff liga, men Sunderland har vel fortsatt den økonomiske fallskjermen fra PL, så da skal det være greie muligheter. 
Dog sitter jeg med en følelse av at man nesten må holde på momentumet fra opprykket fra League One og ta neste opprykk også på første forsøk, ellers så er det fort gjort å bli værende i Championship i lang tid.

(Innlegget ble redigert 13.01.19 22:55)

Kevin-Ball
14.01.19 13:28

Det er tre eiere i klubben der hovedeier er Stewart Donald. En av de to andre eierne heter Sartori og er fra Uruguay. Han er gift med datter til Monaco eier som er på topp 200 listen av verdens rikeste.

Det er signalisert at han ønsker å selge Monaco og kjøpe seg inn i en PL/engelsk klubb. Den klubben kan fort bli Sunderland.

Da vil man ha uante økonomiske muskler. Forrige eier var heller ingen fattiglus, men med Brexit og at han ikke lykkes med eierskapet i Sunderland solgte han og flyttet tilbake til USA.

Det har kommet for en dag at avtale om kjøp av van Dijk var klart, men at Sunderlands eier trakk sin interesse i 12. time slik at han gikk til Southampton istedet.

Om den handelen hadde gått gjennom kunne nok mye ha sett annerledes ut.

Tror det blir opprykk to ganger på rappen.

Makatelli
MakatelliInnlegg: 9792
14.01.19 14:53

Jeg håper dere klarer det. Fått mye sympati for klubben etter å ha sett dokumentarserien. Skal følge med på deres reise fremover.

Aguero16
Aguero16Innlegg: 3249
14.01.19 15:06

Fantastisk serie. Og en får et innblikk i hvordan det er i store klubber. Følger med Sunderland nå etter jeg så serien. Håper dem kommer seg opp igjen. 

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4951
14.01.19 15:08
Aguero16: Følger med Sunderland nå etter jeg så serien. Håper dem kommer seg opp igjen.

Motsatt hos meg, håper de blir nede.

Kevin-Ball
14.01.19 15:11

Får tåle at ikke alle liker Sunderland. Har ingen lag jeg hater, men vi er alle forskjellig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg