Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Blackpool-Liverpool

NYTT TEMA
minuspol
minuspolInnlegg: 36413
10.01.11 10:05

Blackpool bort er neste for Liverpool. Onsdagskvelden.

Blir interessant å se hva King Kenny gjør her.

Fortsetter Kelly?

Og hvem tar plassen til StevieG?

Jeg håper Kelly fortsetter, han var veldig bra mot ManU og fortjener fornyet tillit.

Så er spørsmålet om Cole, Pacheco eller Shelvey kommer inn og direkte erstatter StevieG. Poulsen inn for å forandre litt på midtbanen, eller kanskje Maxi inn sentralt for å gjøre plass til Babel. 

King Kenny har vært mye involvert med reservelaget og kjenner nok spillerne der bedre enn både Rafa og Roy, så kanskje Pacheco får en sjanse nå? Tror dette kunne vært akkurat den kapmen han trenger for å få vist seg frem, om han har det i seg. 

Barns
BarnsInnlegg: 23639
10.01.11 10:10

SKal bli veldig spennende. Det er akkurat i en slik kamp potensialet for å skille seg mest vekk ifra Roy er størst.. Det er på tide å prøve å styre kamper (ikke gung ho) på bortebane mot antatt svakere mostand..

Håper forresten Aurelio er fit for fight for jeg vil ikke at man skifter på den bakre fireren. Kelly fortjener som du sier fornyet tillit, og hvis ikke han gjør seg katastrofalt bort på trening så bør han få det og, uansett om Johnson nå er tilbake.

leterel
leterelInnlegg: 1670
10.01.11 10:11

Kelly bør få en ny sjanse. Kanskje tiden er inne for å prøve Johnson et hakk høyere opp i banen?

minuspol
10.01.11 10:12
Barns: Håper forresten Aurelio er fit for fight for jeg vil ikke at man skifter på den bakre fireren. Kelly fortjener som du sier fornyet tillit, og hvis ikke han gjør seg katastrofalt bort på trening så bør han få det og, uansett om Johnson nå er tilbake.

Om Aurelio ikke er fit kan man slenge inn Johnson der, evt. så er det bare å slippe til Wilson. Konchesky må IKKE spille iallefall.

minuspol
10.01.11 10:13
leterel: Kelly bør få en ny sjanse. Kanskje tiden er inne for å prøve Johnson et hakk høyere opp i banen?

Nei, Johnson skal ikke høyere i banen.

lehmannogsaa
lehmannogsaaInnlegg: 2849
10.01.11 10:14
minuspol: Nei, Johnson skal ikke høyere i banen.

Hvorfor ikke? Han er den beste vingen vi har?

liverpo__ole
liverpo__oleInnlegg: 20363
10.01.11 10:15

Håper på dette laget. Vil ikke se verken Paccheco eller Shelvey i denne kampen da det skal vinnes, ikke eksprimenteres. Har mistet litt troen på Pacheco...

Reina

Johnson - Kyrgiakos - Agger - Aurelio

Kuyt (K) - Lucas - Meireles - Babel

Torres - N'Gog

ELLER:

Reina (K)

Johnson - Agger - Skrtel - Aurelio

Kuyt - Lucas - Meireles - Maxi/Jovanovic

Babel - Torres

Er redd vi blir nødt til å hvile endel spillere...

(Innlegget ble redigert 10.01.11 10:18)

minuspol
10.01.11 10:17
lehmannogsaa: Hvorfor ikke? Han er den beste vingen vi har?

Ving? Det er da ikke noe tema.

Johnson er en back, og absolutt ingenting annet (eller det vil si han er vel blitt brukt sentralt på midten et par ganger i karrieren).

Barns
BarnsInnlegg: 23639
10.01.11 10:18
liverpo__ole: Er redd vi blir nødt til å hvile endel spillere...  

Hvilke spillere er det som trenger hvile?

lehmannogsaa
10.01.11 10:19
minuspol: Ving? Det er da ikke noe tema. Johnson er en back,

Gareth Bale?

frozen_
frozen_Innlegg: 260
10.01.11 10:20
minuspol: Poulsen inn

La oss for guds skyld håpe at vi aldri mer få se dansken representere oss.

Babel og Cole inn burde være en selvfølge. Samme selvfølge burde inkludere Kuyt på benken eller liggende i sofakroken.

(Innlegget ble redigert 10.01.11 10:21)

minuspol
10.01.11 10:21
lehmannogsaa: Gareth Bale?

Er en kantspiller, som har blitt benyttet som back. Og ti år yngre når man drev med eksprimeteringen.

lehmannogsaa
10.01.11 10:23
minuspol: Er en kantspiller, som har blitt benyttet som back. Og ti år yngre når man drev med eksprimeteringen.

10 år var vel litt å overdrive? Glen Johnson er uansett ikke for gammel til å tilpasse seg en vingrolle.

Da tyder mer på at han er for gammel til å lære seg forsvarsspill. Han har alle kvalitetene som skal til for å bli en god ving, jeg ser ingen grunn til å ikke prøve.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 42986
10.01.11 10:27

kuyt og Maxi ut. Cole og Jovanovic inn.

minuspol
10.01.11 10:29
lehmannogsaa: 10 år var vel litt å overdrive? Glen Johnson er uansett ikke for gammel til å tilpasse seg en vingrolle. Da tyder mer på at han er for gammel til å lære seg forsvarsspill. Han har alle kvalitetene som skal til for å bli en god ving, jeg ser ingen grunn til å ikke prøve.

Ti år er vel ikke så veldig mye gærent tenker jeg.

Han er altså for gammel til å lære seg det han har gjort helt opp på landslagsnivå i årevis, men det er ikke noe problem å gi ham en helt ny rolle. Til alt overmål en rolle som vi ikke har hatt i laget de siste ti årene.

God plan. 

lehmannogsaa
10.01.11 10:40
minuspol: Ti år er vel ikke så veldig mye gærent tenker jeg. Han er altså for gammel til å lære seg det han har gjort helt opp på landslagsnivå i årevis, men det er ikke noe problem å gi ham en helt ny rolle. Til alt overmål en rolle som vi ikke har hatt i laget de siste ti årene. God plan. 

Vi har hatt spillere på høyresiden av midtbanen, om du nekter å kalle det ving får være opp til deg. 

"En helt ny rolle". Det er i praksis ikke forskjell, unntatt at han ikke blir straffet for å være litt feilplassert, noe han er stort sett hver kamp. Han har alle kvaliteter som skal til for å være en god MR, og vi har ingen andre i klubben.

Jeg ser uansett på det som mye mer sannsynlig at han kommer til å gjøre en god jobb som MR, enn at han plutselig skal bli stabil defensivt. Så kan du si hva du vil om at han har vært på "landslagsnivå i årevis". Glen Johnson er og har alltid vært svak defensivt, uansett hva du sier.

Trogdor
TrogdorInnlegg: 2716
10.01.11 10:42

3-1

minuspol
10.01.11 10:48
lehmannogsaa: Glen Johnson er og har alltid vært svak defensivt, uansett hva du sier.

Og det er absolutt en fare for at han kommer til å være like begredelig defensivt (ikke det at jeg mener det er like ille som deg men...) som MR(?) også vil jeg tro. I tillegg til at han vil miste det han faktisk er god på offensivt også, nemlig og komme bakfra og linke opp med den midtbanespilleren han har foran seg. Men det driter vi i naturligvis. Johnson som et oppspillspunkt/avslutter/kombinasjonspiller a la Kuyt og Maxi. Det er ikke engang en dårlig plan.

torreslfchelt
torreslfcheltInnlegg: 30150
10.01.11 11:27

Regner med dette blir laget:

Reina(C)

Johnson-Agger-Skrtel-Aurelio

Kuyt-Lucas-Meireles-Maxi*

Torres- Ngog

* Håper mer på Cole men frykter at Maxi blir foretrukket til denne kampen.

Tips:0-1

lehmannogsaa
10.01.11 12:13
minuspol: I tillegg til at han vil miste det han faktisk er god på offensivt også, nemlig og komme bakfra og linke opp med den midtbanespilleren han har foran seg. Men det driter vi i naturligvis. Johnson som et oppspillspunkt/avslutter/kombinasjonspiller a la Kuyt og Maxi. Det er ikke engang en dårlig plan.

Alt som har med Kuyt og Maxi å gjøre er en dårlig plan. Med Johnson på MR har vi muligheten til å spille uten en av de to klovnene der, bare det er grunn nok for meg.

Ser heller ingen klare svakheter hos Johnson som MR. Til midtbanespiller å være vil han selsvagt være meget god defensivt, og har i tillegg en viss fart,teknikk og gode/brukbare innlegg. 

Det er liksom i mangel på alternativer at jeg vil ha Johnson på midtbanen. Han er det nærmeste vi har en god kantspiller vi har i troppen, så lenge Cole/Babel ikke har tillit.

general84
general84Innlegg: 2230
10.01.11 12:19

Hvis Cole er skadefri bør han være selvskreven på høyrevingen... Er dog ikke uenig i at Johnson bør vurderes lengre opp i banen.. Har definitivt kvalitetene inne til å spille ving minuspool!

minuspol
10.01.11 12:26
lehmannogsaa: Det er liksom i mangel på alternativer at jeg vil ha Johnson på midtbanen. Han er det nærmeste vi har en god kantspiller vi har i troppen, så lenge Cole/Babel ikke har tillit.

Jaja, dette får vi heldigvis aldri se. 

Knaxern
KnaxernInnlegg: 42986
10.01.11 12:36

Helt sikker på at vi kommer til å spille mye bedre når udugeligheten kuyt forsvinner fra laget. Det samme gjelder Maxi, som har vært rimelig elendig bortsett fra noen få kamper.

Reina
Johnson-Kelly-Agger-Aurelio
Lucas
Meireles-Shelvey
Cole
Torres-Jovanovic

eller

Reina
Lucas-Meireles
Babel-Cole-Jovanovic
Torres

eller

Reina
Babel-Lucas-Meireles-Cole
Torres-Jovanovic

lasse1910
lasse1910Innlegg: 772
10.01.11 12:54

Dette har jo mange muligheter til å markere en ny begynnelse for Liverpool. Når der er sagt så er Blackpool en utrolig vanskelig motstander å spille mot. De har en enorm arbeidsmoral i laget og scorer ofte mye mål. Blackpool er en av de klubbene man nesten ikke kan unngå å ha blitt imponert over til nå denne Premier Leauge sesongen. I tillegg vant de oransje 2-1 i det omvendte oppgjøret på Anfield. Liverpool vil nok merke fraværet av Gerrard i denne, han viste en god figur på Old Trafford til han ble utvist. Carragher er fortsatt ute, men jeg tror Kelly kan komme inn å gjøre en minst like god figur i denne kampen.

Blackpool er ligaens dårligste hjemmelag med 2-2-3 til nå på eget gress. Liverpool er ligaens tredje dårligste bortelag med 1-2-7 så langt. Lagene ligger à poeng på tabellen, men Blackpool har en hengekamp.
Lite snakk om Blackpool i denne tråden til nå, de har for øyeblikket 6 mann ute med skader, men både Martin, Gilks og Harewood kan rekke kampen. Blackpool har 3-2-2 på sine siste 7 ligakamper, og har tapt sine to siste.

Jeg tror på en underholdene kamp, hvor Blackpool kommer til å være det førende laget under store deler av kampen, så blir det opp til Liverpool og utnytte de overgnagsmulighetene som byr seg.

rallysport
rallysportInnlegg: 3345
10.01.11 12:57

Tipper på 2-0. Ian Rush hentes inn for spisskompetanse til neste kamp... ;-)

StevieY-
StevieY-Innlegg: 11109
10.01.11 13:25
general84: Har definitivt kvalitetene inne til å spille ving minuspool!

Det stemmer at han har noen kvaliteter som passer som ving. Problemet er sånn sett at vi selvsagt ikke skal spille med gamle, klassiske vinger...

lehmannogsaa
10.01.11 13:30

Her har vi laget mot Blackpool.

Reina

Kelly-Agger-Soto-Aurelio

Johnson-Meireles-Lucas-Cole

Ngog-Torres

Marrern
MarrernInnlegg: 22729
10.01.11 13:31

Cole var ikke engang på benken i går. Noen som vet hvorfor?

realdeal78
realdeal78Innlegg: 966
10.01.11 13:36

Det er litt snodig at med en gang en spiller i Liverpool har et snev av offensive kvaliteter så skal vedkommende helst plasseres så høyt i banen som mulig. Med total mangel på offensive alternativer og kvalitet så kan jeg skjønne at det er fristende, men dette er ikke veien å gå. Man trenger offensiv kvalitet og mentalitet fra det bakerste leddet for å bli et bedre lag. Bare se på så godt som alle topplag, de har backer som er bedre offensivt enn nesten samtlige "offensive" spillere hos oss.

Det sagt så har ikke Johnson kvalitetene for å være et permanent valg på høyrekant. Han har ting å jobbe med defensivt, men det er definitivt lettere å tilegne seg taktiske defensive ferdigheter enn offensive ferdigheter som oftest er noe du enten har eller ikke. Disse er i langt større grad mye vanskeligere å "trene" seg til. Kuyt er jo et stjerneeksempel på offensive begrensninger.

Han er heller ikke det største problemet i laget, men i et lag, ikke bare forsvar, som vakler så er det klart at hans defensive svakheter kanskje synes mer. Men det er andre der bak som sliter mer, og i et velfungerende lag er jeg sikker på at Johnson fungerer utmerket som vår høyreback.

minuspol
10.01.11 13:43
realdeal78: Det er litt snodig at med en gang en spiller i Liverpool har et snev av offensive kvaliteter så skal vedkommende helst plasseres så høyt i banen som mulig. Med total mangel på offensive alternativer og kvalitet så kan jeg skjønne at det er fristende, men dette er ikke veien å gå. Man trenger offensiv kvalitet og mentalitet fra det bakerste leddet for å bli et bedre lag. Bare se på så godt som alle topplag, de har backer som er bedre offensivt enn nesten samtlige "offensive" spillere hos oss. Det sagt så har ikke Johnson kvalitetene for å være et permanent valg på høyrekant. Han har ting å jobbe med defensivt, men det er definitivt lettere å tilegne seg taktiske defensive ferdigheter enn offensive ferdigheter som oftest er noe du enten har eller ikke. Disse er i langt større grad mye vanskeligere å "trene" seg til. Kuyt er jo et stjerneeksempel på offensive begrensninger. Han er heller ikke det største problemet i laget, men i et lag, ikke bare forsvar, som vakler så er det klart at hans defensive svakheter kanskje synes mer. Men det er andre der bak som sliter mer, og i et velfungerende lag er jeg sikker på at Johnson fungerer utmerket som vår høyreback.

Bra skrevet (sånn bortsett fra det evindelige gnålet om Kuyts begrensninger). Og det er gjerne det med offensive backer at de faktisk i de fleste lag blir beskyttet av gode medspillere. På midtbanen og på stopperplass. Det er der vi har mest og hente. Og, som du sier, når dette er på plass så vil Johnson fungere mye mye bedre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg