Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Carling Cup Final Liverpool vs Cardiff

NYTT TEMA
Dalglish73
Dalglish73Innlegg: 10708
20.02.12 12:34
plingeno: Det verste er at mange Liverpool supportere mener dette..

Det er jo naturlig da:) Man U-fansen hadde sagt det samme om det var de som var i en finale eller andre fans av sine finale-lag....

Uansett hvilken cup det er alltid stor stas å være i en finale.

(Innlegget ble redigert 20.02.12 12:34)

papadask
papadaskInnlegg: 13492
20.02.12 12:44
WhySoSerious: Så lenge Suarez og Carroll holder seg langt unna er alt godt. Likeså har Adam og Kuyt begge miset i år. Skummelt ere og blire straffekonk kommer jeg til å pisse på meg!

Hehe, ja. Jeg kommer ikke til å være komfortabel om kampen går til straffekonkurranse.

Uansett bør vi, og skal vi, avgjøre dette lenge før 120 min har gått.

Dalglish73
Dalglish73Innlegg: 10708
20.02.12 12:49
papadask: Uansett bør vi, og skal vi, avgjøre dette lenge før 120 min har gått.

Ligacup-triumf vil også være en fin katalysator for resten av sesongen med tanke på CL-kampen og Fa-cupen! Og for Dalglish og co er det også fint med et trofe i år.

Ari_Gold
Ari_GoldInnlegg: 4985
20.02.12 12:55

Reina
    Johnson - Skrtel - Agger - Enrique
Henderson - Gerrard - Adam - Bellamy
                   Suarez - Carroll 

Jaauda
JaaudaInnlegg: 19888
20.02.12 12:57
papadask: Jeg kommer ikke til å være komfortabel om kampen går til straffekonkurranse.

Fotball er et forjæ... spill.

Så lenge de røde er på banen er jeg ikke komfortabel før vi leder med minst 3 mål, og da helst på overtid.

Lezah
LezahInnlegg: 61170
20.02.12 13:01

Å påstå at å vinne ligacupen ikke betyr noe osv er bare tull imo. Granted, den rangeres ganske klart lavest (regner ikke med DC som tross alt kun er en enkeltkamp) av de fire (maks) trofeene engelske lag kan være med på å plukke, men å vinne den er da ikke akkurat feil. KK kan gjøre et virkelig sjakktrekk i denne kampen: Pool skal vinne denne ganske komfortabelt, og mot slutten av kampen bør han la noen av de yngre kreftene slippe til slik at de får "kjenne" på det å være med og vinne noe på Wembley. Ok, kanskje alle bør det slik stua er nå, men den boosten det gir å være på et vinnende lag på W tror jeg kan virkelig slå positivt ut for motivasjonen. Dog sikkert kjipt å bytte ut folk, men pytt.

Heia Cardiff, uten at det hjelper.

Faquarl
FaquarlInnlegg: 11626
20.02.12 13:09
Lezah: Å påstå at å vinne ligacupen ikke betyr noe osv er bare tull imo.

Selvfølgelig er det bare tull. Å vinne et trofe i sin første skikkelige sesong vil forhåpentligvis fornye tilliten fra visse fans som allerede begynner å gå lei Kenny, og det vil bare forsterke samholdet mellom spillerne. Å vinne et trofe som et lag er uhyre viktig.

Heia heia!!! :)

Fezzylfc
FezzylfcInnlegg: 1220
20.02.12 13:13

Flott innlegg av Lezah her oppe, å vinne ett trofé, selvom det er ligacupen, kan gi en boost til laget å kanskje hjelpe med å lage en vinnerkultur som går over lang tid, bare se på Man Utd. Vi håper på denne effekten å en flott kamp! YNWA

(Innlegget ble redigert 20.02.12 13:13)

papadask
20.02.12 13:14
Jaauda: Fotball er et forjæ... spill. Så lenge de røde er på banen er jeg ikke komfortabel før vi leder med minst 3 mål, og da helst på overtid.

Fotball er vakkert ;-)

En finale er en finale, og den lever sitt eget liv. WH og Milan finalene forteller om hvor fort ting kan snu, og jeg vil ikke være "sikker på seier" et eneste sekund før dommeren blåser i fløyta ved fulltid, og målprotokollen viser at vi leder :-)

Kampen mot Brighton kunne sett meget anneledes ut om vi ikke fikk 2-1 rett før pause, og etter min mening er Cardiff et mye bedre lag enn Brighton. La oss bare håpe at Bellamy er 100% klar for å vise seg frem mot gamleklubben.

(Innlegget ble redigert 20.02.12 13:16)

papadask
20.02.12 13:15

Ser at Gerrard sin slektning, Anthony spiller for Cardiff.... kan jo bli en artig duell i kampen, om han mot "all formodning" er i troppen :-)

Black_Butler-33
Black_Butler-33Innlegg: 9350
20.02.12 13:36

Jaaaa. Sjempedommt asjå.

Black_Butler-33
20.02.12 13:40
Lezah: Å påstå at å vinne ligacupen ikke betyr noe osv er bare tull imo. Granted, den rangeres ganske klart lavest (regner ikke med DC som tross alt kun er en enkeltkamp) av de fire (maks) trofeene engelske lag kan være med på å plukke, men å vinne den er da ikke akkurat feil. KK kan gjøre et virkelig sjakktrekk i denne kampen: Pool skal vinne denne ganske komfortabelt, og mot slutten av kampen bør han la noen av de yngre kreftene slippe til slik at de får "kjenne" på det å være med og vinne noe på Wembley. Ok, kanskje alle bør det slik stua er nå, men den boosten det gir å være på et vinnende lag på W tror jeg kan virkelig slå positivt ut for motivasjonen. Dog sikkert kjipt å bytte ut folk, men pytt. Heia Cardiff, uten at det hjelper.

Flott innlegg :)

---

Noen som vet hvor man kan få tak i pre-match trenings-bilder? :)

(Innlegget ble redigert 20.02.12 13:40)

johwi68
johwi68Innlegg: 18628
20.02.12 13:43
papadask: Kampen mot Brighton kunne sett meget anneledes ut om vi ikke fikk 2-1 rett før pause, og etter min mening er Cardiff et mye bedre lag enn Brighton.

Det tviler jeg på. Jeg synes alt tydet på at Kenny holdt en liten krafttale i pausen, og at denne bare ville vært sterkere om det hadde stått 1-1. Vi var uansett alvorlig mye bedre enn Brighton i 2.omgang..

Cardiff er ikke et mye bedre lag enn Brighton, selv om du synes det. Cardiff har riktignok fire poeng mer i Championship, men Brighton har til gjengjeld en kamp til gode. Ser du på formen til lagene så er det langt ifra usannsynlig at Brighton har passert Cardiff på tabellen i løpet av et pat uker.

Waliserne har nok mer å by på offensivt, men dette er ikke verre enn at et av de beste forsvarene i Premier League skal og bør kontrollere det greit.

Det er cupfinale, alt kan skje, osv, men jeg er ikke med på å gjøre Cardiff til et bedre lag enn de er. Et sted mellom 20 og 30 i England pr i dag, omtrent som Brighton.

johwi68
20.02.12 13:44

Ja, for det mener ikke resten av Fotball-England?

Brumlebassenn
BrumlebassennInnlegg: 4677
20.02.12 13:44

I år blir det pokal på Anfield! YNWA go Carroll!

_k9b_
_k9b_Innlegg: 15152
20.02.12 13:53
X-nes: Noen VGD-ere som drar over?

Mhm.

johwi68
20.02.12 14:17
Brumlebassenn: I år blir det pokal på Anfield! YNWA go Carroll!

Skulle det være et slags stikk? Seier i ligacupen er storveis, og jeg regner med at du var kokfornøyd da Spurs vant sin eneste tittel i dette årtusenet, ligacupen i 2008.

At det har kommet en ny generasjon supportere i Norge som blir fra seg for at det synges om den europeisek homsehovedstaden Brighton, som går fra konseptene når en spiller viser knotter, eller vil korsfeste spillere som forårsaker beinbrudd, er ikke ensbetydende med at folk som faktisk bor i England og elsker sporten ikke bryr seg om denne pokalen.

En seier i ligacupen er alltid glimrende.

Som Spurssupporter bør man forøvrig gå litt stille i dørene, for troféene kommer ikke akkurat susende inn portene på WHL. To seiere i ligacupen i løpet av de siste tyve årene, i Liverpools dårligste periode siden 1960, er faktisk fryktelig mye svakere enn det LFC kan slå i bordet med.

Tre ligacuptitler (1995, 2001, 2003)
Tre FA cupseiere (1992, 2001, 2006)
En seier i Champions League (2005)
En seier i UEFA cupen (2001)

I tillegg har LFC to seiere i UEFAs Super Cup (2001, 2005). 

Og fortsatt vil jeg juble som en gal om vi vinner på søndag..

Brumlebassenn
BrumlebassennInnlegg: 4677
20.02.12 14:25
johwi68: Skulle det være et slags stikk? Seier i ligacupen er storveis, og jeg regner med at du var kokfornøyd da Spurs vant sin eneste tittel i dette årtusenet, ligacupen i 2008

Nja. Tydlig at du velger å tolke det som så. Når det gjelder Spurs så er jeg ikke den typen "fan" som bryr seg stort om tittler, seiere eller tap. Bare fin fotball. Bra trashing av Spurs tittelsammling dog.

Retnuh_Flim
Retnuh_FlimInnlegg: 17021
20.02.12 14:27

0-2

minuspol
minuspolInnlegg: 34950
20.02.12 14:36
Lezah: Å påstå at å vinne ligacupen ikke betyr noe osv er bare tull imo.

Det er helt håpløst ja. For en klubb som Liverpool pr i dag så kan en slik tittel gjøre store forskjeller (bare det å kvalifisere seg for Europa, selv om det er EL). For Man Utd pr i dag ville det nok betydd noe mindre. Men det svir naturligvis å tape fotballkamper, i LC også, og det er en boost å vinne kamper, i LC også.

Dessuten så jeg vel et sted her at noen hadde regnet opp pokaler og da kom LFC ut med 40 mot Man Utd's 38, og det gjør vel dette dobbeltviktig...

papadask
20.02.12 14:49
johwi68: Det er cupfinale, alt kan skje, osv, men jeg er ikke med på å gjøre Cardiff til et bedre lag enn de er. Et sted mellom 20 og 30 i England pr i dag, omtrent som Brighton.

Det handler ikke om å "gjøre Cardiff bedre", det handler om å være realist å forstå at vi ikke kan gå innpå banen og forvente at kampen er vunnet.

På en standard dag skal vi vinne med store sifre. På en dårlig dag skal vi forsatt vinne. Har vi en horribel dag, og Cardiff har en toppdag, så kan vi fort gå på en stygg smell her.

minuspol
minuspolInnlegg: 34950
20.02.12 14:52
papadask: Det handler ikke om å "gjøre Cardiff bedre", det handler om å være realist å forstå at vi ikke kan gå innpå banen og forvente at kampen er vunnet.

Jeg forventer at vi er cirka like mye bedre enn Cardiff, som det vi var bedre enn Brighton. Det er realismen i dette. Så er det andre ting men det får vi tro klubben tar seg av. For det er faktisk slik at vi bør være like mye bedre enn Cardiff også i forberedelsene.

(Innlegget ble redigert 20.02.12 14:53)

Black_Butler-33
20.02.12 15:00

Vi er et bedre lag enn Cardiff, uten tvil. Men skal vi vinne må vi tenne på alle plugger. Det nytter ikke å tenke at dette skal bli walkover. Her må vi være gjennomført proffesjonelle og seriøse fra avspark til dommeren blåser av. Vi vinner kampen hvis vi klarer den mentale biten.

johwi68
20.02.12 15:07
papadask: Det handler ikke om å "gjøre Cardiff bedre", det handler om å være realist å forstå at vi ikke kan gå innpå banen og forvente at kampen er vunnet. På en standard dag skal vi vinne med store sifre. På en dårlig dag skal vi forsatt vinne. Har vi en horribel dag, og Cardiff har en toppdag, så kan vi fort gå på en stygg smell her.

Enig. Jeg reagerte bare på at du skrev at Cardiff er mye bedre enn Brighton. For det er de ikke..:-)

Sjah
SjahInnlegg: 3391
20.02.12 15:20

Gleder meg som en unge, lang weekend i London med biletter til Wembley

YNWA

Justice 96
Justice 96Innlegg: 28933
20.02.12 15:42

Tips: 1-1 etter ekstraomganger. Cardiff vinner 4-2 på straffekonken.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 28933
20.02.12 15:44

Se opp for byggearbeid i området rundt Wembley. Tipper stupfulle supportere som ikke er kjent i området kan rote seg inn på byggeplassen(e).

(Innlegget ble redigert 20.02.12 15:48)

BreckRoad2
BreckRoad2Innlegg: 36570
20.02.12 15:45

Jeg

DickCockburn
DickCockburnInnlegg: 5793
20.02.12 15:46
BreckRoad2: Jeg

"god tur"

BreckRoad2
BreckRoad2Innlegg: 36570
20.02.12 15:49

Ikke jeg. Gidder ikke engang å se kampen. Da skal de drikkes øl før tribuneplassen på Wembley inntas.

Klikk for å gå tilbake til toppen