Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester City FC - Klubbtråd v2.0

NYTT TEMA
Knaxern
KnaxernInnlegg: 44162
06.11.19 13:25
BlueMoon67: Man får jo av og til inntrykk av at Liverpool knapt bruker penger på spillere, og at Jurgen Klopp har skapt gull av gråstein. De 11 som startet for Liverpool mot Aston Villa sist helg har kostet klubben tett opp under 4 milliarder nkr i innkjøp (snitt på rundt 360 million pr spiller). Ikke mange, om noen andre Premier League klubber (med unntak av Manchester City) som har hatt en så dyr startellever.

Klopp har et budsjett å forholde seg til, i tillegg drives klubben på en måte hvor spillersalg gjør at man kan kjøpe dyre spillere. Dere gir blaffen i hva som må betales i lønn og kjøpsbudsjett.

BlueMoon67
BlueMoon67Innlegg: 7113
06.11.19 13:33
Knaxern: Dere gir blaffen i hva som må betales i lønn og kjøpsbudsjett.

Myten lever tydeligvis fortsatt blant enkelte.....

iustitia_pro_XCVI
iustitia_pro_XCVIInnlegg: 6391
06.11.19 13:49
Aguero16: Så er vel det direkte latterlig det mange av klubbene har drevet med dem siste 30 åra. Og jeg har heller aldri sett/hørt en City supporter nekte på noe rundt pengebruken.
Hvorfor poster du ikke denne linken i deres egen klubbtråd, og viser til hvor høyt faktisk deres egen klubb ligger? Eller er det ikke så relevant fordi noen klubber ligger foran og da kan en rulle seg i skyttergraven og skyte fra hofta med knall?

Lyst å diskutere statistikken som ble lagt fram for PL perioden?

Noen kommentarer?

Netto transferkostnad fra 1992 til 2018 hvor man årlig bruker gjennomsnittlig 25,6 mer enn klubben du prater høyt om vedrørende pengebruk. Hva blir summen? Synes du at disse klubbene overhodet er sammenlignbare??

Legg da til at City har lagt et godt stykke bak for så å dundre forbi i løpet av de siste seks årene i perioden 1992 - 2018. Er du i stand til å ta innover deg og erkjenne hvor helt sinnssvake tall dette er? 

iustitia_pro_XCVI
06.11.19 13:56
BlueMoon67: Man får jo av og til inntrykk av at Liverpool knapt bruker penger på spillere, og at Jurgen Klopp har skapt gull av gråstein. De 11 som startet for Liverpool mot Aston Villa sist helg har kostet klubben tett opp under 4 milliarder nkr i innkjøp (snitt på rundt 360 million pr spiller). Ikke mange, om noen andre Premier League klubber (med unntak av Manchester City) som har hatt en så dyr startellever.

Kan ikke du bare ta utgangspunkt i den totale statistikken og så kommentere så mye du vil da?

Se om du evner å diskutere laget øverst sin bruk først. Så kan vi sammenligne med laget på fjerdeplass etterpå om du ønsker. Jeg tipper du finner det mye mer interessant å sette sammen selektivt piss slik som det som er sitert over.

Aguero16
Aguero16Innlegg: 3513
06.11.19 14:12
iustitia_pro_XCVI: Noen kommentarer?

Du durer som vanlig på, men du kan jo prøve og puste litt når du fjaser. Nå har du gått på repeat over lang tid og platen din hakker ganske så mye.

Kommentar om at City har brukt mye penger? Skal jeg kommentere noe mer enn at, ja det stemmer det justisen, Manchester City har brukt mest penger. Skal vi City supportere helst sende dette på e-post til deg og? Skal vi brenne alt utstyr vi har og helst la oss bli steinet for at du blir fornøyd?

Du må endelig rotere hodet ditt godt nedi gryta på 500 grader, mens du roper og skriker hatet ditt mot City. Men av og til kan det vel være greit og flytte fokuset over på denne så "perfekte" klubben du holder med vel? Eller er det så kjekt og får du disse små oppturene du trenger for dagen viss du får slengt ut litt drit om andre?

At vi City supportere har skylapper har vi fått høre ofte, men på tide du og dine læresveiner snart tar en klut med lunket vann og vasker litt over øyelokkene deres og. Å frekventere rundt i flere klubbtråder og stort sett kritisere andre mens dere flyr rundt på noen Shetlandsponnier og kaster småstein er egentlig bare litt flaut.

Håper du ikke ble krenket nå. Og ikke prøv deg og hoppe ned i skyttergraven for der er jo vi. Det du kan gjøre er og fortsette og ytre dine meninger i klubbtråden deres. Ser disse småsteinene dine blir litt for små der og.

JFT_96
JFT_96Innlegg: 24000
06.11.19 16:32

Jeg tror du tar i når du sier at folk hater Man City. Det passer nok din selvmedlidende hverdag best, men det er nok heller misliker som er det rette ordet å bruke. Det er ikke verre enn at man misliker at juks tilsmusser sporten vi alle elsker. Ja, det finnes eksempler som du helt sikkert hadde tenkt å dra frem av andre klubber som finner veier rundt regelverket (typ scouting-saken nå sist), men her snakker vi regelrett juks på et nivå man aldri har sett makan til. Og så er jo enkelte såpass opplyste at de vet hvor disse juksepengene kommer fra i tillegg selvfølgelig. Vi trenger ikke sende deg en e-post, vi trenger bare å stå samlet i mot denne typen faenskap som en dag blir sportens endelige undergang.

(Innlegget ble redigert 06.11.19 16:33)

LarsLie
LarsLieInnlegg: 12605
06.11.19 19:19

Penger,Blod,Jihad,Spion,fotballens undergang.

Så lenge produktet (fotballen) utvikler seg og blir bedre. Og det gjør den jo,vil ikke korrupsjon eller ufine metoder stoppe fotballen,men bli måten det fortsatt drives på. Starta med gratis bil og treningsbag og non-amatør og vil bare fortsette i det samme sporet. Desverre ! 

Fotballutstyr og drakter skal selges dyrt og lages billig med slavearbeid. Klubber går til sengs med regimer som Malaysia,Abu Dhabi ,Qatar og 

firmaer/banker som dealer med regimer som er under embargo.  Spillere skal ha fete lønninger og gjerne mer til under bordet. Selgende klubber skal ha gratis losjer og horer 10 ganger pr år.

Med fete resturantbesøk.  

Fotball og annen underholdning har leeeeenge vært sånn og jeg tror bare det vil fortsette. 

Slutter jeg å se City av den grunn? Nei? 

Bryr jeg meg egentlig om Abu Dhabi ? Nei,like lite som andre fans bryr seg når deres klubber er med på samme karusselen .

(Innlegget ble redigert 06.11.19 19:20)

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 15605
06.11.19 19:24
LarsLie: Selgende klubber skal ha gratis losjer og horer 10 ganger pr år.

Var det ikke 92 jomfruer??

Corvus
CorvusInnlegg: 24460
06.11.19 19:25
BlueMoon67: Myten lever tydeligvis fortsatt blant enkelte.....

Jaha, hva er det som stopper City når det gjelder lønn og kjøpsbudsjett da? Regler, ingenting i klubben.

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 12983
06.11.19 19:27
FrannyLee: Var det ikke 92 jomfruer??

Er vel kun 72.  Men er det så flott med helt uerfarne kvinner /jenter da.

FrannyLee
06.11.19 19:28
Kongemannen: Er vel kun 72.

Det blir for lite. Iallefall når evig ereksjon er med på kjøpet.

(Innlegget ble redigert 06.11.19 19:29)

LarsLie
06.11.19 19:29

City ønsker selvsagt ikke å bidra mer enn man har til man må ut med Maguire-summer for stoppere eller Sanchez lønninger. Slikt har smitteffekt innad også.

"Ikke råd" handler vel mye om å ikke være villig til å bli presset opp i de villeste summene.

BlueMoon67
06.11.19 19:39
LarsLie: Fotballutstyr og drakter skal selges dyrt og lages billig med slavearbeid. Klubber går til sengs med regimer som Malaysia,Abu Dhabi ,Qatar og   firmaer/banker som dealer med regimer som er under embargo.  Spillere skal ha fete lønninger og gjerne mer til under bordet. Selgende klubber skal ha gratis losjer og horer 10 ganger pr år.   Med fete resturantbesøk.     Fotball og annen underholdning har leeeeenge vært sånn og jeg tror bare det vil fortsette.    Slutter jeg å se City av den grunn? Nei?

Blir morsomt å se hvilke lag Liverpool sender hvor i desember. Regner med de viser sin avsky til regimet i Qatar og viser fingen til den korrupte organisdasjonen FIFA og sender ungguttene dit og førestelaget til Villa Park og Carabao Cup.

Men blir vel ikke overrasket om de kaster prinsippene over bord og sender stjernegalleriet sitt østover når sjeikene i Qatar frister med feite premierpenger og overdådig luksus.

LarsLie
06.11.19 19:46

Det gjør de ganske så sikkert!

BlueMoon67
07.11.19 00:29

Da kan det fort se ut som vi reiser til Anfield uten Ederson, Laporte, Zinchenko, Rodri, D. Silva og Sane :-))

Bare å finne fram sinna-brusen :-))

beardman
beardmanInnlegg: 2614
07.11.19 16:19
BlueMoon67: uten Ederson, Laporte, Zinchenko, Rodri, D. Silva og Sane :-))

Burde funke det her da: (f.eks)

Jesus  - Aguero -  Sterling

De Bruyne     -     B. Silva

Gundogan

Mendy  - Fernandinho - Stones -  Walker

Bravo

BlueMoon67
07.11.19 21:09

Selv ville jeg gått for dette dersom ingen av de nevnte blir klare:

Bravo

Walker     Stones   Otamendi     Mendy

Fernandinho

Sterling   De Bruyne   Gundogan    B. Silva

Jesus

Aguero16
07.11.19 22:42

Det skulle vært Pep som hadde svart VG sånn som Klopp gjorde i dag ang Qatar. Da hadde løshundene kommet bjeffende ganske så raskt. 

iustitia_pro_XCVI
08.11.19 07:44

Du durer som vanlig på, men du kan jo prøve og puste litt når du fjaser. Nå har du gått på repeat over lang tid og platen din hakker ganske så mye.

Kommentar om at City har brukt mye penger? Skal jeg kommentere noe mer enn at, ja det stemmer det justisen, Manchester City har brukt mest penger. Skal vi City supportere helst sende dette på e-post til deg og? Skal vi brenne alt utstyr vi har og helst la oss bli steinet for at du blir fornøyd?

Du må endelig rotere hodet ditt godt nedi gryta på 500 grader, mens du roper og skriker hatet ditt mot City. Men av og til kan det vel være greit og flytte fokuset over på denne så "perfekte" klubben du holder med vel? Eller er det så kjekt og får du disse små oppturene du trenger for dagen viss du får slengt ut litt drit om andre?

At vi City supportere har skylapper har vi fått høre ofte, men på tide du og dine læresveiner snart tar en klut med lunket vann og vasker litt over øyelokkene deres og. Å frekventere rundt i flere klubbtråder og stort sett kritisere andre mens dere flyr rundt på noen Shetlandsponnier og kaster småstein er egentlig bare litt flaut.

Håper du ikke ble krenket nå. Og ikke prøv deg og hoppe ned i skyttergraven for der er jo vi. Det du kan gjøre er og fortsette og ytre dine meninger i klubbtråden deres. Ser disse småsteinene dine blir litt for små der og."

Hehe. Tiltet helt for deg gitt. :-))

FrannyLee
08.11.19 07:46
Aguero16: Da hadde løshundene kommet bjeffende ganske så raskt.

I Thailand brukes det elekrostaver mot nærgående løshunder har jeg hørt.

iustitia_pro_XCVI
08.11.19 07:49

Bryr jeg meg egentlig om Abu Dhabi ? Nei,like lite som andre fans bryr seg når deres klubber er med på samme karusselen."

Det er DETTE som er så jævlig kvalmende med dere. Skal rettferdiggjøre det City driver med og liksom sette alle fotball supportere i samme bås som dere.

Det er INGEN andre (PSG!) som driver på slik dere gjør. Så enkelt er det. Så blir det bare mer og mer fascinerende å se på hvordan dere kollektivt evner å totalt ignorere dette og er totalt ute av stand å ta opp problemet City's eiere og klubbens drift representerer. Aldeles fascinerende!

Aguero16
08.11.19 08:22
iustitia_pro_XCVI: Det er DETTE som er så jævlig kvalmende med dere.

Da bør du holde deg langt vekke. Kvalme er noe dritt. Men kommer du til og holde deg vekke? Nope, du durer på. 

Håper du ikke ignorerer Klopp sitt pinlige intervju i går. Det blir i så fall veldig fascinerende.

BlueMoon67
08.11.19 11:05
Aguero16: Det skulle vært Pep som hadde svart VG sånn som Klopp gjorde i dag ang Qatar. Da hadde løshundene kommet bjeffende ganske så raskt.

Ikke rart Jurgen Klopp følte seg veldig utilpass når VG kom med disse spørsmålene. Klubbeierne og stort sett det som er av gamle Liverpool-spillere har vært ganske så kategorisk i sin kritikk av Manchester City, PSG dets eiere og disse pengene som mange ynder å kalle "blodpenger".

Nå har Qatar kjøpt seg rettigheten til å arrangere dette "klubb-mesterskapet" i desember, og vil som alle andre bruke dette for alt det er verdt i sin promotering til resten av verden. Og det med Liverpool som den desidert største merkevaren i arrangementet. 

Så dersom Liverpools eiere, supportere og alle andre tilhørende klubben virkelig står for og mener alt som er sagt rundt disse regimene, så har de nå fått en fantastisk mulighet til å markere sine standpunkter.

Og de fikk serven servert tidligere ei uka av FA da det ble bestemt at Carabao Cup kampen mot Aston Villa skal spilles dagen før. Nå er det bare å smashe inn og og vise Qatar og FIFA fingen og sende B-laget ned til denne turneringen og stjernene til Villa Park. 

Men så var det dette med ære, berømmelse, trofeer og store premiepenger. Da blir det lett å kaste prinsippene på dør, også for Liverpool. Så det overrasker vel ikke om det blir stjernene som tar turen østover.

beardman
beardmanInnlegg: 2614
08.11.19 11:42
BlueMoon67: Selv ville jeg gått for dette dersom ingen av de nevnte blir klare:

Ingen Aguero?
Og Otamendi på banen?

idiomatisk
idiomatiskInnlegg: 1159
08.11.19 11:58
BlueMoon67: Så dersom Liverpools eiere, supportere og alle andre tilhørende klubben virkelig står for og mener alt som er sagt rundt disse regimene, så har de nå fått en fantastisk mulighet til å markere sine standpunkter.

Ja, de burde boikottet arrangementene i disse landene. Heldigvis så tror jeg FIFA forstår kritikken nå, og ikke arrangerer lignende turneringer for klubbene i nærmeste fremtid i disse regimene.  

Jeg er utrolig glad Liverpool ikke eies av en slik stat da, og allikevel klarer å hamle opp med klubber som brukes som puppets i et større politisk og økonomisk spill.

Aguero16
08.11.19 13:19
idiomatisk: Jeg er utrolig glad Liverpool ikke eies av en slik stat da

Det er jo greit selvsagt. Men så var det dette med og stå opp og ta avstand for noe som klubben deres er involvert i da. Klopp klarte det ikke og hele intervjuet ble jo bare pinlig for både han og Liverpool.

Vi har vel fått kritikk i årevis. Selvsagt mest da vi begynte å vinne titler. Vi City supportere er jo verste sort av dagens fotball supportere i følge mange. 

Liverpool sin situasjon er absolutt ikke det samme som at City har en eier som vi har. Men poenget i denne saken er vel og stå opp og sei fra. Og jeg syns det er merkelig at Liverpool supporterne som har kommet inn i tråden her ørten tusen ganger og rakket ned på oss, nå bare sitter på gjerdet og aksepterer det som skjer. Leser en sosiale medier så går denne saken stort sett stille forbi.

Men klart, det er enklere og ta andre for noe. Men når en selv kommer borti en situasjon der en har muligheten til og gjøre noe, så håper en vel bare at i morgen er det stilt og glemt.

idiomatisk
idiomatiskInnlegg: 1159
08.11.19 14:16
Aguero16: Det er jo greit selvsagt. Men så var det dette med og stå opp og ta avstand for noe som klubben deres er involvert i da. Klopp klarte det ikke og hele intervjuet ble jo bare pinlig for både han og Liverpool.

Dette er jeg helt uenig i. 

Klopp sier: 

– Disse tingene burde blitt ordnet opp i på forhånd av FIFA eller andre som bestemmer hvor turneringer skal spilles. Som fotballspiller burde du ikke trenge å bekymre deg for noe som helst. Disse tingene burde alle i hele verden diskutere i forkant av avgjørelsen, i stedet for å spørre oss hva vi synes etter at det er bestemt.

Klopp må følge Liverpool FC sine instrukser her for de vet spørsmålene kommer. Det er FIFA sitt ansvar at Liverpool spiller der, ikke Liverpool FC sitt ansvar. Hva hadde så skjedd om Liverpool boikottet en FIFA turnering? Ikke vet jeg. Straff? Bøter? Utestengelse fra andre turneringer i FIFA sitt regi? Det er ikke en gang sammenlignbart med City-situasjonen. 

Den eneste grunnen til at jeg kommenterer det er jo fordi Bluemoon som vanlig prøver å dra en bisarr sammenligning på lik linje som når han trikser og mikser med artikler og økonomi City vs Liverpool for å sette City i et bedre lys. 

Som du skriver i siste avsnitt, ja, den eneste grunnen til at det engasjerer Liverpool-supportere ekstra mye nå er jo at måten City drives på og av hvem går direkte utover klubben man følger. Da Roman tok over Chelsea så var sikkert United og Arsenal-supportere all over Chelsea og måten de ble nyrike på.

Jeg løser ikke noen verdensproblemer ved å diskutere her uansett, det finnes verre mennesker i verden enn Citys eiere og personlig har jeg svært lite i mot noen City-supportere, Pep og spillerne til City. Men nå er det jo bare slik at barbariske krigsherrer i Afrika, kartellkriger, fattigdom, menneskehandel rett og slett ikke opptar like mye av tiden og engasjementet mitt som det Liverpool gjør. Kall meg gjerne egoistisk, men slik er det bare. 

(Innlegget ble redigert 08.11.19 14:23)

Lezah
LezahInnlegg: 63289
08.11.19 14:44

Før var klubbtråder off limit.  Men moralen kan dere aldri gjemme dere for ser jeg, mine blå "venner".

Aguero16
08.11.19 14:55

Ederson bekreftet ute mot Liverpool. Aiaia, da blir det Bravo eller Walker i mål.

BlueMoon67
08.11.19 19:54
idiomatisk: Heldigvis så tror jeg FIFA forstår kritikken nå, og ikke arrangerer lignende turneringer for klubbene i nærmeste fremtid i disse regimene.

Hehe, du tror FIFA bryr seg nevneverdig om det ??. Er det en organisasjon som opp gjennom tidene har gitt fullstendig faen i kritkk så må det være FIFA :-))

Klikk for å gå tilbake til toppen