Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Southampton FC

NYTT TEMA
jakuzii
jakuziiInnlegg: 9408
07.05.12 19:03

Saints er tilbake i det gode selskap. Og selvsagt fortjener de en klubbtråd!

Pene jubelscener!

Go Southampton!

(Innlegget ble redigert 07.05.12 19:09)

AutomaticMan
AutomaticManInnlegg: 16032
07.05.12 19:04

Koseklubb. Håper de etablerer seg. 

Stoke med litt sørkyst-flair.

Black_Butler-33
Black_Butler-33Innlegg: 9350
07.05.12 19:06

Gleder meg til å se Rickie Lambert i PL :)

Black_Butler-33
Black_Butler-33Innlegg: 9350
jakuzii
vestallstar
vestallstarInnlegg: 9996
07.05.12 19:10

Får håpe de kan holde på talentene sine. Blir morsomt å se Saints igjen.

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 7765
07.05.12 20:20

Synd TV-bildene kuttet så tidlig. Var visst bra stemning lenge etter kampslutt.

http://www.youtube.com/watch?v=HObdoX3gc6A&feature=related

OleKjole
07.05.12 21:00

Blir spennende å se hva Adkins klarer å dra opp av hatten iløpet av sommeren. Han har selv uttalt at det er nok penger å bruke, men at det ikke vil bli en hel haug med kjøp hvor det kastes penger i hytt og gevær. 

Liker også veldig godt policy'n hans hva gjelder akademi og egenprodusering: 

'We endeavour to get 50% of our homegrown players through to the first team. It's about a spirit that we've got, a Southampton way. We've got a good environment to improve , to learn, to work hard and develop. The object is to get them through, we've got to make sure there's a pathway for them. That's the vision we've got.'

Southamton er kjent for å avle opp habile fotballspillere, og bare i PL kan man nevne aktive spillere som Bale, N Dyer, Surman, Walcott, Chamberlain, W Bridge, L Best og nå Lallana. Ellers kan man også nevne Shearer og Le Tissier..

Sliter riktignok litt med å se hvor disse 50% skal komme fra i denne troppen.. Anyways...

Saints beste elleve er vel noe sånt som dette (mulig jeg bommer litt her):

Davies (årets keeper i Championship, gamlefar)

Butterfield/Richardson - Fonte - Hooiveld - Fox

de Prado/Puncheon - Schneiderlin - Hammond/Cork - Lallana

Lambert - Sharp

Har også sett dem spille i en 4-4-1-1 formasjon, med Lallana eller de Prado som hengende spiss/offensiv midtbane. 

Adkins kjører på offensivt, uten at det er hodeløst av den grunn. Ligaens beste angrep, samtidig som bare Reading slapp inn færre mål. Dribleglade vinger med fart og teknikk, og spisser som vet hvor målet står. Er dog litt spent på om Lambert og Sharp vil ta nivået i premieran.

Sentralt ser det greit ut, men kanskje litt tynt. Burde kanskje hente inn noe backup.

Forsvaret er forsåvidt bra nok det og. Fox har vist seg å være stabil på venstrebacken, og stopperduoen Fonte og Hooiveld har tidvis vært glimrende. Høyrebacken derimot er jeg litt mer tvilsom til.. Er riktignok ikke all verdens kamper jeg har sett, men det jeg har sett har ikke vært mektig imponerende.. men mulig jeg tar feil.

Keeperplassen er forsåvidt grei den, hvor Davis vokter buret. Men mulig Southampton må oppgradere litt her. Får nok kjørt seg neste sesong.

Er vel få, om ingen, av spillerne i troppen som har spilt PL-fotball tidligere.   Behøver egentlig ikke ha så mye å si (se Norwich), men hadde nok gjort seg med en eller annen med litt erfaring, som ikke blir star-struck bare man blir satt til å dekke opp Kompany på en corner.

Men ja.. blir spennende å se hva som skjer denne sommeren. Hvilke spillere kan passe inn?

(Innlegget ble redigert 07.05.12 21:03)

sunderland_odd
sunderland_oddInnlegg: 449
07.05.12 21:03

blir spennende å følge Adam Lallana, men vil helst se han i Sunderland

wingswest
wingswestInnlegg: 10948
07.05.12 22:46

Gleder meg allerede til Lundekvam som skal analysere Southampton-Arsenal, det kommer til å ta helt av, med Schau's orgasmiske metaforer. 

Uansett er det gøy, jeg vet ikke om jeg kjenner til noen i dagens Soton-stall, mange år siden jeg har fulgt klubben i vesentlig grad, men det endrer seg fort når høsten kommer.

Hvilke etablerte spillere kan de klare å få inn for en billig penge? Regner med det blir noen eldre PL-spillere som blir uten kontrakt eller går billig foran neste sesong.

milanB
milanBInnlegg: 32279
07.05.12 22:48

Gjør Le Tissier comeback? En fantastisk spiller i sin prime. Gåsehud over enkelte av øyeblikkene han gjorde i sin tid.

OleKjole
12.05.12 18:54

Lallana ble forresten kåret til årets Southampton-spiller.

Tidligere i år ble Rickie Lambert kåret til årets spiller i Championship

Berbalicious
BerbaliciousInnlegg: 10810
12.05.12 18:57

Southampton hører hjemme i Premier League.

Hørte om laget for første gang da jeg så sesongfilmen til United fra 96/97 på VHS. Southampton slo United 6-3 på The Dell etter et hattrick fra Egil Østenstad.

silkshade
silkshadeInnlegg: 3547
12.05.12 19:10

Får håpe vi slipper noe mer enn reportasjer fra Claus neste sesong. Blir slitsomt å høre han prate om Southampton hele tiden.

Berbalicious
BerbaliciousInnlegg: 10810
12.05.12 19:11
silkshade: Blir slitsomt å høre han prate om Southampton hele tiden.

Burde være taknemmelig for at han kjenner Gareth da!

reppz
reppzInnlegg: 219
12.05.12 19:37
wingswest: Gleder meg allerede til Lundekvam som skal analysere Southampton-Arsenal, det kommer til å ta helt av, med Schau's orgasmiske metaforer.

Dagens! spanderer tommel bare for den. Schau lyser opp enhver fotballhverdag.

jakuzii
14.05.12 17:01

Lee Sees Injury Positives

Tadanari Lee hopes that the disappointment of missing out on the closing stages of Saints' promotion-winning season will make playing in the Premier League even sweeter.

OleKjole
03.06.12 11:24

Burnley har akspetert et tilbud på £7M for Jay Rodriquez. Et friskt kjøp kan man si, da det ikke akkurat er en spiller man vet vil prestere med en gang. Har riktignok nettet en del ganger i årets Championship, og jeg tror unggutten har det som skal til for å ta nivået i Premieran..

Tidligere har også Southampton prøvd seg på Celtics Gary Hooper, men det ser ut som akkurat dette gikk litt i stå. Blir uansett forbauset hvis det kommer to spisser inn.

Aleksev
AleksevInnlegg: 9458
18.07.12 23:43

Det ser ut til at Southampton signerer Nathaniel Clyne. 21-åringen har vært linket til både Manchester United og Newcastle, men nå ser det ut som han signerer for de nyopprykkede.

En meget god signering. Jeg er spent om han er så god som folk skal ha det til eller om han er hypet.

LINK

(Innlegget ble redigert 18.07.12 23:43)

King_Kenny92
King_Kenny92Innlegg: 3216
18.07.12 23:47

blir morro å følge Saints i Premier League i år. tror faktisk de kan gjøre det brukbart.

OleKjole
21.07.12 23:12

Nathaniel Clyne, Jay Rodriquez, Steven Davies og mannen som voktet buret for Gills noen kamper i fjor, Gazzaniga, har kommet inn portene på St Mary's.

Sistnevnte blir nok sittende på benken, men utenom det ser jeg på alle disse som gode forsterkninger. Usikker på om noen av Rodriquez eller Davies vil gå rett inn på laget, men de vil ihvertfall være med på å skape en god bredde på midten og i angrep.

Ser at det også har blitt lagt inn bud på PSVs Jeremain Lens, som etter hva jeg har forstått er en rask ving/spiss. Trodde det nå holdt med De Prado, Lallana og Puncheon som vinger, og Lambert, Sharp og Rodriquez som spiss... Blir trangt om plassene.

Nathaniel Clyne er jeg veldig spent på. Tror han kan komme til å gå rett inn og ta plassen fra Richardson på høyrebacken.

Stopperplassen ser grei ut med Fonte og Hooiveld. Trenger kanskje noe backup..?

Jeje..

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4152
21.07.12 23:51
King_Kenny92: blir morro å følge Saints i Premier League i år. tror faktisk de kan gjøre det brukbart.

Enig med deg der. Mange spennende unge talenter, som klubben jo har som vane. Southampton hører til i Premier League.

sunderland_odd
sunderland_oddInnlegg: 449
22.07.12 12:04
OleKjole: Blir trangt om plassene.

Dere vil trenge bredde i PL

btw har sett Lallana spille bra på venstresiden på midten, er han brukbar når han spiller bak i leddet bak en spiss i tillegg til en kreativ rolle sentralt?

OleKjole
23.07.12 14:38
sunderland_odd: btw har sett Lallana spille bra på venstresiden på midten, er han brukbar når han spiller bak i leddet bak en spiss i tillegg til en kreativ rolle sentralt?

Jeg har bare sett en kamp hvor han spilte i denne rollen, og hvis jeg ikke husker feil så fungerte det ganske fint. Altså hengende spiss.

Har riktignok sett på kampereferat andre ganger at han har spilt i samme rolle.

Har aldri sett at han har spilt sentralt på midten.

OleKjole
10.08.12 17:44

Ser forresten at Nettavisen er i gang med å tippe tabellen. De plasserte like greit Southampton på sisteplass, og det var tydelig at den som har skrevet artikkelen ikke har sett en dritt Southampton på noen år. Baserer seg nesten bare på spillernes tidligere erfaringer, og konkluderer dermed at dette automatisk går ad helvede.

Norwich anyone?

Har ikke troen på noe god plassering, men er ganske sikker på at de skal få sparket godt fra seg.

Anyways..

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4152
10.08.12 19:18
OleKjole: Ser forresten at Nettavisen er i gang med å tippe tabellen. De plasserte like greit Southampton på sisteplass

Man vet jo aldri hvordan de vil tilpasse seg nivået i PL, men jeg syns Southampton ser sterkest ut av de nyopprykkede lagene. Og også sterkere enn lag som Wigan og Norwich.

Dalglish73
Dalglish73Innlegg: 10708
17.08.12 10:25

Gaston Ramirez skal ifølge Sky Sports være klar for 12 mill pund. Ikke verst. Der har dere fått dere en "stjernespiller":)

Thpe
ThpeInnlegg: 31267
17.08.12 10:31

Haha, hvem så den komme? ;)

(Innlegget ble redigert 17.08.12 10:32)

GaTr
GaTrInnlegg: 3161
17.08.12 10:33

Jeg så Derby vs Southampton i fjor høst.

Jack Cork, klassespiller.

OleKjole
17.08.12 11:17

Jøss. Snakker om. Denne kom ut av intet. Eller, lenge vært snakk, men trodde det bare var tomme rykter.

Trenger nok litt tid på å tilpasse seg PL, hvis han i det hele tatt slår til. Ikke lett å gjøre seg positivt bemerket når man spiller på en klubb som må kjempe for hvert eneste poeng.

Kan bli moro det her. Lallana, Ramirez og De Prado i en 4-2-3-1 formasjon? Her kan det renne inn begge veier.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg