Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ferguson og taktikk.

NYTT TEMA
toft20

toft20
22.08.12 01:33

Ferguson er tidenes beste trener, og har gitt oss mer enn noen annen vil gjøre. La det være sagt, og huskes i det jeg begir meg ut på det som mange vil oppfatte som galskap. Jeg retter nå et søkelys mot Fergies taktiske disposisjoner den siste tiden som har resultert i mang en hårreisende oppvisning, og som til slutt kostet oss seriegullet.

Wigan - United 11 April 2011.

Vi leder serien med komfortable 8 poeng. Motstander er Wigan, som vi de seneste årene har kjørt sønder og sammen. De kjemper imidlertid for livet, mens vi kjemper for å opprettholde det solide forspranget på City.  Til tross for utallige dårlige erfaringer velger Ferguson å bruke Giggs på sentral midtbane. Hernandez som har spilt elendig hele sesongen får også starte i tospann med Rooney. 

1 omgang forløper seg som en komplett katastrofe hvor alle sammen, og spesielt Giggs, sliter med å få til noe som helst. Vi skaper ikke en dritt, og det hjelper heller ikke at Jones på høyrebacken lar seg lure av Maloney som klinker inn 1-0. Nå sitter vi i saksen og drastiske ting måtte gjøres til andre omgang.  Resultatet blir at Cleverley kommer inn for venstrevingen Young, noe som følgelig har null påvirkning på vårt offensive register. Omgangen skrider frem og vi skaper fremdeles ingenting. Giggs bommer på alt, og Rooney er totalt umotivert. I det 58 minutt blir en elendig Hernandez tatt av for en Welbeck som på det tidspunktet ikke hadde scoret på 4 måneder.  Han får 7 minutter i tospann med Rooney, før sistnevnte blir tatt av for humørspilleren Nani.  De siste 25 minuttene kjørte vi altså humørspillerne Young og Nani på kantene med en enslig unggutt på topp som ikke hadde puttet på 4 mnd.

1 sjanse fikk vi i kampen, og utallige ballmiss.

Hva var folk forbanna på Ferguson for? Etter returen fra Scholes hadde vi ikke tapt på 12 kamper. Til denne kampen valgte altså Ferguson å spare han, til tross for at vi hadde 2 "enkle" hjemmekamper som sto for tur. Hele midtbanen, og spesielt Giggs var laaangt unna å styre noe som helst.

Bummer, og 5 poeng ned til City.

22 April 2011. Utd - Everton.

Dette var kampen vi for alt i verden ikke måtte avgi poeng i. Klarte vi denne stormen kunne spillerne dra til Etihad, vel vitende om at de ville lede serien uansett utfall. Ferguson var spot on på laguttaket, og alt lå til rette for en grei hjemmeseier.

Spole frem til 4-2.

United hadde med få unntak styrt kampen til det fulle og Rooneys 4-2 scoring skulle frariste smånervøse hjemmefans all tvil. Slik gikk det ikke. Etter scoringen la United seg i forsvar og inviterte Everton inn i kampen igjen. Ett stk elendig Evra og 14 minutter senere sto det 4-3. United tok ikke hintet og en passiv Ferguson bare håpet på at kampen snart skulle ta slutt. 3 minutter senere ble Rafael og Rio snurret rundt med og Pienaar kunne trille inn det utenkelige 4-4 målet.

Fra dette sekundet tok United hintet, og det var Everton sin tur til å parkere bussen. Fergie tok grep fra sidelinjen og kjørte inn Jones for Scholes.. Fantas.. Vent nå litt? Jones for Scholes? 5 minutter med gung ho, og ut går vår beste ballfordeler? Hva i helv? 2 minutter igjen.. Distin og Jagielka header unna alt som er. Dette er ingen kamp for dverger.. Valencia ut - Hernandez inn.. 10 innlegg blir slått inn i løpet av de neste 5 minuttene. Kamp over.

????

Foten av pedalen fra 4-2 og Scholes ut for Jones i en kritisk fase?

3 poeng ned til City. Etihad next.

City - United 30 April 2011.

Århundrets kamp. Vi visste at City ville gå for tidlig ledermål. På forhånd festet fansen(og vgd) sin lit til at PLs beste ving Valencia, og Young skulle representere kontringsstyrken som skulle gi ris til Citys offensive ræv.  Resultat. Begge på benk, og Giggs sentralt, denne gangen sammen med Scholes og Carrick. Det måtte gå til skogen, og det gjorde det. Vi demmet lenge opp, men skapte absolutt ingenting. Nani ble dritforbanna, Rooney var igjen umotivert, og Giggs slo feilpasning på feilpasning.  Backene til City gikk frem så ofte de kunne, fordi det var ingen bakromsstrussel andre veien å ta hensyn til.

Etter 45 minutter hvor absolutt ingenting fungerte, ble heller ingenting gjort til andre omgang. Etter 60 minutter ble Park byttet ut til fordel for Welbeck. City hadde på dette tidspunktet enda ikke lagt seg helt bakpå, og fansen skrek etter Valencia. Han kom inn, når det var 10 min igjen og City hadde parkert bussen. Giggs spilte også hele kampen.

Game freaking over. City ledet.

8 poeng vekke. 8 poeng som enkelt kunne holdt hvis ting ble gjort riktig.

Så har vi mandagens fadesekamp da.  4 av 5 skadet i midtforsvaret. Carrick må ned som stopper. På forhånd hadde Moyes kalkulert med at duoen Roo/RVP skulle starte og kjørte dermed en kynisk 4-5-1 formasjon. Superkjøpet Persie, ble derimot benket, noe som førte til at Everton kunne kjøre fremover i og med at Rooney, IGJEN var totalt umotivert.  Etter 45 minutter hvor kun en fabelaktig Gea holdt oss fra mål i sekken, bare MÅTTE det skje noe til andre omgang.

Andre omgang. Ingen endringer. Everton pøser på. Rooney gidder ikke, og Nani er sur. Høres det kjent ut? Everton skyter i tverlegger, Everton skyter utenfor. De ligger høyt, og Persie sitter på benken.

1-0 Fellaini. Persie går rett i oppvarming. Everton parkerer bussen. Too late.

Okey, det var kampene, så skrur vi over til mentaliteten. Rooney har til tross for en brukbar målratio, vært spillemessig svak i en lang, lang tid. Touchet er vekke, gjennombruddskraften er vekke, eksplosiviteten og killerblikket er vekke. Hvorfor blir han ikke snakket til? Hvor lenge skal denne sløve holdningen fortsette? Vi så det i fjor, vi så det i EM, vi så det under pre-season(Eid av fuck-- Nordvik) og det fortsatte mot Everton.

Evra har vært dårlig 2 år, og grisedårlig i 1 år( 11/12 sesongen) Bakover er han en vandrende katastrofe, og fremover har han tapt seg markant - hilsen Hibbert.. Hva gjør vi? Vi sender Fabio på lån.. Lurt. Schuttner(?) er vel neppe klar for fast plass på United heller.

Mot Barca for 2 år siden var det veldig synlig at vi manglet fart på sentral midtbane. Siden den gang har vi alle sammen ventet på en eksplosiv Y.Toure type som kunne avlaste Carrick litt defensivt, og heller kjøre engelskmannen frem for å strø pasninger. Den mannen har enda ikke ankommet, og det takker Fellaini for.  I stedet går vi til innkjøp av supermannen Persie, som vi attpåtil ikke bruker. Jeg må uansett innrømme at kjøpet av Persie slettet tankene mine om behovet på sentral midt, men det blusset opp igjen sånn ca 15 min ut i Evertonkampen.

Så har vi Giggs. Nuff said. Mannen er ikke god nok lenger. Det samme gjelder Anderson som aldri kommer i gang.

Berbatov. Milevis bedre enn Hernandez/Welbeck og PL-toppscorer, fikk spille 3 fulle kamper rundt juletider. Det endte i 6 mål, men så var det rett på benken igjen for erten var å foretrekke. What the fu?

Hvorfor kan det ikke byttes før det har gått 60 minutter i kamper hvor ting åpenbart ikke fungerer?

Hvorfor er spillerne så inni helvete sløve? Hva er det som blir sagt til dem?

Ferguson er kanskje verdens beste på å få maks ut av spillertroppen sin, men det har også blitt gjort mange avgjørende feil. Jeg håper selvsagt at dette snur, men jeg ville nå uansett rette et søkelys på det, for å høre hva folket tenker.

Er jeg overdramatisk, eller er ting som det skal være?

Ps: Jeg vil ikke at Ferguson skal sparkes, men han skal heller ikke være fritatt for kritikk.

(Innlegget ble redigert 22.08.12 01:42)

Cruzmeister

Cruzmeister
22.08.12 01:40

Savner Queiroz.

bakmannen

bakmannen
22.08.12 02:11

I mine øyne var det mer uflaks enn udyktighet.

4-2 mot everton. skudd i stanga, og alt virker avgjort. Everton får ulikning og har ingen ting å tape. United har det motsatte. Da skjer det ting med spillergruppa. United er ikke vandt til å måtte være kyniske på samme måte som Chelsea viste i CL 2012. Dette tipper jeg er noe som kommer til endre seg denne sesongen

At han benker PS etter 12 kamper er ikke så rart. hadde united vunnet den kampen 4-0 og PS hadde blitt skadet ville hylekoret reagert på at i PS ble spart i en så "uviktig" kamp.

City borte var eneste kampen jeg reagerte på inngangen til kampen. Her viser SAF at han også er menneske. frykten for å tape er større enn ønsket om å vinne.

Fremz

Fremz
22.08.12 03:47

Denne tråden er vel mer generell klaging over alt som irriterer deg, enn taktikkprat. 

Taktisk sett er det spennende det vi prøvde på mot Everton, men desverre satt ikke konstelasjonene som de skulle og mange spillere hadde en dårlig dag på jobben. 

Det som bekymrer meg litt med denne nye formasjonen med to høye innoverkanter er Valencias rolle. Det er veldig synd å sløse vekk en så god rendyrket ving på backen eller som innoverkant. 

Rooney er waste of space på spissplass så lenge vi har Persie frisk og rask. 

Taktisk sett kunne ikke SAF gjort så mye med Fellaini i går annet enn å kanskje sette Vidic på motsatt stopperplass. Personlig tror jeg ikke det hadde gjort store forskjellen. 

Det var like mye Evra som ikke klarte å stoppe innlegg, midtbanespillere som ikke fulgte løp og vant andreballer osv osv... Kollektivt dårlig forsvarsarbeid. Men med de spillerne vi hadde til rådighet var det ikke store deffensive valgmuligheter der det sviktet. 

Angrepspillet vårt viste tegn på at noe er på gang, men desverre hadde for mange spillere en dårlig dag på jobb. Spesielt Nani og Rooney (i mine øyne). Backene var også for dårlig på å bli med fremover å skape bredde. Noe jeg tror var meningen at de skulle. Da ble det veldig trangt og dårlige arbeidsforhold for resten. 

SirOwen*MOD*

SirOwen*MOD*
22.08.12 03:55

For de som er forvirret; 

der det står 2011, må dere lese 2012.

Ishpitter

Ishpitter
22.08.12 03:57

Må si jeg er enig med mye du kommer med. Det har vært noen helt hårreisende taktiske disposisjoner det siste året. Er det Phelan som er altfor passiv og i altfor stor grad er SAFs nikkedukke? Har SAF blitt for snill og lar personlige favoritter spille til tross for at de presterer crap? Jeg savner den SAF som hadde ballene til å benke Beckham, Van Nistelrooy m.fl. Hvor deilig hadde det ikke vært om Rooney ble benket en kamp, og om SAF begrunnet det med at han rett og slett ikke er god nok, og ikke fordi han trenger hvile eller noe annet nonsense. Tror faktisk det ville tent han et par hakk.

Hvorfor kunne vi ikke starte med Rafael og bruke Valencia og Nani på hver sin kant?

Selv satt jeg og ristet på hodet når han etter Everton kampen påstod at vi spilte god fotball, da vi til tider ble avkledd. En ting er å være maks uheldige og tape en gang iblant, en annen ting er når det rett og slett går på innsats og vilje. Jeg blir virkelig trist av å se Rooney om dagen. Han er i sin beste alder, det er nå kondisjonen hans, farten hans, smidigheten og aggresiviteten hans skal være helt på topp. Nådde han toppen for tidlig? Tar han rett og slett ansvaret sitt for gitt i og med at han har vært den store stjerna så lenge?

Jeg sitter igjen med mange spørsmålstegn etter formduppen sist sesong og nå Everton-kampen. Syns ikke vi skal krisemaksimere her, men det er enkelte bekymringsverdige trekk ved laget som har pågått over tid.

At Giggs og Hernandez er for dårlige er btw helt åpenbart, spesielt når man ser på de andre alternativene våre. Trist å se Berbatov bli benket for en så begrenset spiller som Chicharito.

ManUtdManiac

ManUtdManiac
22.08.12 04:49

Savnet av en defensiv klassespiller på midten er så tydelig at det er direkte skammelig.

AnatoliT

AnatoliT
22.08.12 07:40

Her slakter du Ferguson for noe han vanligvis vil bli hyllet for. Han har spart nøkkelspillere, tatt foten av gassen osv uttallige ganger før, bare at det ikke har fått såpass store konsekvenser. Jada, sikkert noen merkelige valg her og der fra Ferguson også, men det må man nesten bare forvente, det finnes ikke managere som ikke gjør feil disponeringer iløpet av en sesong. Bortsett fra Rafa da seff.

Dere skulle fått det tøft med å sikre dere ligatittelen med toppet lag hver kamp hele sesongen.

(Innlegget ble redigert 22.08.12 07:42)

caliblue

caliblue
22.08.12 07:58
toft20: Så har vi mandagens fadesekamp da.  4 av 5 skadet i midtforsvaret. Carrick må ned som stopper. På forhånd hadde Moyes kalkulert med at duoen Roo/RVP skulle starte og kjørte dermed en kynisk 4-5-1 formasjon. Superkjøpet Persie, ble derimot benket, noe som førte til at Everton kunne kjøre fremover i og med at Rooney, IGJEN var totalt umotivert.  Etter 45 minutter hvor kun en fabelaktig Gea holdt oss fra mål i sekken, bare MÅTTE det skje noe til andre omgang. Andre omgang. Ingen endringer. Everton pøser på. Rooney gidder ikke, og Nani er sur. Høres det kjent ut? Everton skyter i tverlegger, Everton skyter utenfor. De ligger høyt, og Persie sitter på benken. 1-0 Fellaini. Persie går rett i oppvarming. Everton parkerer bussen. Too late.

Rimelig drøy påstand at Moyes forventet RvP/Rooney og derfor valgte 4-5-1. Moyes har vel stilt med denne formasjonen i over 90% av kampene siden han kom til klubben. For Evertons del var det en endring fra start siden 4-4 kampen på Old Trafford. Baines, skadet sist, inn. Heitinga ut.

Spesielt kynsik er heller ikke formasjonen. Å henge seg opp i hvor mange som spiller på midten og trekke konklusjoner utav det vitner bare om uvitenhet. For Evertons del, under Moyes, har 4-5-1 fremstått som enn mer offensiv formasjon enn 4-4-2. En overbefolket midtbane tillater mindre strekk i laget og at man kan stå høyere i banen med både forsvar og midtbane.

Jeg tror ikke United ble tatt på senga, da Everton har gått ut slik i samtlige kamper mot de de siste sesongene, men de takler dårlig å bli presset såpass høyt som de ble i deler av kampen. Konstant press mot ballfører langt inn på egen banehalvdel opplever man sjelden. Det er effektivt, men krever mye av det forsvarende lag. Ved kampslutt lå Everton-spillere strødd rundt omkring på banen, helt tomme. Samtidig tuslet et slukøret, men tilsynselatende uberørt, United-lag av banen.

Hva taktiske disposisjoner gjelder, så er det en del ting som går igjen når supportere uttaler seg. Ikke minst med tanke på bytter. Det går knapt en kamp uten at man ser det etterlyses tidligere bytter. Merkelig at managere ikke skjønner effekten av bytter like godt som sofasupportere, er det ikke? Eller har de rett og slett innsett at effekten av å sette inn spillere med friske bein på slutten av kampene er mye større enn når byttene kommer ved eller like etter pause?

Er det noe Ferguson burde kritiseres for om dagen, så er det sammensetningen av troppen. Greit nok at Carrick måtte ned på stopperplass på mandag, men har man virkelig ikke andre spillere i troppen som kan bekle en defensiv plass på midtbanen. Scholes og Cleverly var like hjelpesløse som fisk på land. Om man ser bort fra når de trillet ball seg imellom eller slo støttepasninger. Men som fan-favoritter er de jo nærmest fredet for kritikk. Hva er alternativet til Carrick om man ønsker en balansert midtbane? Giggs? Fletcher? Jones?

minestr0ne

minestr0ne
22.08.12 08:29

2011, ja...

taknina

taknina
22.08.12 09:29
toft20: Ferguson er kanskje verdens beste på å få maks ut av spillertroppen sin

Dette  som eg har sitert var rett. Att andre lag er bedre er vel bare noe en må tolerere.

(Innlegget ble redigert 22.08.12 09:37)

Fremz

Fremz
22.08.12 09:39
caliblue: men har man virkelig ikke andre spillere i troppen som kan bekle en defensiv plass på midtbanen. Scholes og Cleverly var like hjelpesløse som fisk på land. Om man ser bort fra når de trillet ball seg imellom eller slo støttepasninger. Men som fan-favoritter er de jo nærmest fredet for kritikk.

Midtbanen er fredet for kritikk, samtidig som vi har skreket etter en ny sentral midtbanespiller i flere år? 

Hetfield

Hetfield
22.08.12 09:44

Ganske utrolig at vi ikke hentet inn en sist sommer egentlig.

Nekter å tro at det har noe å gjøre med pris når vi kunne gi 24 mill for RvP.

morbidsaint

morbidsaint
22.08.12 09:49
Fremz: Midtbanen er fredet for kritikk, samtidig som vi har skreket etter en ny sentral midtbanespiller i flere år?

Har holdt igjen forferdelig mye kritikk av midtbanen. Ene og alene fordi jeg ikke orker noe dypere diskusjon med O'Store United-supporterne her inne.

Sentrale midtbanen vår er SKREKKERLIG dårlig. Den holder ikke mål i det hele tatt. Helt ærlig, så er den kanskje god nok til Championship. Kanskje.

Orake1et3

Orake1et3
22.08.12 10:03
morbidsaint: Har holdt igjen forferdelig mye kritikk av midtbanen. Ene og alene fordi jeg ikke orker noe dypere diskusjon med O'Store United-supporterne her inne.
Sentrale midtbanen vår er SKREKKERLIG dårlig. Den holder ikke mål i det hele tatt. Helt ærlig, så er den kanskje god nok til Championship. Kanskje.

Det klassiske "Gerrard-problemet"...

Er forøvrig enig med deg. Fulgte Scholes tett i Everton-kampen og det var sørgelige greier. Defensivt var han jo knapt til stede og mye av grunnen til Fellanini sin herjing var Scholes sin manglende rekkevidde og duellstyrke (med unntak av røde kort taklinger da..)

Offensivt var det heller ikke mye å skryte av. Det var tydelig at det var lagt opp til at Scholes skulle slå den siste "geniale pasningen", men det spørs om ikke ManU hadde klart seg bedre med en mer direkte spillestil + bruk av vingene. Mot Everton fremstod Scholes kun som et unødvendig mellomledd som forsinket spillet såpass mye av sjansen forsvant.

samey999

samey999
22.08.12 10:07
SirOwen*MOD*: der det står 2011, må dere lese 2012.

hvi hvet dete. 

Uansett. Taktisk sett er Fergie bra, men ikke blant de beste. Man kan også ta i betraktning at han som trener har hatt store utfordringer de siste årene da sykestuen på OT er mer besøkt enn MASH.  

(Innlegget ble redigert 22.08.12 10:07)

Fremz

Fremz
22.08.12 12:09
Orake1et3: Er forøvrig enig med deg. Fulgte Scholes tett i Everton-kampen og det var sørgelige greier. Defensivt var han jo knapt til stede og mye av grunnen til Fellanini sin herjing var Scholes sin manglende rekkevidde og duellstyrke (med unntak av røde kort taklinger da..) Offensivt var det heller ikke mye å skryte av. Det var tydelig at det var lagt opp til at Scholes skulle slå den siste "geniale pasningen", men det spørs om ikke ManU hadde klart seg bedre med en mer direkte spillestil + bruk av vingene. Mot Everton fremstod Scholes kun som et unødvendig mellomledd som forsinket spillet såpass mye av sjansen forsvant.

Scholes sin oppgave er da ikke å ta ut Fellaini, men å plukke opp løpene rundt han. Den jobben gjorde han uansett ikke godt nok. Hadde Carrick spilt på midtbanen derimot. 

Det var ikke lagt opp til at Scholes skulle slå den siste pasningen. Det var lagt opp til at Kagawa skulle gjøre det. Scholes sin ekspertise er å slå lange crossere. Desverre for han var vingene veldig sentralt i banen, og backene for lavt. 

Mot Everton fremstod Scholes svak deffensiv og OK offensiv. 

Orake1et3

Orake1et3
22.08.12 12:51
Fremz: Scholes sin oppgave er da ikke å ta ut Fellaini, men å plukke opp løpene rundt han. Den jobben gjorde han uansett ikke godt nok. Hadde Carrick spilt på midtbanen derimot.
Det var ikke lagt opp til at Scholes skulle slå den siste pasningen. Det var lagt opp til at Kagawa skulle gjøre det. Scholes sin ekspertise er å slå lange crossere. Desverre for han var vingene veldig sentralt i banen, og backene for lavt.
Mot Everton fremstod Scholes svak deffensiv og OK offensiv.

Stiller spørsmål ved taktikken til Ferguson hvis en spiller som aldri løper (Scholes) får i oppgave å "plukke opp løpene" til spillere som løper utrettelig.

Forøvrig gir ikke din beskrivelse av taktikken mening. Hvis Kagawa skulle "slå den siste pasningen" som sentral offensiv midtbane, sier det seg selv at ManU ikke har brede offensive vinger i tillegg. I tilfelle sier det seg også selv at Scholes sin oppgave ikke var å slå "lange crossere", men enten å være dyptliggende playmaker eller "ryddegutt".

Hvis han var dyptliggende playmaker må det ha vært tempoet han skulle styre. I tilfelle gjorde han en ræva jobb for ManU ble svært omstendige og trege.

Hvis han var "ryddegutt" var han helt talentløs...

Fremz

Fremz
22.08.12 13:02
Orake1et3: Forøvrig gir ikke din beskrivelse av taktikken mening. Hvis Kagawa skulle "slå den siste pasningen" som sentral offensiv midtbane, sier det seg selv at ManU ikke har brede offensive vinger i tillegg. I tilfelle sier det seg også selv at Scholes sin oppgave ikke var å slå "lange crossere", men enten å være dyptliggende playmaker eller "ryddegutt".

Lær deg å lese. 

Kent

Kent
22.08.12 13:06
Ishpitter: Jeg savner den SAF som hadde ballene til å benke Beckham, Van Nistelrooy m.fl. Hvor deilig hadde det ikke vært om Rooney ble benket en kamp, og om SAF begrunnet det med at han rett og slett ikke er god nok, og ikke fordi han trenger hvile eller noe annet nonsense.

Dette er nok min største bekymring.

SAFs overdrevne tillitt til spillere som Rooney, Evra, Giggs og Hernandez. Spillere som jeg føler leverer alt for sjeldent.

Hvertfall på topp føler jeg vi har alternativ som burde fått sjansen oftere.

Jeg er redd Rooneys plass i startelleveren ødelegger for noen fantastisk spennende kombinasjoner, spesielt når det kommer til Kagawa og Van Persie. Men jeg vil helst slippe å måtte se Valencia på backen igjen fordi Kagawa skal bli spilt ute på kant.

Det igjen får ringvirkninger for laguttaket over hele fjøla.

Istanbul2005

Istanbul2005
22.08.12 13:51

Dette er vårt siste håp når det gjelder SAF sin karrierehelhet, at han ikke selv skal innse når han bør gi seg.

Ingenting hadde gledet oss motsupportere mer enn om han ble sittende lenge for å prøve og vinne en tittel til før han gir seg, - som bare ikke kommer.

Det er lov å håpe etter nettopp det trådstarter påpeker: 8 poeng ledelse er mye mot slutten av en sessong. Er ganske sikker på at SAF ikke hadde rotet bort noe slik i sine bedre stunner. 

(Innlegget ble redigert 22.08.12 13:53)

htoGV

htoGV
22.08.12 14:06
bakmannen: mer uflaks enn udyktighet.

Korrekt. Fjorårets sesongs trofé tilhører uten tvil Manchester United, som, på tross av latterlig og usannsynlig mange skader og annen diverse uflaks, kjempet i toppen hele sesongen, bare havnet skarve målet bak i aller siste minutt. Hadde vi bare hatt én ørliten feilaktig avgjørelse (som gikk mot oss) med oss (altså korrekt idømt) i løpet av sesongen som hadde medført at det ikke hadde kostet oss poeng i én kamp, så hadde ikke juksemakerne kunnet sette kløra i et annet lags trofé..

Vi gjorde det egentlig mer enn godt nok, selv om vi vasset i skader, men uflaksen ble til slutt altfor mektig. Mulig Sir Alex gjorde noen feil i sine taktiske trekk forrige sesong, men det skulle uansett egentlig holdt inn. Hadde det bare vært han alene som stod for tapet av troféet, er det én ting, men når forhold vi ikke rår over er med på leken, så kan hans feil være det samme; vi hadde bare jævlig uflaks, Sir Alex likedan. Selv tidenes beste kan gjøre feil i blant, det må være lov, det er uungåelig. City hadde flaks, vi hadde uflaks. Ingen ved sans og samling kan benekte det.

(Innlegget ble redigert 22.08.12 14:07)

taknina

taknina
22.08.12 14:10
htoGV: Hadde vi bare hatt én ørliten feilaktig avgjørelse med oss i løpet av sesongen som hadde medført at det ikke hadde kostet oss poeng i én kamp, så hadde ikke juksemakerne kunnet sette kløra i et annet lags trofé..

Det var vel en legende i dette laget med den legenariske uflaksen som satte klørne eller hva det var i en annens trofe.

SirOwen*MOD*

SirOwen*MOD*
22.08.12 14:36
htoGV: Fjorårets sesongs trofé tilhører uten tvil Manchester United, som, på tross av latterlig og usannsynlig mange skader og annen diverse uflaks, kjempet i toppen hele sesongen, bare havnet skarve målet bak i aller siste minutt. Hadde vi bare hatt én ørliten feilaktig avgjørelse (som gikk mot oss) med oss (altså korrekt idømt) i løpet av sesongen som hadde medført at det ikke hadde kostet oss poeng i én kamp, så hadde ikke juksemakerne kunnet sette kløra i et annet lags trofé.. Vi gjorde det egentlig mer enn godt nok, selv om vi vasset i skader, men uflaksen ble til slutt altfor mektig. Mulig Sir Alex gjorde noen feil i sine taktiske trekk forrige sesong, men det skulle uansett egentlig holdt inn. Hadde det bare vært han alene som stod for tapet av troféet, er det én ting, men når forhold vi ikke rår over er med på leken, så kan hans feil være det samme; vi hadde bare jævlig uflaks, Sir Alex likedan. Selv tidenes beste kan gjøre feil i blant, det må være lov, det er uungåelig. City hadde flaks, vi hadde uflaks. Ingen ved sans og samling kan benekte det.

Gjesp. Finn på noe annet. 

Du er som en slitsom selger som fortsatt forsøker å prakke på folk Commodore 64.

ManUtdfan_5

ManUtdfan_5
22.08.12 15:06

Valencia er brukbar på backen, men på en eller annen måte synes jeg det hemmer laget. Om jeg ikke tar helt feil, har vi ikke scoret på de tre eller fire siste kampene han har startet der.

Dessuten å starte med en spiss på venstrevingen bør SAF ha tatt lærdom av (førsteomgangen mot Blackpool?).

At Rooney ville lykkes som spydspiss (etter kjøpet av Kagawa) var det også mange her inne som reklamerte for. Mot Everton så han rett og slett helt forferdelig ut. Rooney er for meg klart best i 10'er-rollen.

htoGV

htoGV
22.08.12 15:26
SirOwen*MOD*: Gjesp. Finn på noe annet. Du er som en slitsom selger som fortsatt forsøker å prakke på folk Commodore 64.

Det jeg fremstiller selger som varmt hvetebrød hos de med seriøse fotballkunnskaper og et snev av intelligens. Jeg appellerer ikke akkurat til de uvitende og lavpannede, men jeg vil at et bredere publikum også skal få innsikt i hva som faktisk er realiteten. Noen tar det med en eneste gang, andre har litt vanskeligere for det, og må svelge ord flere ganger for å få resultater.

Akkurat slik er det ellers også, i skolegang et cetera..

Naturlig. Sannheten skal frem, og jeg er dens budbringer. Ingen, uansett hvor mange som forsøker å sensurere sannheten, skal få stoppet meg. I så fall ville det bært preg av «justismord», men jeg gjør meg gjerne til en martyr for fakta.

(Innlegget ble redigert 22.08.12 15:26)

SirOwen*MOD*

SirOwen*MOD*
22.08.12 15:49
htoGV: Det jeg fremstiller selger som varmt hvetebrød hos de med seriøse fotballkunnskaper og et snev av intelligens.

Paradokset er jo at det er nettopp denne gruppen som ler og tar avstand fra resirkuleringen din. Du scorer dessverre bare billige poeng hos nye fjortiser, som ennå ikke har skjønt at du er selve definisjonen på hakk i plata.

Men egentlig bryr jeg meg ikke, det er lett å scrolle forbi uflaks-innleggene dine. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du gidder å bruke så mye tid på VGD.

Her inne er det nemlig bare 3-4 stk som gidder å lese innleggene dine. Anbefaler heller at du stiller deg opp på Plata i Oslo. Bruk gjerne megafon.

Dermed er du sikret at sannheten din kommer frem, til et lydhørt publikum. Et publikum som tilstandsmessig passer perfekt til nivået på budskapet ditt.

TurnIbsen

TurnIbsen
22.08.12 15:56
ManUtdfan_5: Rooney er for meg klart best i 10'er-rollen.

vi har en bulgarer som overgår ham i den rollen. pdd er ikke Rooney best i stallen på noen plass.

TurnIbsen

TurnIbsen
22.08.12 15:58
htoGV: Det jeg fremstiller selger som varmt hvetebrød hos de med seriøse fotballkunnskaper og et snev av intelligens.

hehehe

de som ikke ser keiserens klær er dumme, ikke sant?

99.5% av innleggene dine er pinlig lesning.

Chickensh1t

Chickensh1t
22.08.12 16:15
TurnIbsen: hehehe de som ikke ser keiserens klær er dumme, ikke sant? 99.5% av innleggene dine er pinlig lesning.

Vi hadde uflaks forrige sesong. Punktum finale. Vi hadde ekstremt mange skader, og i tillegg viser nettsteder som korrigerer PL-tabellen for dommerfeil at vi skulle vunnet ligaen komfortabelt, dersom alle dommeravgjørelser var riktige. Dette er et uomtvistelig faktum som ikke lar seg diskutere.

(Innlegget ble redigert 22.08.12 16:15)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg