Tror det kunne blitt bra, ja, men samtidig er det jo ikke feigere lag enn da man hadde Neymar der i stedet.
Men jeg tror som sagt ikke på overgangen. Nå hadde nok Barcelona satt av en del penger til denne posisjonen iom at de ville ha Griezmann til €100 mill og €15 mill euro etter skatt, men jeg ser jo for meg at Chelsea hypotetisk ville krevd en del mer. Og da er jeg usikker på hvor mye lenger Barca kan strekke seg. Litt, kanskje, men neppe opp i det dobbelte for å si det sånn. Hva Chelsea ville krevd er vanskelig å si akkurat nå, all den tid ingen egentlig vet hvordan økonomien er i klubben om dagen. Om det er så skrapa som det kanskje kan se ut til, er kanskje et Hazard-salg nå å foretrekke sammenlignet med neste år eller gratis om to år, men samtidig gir jo Chelsea langt på vei opp på kort sikt om de selger Hazard (Kante og Courtois ryktes jo også bort). Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at Hazard hadde takka ja, særlig når Chelsea nå står utenfor CL og egentlig ikke ser ut til å kunne tilby et lag som er reell tittelkandidat neste sesong heller, men det er neppe der bøygen sitter.
Som sagt så er jeg helt overbevist om at Real Madrid møter fullstendig lukka dør i Paris, og det samme gjelder Kane og Lewandowski. Hazard er fort eneste halvoppnåelige mål i den kvalitetskategorien, så jeg tror de kommer til å gå såpass all in for han at Chelsea til slutt takker ja. Jeg er i hvert fall ganske trygg på at RM vil strekke seg lenger enn Barcelona økonomisk. Hazard hadde også et såpass bra VM at Real Madrid kan selge han inn som en skikkelig, reell erstatter for Ronaldo. Ikke like sikker på om de kunne gjort det etter et dårlig VM, og den relativt svake PL-sesongen han har levert (i sin målestokk).