Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Chelsea FC [Klubbtråd]

NYTT TEMA
JackNapier
JackNapierInnlegg: 4798
11.02.19 13:52

Ifølge de gamle sure gubbene på Anti-Liverpool, nei jeg mener Chelsea Supporters Norge er det visst det.

JackNapier
11.02.19 13:53

Da må vi bare vinne EL igjen da!

Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 4786
11.02.19 14:23
Villans20: Ifølge Opta har taklingsprosenten til Kante gått rekordlangt ned siden Sarri ankom klubben.

Samtidig har Kante fortsatt flest offensive brudd i ligaen.

Akkurat i tråd med hva Sarri ønsker. Det er mange problemer i dagens Chelsea-lag, men Kante i en mer dynamisk rolle er ikke i nærheten av å være det største.

tyvenbjarne
tyvenbjarneInnlegg: 8814
12.02.19 00:04

Having started so well under the latest head coach, Chelsea players have become bored by Sarri’s rigid training methods and overwhelmed by the tactical information he has tried to instil in them over recent weeks.

His preference to start most of his training sessions at 3pm has also been unpopular with a number of players, who had become used to earlier routines under previous managers. But the players were called in during the morning on Monday.

(Innlegget ble redigert 12.02.19 00:04)

xytheon
xytheonInnlegg: 18680
12.02.19 01:43
tyvenbjarne: His preference to start most of his training sessions at 3pm has also been unpopular with a number of players, who had become used to earlier routines under previous managers. But the players were called in during the morning on Monday.

Komisk dersom det stemmer. Man trenger ikke akkurat å være noe geni for å forstå hvorfor Sarri ønsker å kjøre sine treninger i samme tidsrom som man spiller kamper.

b0lle
b0lleInnlegg: 13030
12.02.19 01:58
Lew_Ashby: Akkurat i tråd med hva Sarri ønsker. Det er mange problemer i dagens Chelsea-lag, men Kante i en mer dynamisk rolle er ikke i nærheten av å være det største.

Helt riktig. Man kan diskutere det frem og tilbake men jeg syntes uansett at Kante presterer bedre offensivt en både Barkley og Kovacic. 

Så et argument for å ikke flytte han ned er vel det at de to samt Jorginho ikke er all verdens fremover.

xytheon
xytheonInnlegg: 18680
12.02.19 02:12
Lew_Ashby: ''SARRI BRUKER BARKLEY OG ALONSO, HAN MÅ SPARKES'

Denne er jo fair enough, da. :)

Har f.ø. innsett at jeg kommer til å ønske at Roman selger klubben dersom han sparker Sarri nå. Det vil være prikken over i-en for min del. Jeg takler ikke å ha en eier som ikke evner å være tålmodig og bygge stein for stein mot et langsiktig mål. 

Det virker ikke lenger som om han vet hva han vil med klubben, utenom at den skal stå for fin fotball. 

Jeg tror genuint at Sarri er Chelsea-manager til høsten. Det er kanskje naivt å tro det, men jeg klarer ikke å fatte at Abramovich ikke visste hva han gikk til da han bestemte seg for å endre klubbens identitet. Han forstår at dette tar tid. Derfor er det annerledes denne gangen (inb4 man våkner opp til Tore André Flo som caretaker i morgen).

Jeg ønsker meg tre ting fra Chelseas lederskap:

1. Tålmodighet. Sarri må få tid uansett hva.

2. Lagbalansen bør formes rundt talentene våre, og hierarkiet i klubben skal prioritere talentutvikling og gjøre det klart overfor manageren at dette står sentralt blant klubbens kjerneverdier.

Skylden er uansett todelt her. Sarri velger bevisst å spille spillere som han hevder han ikke klarer å motivere. Hva med å spille spillere som er motiverte? 

3. En langsiktig plan som driver spillerrekrutteringen vår og som konsoliderer beslutningene som fattes. Man handler ikke i panikk på deadline day. Man bruker alle de verktøyene man har til rådighet i 2019 til å peke seg ut de klare enerne. Sikter først og fremst til analytiske verktøy her. Man danner seg spillermodeller for de ulike rollene som skal fylles i laget, og man har klare parametere å forholde seg til når en shortlist skal settes opp. Når førstevalgene er pekt ut skal man også ha ballene til å betale litt ekstra for en spiller man har stor tro på (ref: Liverpool med VvD, Alisson og Keita).

Keita har floppet hittil, men han var i alle fall en kalkulert risiko. Man kan ikke treffe hver gang. Alle spillerkjøp av den størrelsen representerer risikoer. Da trumfer en kalkulert risiko en risiko som ikke er det. Jeg liker Kepa, men mistenker sterkt at klubben handlet i ren panikk da slangen Courtois gjorde seg uspiselig. Jeg blir stresset bare av å tenke på det.

Jeg krever ikke mye. Jeg krever bare at man innser at man ikke lenger har en økonomisk fordel, og derfor må bruke all informasjon og hjelpemidler man har til rådighet for å kompensere for dette. For meg er det ufattelig å tenke på at Chelsea så seg villig til å betale £15m for Barkley med et halvt år igjen av kontrakten, bare for å gi ham 90 minutter i et 3-0-tap mot Newcastle på tampen av sesongen.

Og Danny Drinkwater, da. Hvorfor ender klubben opp med å betale £35m for en spiller man aldri i verden trenger? Jeg ser for meg tusenvis av alternative virkeligheter, og i ingen av dem ser jeg for meg at det finnes et Chelsea-styre som er nedsnødde nok til å slå til på den dealen der. Lucky us!

For en amatørklubb. Jeg klarer ikke å gjøre annet enn å le. Både vår beste spiller og vårt største talent er på vei bort. Begge deler kunne enkelt vært forhindret, men Chelsea har drevet useriøst i mange år nå, og dette er straffen. Rekrutteringen har tatt seg opp siden januar 2018, og Sarri har fremdeles jobben. Det er fremgang. Vi får se om det er et blaff, eller om klubben faktisk er på rett vei. 

Rory Jennings skrev dette for Daily Mail tidligere i dag (spoiler alert: Det er et makkverk). Jeg håper for Guds skyld at han tilhører en klar minoritet av London-baserte Chelsea-fans, men jeg frykter at folk som lever tett på klubben er de aller mest utålmodige. Det er også denne grupperingen som er mest høylydt. 

JackNapier
12.02.19 06:25

Vi kan starte med å ansette en DoF. 

Lew_Ashby
12.02.19 12:02
xytheon: Rory Jennings skrev dette for Daily Mail tidligere i dag (spoiler alert: Det er et makkverk). Jeg håper for Guds skyld at han tilhører en klar minoritet av London-baserte Chelsea-fans, men jeg frykter at folk som lever tett på klubben er de aller mest utålmodige. Det er også denne grupperingen som er mest høylydt.

Jeg måtte blokke Chelsea Fan TV fra twitter. Rory Jennings og co er noe av det verste jeg har opplevd av Chelsea-supportere, og den artikkelen han skrev i Daily Mail var rein gift. En orgie av faktafeil og dårlig begrunnede synspunkter. Det jeg kanskje liker best var at han lister opp Howe som en fin erstatter til Sarri etter at han har brukt italieneren sine manglende triumfer som argument for at han må få sparken. Enda gøyere blir det når man vet at Howe har uttalt at han former sin fotballfilosofi etter Sarri, og er nesten omtalt som en student av italieneren. 

Og Zidane som det klare førstevalget. Enda en trener som blir maksimalt 2-3 sesonger uansett om det går dårlig (får sparken) eller om det går bra (mister motivasjonen). Sarri out-folket trenger en bedre leder enn Rory Jennings ihvertfall.

Det ser for øvrig ut til at de representerer et klart mindretall av de mer ''betydningsfulle'' supporterne. De aller fleste vil gi Sarri mer tid, og jeg følger dem i det.

(Innlegget ble redigert 12.02.19 12:08)

terry_26
terry_26Innlegg: 7457
12.02.19 12:36

En stor del Chelsea-fans fortjener rett og slett ikke suksess. De kan umulig ha vært fans veldig lenge. Ikke noe galt i det om de er relativt unge, skal sies. Det som dog provoserer meg mest om dagen er de britiske dinosaursupporterne på twitter. Du vet, de med britisk flagg i nicket og som stemte "Leave"

Blir aggressiv bare av tanken. 

Lew_Ashby
12.02.19 12:44
terry_26: En stor del Chelsea-fans fortjener rett og slett ikke suksess. De kan umulig ha vært fans veldig lenge. Ikke noe galt i det om de er relativt unge, skal sies. Det som dog provoserer meg mest om dagen er de britiske dinosaursupporterne på twitter. Du vet, de med britisk flagg i nicket og som stemte "Leave" Blir aggressiv bare av tanken.

Er ville tilstander om dagen. Folk må puste med nesen. Tenker å ta turen ned igjen mot West Ham for å vise min støtte til Sarri. Problemet er vel at han muligens er sparket innen den tid. 

terry_26
terry_26Innlegg: 7457
12.02.19 12:59
Lew_Ashby: Er ville tilstander om dagen. Folk må puste med nesen. Tenker å ta turen ned igjen mot West Ham for å vise min støtte til Sarri. Problemet er vel at han muligens er sparket innen den tid.

Skulle gjerne dratt over hver match fremover og støttet mannen. Ikke fordi jeg er enig i alt han foretar seg, for det gjør jeg absolutt ikke (Alonso, Willian etc), men fordi det å sparke Sarri nå er å skyte seg selv i foten yet again. Lurer på hvordan en eventuell Sarri-suksess i Chelsea vil føles for disse som skriker høyest nå?

thewaterfall
thewaterfallInnlegg: 3407
12.02.19 13:12

(Innlegget ble redigert 12.02.19 13:32)

Marchionni
MarchionniInnlegg: 7113
12.02.19 13:19
terry_26: Lurer på hvordan en eventuell Sarri-suksess i Chelsea vil føles for disse som skriker høyest nå?

Fotballfans husker ikke lenger tilbake enn de siste 2-3 kampene, så de har nok ingen problemer det. Sånt skjer i fotballen hele tiden, både med spillere og trenere.

thewaterfall
thewaterfallInnlegg: 3407
12.02.19 13:34

Siden VGD er rævva, her er innlegget jeg egentlig skulle skrive. (Eller versjon 2 da, siden jeg glemte å lagre det første og en liten redigering sletta det helt).

Sarri er under press fra klubben

"That could be the biggest challenge of all as a Chelsea insider told Telegraph Sport "It's clear the players know the power is not with the coach and any fear has been eliminated.  There's no doubt at City and Liverpool it is pointless for players to run to their agents if they are not playing, but that's not the case at Chelsea. Antonio Conte tried to change the culture and he was sacked."

Blir seriøst kvalm av denne (u)kulturen som råder i klubben. Det som er enda verre er at styret og eieren har godtatt dette, og til og med bidratt til denne utviklingen ved å la spillerne få viljen sin.

En sterk spillergruppe kan være bra, men det krever at alle drar i samme retning og at det er en støtte og lojalitet mellom spillerne, trenerne og resten av klubben.

Når den støtten og lojaliteten mellom partene er borte, er da problemene oppstår. Og når styret tar spillernes parti og sparker treneren så gjør det jobben til neste trener litt vanskeligere. Da er det viktig at treneren får med seg de riktige spillerne på sin side. Og før i tiden hadde vi også spillere som følte en lojalitet til klubben, og nok hadde klubbens beste i tankene sine. 

Når de spillerne forsvant en etter en, så ble problemet enda mer synlig. Dette fordi de spillerne som rykket opp i hierarkiet i spillergruppa ser ut til å tenke mer på seg selv enn klubben. Enten spilles det for kjedelig fotball, eller så er det for strengt eller for my taktisk informasjon.

Denne ukulturen som herjer i klubben kommer til å ødelegge den helt hvis ikke det blir tatt et skikkelig oppgjør med den. Vi ser allerede nå at enkelte spillere ønsker seg bort alt for tidlig, mens det er lenge siden vi har hentet skikkelige toppspillere. Og trenerjobben i Chelsea blir mindre og mindre attraktiv, fordi trenerne vet de har en umulig oppgave foran seg og at det tilslutt vil ende i fiasko for deres egen del.

Endringer må til!

(Innlegget ble redigert 12.02.19 13:42)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 19566
12.02.19 13:41

Det står at han er avhengig av å vinne Europaligaen, men at han skjebne vil avgjøres innen et par uker. Ja, ja, da vet han iallefall det!

(Innlegget ble redigert 12.02.19 13:41)

Lew_Ashby
12.02.19 13:52

Det er en hel del man kan kritisere Sarri for, og det er ikke sikkert han er mannen som vil lede klubben til stor suksess.

Men ser at mange har bragt opp Guardiola sin første sesong som en sammenligning. Pep tok over et City-lag som endte som nr 4 i PL, kom til semifinale i CL (røk mot Real Madrid) og vant Ligacupen. I PL endte man på 66 poeng på 19-9-10. Vi kan alle være enige om at City var et potent lag da Pep ankom sommeren 2016/17-sesongen. Man hadde blant annet De Bruyne, Aguero, Sterling, Kompany, Fernandinho, Toure, Silva, Otamendi, Nasru, Clichy, Sagna som sterke spillere på den tiden.

Pep kom inn og både klubb og trener var selvsagt krystallklare på at dette innebar en endring i klubbens filosofi og spillestil. Pep har utvist pragmatisme i større grad enn Sarri, men er fortsatt forholdsvis urokkelig mtp hvordan han ønsker at hans lag skal framstå. 

Klubben gjorde følgende kjøp denne sommeren (pris tatt fra Wiki):

Gundogan £20 000 000

Nolito £13 800 000

Sane £37 000 000

Stones £47 500 000 (som vi lå langflate etter sommeren før)

Bravo £15 000 000

Man kan si at klubben investerte i spillerstallen for sin nye manager. Alle kjøpene ble sluttført etter Pep sin ankomst, og man må uansett forutsette at han har vært delaktig i spillerlogistikken.

City startet glimrende og vant bla sine første 6 kamper i PL med tidvis solide sifre. Deretter gikk det tråere, og på sine neste 16 kamper gikk City 7-4-5, med bla tap mot Everton (4-0), Leicester (4-2), Chelsea (1-3!!). U hjemme mot Middlesbrough og Southampton.

Pep gikk deretter inn på en rar rekke med resultater som inneholdt 4-0-0, deretter 2-5-1, før han avsluttet sesongen med 4-0-0. Klubben endte som nr 3 i PL med 78 poeng og 23-9-6.

I CL avanserte man som en klar nr 2 bak Barca, og foran forholdsvis enkle Celtic og Borussia Mönch (U både borte og hjemme mot Celtic), før man overraskende nok røk mot spennende Monaco i første utslagsrunde. Skuffende selv med Monaco sin sinnsyke sesong. I FA-cupen røk man i semifinale mot Arsenal, og i LC mot United i 4.runde.

Alt i alt en meget skuffende sesong for en såpass hardtsatsende klubb. Det ble sagt spørsmålstegn med Pep-prosjektet, men det var aldri snakk om å sparke ham såvidt jeg husker. Det var en selvfølge at man fortsatte prosjektet, blant annet med spillerkjøp på nærmere 2,5 milliarder sesongen etter.

La oss se på Sarri. Han overtok et Chelsea-lag som riktignok hadde vunnet et overraskende PL-gull året før, men som hadde møtt fullstendig veggen sesongen etter under Conte. Spillergruppen framstod like mettet og grinete som den alltid gjør etter 1-2 sesonger under samme trener.

Klubben endte som nr 5 i PL med 70 poeng og resultatene 21-7-10. Vi røk mot Barcelona i første utslagsrunde i CL etter å ha kjempet oss videre i CL i kamp mot Roma og Atletico Madrid. Røk mot Arsenal i semifinalen av LC og  tok en herlig seier i FA-cupen.

Sarri inn var et klart uttrykk for et ønske om å endre en fotballfilosofi som har ligget latent i klubblokalene siden Mourinho. Det hadde resultert i mange trofeer og herlige øyeblikk, men var ofte kjedelig å se på og ga sjeldent suksess over lengre tid. Man mente at man måtte endre filosofi for å henge med i konkurranse mot stadig mer pengesterke motstandere, og samtidig være en mer attraktiv destinasjon for spillere man ønsket. Det var ikke mulig å utkonkurrere andre klubber på spillerlogistikk ved å kaste penger på dem. Sarri var i den anledning et åpenbart valg mtp hva han hadde vist over flere sesonger i Napoli. Han er heller ikke typen som syter over mangende spillerkjøp, og bruker dette som unnskyldning, i motsetning til samtlige av våre andre trenere i Roman-æraen.

Vi var imidlertid alle enige om at Sarri sitt system er svært vanskelig å implementere, og det var derfor naturlig å være edruelig med forhåpningene forut for sesongen. Spesielt sett i lys av at klubben kun brukte penger på to spillere - Kepa for 72 000 000 og Jorginho for 51 000 000. Mye penger, men var det noe 2017/18-sesongen viste så var det at dagens stall ikke hadde ferdighetene til å konkurrere med de andre topplagene i PL. Kovacic kom også inn, en spiller som hadde spilt minimalt for Madrid sesongen før.

Sarri hadde nesten identisk innledning til Pep på PL, og vi vant våre 5 første kamper. Deretter har det gått trått, og vi er nå 10-5-6 på våre siste 21 kamper. Ganske grufullt. Vi er allikevel kun 1 poeng bak CL-plass, og jeg tror vi går en lysere tid i møte. Våre to neste er mot United og Tottenham hjemme, og mye avhenger av om spillergruppen vil kjempe for Sarri her. Gjør de ikke det hadde manageren røket om han het Pep, Sarri, Klopp eller Pochettino.

I EL har vi surfet videre i en enkel gruppe, og i LC har vi nådd finale etter å ha slått ut Liverpool og Tottenham. I Fa-cupen møter vi nå Manchester United i 4.runde.

Nå er det selvsagt litt vanskelig å sette forventet tillit til Sarri opp mot Pep. Guardiola hadde vunnet det meste han hadde vært borti da han ankom Manchester, og det var åpenbart at man skulle ha full tillit til ham nesten uansett hva som skjedde i hans debutsesong.

Men samtidig så er det likhetstrekk. Begge ble hentet for å endre kursen for klubben, begge ønsket å implementere en ekstremt krevende spillestil. Forskjellen er at Pep fikk hente en haug med spillere til en spillerstall som allerede var meget god, og hadde nådd semifinale i CL sesongen før. Sarri overtok et EL-lag, og fikk byttet en god keeper med en annen god keeper. Jorginho var et åpenbart Sarri-ønske, men sammen med Higuain er han den eneste på spillerfronten som viser at klubben faktisk ønsker å hjelpe Sarri til å lykkes.

Så er vi alle oppgitt over noen av valgene til Sarri - CHO burde spilt mer. Alonso, Wilian og Bakley burde spilt mindre. Men Kovacic har heller ikke vært en åpenbaring. Og hvem er det vi forsøker å lure, Emerson har ikke vært ekstremt mye bedre enn Alonso - begge er rett og slett middelmådige. Det er videre langt fra sikkert at CHO hadde gitt oss et løft resultatmessig. Han har et ekstremt råtalent, men fortsatt mangler han en del for å være en viktig faktor i et CL-lag.

Det er også frustrerende at Sarri ikke legger om når vi sliter med å få hull på byllen, eller når vi tidvis blir overkjørt som mot City. Men dette visste vi. Og dette er muligens eneste måten at transformasjonen kan skje. Vi kan sette plaster på kanonkulehullet for å stanse blødningen, Roberto De Matteo-style, men dette vil aldri bli en langvarig løsning på klubbens problemer.

Sånn. Det var mitt Sarri-forsvar. La ham fortsette, og la oss gi ham et forsøk på å snu denne skuten. Dersom spillerne fortsatt vil spille for ham er jeg sikker på at det vil snu, og vi vil alle bli fornøyde. Dersom spillerne ikke vil spille for ham er jeg tilbøyelig til å ønske alle taperne på dør og beholde de som faktisk ønsker å kjempe for manageren og klubben. Er så forbanna lei av spillere, som ikke har et snev av lederegenskaper i kroppen, skal gjøre mytteri ved første tegn til motgang.

GatlingGun
GatlingGunInnlegg: 46672
12.02.19 14:02

Mange gode innlegg her for tiden, jeg er imponert over mine medfans som klarer å holde hodene kalde i tunge stunder. Helt enig med waterfall, terry26, Ashby og xytheon.

Lew_Ashby
12.02.19 14:05
GatlingGun: Mange gode innlegg her for tiden, jeg er imponert over mine medfans som klarer å holde hodene kalde i tunge stunder. Helt enig med waterfall, terry26, Ashby og xytheon.

Din tommel ser ut til å være det som dyttet meg opp på maks stjerner her på vgd. Et stort øyeblikk i livet mitt. Rett inn på tinder for å endre bioen.

Lew_Ashby
12.02.19 14:09
GatlingGun: Mange gode innlegg her for tiden, jeg er imponert over mine medfans som klarer å holde hodene kalde i tunge stunder.

Det er jo ikke lett, spesielt ikke den siste tiden. Det gjør vondt å bruke uken på å øke forventningene fra et bunnivå og opp igjen til maks, for så å sparkes ned på bunn igjen. Ble faktisk bedt om å ta en timeout nå på søndag. 

Men det gjelder å ihvertfall forsøke å holde hodet kaldt, og forsøke å se det store bildet. Jeg er ikke typen som kommer til å ofre meg selv på Sarri-alteret dersom dette går fullstendig til skogs, men det er etter min mening fortsatt minimum en halv sesong for tidlig å be om hodet til treneren vår. 

spårt
spårtInnlegg: 3005
12.02.19 14:14
Lew_Ashby: Din tommel ser ut til å være det som dyttet meg opp på maks stjerner her på vgd. Et stort øyeblikk i livet mitt. Rett inn på tinder for å endre bioen.

Stjernefunksjonen har vært nede en stund, men ser ut til å være tilbake nå (sammen med f.eks. totale innlegg-telleren og de fargede aktivitetsmarkørene til hver tråd). Ikke sikkert at GGs tommel var avgjørende, altså, dersom du allerede var over 600 tomler og 3000 innlegg.

-Jolla
-JollaInnlegg: 17261
12.02.19 14:15
JackNapier: Vi kan starte med å ansette en DoF.

Det hadde hjulpet på.

Engelske klubber er generelt litt gammeldagse i klubbstrukturen sin.

Jeg tror faktisk, at ettersom klubber generelt sett blir rikere, og spillere dermed blir dyrere (ettersom at det ikke lenger er økonomisk nødvendig/forsvarlig for Everton/Newcastle å selge spillere for under £50 mill), så vil man se at enkelte klubber begynner å kjøpe inn bedre trenerteam, og fordeler mer på oppgaver for å fungere best mulig. Kanskje ender man etter hvert opp med et system lignende amerikansk fotball, hvor man har en offensiv koordinator, en defensiv koordinator, og forskjellige ledere av de forskjellige avdelingene innenfor hver del, hvor alle rapporterer til hovedtrener, som kun har arbeidsansvar om å få de ulike delene av spillermateriellet til å jobbe sammen på best mulig måte, og så har man en DoF (eller GM som det heter i NFL) som tar seg av kontrakter og overganger, og fungerer som en mellommann mellom styret (som er hans sjef) og hovedtreneren (som er hans undersått.)

Rett som det er, så har du Conte der som hovedtrener for Chelsea (Eller Mourinho, gud forby), med Sarri som har ansvar for det offensive og Benitez som har ansvar for det defensive. Sett gjerne inn egne navn som dere liker bedre. Sir Alex Ferguson i sine beste år fungerte jo mer som en DoF enn som en trener. Hvor det var Phelan (og andre) som tok seg av drillingen og taktikken på treningsfeltet, mens Sir Alex delegerte og styrte hele klubben fra kontoret sitt.

(Innlegget ble redigert 12.02.19 14:21)

-Jolla
-JollaInnlegg: 17261
12.02.19 14:20
Lew_Ashby: Gjør de ikke det hadde manageren røket om han het Pep, Sarri, Klopp eller Pochettino.

Hvis Abramovich hadde klart å hentet inn Pep foran denne sesongen, rett fra et Manchester City som Pep nettopp hadde ledet til en 19 poengs seier i PL med 100 poeng, så tror jeg aldri i verden at han hadde sparket ham etter én sesong, selv om det hadde blitt 5. eller 6. plass den sesongen.

Edit: Jeg tror heller ikke at Manchester City hadde sparket Pep denne sesongen hvis de hadde ligget på 5. plass. Han har rett og slett opparbeidet seg en rett til å komme seg ut av disse problemene. Hans tidligere prestasjoner betyr såpass mye. Sarri, i hvert fall i England, har ikke den samme goodwillen.

Edit 2: Ser jeg misforstod den delen av innlegget ditt. Du snakker om at hvis en spillergruppe nekter å spille bra for treneren så vil treneren alltid ryke, det er jeg enig i. Jeg trodde du snakket om "hvis vi taper begge de neste og dermed mister sjansen på CL-plass så hadde alle trenere i verden fått sparken, uavhengig av navn."

(Innlegget ble redigert 12.02.19 14:27)

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 13575
12.02.19 14:31
Lew_Ashby: Din tommel ser ut til å være det som dyttet meg opp på maks stjerner her på vgd. Et stort øyeblikk i livet mitt. Rett inn på tinder for å endre bioen.

Velkommen i klubben.

Lew_Ashby
12.02.19 14:35
-Jolla: Edit 2: Ser jeg misforstod den delen av innlegget ditt. Du snakker om at hvis en spillergruppe nekter å spille bra for treneren så vil treneren alltid ryke, det er jeg enig i. Jeg trodde du snakket om "hvis vi taper begge de neste og dermed mister sjansen på CL-plass så hadde alle trenere i verden fått sparken, uavhengig av navn."

Jepp, skulle til å skrive det. Nå kan vi ikke legge manglende resultater alene på spillernes manglende vilje til å prestere for manageren sin, men mye tyder på at det var faktoren som ble avgjørende for både Conte og Mourinho 2.0. Og såvidt jeg husker var det murring både under Ancelotti og Scolari også. Har vært en deilig Chelsea-tradisjon siste 10 årene. 

Vet ikke om noen manager er beskyttet i de tilfellene såfremt resultatene uteblir. Noe som jo ofte er følgen av at spillerne ikke ønsker har tillit til manageren.

tyvenbjarne
tyvenbjarneInnlegg: 8814
12.02.19 15:02

https://twitter.com/HLNinEngeland/status/1095288903190396929

On Hazard:

You should ask players / managers who worked with him if he is the rat. Even Mourinho is still in touch with him. A rat that finished Conte’s season in style by scoring in the FA Cup final, although he didn’t like the way he worked. And he loves working under Sarri...

On cliques:

Conte pushed Costa out, which upset the Spanish clan, he dropped David Luiz, which caused problems with the Brazilians and remember Willian having a go at him...

On Hazard's role in all this:

Hazard’s main problem is that he doesn’t like negativity / shouting / players and managers having spats / an annoyed dressing room / that he isn’t the most committed in training - but he has never been (even not in his good seasons). He needs the fun to perform.

His head is with Real since the summer, still he has provided the half of the goals and still he was the main man in the semi finals of the League Cup.

GatlingGun
GatlingGunInnlegg: 46672
12.02.19 15:03

Da får du en boost til med ny tommel.

Husk meg i takketalen også.

JackNapier
12.02.19 15:15

Det største problemet mitt med hele situasjonen er at Sarri er en elendig signering av klubben om de ikke har tenkt å gi ham spillerne/typene han behøver. Det nest største problemet mitt er at Sarri hittil fremstår som både taktisk naiv og lite fleksibel. Ja, så er denne gruppen umulig å motivere. SÅ SLUTT Å SPILLE DE SAMME SPILLERNE OG GJØR DE SAMME BYTTENE KAMP ETTER KAMP DA! Gjør noen endringer, la de som sitter på benken eller i akademiet få sjansen.

Forøvrig er jeg heller ikke noe glad i ballbesittelse som ikke produserer noe, à la Spania under EM&VM 08-12, det er like trådt å se på for meg som ultradefensiv fotball. Nå har jeg dog fått med meg at slik Napoli spilte var en rimelig offensiv versjon av ballbesittende fotball, men det fungerer virkelig ikke med denne spillergruppen og Sarri MÅ gjøre noen grep for at vi ikke skal kollapse helt før slutten av sesongen. Det er en ting å ha en filosofi, det er noe annet å være så sta at du nekter å gjøre noen tilpasninger mtp spillermaterialet og motstanderen.

startelver
startelverInnlegg: 52132
12.02.19 17:30

Hvis Sarri får sparken så er Mourinho ledig på markedet.

Hvorfor ikke ?  

Chelsea-guy93
Chelsea-guy93Innlegg: 3761
12.02.19 18:02
startelver: Hvis Sarri får sparken så er Mourinho ledig på markedet.

Haha, se for deg scenene hvis det skjer. Man vet aldri med denne klubben her.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg