Vinduet ser absolutt ikke ut som 8/10 pr dato, men selvsagt kan ting endre seg. Mange nye er kjøpt inn, og det tar tid å samspille så mange nye spillere. Det ideelle er å forsterke laget med 2-3 spillere pr år, men forstår at troppen måtte styrkes nå som man også er med i CL. 6 av 11 som startet mot Villa var nye foran sesongen, og det er rett og slett for mye. Flere av spillerene er også forholdsvis unge og urutinerte, og det var mitt største ankepunkt etter sesongens sommervindu. Vi hadde rett og slett behov for flere etablerte spillere som holder mål.
Lallana føler jeg er en sånn spiller, og Lovren burde være det. Kroaten har imidlertid startet horribelt (eller en lovende pre-season start mot Dortmund), og sammen med Sakho utgjør han for tiden et svært usikkert stopperpar uten den nødvendige selvtilliten. Skrtel og Agger hadde vært førstevalg for meg dersom dansken fortsatt hadde vært i klubben.
Med Balotelli tok man en sjanse. Det positive var at vi fikk inn en ny spiss (for det behøvde vi), samt at prisen ikke var avskrekkende. Balotelli var imidlertid ikke typen jeg ville ha. Han har startet eksemplarisk for Liverpool, men spillet har vært dårlig. Nå tror jeg virkelig at han behøver et mål slik at negative tanker ikke overtar inne i hans hode.
Jeg er fryktelig usikker på denne sesongen, og føler at det kan bli litt slik som med Spurs forrige sesong.