Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Tottenham - Chelsea

NYTT TEMA
trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9906
15.10.12 10:15

Hva: Premier League, runde 8
Hvor: White Heart Lane
Når: 20.10.12, kl 13.45
TV: TV2 PLHD 1

Da er det duket for nok et storoppgjør i Premier League. Tottenham mot Chelsea. AVB mot sin tidligere klubb. Londonoppgjør med 2 lag i form. Tottenham fulgte opp den sterke seieren borte mot Manchester United, med å vinne 2-0 hjemme mot Aston Villa. Chelsea på sin side fortsatte å score mye mål, da de enkelt vant 4-1 hjemme mot Norwich. 

Dette er en kamp som det historisk sett blir scoret mål i, selv om det ble 0-0 på Stamford Bridge i fjor. Derfor tipper jeg at det blir en underholdende kamp. Begge lag har nok av offensiv kraft. Man får dueller som Torres mot Defoe. Bale mot Hazard og Lennon mot Mata. I tillegg har Chelsea Oscar som fort kan finne på magiske ting. 

Form siste 5 kamper:

Spurs: S,S,S,S,U,
Chelsea: S,S,S,U,S

Tottenham har ikke vunnet mot Chelsea siden 2-1 hjemme i 2009/2010 sesongen. Siden det har Chelsea vunnet 2 kamper (en i cupen) og 3 har endt uavgjort. I fjor endte denne kampen 1-1, etter scoringer av Sturridge og Adebayor. 

Når det gjelder skadesituasjonen, så er den følgende (tatt fra physioroom.com):

Tottenham sliter fortsatt med langtidsskader på Parker og Kaboul. Ekotto, Livermore og Naughton kan alle være tilbake til kampen, men jeg tviler på at det er tilfellet. 

Chelsea har Sturridge som kan være klar til denne kampen. Ellers er Bertrand ute i ubestemt tid. 

Dette får meg til å tippe følgende startoppstillinger:

Tottenham (4-2-3-1): Lloris, Walker-Gallas-Caulker-Verthongen, Sandro-Dembele, Lennon-Dempsey-Bale, Defoe

Lloris fortsetter i mål. Tror det var lurt å få overstått vrakinga av Friedle, sånn at man slapp flere diskusjoner. Forsvaret blir som det har vært i det siste. Midtbanen er også ganske sikker. Spørsmålet er om Sigurdsson kommer inn på offensiv midtbane, og om Adebayor starter. Personlig mener jeg at Dempsey har prestert bedre så langt, og at Defoe må få fortsette sålenge han scorer og spiller så bra som han har gjort i det siste. 

Chelsea (4-2-3-1): Cech, Ivanovic-Luiz-Terry-Cole, Ramires-Mikel, Mata-Oscar-Hazard. Torres.

Siden jeg er Tottenham-supporter, så overlater jeg til andre å spekulere noe særlig i Chelsea sitt lag. Dette er hva jeg tror, men det er noen spørsmålstegn. Starter f. eks Lampard? 

Jeg spår en jevn kamp, der Tottenham har ballen mest, og Chelsea satser på kontringer. Tror AVB er veldig sugen på å vise at Chelsea gjorde en feil når de sparket han. Tipper 2-1 til Tottenham. 

(Innlegget ble redigert 15.10.12 10:19)

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 29477
15.10.12 10:16

Satan så bra åpningspost!

taknina
takninaInnlegg: 37129
15.10.12 10:20

Chelsea tar nok denne også. Klarer det å gå ubeseiret gjennom serien iår ?.

trøndergutten
15.10.12 10:21
Aveirinha: Satan så bra åpningspost!

Takker! Hyggelig å høre.

trøndergutten
15.10.12 10:22
taknina: Chelsea tar nok denne også

Det hadde vært typisk ja. De har hatt noen marginer, men de har også vært dødelig effektive. Dette er to egenskaper en serievinner ofte har. 

taknina
takninaInnlegg: 37129
15.10.12 10:29
trøndergutten: Det hadde vært typisk ja. De har hatt noen marginer, men de har også vært dødelig effektive. Dette er to egenskaper en serievinner ofte har.

Skal iallefall bli interesant å se hvor lenge det kan opprettholde flyten. Fikk ikke gitt tommel på åpningsinlegget da VG nett nok går etter kypriotisk tide eller noe :) 

trøndergutten
15.10.12 10:31
taknina: Skal iallefall bli interesant å se hvor lenge det kan opprettholde flyten. Fikk ikke gitt tommel på åpningsinlegget da VG nett nok går etter kypriotisk tide eller noe :)

Haha, det går bra. Ja, de får nok en downperiode i løpet av sesongen de også, og den kan gjene starte i denne kampen. 

bernt007
bernt007Innlegg: 22137
15.10.12 10:31
taknina: Klarer det å gå ubeseiret gjennom serien iår ?.

Nei. Så fantastisk sterke er ikke dette Chelsea-laget, men de har fått en meget solid start. Tap og en formdupp vil komme også for dem

(Innlegget ble redigert 15.10.12 10:32)

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19778
15.10.12 11:21
trøndergutten: Chelsea (4-2-3-1): Cech, Ivanovic-Luiz-Terry-Cole, Ramires-Mikel, Mata-Oscar-Hazard. Torres.
Siden jeg er Tottenham-supporter, så overlater jeg til andre å spekulere noe særlig i Chelsea sitt lag. Dette er hva jeg tror, men det er noen spørsmålstegn. Starter f. eks Lampard?

Takk for en meget god kamptråd. Terry vil ventelig akseptere dommen og starter da utestengelsen før denne kampen, men Cahill er ikke noen svekkelse spillemessig, men vi vil savne Terry sine lederegenskaper på banen. du kan meget godt få rett på resten av laget, vi vet ikke bedre vi heller.

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 5603
15.10.12 14:26

Flott tråd, men White Hart Lane er navnet på Spurs sin hjemmebane. Bare så det er nevnt!

Tipper på et kampløp der Chelsea kommer til å presse, og Spurs blir farlige på overganger. Kan passe et Tottenham-lag bra, da vi har vært gode på press og kontringer og ikke så gode mot etablert forsvar sålangt i sesongen. 

Tipper 2-1 til hjemmelaget.

- COYS -

Leo

(Innlegget ble redigert 15.10.12 14:27)

trøndergutten
15.10.12 14:38
Leoparden1: men White Hart Lane er navnet på Spurs sin hjemmebane

Oi. Gikk litt fort der. Er det ikke mulig å redigere 2 ganger?

Unikkatil
UnikkatilInnlegg: 747
15.10.12 18:42
Aveirinha: Satan så bra åpningspost!

Dere er sikkert bestevenner på ekte og du vil bare øke ryktet hans! Dette var ren kopi fra mine kamptråder hvor jeg spør hva,hvor,når osv.

bagdad123
bagdad123Innlegg: 18730
15.10.12 19:22
Unikkatil: Dette var ren kopi fra mine kamptråder hvor jeg spør hva,hvor,når osv.

Se og lær av trøndergutten. Slik skal en kamptråd se ut.

(Innlegget ble redigert 15.10.12 19:22)

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 17372
15.10.12 19:31

Vet ikke hvordan situasjonen til Adebayor er for tiden, men så han kom inn og spilte de siste 20 mot Villa.

Defoe har gjort det bra denne sesongen, men føler at en Adebayor i form er et hakk eller to bedre.
I tillegg vil man få en streng ekstra å spille på med Ade på banen. Bale sine innlegg er gull verdt med en spiss som kan vinne i lufta, der kommer nok Defoe til kort.

Er forøvrig enig med trådstarter i at Defoe fortjener å fortsette på topp, men hvis Boas skal ha størst sjanse til å vinne tror jeg det er best å starte med Adebayor hvis han er i form! 

TeddyKlinsmann
TeddyKlinsmannInnlegg: 2212
15.10.12 19:45

Utrolig bra åpningsinnlegg, som flere nevner! Blir mye kosligere å bruke kamptråden når den starter på denne måten.

Når det gjelder kampen, så er jeg nok redd den ikke blir like bra for Spurs sin del. Chelsea er utrolig gode i år, og scorer mange mål. Håpet vårt er vel som Leo nevnte, at Chelsea trykker på og vi får overgangsmuligheter. Vi har vært alt for dårlig når vi skal styre kamper hittil i år, og det kommer nok ikke til å forandre seg over natten. Men kontringsspillet vårt har vi vært virkelig gode på! 

Håper Lloris starter. Vi trenger at han blir varm i drakten, og denne kampen passer han perfekt. Skulle helst sett Benny eller Naughton tilbake også, så Vertonghen kunne vært midtstopper sammen med Gallas/Caulker. Han har vært strålende på backen sålangt, men mot Chelsea hadde jeg følt meg tryggere med en sjef på midtstopperplass. Men så hadde det ikke vært så dumt om Verts spiste opp Hazard heller da :)

Med seier her er vi bare 2 poeng bak tabell-leder. Klarer vi vår femte på rad?
Etter en skikkelig drittstart har det utviklet seg til å bli den nest beste sesongstarten vi har hatt. Kan det fortsette? 
Chelsea har ikke vunnet på de seks siste turene til WHL. Kan det tallet øke til syv? 
Clint Dempsey scoret i begge kampene mot Chelsea i fjor. Kommer han til å score på lørdag også?

Dette kommer til å bli en utrolig spennende kamp. Måtte lørdagen komme raskt! COYS!

(Innlegget ble redigert 15.10.12 19:45)

Lennon4England
Lennon4EnglandInnlegg: 1046
15.10.12 19:57
Unikkatil: Dere er sikkert bestevenner på ekte og du vil bare øke ryktet hans! Dette var ren kopi fra mine kamptråder hvor jeg spør hva,hvor,når osv.

Sikkert et kjempeforsøk på å være ironisk fra din side.

Her ser du at det går an å få åpningsinnlegg i kamptråder som holder god kvalitet, i motsetning til de kamptrådene du spyr ut for å lage nye tråder.

Over til topic, Chelsea er skumle om dagen, men har også hatt veldig mye marginer på sin side, ihvertfall i de første kampene.

Håper vi stiller med:

Lloris

Walker - Caulker - Vertonghen - BAE

Dembele - Sandro

Lennon - Adebayor - Bale

Defoe

Tror det kommer til å bli en jevnspilt kamp hvor utfallet kan bli hva som helst. Håper vi er dødelig effektive slik at Boas får en fortjent liten revansje mot gamleklubben.

Det aller viktigste er å ha Lloris i mål. Skal forsvaret sove som de har gjort enkelte ganger tidligere i år må vi ha en keeper som kan reagere i mål, ikke Friedel som står å venter på streken.

3-1 til Spurs. Bale, Defoe og Vertonghen for Spurs, mens Torres putter trøstemålet for Chelsea.

Edit - trykkleif

(Innlegget ble redigert 15.10.12 19:58)

L_Cana
L_CanaInnlegg: 1314
15.10.12 20:01

Jeg er sikker på at unikkatil angrer for at han ikke lagde denne tråden. Her blir det masse innlegg!!

Gåra
GåraInnlegg: 17797
15.10.12 20:10

Håper Adebayor og Lloris starter. Resten av laget sier seg selv. 

TommyLee32
15.10.12 20:41
Lennon4England: Caulker - Vertonghen

Tviler sterkt på at dette blir tilfelle.

Gallas er kaptein og har gjort sine saker bra denne sesongen, spesielt den seneste tiden!

Bae er sannsynligvis fortsatt ute, dermed sier forsvarsrekka seg selv egentlig.
Vertonghen har også levert varene som venstreback, merkelig hvis Boas skulle endre på et forsvar som har fungert!

Gallas/Caulker har også fungert bra sammen, Gallas med rutine, Caulker med selvtillit og et overblikk som er imponerende.

trøndergutten
15.10.12 20:55
Unikkatil: Dere er sikkert bestevenner på ekte og du vil bare øke ryktet hans! Dette var ren kopi fra mine kamptråder hvor jeg spør hva,hvor,når osv.

For å ta det første først. Jeg har ikke peiling på hvem Averinha er, og jeg tviler på at han vet hvem jeg er også. Det er godt mulig at jeg har laget en kamptråd som er lik din, men jeg har ikke kopiert direkte fra din. Første gang jeg så på en kamptråd på vgd (sikkert 2 år siden), så så jeg at noen hadde brukt denne metoden. I ettertid har jeg sett mange som har gjort det. Jeg har gjort det sånn, fordi jeg synes det ser ryddig og pent ut. 

trøndergutten
15.10.12 20:57
TommyLee32: hvis Boas skal ha størst sjanse til å vinne tror jeg det er best å starte med Adebayor hvis han er i form!

Adebayor i toppform hadde nok forsterket oss, men jeg er fortsatt tvilende til formen hans. Tror heller han er en god mann å sette inn utover kampen. Hvis vi leder så kan han være en som kan holde litt på ballen f. eks.

Lennon4England
15.10.12 21:44
TommyLee32: Tviler sterkt på at dette blir tilfelle. Gallas er kaptein og har gjort sine saker bra denne sesongen, spesielt den seneste tiden!

Jeg tviler også på at det skjer, men Caulker er en bedre stopper enn Gallas etter min mening. Gallas er for treig for raske Chelseaangrep.

Lennon4England
15.10.12 21:46
trøndergutten: Det er godt mulig at jeg har laget en kamptråd som er lik din, men jeg har ikke kopiert direkte fra din.

Bare overse innleggene hans. Han er misunnelig fordi du laget en bra kamptråd. Målet hans er å lage flest mulig kamptråder, og da ligger det som regel minimalt med arbeid bak.

(Innlegget ble redigert 15.10.12 21:54)

TommyLee32
15.10.12 21:50
Lennon4England: Caulker er en bedre stopper enn Gallas

Enig!

Skal bli spennende å se hvilken makker Boas velger til Verthongen når Ekotto er tilbake.

oggyboy61
oggyboy61Innlegg: 7325
15.10.12 22:15

Meget god kampstarter, ja! Jeg har troa på CFC og Torres i denne kampen. CFC vinner 4-2 og Torres scorer...ja...4 mål.

Gåra
GåraInnlegg: 17797
15.10.12 22:18
Lennon4England: Jeg tviler også på at det skjer, men Caulker er en bedre stopper enn Gallas etter min mening. Gallas er for treig for raske Chelseaangrep.

Men rutinen til Gallas er også ekstremt viktig i en kamp som dette. Han hever seg også som regel enormt til storkampene. Borte mot United var han enorm.

Jeg ser på Gallas som sjefen i forsvaret vårt, det er han som i stor grad styrer firern. Vertonghen vil forhåpentligvis ta over den rollen i løpet av sesongen.

trøndergutten
15.10.12 22:27
Gåra: Men rutinen til Gallas er også ekstremt viktig i en kamp som dette. Han hever seg også som regel enormt til storkampene. Borte mot United var han enorm.

Enig. Dessuten kan rutine ofte veie opp for manglende hurtighet. Gallas er ganske flink til å skjule svakhetene sine. Synes han skal få fortsette så lenge han er i kampform og presterer bra. 

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 5603
15.10.12 23:04
trøndergutten: Oi. Gikk litt fort der. Er det ikke mulig å redigere 2 ganger?

Du kan redigere så mange ganger du vil så fremt det skjer raskt. Redigeringen er tidsbegrenset, ikke antall.

Ade ser ut til å være på stigende form, og scoret et avgjørende mål i kampen om plass i Afrika mesterskapet for Togo i helgen. Forhåpentligvis får vi se en noenlunde fornøyd og opplagt Ade kommende helg. Defoe er vel dermed også nesten "sikret" spissplassen under Afrika mesterskapet. 

Forøvrig spennende lag med Ade som en klassisk 10'er. Kunne vært artig å sett ham der, med Defoe foran seg. Hverken Gylfi eller "the deuce" har imponert på den plassen sålangt. Kunne også tenkt meg å se Dembele i den rollen.

- COYS -

Leo

Jesperbro
JesperbroInnlegg: 13384
18.10.12 09:19

Super Frank Lampard virker ikke å ha kommet seg 100% fra en kneskade, så vidt jeg har forstått. Om Bertrand er klar eller ikke spørs.

Nekter å godta noe annet enn seier her, selv om jeg tror Spurs vinner (dessverre). Tror det er noen ekstra motivasjonskrefter i sving.

Kan tenke meg at RdM velger å starte med Ramires på høyrekanten for å passe på Bale. Godt mulig med Lampards fravær at han holdes på midten, med ekstraansvar på Bale. Vil tippe Chelsea starter noe slik:

Cech; Ivan, Luiz, Cahill (Terry), Cole; Ramires, Mikel; Mata, Oscar, Hazard; Torres

Terry avhenger om han anker på dommen fra FA eller ikke.

Spiller vi defensivt blir jeg veldig skuffa. Start med det beste, så kan det være det holder. Tipper det blir 1-0, på straffespark.

Jesperbro
JesperbroInnlegg: 13384
18.10.12 12:07
Jesperbro: Terry avhenger om han anker på dommen fra FA eller ikke.

Noe han ikke gjør. Cahill-Luiz i midtforsvaret, mao.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester