Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Alternative måter å se PL

NYTT TEMA
TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 14232
29.07.14 02:00

Lurer på om noen her sitter med noen gode tips til leverandør på HD-streaming av PL og gjerne også CL?

Har bestemt meg for å droppe abonnementet mitt på TV2PL, og heller gå for en online-løsning(grunnet fleksibilitet). Før jeg gidder å binde meg til de norske alternativene TV2(PL) og Viasat(CL), så ønsker jeg å sjekke ut om noen her inne sitter med noen gode utenlandske alternativer, og da helst med engelsk kommentator? Har sjekket ut BT Sport, men der finner jeg kun løsninger hvor man må binde seg opp med enten bredbånd eller BT-tv.

Gratis-streaming er uaktuelt all den tid kvaliteten ikke er i nærheten av de beste betalingsaktørene.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 19013
29.07.14 02:08

Jeg vet om minimum en her inne som ser PL med hodet opp anusrektum. Det er ganske alternativt..

sondt1
sondt1Innlegg: 553
29.07.14 02:08
TheOpiate: Gratis-streaming er uaktuelt all den tid kvaliteten ikke er i nærheten av de beste betalingsaktørene.

Tja. Har du rask internett så er Bloodzeed et ypperlig alternativ. Gratis, engelske kommentatorer, sender alt (PL, CL, La Liga. Egentlig alt av "storkamper"). 

Eneste minuset er at han sender mye spurs.

arsenal-ffk
arsenal-ffkInnlegg: 146
29.07.14 02:32

Kjører nok på med SopCast og russiske kommentatorer jeg as^^

Noen som bruker AceStream?

Biscan2
Biscan2Innlegg: 15862
29.07.14 03:21

Proxy og Al-Jazeera?

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27368
29.07.14 08:45
TheOpiate: Gratis-streaming er uaktuelt all den tid kvaliteten ikke er i nærheten av de beste betalingsaktørene.

Åjoda, de beste acestreamene er HD og sky. Særdeles stabile også.

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 9404
29.07.14 16:49
TheBelfastBoy: Jeg vet om minimum en her inne som ser PL med hodet opp anusrektum. Det er ganske alternativt..

"When you're done fucking your enemies, fuck em some more". 

Lennon4England
Lennon4EnglandInnlegg: 1047
29.07.14 18:54
sondt1: Tja. Har du rask internett så er Bloodzeed et ypperlig alternativ. Gratis, engelske kommentatorer, sender alt (PL, CL, La Liga. Egentlig alt av "storkamper"). Eneste minuset er at han sender mye spurs.

Bruker du vpn når du streamer Bloodzeed?

Før fungerte Bloodzeed utmerket for meg, men nå sliter jeg med buffering, så mye at det er helt umulig å bruke Bloodzeed.

Linja mi er 50/10 og pc'en er heller ikke noe problem.

Streamer jeg fra andre steder er det sjelden et problem, med mindre streamen er dårlig da.

1_min_of_silence
1_min_of_silenceInnlegg: 8094
29.07.14 18:57

Det stemmer hvertfall ikke.

Kjenner en engelsk guru som legger ut alt av streamer til de fleste kampene på bloggen sin. Et greit utvalg av HD-streamer, som fungerer veldig bra dersom nettlinjen er ok.

Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15993
29.07.14 19:24

Jeg har streamet i over ti år og har ikke hatt tv siden slutten av nittitallet. De siste årene har jeg hatt gode erfaringer med både Sopcast og Acestream. Jeg streamer også Netflix, NRK, Viaplay, etc, med gode erfaringer.

De eneste jeg har dårlige erfaringer med er TV2 Sumo; der opplever jeg stadig vekk at streamen stopper. Jeg har prøvd flere forskjellige PCer på flere forskjellige steder, både kablet og trådløst, men problemet er det samme. TV2 nekter som regel for at problemet ligger hos dem og sier at de ikke ser noe feil på sine servere, utgående signal, etc, og kommer med generelle råd som å slette cookies og starte nettleseren på nytt.

Det er godt mulig at TV2 ikke ser "feil" på det de sender ut, men det er trolig fordi det de sender ut er av en annen kvalitet/standard/protokoll enn det de andre levereandørene har.

Kort sagt så får jeg bedre kvalitet gratis enn det TV2 tar godt betalt for.

sondt1
sondt1Innlegg: 553
29.07.14 19:59
Lennon4England: Bruker du vpn når du streamer Bloodzeed? Før fungerte Bloodzeed utmerket for meg, men nå sliter jeg med buffering, så mye at det er helt umulig å bruke Bloodzeed.

Bruker ikke vpn nei. Det var ikke helt ideelt i starten for meg heller, men etter at jeg fulgte den malen her til punkt og prikke, så har det funket utmerket. 

TheOpiate
30.07.14 01:39
1_min_of_silence: Det stemmer hvertfall ikke. Kjenner en engelsk guru som legger ut alt av streamer til de fleste kampene på bloggen sin. Et greit utvalg av HD-streamer, som fungerer veldig bra dersom nettlinjen er ok.

Kom gjerne med link som kan motbevise det jeg sier. Har drevet med streaming i mange år selv, og har foreløpig tilgode å se en gratis stream som er på høyde med de "beste" betalingsløsningene. I USA så ligger man f.eks langt foran Europa hva streaming av sport angår...

TheOpiate
30.07.14 01:49
Romlingane: Jeg har streamet i over ti år og har ikke hatt tv siden slutten av nittitallet. De siste årene har jeg hatt gode erfaringer med både Sopcast og Acestream. Jeg streamer også Netflix, NRK, Viaplay, etc, med gode erfaringer. De eneste jeg har dårlige erfaringer med er TV2 Sumo; der opplever jeg stadig vekk at streamen stopper. Jeg har prøvd flere forskjellige PCer på flere forskjellige steder, både kablet og trådløst, men problemet er det samme. TV2 nekter som regel for at problemet ligger hos dem og sier at de ikke ser noe feil på sine servere, utgående signal, etc, og kommer med generelle råd som å slette cookies og starte nettleseren på nytt. Det er godt mulig at TV2 ikke ser "feil" på det de sender ut, men det er trolig fordi det de sender ut er av en annen kvalitet/standard/protokoll enn det de andre levereandørene har. Kort sagt så får jeg bedre kvalitet gratis enn det TV2 tar godt betalt for.

Har selv ikke noe spes å utsette på TV2 sumo hva streaming angår, og har nok sett 10-15 kamper der de siste par-tre årene uten et eneste problem. I fjor brukte jeg også både Sopcast og Acestream med et par anledninger, uten at jeg ble veldig fornøyd(greit nok, men ikke bra nok). Uansett så vil jeg i tillegg til at jeg er sikret god kvalitet gjennom en betalingsløsning også slippe å lete igjennom "jungelen" etter den riktige streamen foran hver kamp.

Jeg ønsker rett og slett å bare kunne gå inn på den aktuelle siden, trykke på "vis kamp", og bare kose meg med kampen i god kvalitet og med kommentatorer som snakker et språk jeg forstår(norsk eller engelsk)

Dex74
Dex74Innlegg: 18851
30.07.14 12:17

Ifjor startet jeg opp med Al Jazeera Sports og benyttet meg av Hola-unblocker extension i Chrome, til tider noe dårlig kvalitet og etterhvert ble jeg geoblocked.
Veldig glad jeg kun bandt meg til tre måneder i motsetning til medsupportere som bandt seg for hele sesongen.

Siste halvdel av sesongen gikk jeg for new zealandske premierleaguepass som var rimelig populært blant nevnte gjeng.
Må si jeg var ganske fornøyd og det var flere pakker til forskjellige priser å velge mellom. Jeg gikk for billigste sesongpakka og det ga meg tilgang til alle PL-kamper resten av sesongen.

En må jo selvfølgelig ha en VPN-tjeneste for å kunne benytte seg av tjenesten...og ipvanish er jeg meget fornøyd med. Kan lastes ned på ipad og iphone samt android slik at man kan se kampene der og. 
Finnes og egen app for PLP men hørt den ikke er noe særlig.

Streamene sees klart best med Firefox...hadde en tendens til å hakke i Chrome!

Nytt av årets sesong hos premierlaeguepass er at man får hele tilbudet enten en betaler for en uke, måned eller hele sesongen.
Ifjor måtte man kjøpe en såkalt platinum pakke for å få med studiosendingene hvis man ønsket tilgang til mere enn kampene.

Prisene sesongen 2014/2015 :

19.90 NZD per uke

49.90 NZD per måned

199.00  NZD for hele sesongen (149.00 NZD for eksisterende brukere)

Screenshot fra prøvesending ifjor sommer

Screenshot 2

(Innlegget ble redigert 30.07.14 12:35)

VivaLV
VivaLVInnlegg: 33587
06.08.14 22:51

Jeg er ikke så inne i det tekniske, men fikk akkurat en mail fra en kamerat.

Han har Apple TV og de har en egen Sumo-app. Altså kan man se Sumo på vanlig TV.

Så kan man kjøpe gavekort på Sumo Sport til kr. 399 for 3 måneder.

Altså 1197 for 9 måneder (133 kr. måneden).

Med forbehold at jeg ikke har forsøkt det selv, og misforstått noe....

Goonermaniac
GoonermaniacInnlegg: 4746
07.08.14 09:39
VivaLV: Jeg er ikke så inne i det tekniske, men fikk akkurat en mail fra en kamerat. Han har Apple TV og de har en egen Sumo-app. Altså kan man se Sumo på vanlig TV. Så kan man kjøpe gavekort på Sumo Sport til kr. 399 for 3 måneder. Altså 1197 for 9 måneder (133 kr. måneden). Med forbehold at jeg ikke har forsøkt det selv, og misforstått noe....

Har han sumo appen på tv er det bare å logge inn der en gang. Så får du opp hele "livesenteret" der som viser alle kampene som går den aktuelle dagen. Faktisk et enkelt og veldig grei løsning.

Hvordan du betaler er det forskjellige valgmuligheter. Direkte med kredittkort enten uke, mnd eller års abonnement. De fornyer seg selv automatisk om du ikke stanser de selv i "appen" eller kontoen som du må lage før du får logge deg inn i appen.

Enkelt og greit. Men husk en ting ! Du trenger en stabil god bredbåndslinje for at dette her skal fungere. Dårlig stream blåst opp på storskjerm er ikke noe fornøyelse å se på for å si det slik.

Goonermaniac
07.08.14 09:44
Biscan2: Proxy og Al-Jazeera?

Fungerer dårlig, rettighetene Jazeera har gjør at man må innom en Egyptisk server ( ip adresse) for å få tilgang. Dette går tregt og når jeg brukte Astrill vpn ble det mye hakking.

Goonermaniac
07.08.14 09:46
Dex74: Ifjor startet jeg opp med Al Jazeera Sports og benyttet meg av Hola-unblocker extension i Chrome, til tider noe dårlig kvalitet og etterhvert ble jeg geoblocked.
Veldig glad jeg kun bandt meg til tre måneder i motsetning til medsupportere som bandt seg for hele sesongen. Siste halvdel av sesongen gikk jeg for new zealandske premierleaguepass som var rimelig populært blant nevnte gjeng.
Må si jeg var ganske fornøyd og det var flere pakker til forskjellige priser å velge mellom. Jeg gikk for billigste sesongpakka og det ga meg tilgang til alle PL-kamper resten av sesongen. En må jo selvfølgelig ha en VPN-tjeneste for å kunne benytte seg av tjenesten...og ipvanish er jeg meget fornøyd med. Kan lastes ned på ipad og iphone samt android slik at man kan se kampene der og.
Finnes og egen app for PLP men hørt den ikke er noe særlig. Streamene sees klart best med Firefox...hadde en tendens til å hakke i Chrome! Nytt av årets sesong hos premierlaeguepass er at man får hele tilbudet enten en betaler for en uke, måned eller hele sesongen.
Ifjor måtte man kjøpe en såkalt platinum pakke for å få med studiosendingene hvis man ønsket tilgang til mere enn kampene. Prisene sesongen 2014/2015 : 19.90 NZD per uke 49.90 NZD per måned 199.00 NZD for hele sesongen (149.00 NZD for eksisterende brukere)
Screenshot fra prøvesending ifjor sommer Screenshot 2

Forsøkte dette også. Men VPN gjør at det blir hakking.  Det er iallefall min opplevelse med en rimelig standard bredbåndslinje.

Goonermaniac
07.08.14 09:48

Det som virkelig er en god erstatning for de som vil se PL er en parabolantenne med 4 hoder som tar inn 0,8 grader vest, 4,8 grader øst, 13 grader øst, og 19 grader øst.

Så en parabol tuner med muligheter :)

Miniestadi
MiniestadiInnlegg: 4387
07.08.14 11:11
Romlingane: De eneste jeg har dårlige erfaringer med er TV2 Sumo; der opplever jeg stadig vekk at streamen stopper. Jeg har prøvd flere forskjellige PCer på flere forskjellige steder, både kablet og trådløst, men problemet er det samme. TV2 nekter som regel for at problemet ligger hos dem og sier at de ikke ser noe feil på sine servere, utgående signal, etc, og kommer med generelle råd som å slette cookies og starte nettleseren på nytt.

Dette har jeg også slitt med, og mange andre i følge hva jeg har fått høre, derfor sa jeg opp Sumo nå i sommer. Har klaget flere ganger, men de finner aldri noe feil og nekter å se videre på det. 

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 29501
07.08.14 11:25
Romlingane: De eneste jeg har dårlige erfaringer med er TV2 Sumo; der opplever jeg stadig vekk at streamen stopper. Jeg har prøvd flere forskjellige PCer på flere forskjellige steder, både kablet og trådløst, men problemet er det samme. TV2 nekter som regel for at problemet ligger hos dem og sier at de ikke ser noe feil på sine servere, utgående signal, etc, og kommer med generelle råd som å slette cookies og starte nettleseren på nytt. Det er godt mulig at TV2 ikke ser "feil" på det de sender ut, men det er trolig fordi det de sender ut er av en annen kvalitet/standard/protokoll enn det de andre levereandørene har.

Det samme sliter jeg med. Jeg har testet med bærbar PC, Chromecast og nå til slutt Sumo-appen i Samsung Smart Hub, og til tross for at kvaliteten som oppnås er meget bra (fremstår som en HD-kanal selv på en 55"), så er det så som så med stabiliteten. Oppløsning som skifter med jevne mellomrom til det dårlige (der det ofte hjelper å skifte kanal for så å skifte tilbake - typisk «svenskeknapp»-taktikk på betastadiet), til tross for over gjennomsnittet god linje og minimale problemer med andre streamingtjenester. Standardsvaret med «det er nok linja di eller nettleseren det er noe galt med» er uhyre provoserende når det er ingenting som tyder på det (jf. bruk av andre streamingleverandører av sport, film og TV). 

Jeg kommer uansett til å fortsette med Sumo da konseptet passer meg ypperlig, spesielt etter at dette ble tilgjengelig på nevnte Chromecast og Samsung Smart Hub, men samtidig bør de gjøre noe med kvaliteten. Og ikke minst bør de sørge for at serveren klapper sammen hver gang de viser flere kamper samtidig (typ midtuke). Én gang er akseptabelt, men tre-fire ganger ila en sesong er skammelig. Jeg gir vel faen i den særdeles lille kompensasjonen (én uke gratis) når jeg går glipp av tre-fire kamper jeg har rigget opp til for å se. 

(Innlegget ble redigert 07.08.14 11:26)

Miniestadi
MiniestadiInnlegg: 4387
07.08.14 11:38
Aveirinha: Oppløsning som skifter med jevne mellomrom til det dårlige (der det ofte hjelper å skifte kanal for så å skifte tilbake - typisk «svenskeknapp»-taktikk på betastadiet), til tross for over gjennomsnittet god linje og minimale problemer med andre streamingtjenester.

Hei hei!

Jonaz
JonazInnlegg: 11944
15.08.14 01:52

Noen som har prøvd Bein sports? Kvalitet? Andre fordeler/ulemper? 

WizardNation
WizardNationInnlegg: 360
15.08.14 04:44

Hver gang ballen går ut av spill kan du ta en q-tip å stikke den inn i urinrøret ditt.. Ha på 3D briller med en caps som du har på bakvendt, du kan også ha en beina i en liten balje vann, mens du sjonglerer 3 lyspærer. Du kan også ha på en rød klovnenese, men det er ikke nødvending..

Jonaz
JonazInnlegg: 11944
15.08.14 16:33

Bump

Pappagutt1
Pappagutt1Innlegg: 1372
18.08.14 22:53

Hadde Al jazeera en stund i fjor og BEIN etter overgangen der. Var helt greit hos Al Jazeera, men det hakket innimellom og ble av og til geoblocked. Etter de gikk over til BEIN syns jeg alt ble mye bedre, de har i tillegg La Liga og CL om jeg ikke tar feil.

Brukte flere forskjellige VPNer og proxyer, der alle ikke var like gode. Til slutt fant jeg en som gjorde at alt var smooth og jeg var godt fornøyd. Dessverre har jeg ny PC og husker ikke hva jeg kom frem til til slutt. Får sjekke opp i det

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27368
19.08.14 10:08

Det ble sumo på meg, fordi jeg plutselig endte opp med en lettere ubrukelig pc og med sumo kan jeg invadere andres hjem og rigge opp deres pc til tv'en og bare få takknemlighet i retur.

Men jeg står på at med en fungerende pc og kjapp interlettlinje er acestream o.l vel så gode alternativer, om ikke bedre. Minst like god kvalitet og kirsebæret på toppen av kirsebæret på den gigantiske sundayen er at det er gratis og det er skysports.

modo
modoInnlegg: 4131
19.08.14 21:15

Gikk fra Altibox sin pris på 349kr/mnd til Sumo 179kr/mnd. Halv pris og mer fleksibelt. Brukt Apple TV appen til nå. Kvaliteten er bra, men bildet flyter ikke helt naturlig ved raske bevegelser (f.eks når en ball sparkes). Kan fjerne denne noe ujevne bevegelsen ved å bruke en av TVen sine bildeprosesseringsinnstillinger men da blir bevegelsene unaturlig jevne. Litt irriterende.

Ginola_14
Ginola_14Innlegg: 2932
19.08.14 21:44

Fornøyd med Starstreams.tv. Der får jeg se alle kampene pluss Ufc til ca 70kr mnd.

xytheon
xytheonInnlegg: 18704
19.08.14 22:18
-k9b_: Men jeg står på at med en fungerende pc og kjapp interlettlinje er acestream o.l vel så gode alternativer, om ikke bedre. Minst like god kvalitet og kirsebæret på toppen av kirsebæret på den gigantiske sundayen er at det er gratis og det er skysports.

Tja, både og. I mine øyne er det snakk om tre ulemper ved bruk av AceStream: 

1) Man må ligge et par minutter etter sanntid (i går lå jeg 6-7 minutter bak) for å ikke risikere at streamen skal bufre i hytt og pine. Man går ikke glipp av noe, men frustrasjonen kan etter hvert bli stor dersom laget en eier på f. eks. ligger under. 

2) Bloodzeed ser ikke verdien i å streame studiosendingene. Ingen krise, men et minus for meg som elsker MNF-sendingene (ironisk nok får jeg ikke sett MNF live noe annet sted heller, men jeg foretrekker å vite at jeg ikke trenger å grave frem post-match-intervjuer ol. andre steder).  

3) Kamper hvor pågangen er stor virker å ha større problemer med å holde seg smooth, og medfører bufring uansett hvor rask linje du har (med mindre du stiller inn på 5-6 minutters live-buffer - om ikke enda mer). 

Bloodzeed er virkelig herlig når det funker godt og er lettvint, men det er ikke ofte nok til at jeg ikke leter etter en bedre løsning.

Bein Sports er i hvert fall ikke bra nok til at det er verdt bryet, men PLP skal visst være mulig å få ekstra billig dersom man bruker Hola eller en lignende tjeneste til å lure nettsiden deres til å tro at du er taiwansk. Indiske Starsports (tror jeg det heter) er et annet alternativer, hvor kvaliteten visst nok ikke er top notch, men hvor man får tilgang til samtlige PL-kamper til den nette sum av 50-60 spenn pr. sesong (spinnvilt billig ofc).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg