Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*** CL-kamptråd: Arsenal - Galatasaray ***

NYTT TEMA
Hillwood1977
Hillwood1977Innlegg: 3450
02.10.14 07:40
bagdad123: Dette er helt normalt i England. Der er tross alt 35-75k som skal ut, så kommer trafikken.

Folk hadde nok lørdagen i bakhodet også. Var på Arsenal-Spurs og når kampen var over(stort sett ingen gikk før full tid), ble selvsagt Arsenal Station stengt pga signalfeil, så 60k mennesker måtte vandre videre til Finsbury park. Det tok laang tid å komme seg ned til sentrum.

Woger
WogerInnlegg: 29120
02.10.14 07:45
bergy: Hva er egentlig forskjellen på situasjonen hvor Szczesny  blir utvist og den hvor Cazorlas  avslutning blir reddet på strek? Begge blir jo tatt av keeper. Den ene er str og rødt kort, den andre er ingenting.

Cazorla legger seg ikke? ;)

Woger
WogerInnlegg: 29120
02.10.14 07:46
Hillwood1977: Folk hadde nok lørdagen i bakhodet også. Var på Arsenal-Spurs og når kampen var over(stort sett ingen gikk før full tid), ble selvsagt Arsenal Station stengt pga signalfeil, så 60k mennesker måtte vandre videre til Finsbury park. Det tok laang tid å komme seg ned til sentrum.

Det er fuckings håpløst å komme seg tilbake til hotell/hjem i midtuken etter kamp. Har prøvd det der to ganger, og det er ikke noe festlig å bruke langt over timen på å komme seg tilbake...

Red
RedInnlegg: 300
02.10.14 09:07

Fantastisk match i går! Årsbeste med et verdenshav av margin. Hat-tricket til Welbeck er noe som kommer til å bli husket i årevis. For en forestilling han leverte. Liker forøvrig andremålet best, for en fart, kraft og råskap han viser når han først denger Melo og så er sikker som banken alene med keeper. Ellers meget bra bevegelser og avslutninger på de andre målene også. Stort pluss til resten av de offensive spillerne og, tydelig at de trivdes godt utpå der i går. Eneste skår i gleden er selvsagt utvisningen på polakken, men det positive er at Ospina fikk et positivt innhopp med den enorme (tv)redningen som høydepunkt.

Baunegutten
BauneguttenInnlegg: 38
02.10.14 09:22
bergy: Hva er egentlig forskjellen på situasjonen hvor Szczesny  blir utvist og den hvor Cazorlas  avslutning blir reddet på strek? Begge blir jo tatt av keeper. Den ene er str og rødt kort, den andre er ingenting.

Cazorla får avsluttet før han blir tatt, ergo Muslera hindrer ikke en opplagt scoringsmulighet. Szczesny feller Yilmaz før han får avsluttet, altså hindrer han en opplagt scoringsmulighet.

Geosynchronous_Orbit
Geosynchronous_OrbitInnlegg: 11129
02.10.14 09:36
Red: For en forestilling han leverte. Liker forøvrig andremålet best, for en fart, kraft og råskap han viser når han først denger Melo og så er sikker som banken alene med keeper. Ellers meget bra bevegelser og avslutninger på de andre målene også

Yepp, der har du Welbeck. Lynende intelligent spiller også. Helt utrolig at vi solgte Henry 2.0 på billigsalg til en direkte konkurrent og rival i spisskrise.

Man får nesten lyst til å hoppe fra en skyskraper mens man megafon-skriker LvG, og holder opp et banner med "WTF???" samt et bilde av Welbeck i Arsenal-drakt.

Myshkin
MyshkinInnlegg: 6577
02.10.14 09:43

Feel free.

VAVAVOOM
VAVAVOOMInnlegg: 2427
02.10.14 09:56

Hopp

Walchez
WalchezInnlegg: 2618
02.10.14 11:18

Meget bra gjennomført kamp i går, og artig å se en slik kamp igjen. Var mange av spillerne som viste seg frem fra sin beste side og det er herlig å se på. Skal vel også nevnes at måten Galatasaray forsvarte seg på med så høytstående og tregt forsvar gjorde det enklere for oss, men det skal ikke ta i fra noen den spillegleden og innsatsen som ble vist. 

Herlig å se på innsatsen til Welbeck som jobber hardt hele kampen gjennom og som scorer noen herlige mål. Til og med etter de 3 målene så fortsetter han å jobbe hardt offensivt og defensivt. Herlig innsats og har hele tiden hatt troen på at han kommer til å innfri. Veldig mye Henryesc over bevegelsene hans, gjennomløpningene og om avslutningene kommer i nærheten av Henry sin klasse så har vi en strålende fremtid foran oss.

Største minusen i går må gå til dommeren som på merkelig vis unngår å gi rødt kort etter grisetaklingen på Alexis. Bra at Alexis klarte å få hoppet opp litt ellers så hadde han nok ligget på sykehus med minst et brukket ben i dag. Slike taklinger skal belønnes med rødt kort. ALLTID. 

Bone8
Bone8Innlegg: 7104
02.10.14 12:25
Hillwood1977: Folk hadde nok lørdagen i bakhodet også. Var på Arsenal-Spurs og når kampen var over(stort sett ingen gikk før full tid), ble selvsagt Arsenal Station stengt pga signalfeil, så 60k mennesker måtte vandre videre til Finsbury park. Det tok laang tid å komme seg ned til sentrum.

Så hadde du oss som nøt en kald en på Club Level etter kampen (yes, I'm bragging), og så åt i nærområdet.

Var lite kø til byn når vi dro til hotellet.

Walchez
WalchezInnlegg: 2618
02.10.14 13:59
Woger: Det er fuckings håpløst å komme seg tilbake til hotell/hjem i midtuken etter kamp. Har prøvd det der to ganger, og det er ikke noe festlig å bruke langt over timen på å komme seg tilbake...

Har også vært der på CL-kamp på Emirates, med billett blant de med sesongkort. De rundt meg gikk etter ca 85 minutter (også noen som gikk før det), og jeg ble til kampen var slutt og stoppet også for å se noen mål i sonen bak tribunene. Ruslet så ned til Arsenal Station hvor køen ikke var så ille lenger, og det morsomme var at jeg endte opp på samme vogn på banen som de som satt ved siden av meg og gikk 5 minutter før kampslutt. Så jeg fikk med meg det siste målet i kampen (på overtid), fikk sett noen andre mål også og tapte absolutt ingen tid på det. 

Hehe :)

Synes det er en uting at publikum går før kampen er ferdig selv om jeg kan forstå at enkelte ønsker å komme seg hjem. Skjønner i hvert fall ikke de som reiser til London kun for å se kamp og går før kampen er ferdig. 

Hillwood1977
Hillwood1977Innlegg: 3450
02.10.14 14:00
Bone8: Så hadde du oss som nøt en kald en på Club Level etter kampen (yes, I'm bragging), og så åt i nærområdet.
Var lite kø til byn når vi dro til hotellet.

Club Level er en trist affære både før og etter kamp. Jeg foretrekker å komme meg ned til byen så raskt som mulig etter kampen, men så var det den helvetes t-banen da. Vanligvis er man inne på toget en liten halvtime etter kampslutt, men ikke denne gangen. Hadde jeg visst det, hadde jeg nok blitt igjen og tatt et par øl på stadion jeg og. Hvor spiste dere forresten?

WSnake
WSnakeInnlegg: 3832
02.10.14 14:43

@baune..

Cazorla får avsluttet før han blir tatt, ergo Muslera hindrer ikke en opplagt scoringsmulighet. Szczesny feller Yilmaz før han får avsluttet, altså hindrer han en opplagt scoringsmulighet.

Dette har egentlig kun betydning om det skal være rødt kort. Det er frispark/straffe selv om man får sentret/skutt etc 

Keeper hindrer Santi å løpe etter ballen.. Men det er skjelden dommere blåser på slikt, selv om regelen er klar 

(Innlegget ble redigert 02.10.14 14:46)

Bone8
Bone8Innlegg: 7104
03.10.14 09:03
Hillwood1977: Club Level er en trist affære både før og etter kamp. Jeg foretrekker å komme meg ned til byen så raskt som mulig etter kampen, men så var det den helvetes t-banen da. Vanligvis er man inne på toget en liten halvtime etter kampslutt, men ikke denne gangen. Hadde jeg visst det, hadde jeg nok blitt igjen og tatt et par øl på stadion jeg og. Hvor spiste dere forresten?

Forstår at man synes det. Er ikke like autentisk som å være del av mylderet på resten av stadion. Det var første (og siste) gang jeg var det selv. Men stemningen var god.
Men har man med sin 60 år gamle far, så kan det være greit likevel å ha ordnede former på pauseavviklingen.

Vi gikk opp Holloway Road, og hadde tenkt oss på Indisk, men alt vaar stappfullt, så endte opp på en georgisk restaurant (Tiblisi, het den vel). Angrer ikke et sekund på det.

SIG100
SIG100Innlegg: 11859
03.10.14 16:34
WSnake: @baune.. Cazorla får avsluttet før han blir tatt, ergo Muslera hindrer ikke en opplagt scoringsmulighet. Szczesny feller Yilmaz før han får avsluttet, altså hindrer han en opplagt scoringsmulighet.   Dette har egentlig kun betydning om det skal være rødt kort. Det er frispark/straffe selv om man får sentret/skutt etc  Keeper hindrer Santi å løpe etter ballen.. Men det er skjelden dommere blåser på slikt, selv om regelen er klar

Dette er helt korrekt totalt inkonsekvent dømming.

I begge situasjoner kaster keeper seg, ballen blir vippet forbi han og han hindrer angriper fra å fortsette etter ballen.

I det første tilfellet velger angriper å falle ved å la beina henge etter, i det andre tilfellet hopper angriper over keeper og holder seg (halvveis) på beina, men blir løpt opp av forsvarere da han mister all fart.

Det er ingen forskjell i målmannens handlinger i de to tilfelle - hvorfor da en milevid forskjell i reaksjon?

Det kan ikke være slik at reaksjonen er avhengig av hvordan angriperen reagerer på taklingen.

En helt annen sak er at man burde endre reglene slik at det kun er dersom man hindrer en 100% skåring (åpent mål med kontroll) når det dømmes straffe - straffe er minst like god skåringsmulighet som de fleste "opplagte" målsjanser.

WSnake
WSnakeInnlegg: 3832
03.10.14 17:44

Sig100 

Er ikke min feil at dommer dømmer som han gjør:-) Eg mener helt klart at begge er straffe og det sier reglene også. Men vi ser ofte at det ikke blir blåst på situasjoner ala Santi sinn. Litt slik som holding i feltet, er ikke lov men lov 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester