Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny prisøkning på TV2 Premium

NYTT TEMA
Cesc-15
Cesc-15Innlegg: 17543
19.02.16 15:58

Fra Canal Digital:

"TV 2 justerer prisen på TV 2 Sport Total

Ny pris vil fra 1. april 2016 være kr 449,- per måned. I tillegg vil kanalpakken fra samme dato endre navn til TV 2 Sport Premium."

Har vært en del prisøkninger på produktet den siste tiden. Begynner å bli alvorlig dyrt med engelsk fotball. Man får riktignok en sesong med Tippeligaen med i denne total-pakken, og det finnes muligens et litt rimeligere alternativ om man kun skal ha engelsk fotball (mellom 360-400 kr vil jeg tro). Men sammenlignet med Viasat Sport, som blant annet sender Champions League, La Liga, Serie A, Ligue 1, NHL, NFL, darts, Formel 1, boksing, håndball og har inkludert NHL Gamecenter i prisen for 279,- (får TV-pakken (sport) og Viaplay gratis), er prisen derimot ganske brutal.

Hva tenker vi?

(Innlegget ble redigert 19.02.16 16:01)

dennismufc
dennismufcInnlegg: 4861
19.02.16 16:02
Cesc-15: Hva tenker vi?

Bør være et alternativ å bare velge engelsk fotball, hvis det er norsk fotball som trekker opp prisen.

Cesc-15
Cesc-15Innlegg: 17543
19.02.16 16:03
dennismufc: Bør være et alternativ å bare velge engelsk fotball, hvis det er norsk fotball som trekker opp prisen.

Det tror jeg det er. Men også den begynner vel snart å nærme seg 400 kr. Tror den ligger på 369 eller noe slikt nå.

GatlingGun
GatlingGunInnlegg: 46518
19.02.16 16:24

Om TV2 ender opp med å dele på statsstøtten NRK får, kanskje vi får et håp om lavere priser, men for å være ærlig så tror jeg ikke det.

5000 i året er nå ikke så fryktelig dyrt for en hobby :-)

Mindfulness13
Mindfulness13Innlegg: 20496
19.02.16 17:05

Tv2 Sumo uberørt?

missChance
missChanceInnlegg: 51728
19.02.16 17:15
Cesc-15: Fra Canal Digital: "TV 2 justerer prisen på TV 2 Sport Total Ny pris vil fra 1. april 2016 være kr 449,- per måned. I tillegg vil kanalpakken fra samme dato endre navn til TV 2 Sport Premium."

Fikk også den mailen i dag, men betyr dette at man ikke kan velge bare de engelske kampene som i dag, men får både engelske og norske i Premium?

FlGARO
FlGAROInnlegg: 1698
19.02.16 17:21
dennismufc: Bør være et alternativ å bare velge engelsk fotball, hvis det er norsk fotball som trekker opp prisen.

Og da aller helst kun Premier League. Det er ikke mye FA-cup jeg ser, i hvert fall ikke mye ligacup, og hva skal man med flere kanaler når de likevel stort sett kun kan vise en kamp fra PL?

449 blir for mye for min del. Jeg ser kanskje åtte kamper i måneden, altså en femtilapp for hver bidige kamp. Og det er jo ikke akkurat storkamper hver eneste helg heller.

bernt007
bernt007Innlegg: 22310
20.02.16 23:08

Blir nok en ny endring til høsten igjen. Da begynner jo en ny rettighetsperiode for PL på tre år, som TV 2 måtte strekke seg veldig langt for å sikre seg.

Mirage
MirageInnlegg: 21209
20.02.16 23:19

Fryktelig stiv pris. Skulle sett den prisen hvis de kunne tilby mer enn PL og Tippeligaen, samt noen cupkamper, men siden det er det man får, og man gjerne må punge ut ekstra for å se CL-kampene man egentlig vil se, og enda litt mer hvis man vil se fotball fra andre ligaer enn PL og TL, så er den prisen sykelig høy.

Sikkert trivelig for Premier League at pengene renner inn, men tv-avtalene deres er såpass dyre at kanaler som TV2 ikke har annet valg enn å sette prisene opp. Da hjelper det heller ikke at klubbene setter prisene for billettpriser opp. Så mange penger som mulig skal skvises ut av folk, inntil man finner taket hvor mye penger folk faktisk gidder å betale. 

All hail streaming, osv.

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 7775
20.02.16 23:22

Heldigvis er Toppserien for kvinner en del av denne pakken. Jeg er strålende fornøyd.

Kent
KentInnlegg: 122804
20.02.16 23:46

At det blir en ganske enkel utgift å kutte ut dersom LvG fremdeles er United-manager på det tidspunktet.

Hermanator
HermanatorInnlegg: 22253
21.02.16 00:13
GatlingGun: 5000 i året er nå ikke så fryktelig dyrt for en hobby

Blir 20 000 NOK pr år her da. Eller er det kun far som har lov til å ha en hobby? 

Med tanke på søppelet TV2 serverer, så finner jeg andre løsninger. Å betale 5000 pr år for å høre på Alsaker og Schau? Da spiser jeg heller barberblader.

clavin
clavinInnlegg: 31450
21.02.16 00:23
Hermanator: Å betale 5000 pr år for å høre på Alsaker og Schau?

Du er klar over at abonnementet omhandler flere tilbud og muligheter enn å høre på disse to? Du kan eksempelvis se live-bilder fra stadion mens kampene pågår.

Hermanator
HermanatorInnlegg: 22253
21.02.16 00:25
clavin: Du kan eksempelvis se live-bilder fra stadion mens kampene pågår.

Ja, for det er verdt 5000 pr år. 

Jeg er totalt uinteressert i all driten de skal legge til for å få endene til å møtes. Hadde jeg vært interessert i norsk fotball, så hadde jeg skaffet meg norsk fotball, og ikke noe mer. 

(Innlegget ble redigert 21.02.16 00:27)

Realisten123
Realisten123Innlegg: 5995
21.02.16 00:27

Det blir nok "snylte på venner-taktikken" etter denne prisøkningen. Studentbudsjettet strekker ikke til rett og slett.. Blir dyrt når man allerede har Netflix og Viaplay fra før av.

(Innlegget ble redigert 21.02.16 00:36)

ModernMan
ModernManInnlegg: 11420
21.02.16 00:32

Fikk den e-posten jeg og. Men det står jo ikke i den hva pakka koster i dag. Hvor mye er prisøkningen på?

Sist jeg regnet på det lå jeg på rundt 1300kr/mnd for TV og nett. Etter justeringer fra Viasat og TV2 nylig så ligger jeg vel brått på nærmere 1500kr/mnd.

18000kr i året, det. Dæven.

(Enda godt Canal Digital passer på at jeg ikke betaler for mye for TVNorge...)

(Innlegget ble redigert 21.02.16 00:33)

Kent
21.02.16 00:35
ModernMan: Fikk den e-posten jeg og. Men det står jo ikke i den hva pakka koster i dag. Hvor mye er prisøkningen på?

Koster 369,- kr/mnd med CD kabel.

ModernMan
ModernManInnlegg: 11420
21.02.16 00:41
Kent: Koster 369,- kr/mnd med CD kabel.

Jeg betaler 399kr for en variant som kalles TV2 Sport Total. 

Edit: ...men jeg får tydeligvis Viasat Sport-pakka gratis fortsatt. Den skulle jo faktureres fra nyttår. Hysj, ikke si det til noen!

(Innlegget ble redigert 21.02.16 00:42)

wise747
wise747Innlegg: 7402
21.02.16 00:55
ModernMan: men jeg får tydeligvis Viasat Sport-pakka gratis fortsatt. Den skulle jo faktureres fra nyttår. Hysj, ikke si det til noen!

Slapp av, de vil nok etterfakturere deg om noen måneder (:

(Innlegget ble redigert 21.02.16 00:55)

ulfarne
ulfarneInnlegg: 29136
21.02.16 00:59
Hermanator: Da spiser jeg heller barberblader.

Blir dyrt i lengden det også

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 10146
21.02.16 01:01

Jeg tenker at produktet har blitt dårligere og dårligere, mens prisen har blitt høyere og høyere.

Lomasio
LomasioInnlegg: 6676
21.02.16 10:26
Slikkepott: Jeg tenker at produktet har blitt dårligere og dårligere, mens prisen har blitt høyere og høyere.

Vel, sammenlignet med å dra på pub og se kamp er det fortsatt grisebillig. Tør ikke tenke på hvor mye penger jeg svei av mellom 2004 - ca. 2009. 

Cyril
CyrilInnlegg: 6367
21.02.16 10:56

Det er ikke værre enn å velge Sumo med engelsk fotball og så chromecaste fra mobil/nettbrett, hvis man ikke har app på Smart-TV. Som OBOS medlem får man det til 249.

Synes nivået på studiosendingene er større problem enn prisen. Ikke spesielt fan av så mange av kommentatorene utenom Alsaker/Heggelund heller.

(Innlegget ble redigert 21.02.16 11:04)

Kent
21.02.16 11:01
Cyril: Synes nivået på studiosendingene er større problem enn prisen.

Helt enig, men det verste av alt er at du må betal for så mye drit du ikke har overhodet noen interesse for.

Den gjennomsnittlige PL-fan ser ikke på The Championship, uansett hvor mye TV2 skulle mene at det er en fantastisk utvidelse av tilbudet.

Slik løgn irriterer meg noe helt grenseløst.

Jeg betaler for å se United. That's it! Og 449 kr/mnd begynner å bli lovlig dyrt for fire-fem kamper.

Slikkepott
21.02.16 11:40
Lomasio: Vel, sammenlignet med å dra på pub og se kamp er det fortsatt grisebillig. Tør ikke tenke på hvor mye penger jeg svei av mellom 2004 - ca. 2009.

Vel, det er da avhengig av hvor mye man ønsker å konsumere (det er vel ikke gratis å konsumere alkoholen hjemme heller).

Grisebillig er en overdrivelse.

Slikkepott
21.02.16 11:56
Cyril: Synes nivået på studiosendingene er større problem enn prisen. Ikke spesielt fan av så mange av kommentatorene utenom Alsaker/Heggelund heller.

Vel, studiosendingene kan man ignorere. For min del så er det fortsatt ganske så ekstremt frustrerende at tilbudt er blitt dårligere. Jeg orker ikke å høre Myhre sine forsøk på analyser av situasjoner, eller gjengen i studio som blir presentert statistikk for 1 lag for så å dissekere tallene uten å vurdere det opp mot andre lag

(Jeg synes fortsatt diskusjonen i studio på canal+, tidlig 2000 var priceless når de fikk statistikk over straffespark for og imot United på OT og de ikke vurderte andre lag sin statistikk på hjemmebane før de begynte å kritisere dommerstanden for å være redd for å dømme imot United. Så gikk det vel en dag, før statistikken var på plass som viste at det var en trend for alle topplagene).

Det jeg ønsker meg er enkelt og greit muligheten til å se valgfrie premier league kamper live. Vi er i 2016. Dette var ikke noe problem når TV2 kjøpte rettighetene til å sende. Dessverre ble det et problem etterhvert grunnet saken med pubeiere i Storbritannia som blir rasskjørt av Sky, og det er nå selvsagt restriksjoner på kamper som kan sendes live. 

Det er lite annet enn en svekkelse av produktet.

Fygaren
FygarenInnlegg: 56420
21.02.16 11:59
Slikkepott: Dessverre ble det et problem etterhvert grunnet saken med pubeiere i Storbritannia som blir rasskjørt av Sky, og det er nå selvsagt restriksjoner på kamper som kan sendes live.

Om ikke den idioten av en pubeier ikke hadde funnet ut at hun skulle teste ut hele greia med å ta det til EU-domstolen når hun kjøpte innholdet sitt fra gresk leverandør hadde det ikke vært et problem. Jeg skylder ikke på Sky og Premier League for å beskytte sine rettigheter innad i England. Spesielt siden det faktisk ikke er en negativ ting at kampene 15.00 på lørdager ikke sendes på riksdekkende tv. 

Slikkepott
21.02.16 12:13
Fygaren: Om ikke den idioten av en pubeier ikke hadde funnet ut at hun skulle teste ut hele greia med å ta det til EU-domstolen når hun kjøpte innholdet sitt fra gresk leverandør hadde det ikke vært et problem. Jeg skylder ikke på Sky og Premier League for å beskytte sine rettigheter innad i England. Spesielt siden det faktisk ikke er en negativ ting at kampene 15.00 på lørdager ikke sendes på riksdekkende tv.

Jeg føler ikke at det er mye hold i argumentet at man fortsatt frykter at dette skal ha en negativ effekt på oppmåte. At man er redd for at supportere av lag i lavere divisjoner skal holde seg hjemme fordi en storklubb spiller kl 16 og da kan de heller se den på tv.

Dette handler ene og alene om inntektene til Sky og de hårreisende prisene de har hatt i en årrekke. 

lthilien
lthilienInnlegg: 8863
21.02.16 12:29
Cesc-15: Ny pris vil fra 1. april 2016 være kr 449,- per måned. I tillegg vil kanalpakken fra samme dato endre navn til TV 2 Sport Premium."

Selv bruker jeg primært strømmetjenester, men jeg antar vel at om få år vil prisene konvergere.

Jeg er usikker på om jeg vil betale kr 449,- per måned (dersom det skulle vært aktuelt for TV2 Sumo). Heller mot at jeg ikke vil gjøre det.

Yirah
YirahInnlegg: 6444
21.02.16 12:32
Fygaren: Om ikke den idioten av en pubeier

Det var vel vedkommendes fulle rett, jeg ser PL,CL til en smule av den prisen dere ramser opp, litt teknisk innsikt og litt til til å bruke disse tekniske løsningene som hobby! Vips så har du tilgang til alt. Verre er det bare ikke,til småsummer opp mot det mange betaler i Norge. VPN og bredbånd løser mye. Det at man bare har lov å vise en kamp gjelder bare i Europa. Utenfor der vises alt.

Klikk for å gå tilbake til toppen