Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Everton - Arsenal

NYTT TEMA
LeCoq

LeCoq
17.03.16 13:25

Når: Lørdag
Hvor: Goodison Park
Klokkeslett: 13:45
Kanal: TV2 Sport Premium 1

Ospina
Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal
Coquelin - Elneny
Campbell - Özil - Sanchez
Welbeck

Kamptips: 2-1

caliblue

caliblue
17.03.16 16:38

Veldig usikker på denne. Everton har lite og ingenting å spille for, noe som kan slå begge veier. Kommer fra en meget god kamp mot Chelsea og klarer man å gjenskape atmosfære og spill fra den kampen, tror jeg Everton vinner komfortabelt.

Spiller de derimot som de stort sett har gjort denne sesongen, Martinez tuller det til fra sidelinja og hjemmepublikumet vender seg mot laget, så blir det smooth sailing for et gulljagende Arsenal-lag.

Barry er suspendert for Everton. Besic sannsynligvis inn for han. Besic har vært god når han har fått sjansen denne sesongen, men Everton har tidligere hatt problemer med å finne den riktige balansen på midten med McCarthy og Besic sammen.

Sannsynlig Everton-lag:

Robles
Coleman - Jagielka - Funes Mori - Baines
McCarthy - Besic
Lennon - Barkley - Cleverley
Lukaku

Kamptips: 3-1

Hillwood1977

Hillwood1977
17.03.16 17:43

Hvis Per og Kos begge er klare skal de selvsagt spille. Gabriel er jeg lei.

Champions07

Champions07
17.03.16 17:53

Klink H. Og det er min objektive (subjektive) mening.

(Innlegget ble redigert 17.03.16 17:53)

larsen

larsen
17.03.16 18:30

Vi er 3 kompiser som skal på kampen. 

Rugby kamp på fredagen og denne kampen på lørdagen.  

Blir en bra tur

Bacary

Bacary
17.03.16 20:13

Ospina

Bellerin Koscielny Mertesacker Monreal

Coquelin Elneny

Sanchez Özil Campbell

Welbeck

Men kjenner jeg Wenger rett starter en av Walcott og Giroud, kanskje også begge siden de begge ble hvilt fra start i går. Ikke utenkelig at vi får se en Chambers eller Gibbs heller. Iwobi får nok sitt innhopp. 

Everton har stort sett vært crap på hjemmebane dette året, og er et såpass oppskrytt lag. Nok til at vi er skjerpet til å ta tre poeng i denne "storkampen".

hesja

hesja
17.03.16 20:36

Her blir det et heidundrende tap,Martinez kjører på med alt som finnes av offensive spillere,og vi taper 5-2.

Old-King-Cole

Old-King-Cole
17.03.16 21:03
Bacary: Everton har stort sett vært crap på hjemmebane dette året, og er et såpass oppskrytt lag. Nok til at vi er skjerpet til å ta tre poeng i denne "storkampen".

Hvilken fjonballe er det som skryter av oss?

Arsenal er et lag vi har slitt med i evigheter og det ser ikke ut som om vi får slutt på det med det første. 3-1 vant de når vi møttes på Emirates tidlig i sesongen. Hjemmebane har ikke vært en fordel for oss så langt, men spiller vi som mot Chelsea så kan vi slå nesten hvem som helst. Time will tell.

EVERTON (#12 PL - 38 poeng / 28 kamper)

| Siste 5 kamper = W - L - W - W - L |

FA: Everton 2 - 0 Chelsea (Lukaku x 2(
PL: Everton 2 - 3 West Ham United (Lukaku, Lennon)
PL: Aston Villa 1- 3 Everton (Funes Mori, Lennon, Lukaku)
FA: Bournemouth 0 - 2 Everton (Barkley, Lukaku)
PL: Everton 0 - 1 West Bromwich Albion

| Målscorere |

25 - R. Lukaku
12 - R. Barkley
7 - A. Kone
6 - A. Lennon
4 - G. Deulofeu
4 - R. Funes Mori
4 - K. Mirallas
4 - S. Naismith
1 - T. Cleverley
1 - S. Coleman
1 - L. Osman

| Målgivende |

15 - Deulofeu
10 - R. Barkley
7 - R. Lukaku
4 - T. Cleverley
4 - A. Kone
4 - B. Oviedo
3 - S. Coleman
3 - K. Mirallas
2 - L. Baines
2 - R. Funes Mori
2 - J. McCarthy
1 - G. Barry
1 - B. Galloway
1 - A. Lennon
1 - L. Osman

| Skader / suspensjoner |

G. Barry - susendert (9. april 2016)
T. Browning - Knee (June 2016)
T. Hibbert - Knee (no return date)
K. Mirallas - suspendert (3. april 2016)
B. Oviedo - Chest infection (19. mars 2016)

COYB!

Die Mannschaft?

Robles
Coleman - Jagielka(c) - Funes Mori - Baines
Lennon - McCarthy - Besic - Cleverley
Barkley
Lukaku

Subs: Howard - Oviedo - Stones - Kone - Niasse - Osman - Pienaar

caliblue

caliblue
17.03.16 23:56
Old-King-Cole: Hjemmebane har ikke vært en fordel for oss så langt, men spiller vi som mot Chelsea så kan vi slå nesten hvem som helst.

Det har vært noen stygge, stygge feilskjær hjemme, men samtidig har vi siden nyttår holdt Spurs til uavgjort, slått City og nå sist slått Chelsea. Alle lag som har vært klart bedre enn Arsenal i 2016.

Sponvika

Sponvika
18.03.16 00:01
caliblue: Det har vært noen stygge, stygge feilskjær hjemme, men samtidig har vi siden nyttår holdt Spurs til uavgjort, slått City og nå sist slått Chelsea. Alle lag som har vært klart bedre enn Arsenal i 2016.

har sett lite på Everton i år, hvordan har Cleverley spilt i år? Håper dere knuser Arsenal forøvrig.

(Innlegget ble redigert 18.03.16 00:02)

caliblue

caliblue
18.03.16 01:04

Cleverley har vel vært en liten åpenbaring. Mange som var skeptiske til han når han ble hentet, men han har vist seg å være en meget god signering. Klart bedre i en rolle som innoverkant enn sentralt i banen. Stor arbeidskapasitet, vinnerskalle og har et smittende engasjement.

Sponvika

Sponvika
18.03.16 08:38
caliblue: Cleverley har vel vært en liten åpenbaring. Mange som var skeptiske til han når han ble hentet, men han har vist seg å være en meget god signering. Klart bedre i en rolle som innoverkant enn sentralt i banen. Stor arbeidskapasitet, vinnerskalle og har et smittende engasjement.

Takk, takk, som jeg forventet faktisk.

RamsherE

RamsherE
18.03.16 09:14

Nå har jeg naturlig nok vært negativ og ganske lite optimistisk til Arsenal den siste tiden, men Everton tror jeg vi tar 3 poeng mot ganske greit.

ModernMan

ModernMan
18.03.16 17:12
RamsherE: Nå har jeg naturlig nok vært negativ og ganske lite optimistisk til Arsenal den siste tiden, men Everton tror jeg vi tar 3 poeng mot ganske greit.

Lukaku. Mertesacker.

caliblue

caliblue
18.03.16 19:27
ModernMan: Lukaku. Mertesacker.

Apropos dette. For to sesonger siden overrasket Martinez alle i denne kampen. Med Naismith på topp og Lukaku på høyre kant. Det endte 3-0 og Monreal hadde sin kanskje dårligste dag på jobb i Arsenal-drakt.

Det blir nok ikke noen reprise i morgen. Naimsith er borte og Lukaku har vel gjort det klart for Martinez at han er spiss og bare spiss.

vike4

vike4
18.03.16 20:39

Blir det ikke 3 poeng, er sesongen offentlig avsluttet. Everton har lite å spille for, så her burde vi ha en sjanse.

ulfarne

ulfarne
18.03.16 20:47
vike4: er sesongen offentlig avsluttet

Når er den privat ferdig da?

vike4

vike4
19.03.16 01:49

En anne dag.

caliblue

caliblue
19.03.16 12:46
caliblue: Robles
Coleman - Jagielka - Funes Mori - Baines
McCarthy - Besic
Lennon - Barkley - Cleverley
Lukaku

Game on...

Wellewinhio

Wellewinhio
19.03.16 12:49

Får jeg lov til å se på kampen? Har ikke gått så veldig bra de siste gangene, og vi puttet med en gang jeg skrudde av under Watford-kampen.

Wizzard

Wizzard
19.03.16 12:51

Som Everton fans håper jeg jo selvsagt at vi vinner. Men jeg sitter med denne "nå skal vi vise oss, ta mere sjangser enn nødvendig og Arsenal kommer til å kontre oss i senk" følelsen. Når så Arsenal får et mål må vi angripe enda mere, hvilket betyr flere mål til Arsenal.

Jeg håper jeg tar feil. Arsenal har alt å spille for. Vi har egentlig svært lite å spille for,annet enn å hoppe inn topp 10 for en stakken stund.

Coyb!

Arshavenal

Arshavenal
19.03.16 12:53
Wellewinhio: Får jeg lov til å se på kampen?
caliblue

caliblue
19.03.16 12:56

Villa, Sunderland, Newcastle og Chelsea.

Det er lagene Everton har slått på Goodison denne PL-sesongen. Et eksklusivt selskap. Men det er alltids rom til selfie-heltene fra London på lista.

Bacary

Bacary
19.03.16 12:56
Old-King-Cole: Hvilken fjonballe er det som skryter av oss? Arsenal er et lag vi har slitt med i evigheter og det ser ikke ut som om vi får slutt på det med det første. 3-1 vant de når vi møttes på Emirates tidlig i sesongen. Hjemmebane har ikke vært en fordel for oss så langt, men spiller vi som mot Chelsea så kan vi slå nesten hvem som helst. Time will tell.

Var mange som snakket om Everton som en seriøs utfordrer til topp 4  i høst. 

Vi vant forresten 2-1 på Emirates i høst. Ikke 3:)

Sykt å tenke på at Everton bare har ett tap mer enn oss i PL i år, når det er et hav mellom lagene poengmessig.

freddieboy18

freddieboy18
19.03.16 12:59

Arsenal starting XI: Ospina, Bellerin, Koscielny, Gabriel, Monreal, Coquelin, Elneny, Iwobi, Ozil, Alexis, Welbeck

Arsenal substitutes: Macey, Gibbs, Mertesacker, Chambers, Campbell, Walcott, Giroud

VAVAVOOM

VAVAVOOM
19.03.16 13:00

Ingen Campbell fra start i dag heller. Herregud. Har han hatt seg med mora til Wenger eller noe?

SpeedyTorres

SpeedyTorres
19.03.16 13:00

Her blir siste spiker i kista for Arsenals tittelhåp. Selv topp 4 henger i en tynn tråd med tap her

jback

jback
19.03.16 13:01

JAAAAAAAAAAAA

RamsherE

RamsherE
19.03.16 13:02

Ospina, Bellerin, Gabriel, Koscielny, Nacho, Elneny, Coquelin, Iwobi, Özil, Sanchez, Welbeck.

Everton bør slå dette laget på sin hjemmebane, men jeg har håp om tre poeng da Everton har choket like mye som oss denne sesongen. Det oser av usikkerhet på de forskjellige posisjonene. Litt Walcott, litt Campbell, litt Iwobi, litt Flamini, litt Elneny, litt Welbeck, litt Giroud, litt Per, litt Gabriel.

Tror ikke Wenger selv vet hva som er hans beste ellever. Øl og iskrem(faktisk) blir snart tatt frem. God kamp folkens!

(Innlegget ble redigert 19.03.16 13:08)

jback

jback
19.03.16 13:03

Satser på Barkley og Cleverley shooow. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg