Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rémi Garde har fått sparken.

NYTT TEMA
trøndergutten

trøndergutten
29.03.16 22:45

http://www.avfc.co.uk/page/NewsDetail/0,,10265~5455200,00.html

Da er det klart at Garde har fått sparken i Aston Villa. 2 seire ble det på de 20 kampene han fikk. Må si det overrasker meg. Hva er egentlig planen til Villa? Jeg trodde Garde ville bli med ned og få tid til å bygge laget opp igjen. 

ohlalaSpurs

ohlalaSpurs
29.03.16 22:59

Hjelpes, Villa har mye å rydde opp i.

Trenger ikke ansette ny manager. Dette går rett vest uansett.

bernt007

bernt007
29.03.16 23:04
trøndergutten: Jeg trodde Garde ville bli med ned og få tid til å bygge laget opp igjen.

Sies at Garde uansett ville bort etter sesongen. Jeg forstår ham godt. Villa har over flere år falt i kvalitet og gjort mange rare beslutninger. Resultatet er en tradisjonsrik klubb med kaos og rot.

Tror Villa bør hente en type som Nigel Pearson for å takle overgangen til Championship best mulig. Kan i verste fall bli en veldig brutal ny hverdag. Mange PL-klubber som har slitt enormt etter et nedrykk.

Dau_fisk

Dau_fisk
29.03.16 23:10

Ja, for det var manageren det var noe galt med i Villa.

BigTonyAdams

BigTonyAdams
29.03.16 23:30
trøndergutten: Da er det klart at Garde har fått sparken i Aston Villa.

Ikke i følge linken:
Manager, Rémi Garde, has today left Aston Villa Football Club by mutual consent.

Uansett så var dette jobb han ikke burde tatt på seg, kom fra Frankrike med et godt rykte og til en klubb i fullstendig oppløsningen.

Cobi

Cobi
29.03.16 23:34

Dette er vel mer fornuftig enn ansettelsen av han. Villa hadde et bedritent lag og burde gitt blanke i det langsiktige og heller ansatt noe sånn som Big Sam/Pulis da de ga Sherwood fyken. Ikke en utenlandsk trener med ambisjoner om å spille ok fotball. Garde er sikkert en god trener han, men dette var matchen fra helvete.

Nå har det vel vært klart en god stund at han uansett ikke vil være i Villa neste sesong, og all den tid nedrykket er klart, er det vel like greit å takke for samarbeidet først som sist. Ideelt sett får de inn en fyr som skal ha de neste sesong også, så får vedkommende brukt de siste kampene på å sette seg inn i stallen og planlegge hvem som får være med videre og ei.

zephyrus

zephyrus
29.03.16 23:48
bernt007: Sies at Garde uansett ville bort etter sesongen.

Da syns jeg det var merkverdig at han tok jobben i det hele tatt. Da han kom inn var det da som nå urealistisk at Villa skulle redde plassen.

bernt007

bernt007
30.03.16 00:01
zephyrus: Da syns jeg det var merkverdig at han tok jobben i det hele tatt. Da han kom inn var det da som nå urealistisk at Villa skulle redde plassen.

Nja, handler nok mer om hvordan tingenes tilstand er i Villa som klubb. Han kunne sikkert hvert med ned om ikke alt var kaos fra topp til bunn internt.

(Innlegget ble redigert 30.03.16 00:01)

trøndergutten

trøndergutten
30.03.16 00:05
zephyrus: Da syns jeg det var merkverdig at han tok jobben i det hele tatt. Da han kom inn var det da som nå urealistisk at Villa skulle redde plassen.

Ikke så rart når jeg tenker meg om. Han trodde nok f.eks at det ikke sto så ille til internt i klubben, og han trodde garantert at han ville få penger til å kjøpe spillere i vinter for å gjøre et siste forsøk på å redde seg fra nedrykk.

trøndergutten

trøndergutten
30.03.16 00:06
BigTonyAdams: kke i følge linken:
Manager, Rémi Garde, has today left Aston Villa Football Club by mutual consent.

Du har rett. Jeg som ikke leste linken godt nok, bare leste hva andre har skrevet på nettet.

bernt007

bernt007
30.03.16 00:09
trøndergutten: garantert at han ville få penger til å kjøpe spillere i vinter for å gjøre et siste forsøk på å redde seg fra nedrykk.

Spesielt dette. Garde fikk nok mange løfter da han ble ansatt, men stort sett alt Villa prøvde seg på i januar resulterte ingenting. Det var noe halvhjertet over det hele, og det må ha sjokkert Garde.

Slikkepott

Slikkepott
30.03.16 00:11
BigTonyAdams: Ikke i følge linken:

Same same.

caliblue

caliblue
30.03.16 12:10
Cobi: Dette er vel mer fornuftig enn ansettelsen av han. Villa hadde et bedritent lag og burde gitt blanke i det langsiktige og heller ansatt noe sånn som Big Sam/Pulis da de ga Sherwood fyken. Ikke en utenlandsk trener med ambisjoner om å spille ok fotball. Garde er sikkert en god trener han, men dette var matchen fra helvete.

Det var vel først og fremst spillerlogistikken sist sommer som sviktet. Tyske Hendrik Almstadt ble hentet fra Arsenal og ansatt som sportsdirektør. Han gjorde vel knapt noe riktig og forsvant ut døra like før påske.

Når det gjelder Garde-ansettelsen, så skyldtes nok det at de hadde svidd av mye penger på franskmenn som ikke levde opp til forventningene under Sherwood. Håpet var vel at en franskmann var hva man trengte for å få de til å levere i PL.

FlGARO

FlGARO
31.03.16 10:56

Aston Villa har i grunn byttet ut et sete på et fly når begge vingene har falt av. Redder neppe klubben fra stupet det, men direktøren sitter vel kanskje litt bedre en stund til.

Har ikke noe forhold til Villa foruten at de har vært i øverste divisjon noen år lengre enn jeg har fulgt engelsk fotball, så det blir rart å se de nede.

keyser1

keyser1
31.03.16 17:48

Good ridance, og måtte Benitez og Newcastle slå følge med ned.

To klubber som over tid har vært så vanskjøttet at det er en skam. Er litt vemodig for de av oss som har sett noen somre, men begge disse lagene har veldig godt av store omveltninger internt. Da er det koseligere å ha klubber som Bournemouth og WBA med der oppe, så får gamle falne kjenninger heller være nostlgiske minner, i alle fall en stund.

wingswest

wingswest
01.04.16 16:41
bernt007: Mange PL-klubber som har slitt enormt etter et nedrykk.

For etablerte PL-klubber er det nok en tøff omstilling når de rykker ned. Wolverhampton rykket vel rett ned enda en divisjon før de skjerpet seg, og om ikke Villa tar noen solide grep så kan de også få det tøft i Championship neste sesong. 

De klubbene som budsjetterer med nedrykk klarer det uten for mye kaos, og enkelte PL-klubber som West Ham og Newcastle klarte å mobilisere til direkte opprykk. Jeg sitter ikke med følelsen av at Villa har det som trengs. De er der de er i dag grunnet mange år med nedadgående prestasjoner. 
Sesongen 09/10 havnet de på 6. plass og var fremdeles et lag som hadde ambisjoner om å være på øvre halvdel, og på en god sesong kjempe om EL-plassene. Allerede sesongen etter begynte det å skrante, og selv om de på finurlig vis klarte en 9. plass påfølgende sesong, så ga ikke den plasseringen et riktig bilde av tingenes tilstand i klubben. De har vært fire år nede i gjørma, og det måtte ende slik til slutt. På en måte er det kanskje bra, og jeg tror en del supportere føler litt lettelse av at de nå kanskje tar muligheten og får en ny start. Det er jo en stor klubb, og Birmingham er vel blant de 2-3 største byene i landet, og at neste PL-sesong blir uten en Birmingham-klubb føles jo veldig rart. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg