Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ettersnakk Bournemouth-City

NYTT TEMA
KommersK

KommersK
02.04.16 18:12

Hadde trua i dag, med KdB tilbake. Det viste seg at han er en uvurderlig spiller for City, som jeg har trodd hele sesongen. Han er motoren og limet i laget. Undres over hvor City hadde vært uten hans skade... Mange poeng har i hvertfall gått tapt. City har vært tannløse og tafatte uten ham.

Når det er sagt, flere hevet seg i dag. Aguero var den samme gamle, og flere andre leverte varene. Kanskje har spillerne endelig sett alvoret, med de ekle, West Ham og andre plutselig inne i CL-racet. Eller kanskje var det KdB som tente resten. Uansett var dette lovende saker, og jeg gleder meg igjen til sesonavslutningen.

ohlalaSpurs

ohlalaSpurs
02.04.16 18:15

VG Live kunne tidligere i dag melde at Aguero nu er toppscorer sammen med Kane. De har nu ti mål hver.

sistebossen

sistebossen
02.04.16 18:16
ohlalaSpurs: VG Live kunne tidligere i dag melde at Aguero nu er toppscorer sammen med Kane. De har nu ti mål hver.

Det har vært en utrolig utvikling i racet om "Gull Ballen" i PL

KommersK

KommersK
02.04.16 18:26
ohlalaSpurs: VG Live kunne tidligere i dag melde at Aguero nu er toppscorer sammen med Kane. De har nu ti mål hver.

Dette er ikke så nære fasiten... Men Aguero trenger kun 110 minutter pr mål. Desidert minst blant dem som teller. Kane er på andre med 130.

Anelka2

Anelka2
02.04.16 18:57

KdB er som sagt blitt en meget viktig mann for oss, men også bra med Nasri tilbake. Plutselig har vi litt fler spillertyper offensivt vi kan velge i, noe som kan være klar fordel for oss nå i siste del av sesongen. 

KommersK

KommersK
02.04.16 19:20
Anelka2: KdB er som sagt blitt en meget viktig mann for oss, men også bra med Nasri tilbake. Plutselig har vi litt fler spillertyper offensivt vi kan velge i, noe som kan være klar fordel for oss nå i siste del av sesongen.

Store tegn til bedring, ja. Uansett, så kunne det ikke bli verre enn det var...

gutless

gutless
02.04.16 19:23

Ettersnakktråder må ikke bli en trend. Ble plutselig fyllesyk igjen.

KommersK

KommersK
02.04.16 19:51
gutless: Ettersnakktråder må ikke bli en trend. Ble plutselig fyllesyk igjen.

Ok. Lover å ikke starte flere.

mikemodano

mikemodano
03.04.16 00:03

Det går ikke an å argumentere mot at riktig lag vant på Dean Court i ettermiddag. Nå hadde jeg et ørlite håp om comeback i omgang 2, slik man opplevde da de to møttes i 88/89 i sesongens siste seriekamp i Bournemouth: City hadde 3-0 til pause, kampen endte 3-3. Neida, jeg hadde selvsagt for lengst gitt opp håpet på 0-3. Det var lite eller ingenting ved Bournemouth som var i nærheten om å minne om noe comeback. Som flounderswake sa for et par-tre uker tilbake: er det grunn til å frykte at Bournemouth kan ha tatt tidlig sommerferie? Mot Spurs i 3-0-tapet for to uker siden var man totalt sjanseløse, og det samme gjentok seg i dag. Disse to tapte man 5-1 for i påfølgende kamper i oktober. 17-2 har Spurs og City på Bournemouth over fire kamper denne sesongen. Det er forferdelige tall, men et uhyre naivt (ah, Eddie Howe, assa!) hjemmelag var aldri i nærheten av å tukte City på noe vis. Heldigvis fortalte Pellegrino at City-spillerne skulle lene seg tilbake etter pause, for hvis ikke kunne det lett blitt rekordsifre. Bournemouth har et aldeles forferdelig lavestenivå, og kombinert med at man møter svært skarp motstand er det ingen heldig total. Det er godt man allerede har berget plassen (i alle fall i praksis, om enn ikke enda i teorien), selv om jeg nok tror man fortsatt vil sanke enkelte poeng på tampen. 

Sommeren '89 gikk Paul Moulden til Bournemouth. Han hadde gjort to av Citys mål i 3-3-kampen på tampen av den foregående sesongen. Betyr det at Kevin de Bruyne kommer til Dean Court i sommer? 

(Innlegget ble redigert 03.04.16 00:13)

Anelka2

Anelka2
03.04.16 09:01

mikemodano:"Betyr det at Kevin de Bruyne kommer til Dean Court i sommer?"

Ja, forutsatt at vi får Joshua King i bytte..... :))

BlueMoon67

BlueMoon67
03.04.16 13:03

Mikemodano: Nå hadde jeg et ørlite håp om comeback i omgang 2, slik man opplevde da de to møttes i 88/89 i sesongens siste seriekamp i Bournemouth: City hadde 3-0 til pause, kampen endte 3-3. Neida, jeg hadde selvsagt for lengst gitt opp håpet på 0-3. Det var lite eller ingenting ved Bournemouth som var i nærheten om å minne om noe comeback. 

Tja, rett bør vel være rett. Denne 3-3 kampen du refererer til i mai 1989 ble spilt på Maine Road i Manchester, og ikke i Bournemouth, Dessuten var det ikke siste seriekamp, men nest siste. Vi kunne sikre oss opprykk med seier hjemme mot Bournemouth, men rotet det til i andre omgang. Men en utlikning til 1-1 ved Trevor Morley borte mot Bradford i siste serieomgang sørget likevel et opprykk

mikemodano

mikemodano
03.04.16 16:35

Takk. Visst var det i Manchester. Et øyeblikks kortslutning der. Jeg forsøkte å påpeke at det var sesongens siste kamp på Dean Court (hvilket altså var galt), underforstått at man hadde igjen én seriekamp hver seg. Rett skal naturligvis være rett. Jeg følte meg på trygg is, men ser i ettertid at jeg burde ha benyttet kildemateriale framfor å stole på egen husk. 

Anelka: hvis vi sier Lewis Grabban er det helt ok. King har vært blant Bournemouths beste i 2016. 

Lomasio

Lomasio
03.04.16 20:21
BlueMoon67: Tja, rett bør vel være rett. Denne 3-3 kampen du refererer til i mai 1989 ble spilt på Maine Road i Manchester, og ikke i Bournemouth, Dessuten var det ikke siste seriekamp, men nest siste. Vi kunne sikre oss opprykk med seier hjemme mot Bournemouth, men rotet det til i andre omgang. Men en utlikning til 1-1 ved Trevor Morley borte mot Bradford i siste serieomgang sørget likevel et opprykk

Barnelærdom.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg