Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nordtveit på vei til PL

NYTT TEMA
KongOlav2

KongOlav2
15.04.16 08:13

Lurer på om det er så veldig smart av Nordtveit. Funker jo bra i M'Glabach for tiden, og de er nok en minst like god klubben som West Ham. Sjansen for å spille CL er nok også klart større om han hadde blitt der.

Mindfulness13

Mindfulness13
15.04.16 08:17

Det er vel nye utfordringer han ønsker seg nå og han har vel hatt drøm om å spille i PL siden han var i Arsenal som unggutt ,som de fleste vet. 

TheRedDevils

TheRedDevils
15.04.16 08:21
KongOlav2: Sjansen for å spille CL er nok også klart større om han hadde blitt der.

Må ikke glemme lönnene som for oss fleste nok ville betydd mye, selv om vi gjerne ikke ville innrömmet det. 

KongOlav2

KongOlav2
15.04.16 08:31
Mindfulness13: Det er vel nye utfordringer han ønsker seg nå og han har vel hatt drøm om å spille i PL siden han var i Arsenal som unggutt ,som de fleste vet.

Sant det, men er nesten trist hvor pinlig anglofile mange nordmenn er i fotballsmaken. På mange måter er Bundesliga en bedre og morsommere liga enn PL.

Dog har nok innleggsskriver under deg et poeng ang lønna. Den er sikkert høyere enn i M'glabach, spesielt nå som ny tv-avtale starter fra neste sesong. Frykter egentlig at PL tapper mange av de andre store ligaene i Europa for spillere pga de klart høyere lønningene.

Mindfulness13

Mindfulness13
15.04.16 08:37
KongOlav2: På mange måter er Bundesliga en bedre og morsommere liga enn PL.

Bedre? Tja, det er bare to topplag som kan vinne gull så og si i Tyskland. I PL er det helt annen jevnhet og flere om beinet ,som kan vinne og til og med underdogs lag som vi ser i år. 

Engelsk fotball er morsommere,mer intens og dramatisk - mye morsommere kamper og jevnere kamper. I Bundesliga er det stor forskjell på de to beste og de andre og det er ikke så morsomt vil jeg nå påstå. 

Tyskland er flinkere å få frem egne produkter pga bedre vilkår for dem i ligaen - noe England har mye mer å lære av. 

Norge har da grei mengde med Tyskland-proffer de siste sesongene. 

(Innlegget ble redigert 15.04.16 08:39)

Machine_Head

Machine_Head
15.04.16 08:39

Altså, Premier League er for meg verdens beste liga, både i form av underholdningsverdien og også hvor konkurransedyktig den er. Engelske lag har ikke hevdet seg i europeisk fotball den siste tiden, men so fucking what? Det er ligaen vi (jeg iallefall) elsker mest. At Nordtvei vil prøve seg i West Ham synes jeg er veldig forståelig.

KongOlav2

KongOlav2
15.04.16 08:43
Mindfulness13: Bedre? Tja, det er bare to topplag som kan vinne gull så og si i Tyskland. I PL er det helt annen jevnhet og flere om beinet ,som kan vinne og til og med underdogs lag som vi ser i år. Engelsk fotball er morsommere,mer intens og dramatisk - mye morsommere kamper og jevnere kamper. I Bundesliga er det stor forskjell på de to beste og de andre og det er ikke så morsomt vil jeg nå påstå.

Nja, i BL er det nok flere potensielle CL-kandidater enn i PL, iallfall i halvveis normale år da man ikke har et unikt tilfelle som Leicester. Forskjellen bak giganten Bayern er nok mindre enn forskjellen mellom de største og de nest største i PL. I PL har det vært veldig dominert av 5-6 store lag. I Tyskland har det vært flere som har hevdet seg blant topp 4. Mer publikum og bedre stemning på kamper er det forøvrig også. Og ikke så mange gloryhunters som i PL!

(Innlegget ble redigert 15.04.16 08:45)

-k9b_

-k9b_
15.04.16 08:45

Blir nok en rimelig betydelig lønnsøkning på Nordtveit her. 

Selv om jeg tror Gladbach er et bedre lag enn West Ham så er faktisk West Ham et uhyre spennende prosjekt om dagen (det kan gå til helvete seff), de skal inn på ny stadion neste sesong, de overpresterer i ligaen og skal sikkert ut i Europa neste sesong, de har penger og bruke og masse gode spillere.

Er mest spent på om Nordtveit skal spille stopper eller anker. Er han bedre enn Pedro Obiang f.eks som ikke har fått spille noe særlig?

Så har West Ham Reece Oxford som skal få sjansen, i tillegg til folk som Kouyate og Mark (Messi har Mark Noble-sengetøy) Noble.

Mindfulness13

Mindfulness13
15.04.16 08:50
-k9b_: Så har West Ham Reece Oxford som skal få sjansen

Ikke glem M.Samuelsen :)

Mindfulness13

Mindfulness13
15.04.16 08:51
KongOlav2: Forskjellen bak giganten Bayern er nok mindre enn forskjellen mellom de største og de nest største i PL. I PL har det vært veldig dominert av 5-6 store lag.

Når var det sist et lag som ikke het Dortmund og Bayern Munchen som vant Bundesliga? 
Jeg er stor fan av Tysk fotball jeg også og Dortmund er et lag jeg alltid likt selv da de hadde Kohler,Reuter,Chapuisat osv. Men det tok mer av under Klopp da. Når jeg får tid så spiller jeg også Dortmund i FM15. Så man ser jo at det er ekstremt mye tyske talenter,som det lukter svidd av. Så det er noe jeg skulle ønske var mer av(engelske - britiske) talenter. Det må komme noe restriksjoner og det vil det sikkert - nye regler der som det snakkes om i PL angående mer engelske spillere og renovere reservelag og U-21 ligaen(eller hva det skal være). 

(Innlegget ble redigert 15.04.16 08:56)

-k9b_

-k9b_
15.04.16 08:59
Mindfulness13: Når var det sist et lag som ikke het Dortmund og Bayern Munchen som vant Bundesliga?

Wolfsburg i 08/09.

Samtidig har de veldig mye høyere utskiftning i sin topp 4 enn PL (i alle fall fram til denne sesongen).

KongOlav2

KongOlav2
15.04.16 09:00
Mindfulness13: Når var det sist et lag som ikke het Dortmund og Bayern Munchen som vant Bundesliga?
Jeg er stor fan av Tysk fotball jeg også og Dortmund er et lag jeg alltid likt selv da de hadde Kohler,Reuter,Chapuisat osv. Men det tok mer av under Klopp da. Når jeg får tid så spiller jeg også Dortmund i FM15. Så man ser jo at det er ekstremt mye tyske talenter,som det lukter svidd av. Så det er noe jeg skulle ønske var mer av(engelske - britiske) talenter. Det må komme noe restriksjoner og det vil det sikkert - nye regler der som det snakkes om.

Det er ikke bare snakk om å vinne, men også kunne konkurrere i toppen og kvalifisere seg til CL. Og grunnen til at PL har flere mulige ligavinnere er i størst grad at man har pengedopede klubber som Chelsea og City. Uten Roman og araberne i City, ville nok PL vært veldig dominert etter årtusenskiftet av Man Utd, Arsenal og Liverpool. I Tyskland er det regler (heldigvis!!!!) som forhinder at slike eiere kommer inn.

Mindfulness13

Mindfulness13
15.04.16 09:12
KongOlav2: I Tyskland er det regler (heldigvis!!!!) som forhinder at slike eiere kommer inn.

Interessant. Det blir vanskelig å gjøre noe med i England,men de må gjøre noe med hvor mange engelskmenn de kan ha i stallen og i kamptroppen. Til og med i cupene(tyske cupen har strenge regler på ikke-Eu spillere - tror det var bare 3 som får lov til å være med dersånn). Og lære av Tyskland ifm talentarbeid og der har de II er lag med annen type oppsett. 

KongOlav2

KongOlav2
15.04.16 09:32
Mindfulness13: Interessant. Det blir vanskelig å gjøre noe med i England,men de må gjøre noe med hvor mange engelskmenn de kan ha i stallen og i kamptroppen. Til og med i cupene(tyske cupen har strenge regler på ikke-Eu spillere - tror det var bare 3 som får lov til å være med dersånn). Og lære av Tyskland ifm talentarbeid og der har de II er lag med annen type oppsett.

Det er ikke bare viljen det står på i England, men også evnen. Tror det er mye skrale trenere under oppklubbene på øyriket. Når "kremen" av britiske trenere er Hodgson, Allerdyce, Hughes, Rodgers og McLaren, så sier det sitt!!

Mindfulness13

Mindfulness13
15.04.16 09:33
KongOlav2: ror det er mye skrale trenere under oppklubbene på øyriket. Når "kremen" av britiske trenere er Hodgson, Allerdyce, Hughes, Rodgers og McLaren, så sier det sitt!!

Ja, her har England mye å lære av tyske trenere og ledere. Og spanske og italienere. 

(Innlegget ble redigert 15.04.16 09:34)

ModernMan

ModernMan
15.04.16 09:33
-k9b_: Samtidig har de veldig mye høyere utskiftning i sin topp 4 enn PL (i alle fall fram til denne sesongen).

Skal sies at CL-lagene utenom Bayern og delvis Dortmund har en snublehistorikk i Europa som nesten er verre enn PL-lagene. Den hyppige utskiftningen bak topplagene er jo sterkt medvirkende til det.

Everenga

Everenga
15.04.16 12:18
KongOlav2: Det er ikke bare viljen det står på i England, men også evnen. Tror det er mye skrale trenere under oppklubbene på øyriket. Når "kremen" av britiske trenere er Hodgson, Allerdyce, Hughes, Rodgers og McLaren, så sier det sitt!!

Er det noen grunn til at du utelater Howe som er den klart mest lovende britiske treneren på veldig lenge?

BL har etter noen morsomme år returnert til closed shop status der Bayern gjør som de vil og har blitt en mer påkostet kopi av tippeligaen i Rosenborg årene der seriemesteren er gitt før sesongstart og alt som kommer opp av stjerner andre steder støvsuges inn til dem.

La Liga, Ligue 1 og Bundesliga er jamrende forutsigbare og kjedelige om dagen, akkurat som PL var da Bundesliga var underholdende og uforutsigbar.

(Innlegget ble redigert 15.04.16 12:20)

Maradona_123

Maradona_123
15.04.16 12:20

Basert av det jeg har sett på landslaget, så er Nordtveit en middelmådighet som har lite å gjøre på et lag som West Ham. Kanskje han skal være 4.valg som stopper eller noe?

KongOlav2

KongOlav2
15.04.16 12:21
Everenga: Er det noen grunn til at du utelater Howe som er den klart mest lovende britiske treneren på veldig lenge? BL har etter noen morsomme år returnert til closed shop status der Bayern gjør som de vil og har blitt en mer påkostet kopi av tippeligaen i Rosenborg årene der seriemesteren er gitt før sesongstart og alt som kommer opp av stjerner andre steder støvsuges inn til dem.

Vil se mer til Howe enn kun en sesong i PL. Men han er såklart spennende. Ellers er det dog fryktelig stusslig blant britiske "topptrenere".

Everenga

Everenga
15.04.16 12:23
KongOlav2: Vil se mer til Howe enn kun en sesong i PL. Men han er såklart spennende. Ellers er det dog fryktelig stusslig blant britiske "topptrenere".

Absolutt men ser ikke helt hvordan det påvirker attraktiviteten til ligaen all den tid man henter inn flinke folk utenfra.

KongOlav2

KongOlav2
15.04.16 12:24
Everenga: Absolutt men ser ikke helt hvordan det påvirker attraktiviteten til ligaen all den tid man henter inn flinke folk utenfra.

Nå mener jeg som sagt PL er overvurdert. Resultater internasjonalt viser også noe av det samme de siste årene. Kvalitetene står ikke i stil med hypen. Det er mest penger, penger og atter masse penger.

Everenga

Everenga
15.04.16 12:37
KongOlav2: Nå mener jeg som sagt PL er overvurdert. Resultater internasjonalt viser også noe av det samme de siste årene. Kvalitetene står ikke i stil med hypen. Det er mest penger, penger og atter masse penger.

Tror vi snakker litt forbi hverandre, PL lagene holder ikke høyest kvalitet men det er definitivt morsomst og selvfølgelig attraktivt for spillere pga pengene. Da PL holdt høyest kvalitet for noen år siden var det big four som holdt bukta og begge endene og det var møkk kjedelig så jeg tar Hawaiifotball og CL utslagninger framfor dominans med de samme lagene hvert bidige år.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg