Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

LIVERPOOL vs VILLAREAL

NYTT TEMA
Wompare
WompareInnlegg: 428
29.04.16 20:27

Ja dere som dere veit så endte kampen med 1-0 til Villareal sist. Nå venter returkampen på Anfield og siden det spilles to kamper sammenlagt så får vi se hva utfallet blir. Hvis også Liverpool putter en og kampen blir ferdig, så er det ekstraomganger og hvis det heller ikke scores i ekstraomgangene er det straffer. Klopp sa at Villareal bør grue seg. Jeg tror på han fordi han knuste jo Dortmund. Men gjentar det seg? 

Forresten denne spilles torsdag neste uke 5 mai kl. 21:05

(Innlegget ble redigert 29.04.16 20:28)

ulfarne
ulfarneInnlegg: 27193
29.04.16 21:20

Villarreal*

Mindfulness13
Mindfulness13Innlegg: 20478
29.04.16 21:54

Når Liverpool lukter en finale så går de som regel til en ecupfinale. Hvor mange semi-finaler har de tapt i Europa? Jeg kommer bare på en da de tapte for Chelsea i CL med Benitez da Riise var en syndebukk.

(Innlegget ble redigert 29.04.16 21:55)

ulfarne
ulfarneInnlegg: 27193
29.04.16 22:21
Mindfulness13: Når Liverpool lukter en finale så går de som regel til en ecupfinale. Hvor mange semi-finaler har de tapt i Europa? Jeg kommer bare på en da de tapte for Chelsea i CL med Benitez da Riise var en syndebukk.

EL 2009/10 - Exit mot Atletico
Cupvinnercupen 1996/97 - Exit mot PSG
Inter-Cities Fairs Cup 1970/71 - Exit mot Leeds
Serievinnercupen 1964/65 - Exit mot Inter

JFT_96
JFT_96Innlegg: 22442
30.04.16 12:09

Her vinner nok fantastiske Villarreal 0-2. 

Masaniello
MasanielloInnlegg: 7543
01.05.16 15:08

Mignolet

Clyne Lovren Toure Moreno

Milner Lucas Allen

Lallana Firmino Coutinho

Coutinho10
Coutinho10Innlegg: 12254
01.05.16 15:15

Mignolet

Clyne-Lovren-Kolo-Moreno

Lucas

Milner-Allen

Coutinho

Firmino-Benteke

Men jeg tror det blir:

Mignolet

Clyne-Lovren-Kolo-Moreno

Lucas-Allen

Milner-Coutinho-Lallana

Firmino

3-1 og vi møter Shaktar i finalen.

(Innlegget ble redigert 01.05.16 15:15)

Masaniello
01.05.16 15:18

Jeg vil gjerne se Sturridge på topp, men tror de elleve ovenfor starter. Firmino og Sturridge hadde et fint samarbeid før Firmino ble skadet. Coutinho og Sturridge vet vi har en fin relasjon. Hvis vi går ut i hundre og vil angripe, så kan de to brassene og Sturridge fort skape vanskeligheter for Villarreal. Også får Allen, Milner og Lallana ta seg av løpingen offensivt og defensivt.

startelver
startelverInnlegg: 42501
02.05.16 07:38

Villareal imponerer ikke så mye i La Liga for tiden så nå er det duket for litt Klopp magi . 

Masaniello
02.05.16 09:51

Her må vi bare angripe og vinne kampen med minst to mål. Det er ingen annen løsning.

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 12931
02.05.16 09:57
startelver: Villareal imponerer ikke så mye i La Liga for tiden så nå er det duket for litt Klopp magi .

De banket senest i går Valencia 0-2 på bortebane selv om de hvilte både Suarez og Bakambu...

Mindfulness13
02.05.16 10:07
TheOpiate: De banket senest i går Valencia 0-2 på bortebane selv om de hvilte både Suarez og Bakambu...

De hvilte 10 spillere som startet mot oss så de vil være rimelig "fresh" det laget som starter mot oss. 

(Innlegget ble redigert 02.05.16 10:07)

-k9b_
-k9b_Innlegg: 25283
02.05.16 10:43
startelver: Villareal imponerer ikke så mye i La Liga for tiden så nå er det duket for litt Klopp magi .

De slo Valencia i helgen og sikret 4. plassen.

Det er vel strengt tatt å imponere?

-k9b_
-k9b_Innlegg: 25283
02.05.16 10:46

Mtp ligaen så er dette kampen hvor sesongen avgjøres. Går vi videre så er det suksess, ryker vi så er det piss.

Hadde vært veldig greit å kunne starte med Can og Henderson merker jeg. Tror vel ikke dette går med Lucas, Milner og Allen på midten.

Fra midtbanen og fram håper jeg på Lucas, Milner, Allen, Firmino, Coutinho og Sturridge. Milner oppe på vingen seff og en midtbaneduo som er for liten og treg, men strengt tatt er det beste vi kan håpe på. Eventuelt Lallana inn for Firmino. Er ikke noen stor fan av Milner, men vi må nesten ha innleggsfoten hans, og jeg vil aldri se han sentralt i banen, så vi har bare Allen og Lucas som alternativer.

Det kunne også vært spennende med Benteke på topp, men jeg heller mot at han bør være supersub.

Blir Ibe involvert før det hele er avgjort så skrur jeg av. 

Masaniello
02.05.16 10:48
-k9b_: De slo Valencia i helgen og sikret 4. plassen.

Med b-laget sitt.

Masaniello
02.05.16 10:50
-k9b_: Mtp ligaen så er dette kampen hvor sesongen avgjøres. Går vi videre så er det suksess, ryker vi så er det piss.

Kjedelig å stå igjen med en 7. plass i ligaen, en tapt finale, og en semifinale i EL, ja. Men de to siste punktene vil jeg mene er fremskritt. Vi fikk oppleve en finale igjen, og vi har fått et par meget fine kvelder i Europa!

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 10069
02.05.16 10:54
Wompare: Ja dere som dere veit så endte kampen med 1-0 til Villareal sist. Nå venter returkampen på Anfield og siden det spilles to kamper sammenlagt så får vi se hva utfallet blir. Hvis også Liverpool putter en og kampen blir ferdig, så er det ekstraomganger og hvis det heller ikke scores i ekstraomgangene er det straffer. Klopp sa at Villareal bør grue seg. Jeg tror på han fordi han knuste jo Dortmund. Men gjentar det seg?

Mitt tips er at LFC må holde buret rent hvis de skal gå videre. Etter det jeg har sett av defensiven til Villareal så tror jeg neppe de slipper inn 3 mål på Anfield. Iallefall ikke i ordinær tid.

Corvus
CorvusInnlegg: 21349
02.05.16 13:51

Tja, tok greit den siste CL-plassen et par runder før slutt. Vil si det er ganske imponerende.

ElChivato
ElChivatoInnlegg: 11272
02.05.16 13:53

Dette er en kamp hvor en taktisk tilnærming bil være alfa og omega. Rafa ville tatt dette. Klopp er en amatør taktisk, så jeg tviler.

Klopp har bare en innstilling: Gung ho, eller Rock and Roll som han kaller det selv, og det kan gå alle veier. Mot Villarreal som er sterke taktisk, så tror jeg dette går feil vei denne gangen.

Vi ser det jo på resultatene siden han ankom. Fullstendig Jekyll and Hyde, og mye tilskriver jeg den manglende taktiske tilnærmingen han har til kampene. Som jeg har sagt før, på man management og motivasjon er han god, men da er han bare en tysk Harry Redknapp, og er det noe for oss?

(Innlegget ble redigert 02.05.16 13:54)

sistebossen
sistebossenInnlegg: 2496
02.05.16 13:54
ElChivato: Klopp har bare en innstilling: Gung ho, eller Rock and Roll som han kaller det selv, og det kan gå alle veier. Mot Villarreal som er sterke taktisk, så tror jeg dette går feil vei denne gangen.

Blir nok minst 3-0 til LFC her. Jeg setter pris på en god reverse jinx i ny og ned, men denne har LFC full kontroll på.

ElChivato
02.05.16 13:55
sistebossen: LFC full kontroll

LFC under Klopp har ikke kontroll på noe som helst. 

sistebossen
sistebossenInnlegg: 2496
02.05.16 13:57
ElChivato: LFC under Klopp har ikke kontroll på noe som helst.

Har allerede slått ut det beste laget - resten er en formalitet. 

Mindfulness13
02.05.16 14:00
ElChivato: Dette er en kamp hvor en taktisk tilnærming bil være alfa og omega. Rafa ville tatt dette. Klopp er en amatør taktisk, så jeg tviler.

Jeg er uenig.  Taktisk var vi faktisk gode mot Villareal borte sist,men at forsvaret vårt bottler det til på overtid har ikke noe med det taktiske å gjøre egentlig(Moreno ligger for høyt av en merkelig grunn og Toure blir avslørt han også på individuelle kvaliteter). Personlige feil kan selv ikke god taktisk prestasjon alltid gardere seg mot. 

I de kampene vi har spilt mot Manchester United og Dortmund også har vi vært dyktige taktisk for det meste. 

At vi er ujevne skyldes flere ting og det er også kvalitet i stallen og hos spillerene. Det tar tid å bygge opp noe og det har også vært tidligere under Mainz og Dortmund med Klopp. De vant ikke ligaen før i 3 sesongen etter det jeg husker med Doertmund. Og han skiftet ut tosifret antall spillere i sitt første vindu med Dortmund. 

Rafa sin taktiske egenskaper hadde jeg sansen for i Europa i sin tid og han ville også ha fulgt lignende taktikk som Klopp hadde borte mot Villareal. Nå er de store taktikerene i staben i Buvac og Krawietz riktig nok. Det er ikke noe i veien med taktiske egenskapene til Klopp og de to jeg nevner. Kvaliteten og det med å implementere Klopp sine ideer er nok noe annet man bør diskutere om her. 

(Innlegget ble redigert 02.05.16 14:03)

ElChivato
02.05.16 14:03
Mindfulness13: Jeg er uenig.  Taktisk var vi faktisk gode mot Villareal borte sist,men at forsvaret vårt bottler det til har ikke noe med det taktiske å gjøre egentlig. Personlige feil kan selv ikke god taktisk prestasjon alltid gardere seg mot.  I de kampene vi har spilt mot Manchester United og Dortmund også har vi vært dyktige taktisk for det meste.  At vi er ujevne skyldes flere ting og det er også kvalitet i stallen. 
Rafa sin taktiske egenskaper hadde jeg sansen for i Europa i sin og han ville også ha fulgt lignende taktikk som Klopp hadde borte mot Villareal.

Moreno hadde rett og slett fått forbud mot å forlate posisjonen sin under Rafa. Og hadde ikke vært over midtstreken siste 5 minuttene på stillingen 0-0.

Under Klopp, vel jeg vet ikke om de får noen instrukser utover å kjempe hardt og løpe mye.

Vi kommer til å slippe inn mål på torsdag, og Klopp har ikke like mye flaks hver gang. For det er jo kun det det går i. Noe form for kontroll over kampforløpet eksisterer ikke. Fullstendig Hawaii.

Mindfulness13
02.05.16 14:04
ElChivato: Under Klopp, vel jeg vet ikke om de får noen instrukser utover å kjempe hardt og løpe mye.

De gjør nok det og variere presshøyde(gegenpressing) er også en del av kaka. Klopp sier også at det defensive er noe de vil prioritere ekstra neste sesong. Buvac og Krawietz er som nevnt før de som jobber med taktiske analyser før kamp og under kamp er jo Buvac også aktivt med i dialog med Klopp. 

(Innlegget ble redigert 02.05.16 14:07)

Mindfulness13
02.05.16 14:06
ElChivato: Vi kommer til å slippe inn mål på torsdag, og Klopp har ikke like mye flaks hver gang. For det er jo kun det det går i. Noe form for kontroll over kampforløpet eksisterer ikke. Fullstendig Hawaii.

De marginer vi har i Euro League minner noe om det Rafa hadde i CL i 2005. Det er noe man må ha får å vinne noe i tillegg til kvalitet og taktisk smartness. Vi kan score 2-3 mål mot Villareal. Men slipper vi to mål så er jeg rimelig skeptisk. Vi må ikke bli for hasardiøse fremover - da tar de oss,men finne riktig balanse. Vi slo Manchester United 2-0 hjemme og scoret på viktige tidspunkt. Noe lignende må skje. Jeg er forberedt på ekstraomganger og straffekonk også. 

Klopp vil få pre-season med laget og da vil også laget bli enda bedre trent og mer riktig trent iforhold til det Klopp og co vil se mer av i laget inkl stabilitet. De har hentet inn en fitness trener fra Bayern Munchen nå eller hvem det var som har ansvar for fysiske treningen.  Vi bør se merkbart bedre ut rent stabilitetsmessig på høyere nivå i 2016/2017. Det forventer jeg å se. 

(Innlegget ble redigert 02.05.16 14:10)

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 33902
02.05.16 14:10
ElChivato: Dette er en kamp hvor en taktisk tilnærming bil være alfa og omega. Rafa ville tatt dette. Klopp er en amatør taktisk, så jeg tviler. Klopp har bare en innstilling: Gung ho, eller Rock and Roll som han kaller det selv, og det kan gå alle veier. Mot Villarreal som er sterke taktisk, så tror jeg dette går feil vei denne gangen.

Likevel ser vi et par hakk bedre ut nå rent taktisk enn vi gjorde under Rodgers. Og jeg tviler på at man blir nr 1-1-2-2 i fire påfølgende år i Bundesliga og kommer til finale i CL om man er en amatør rent taktisk......

Masaniello
02.05.16 14:19
ElChivato: Klopp har bare en innstilling: Gung ho, eller Rock and Roll som han kaller det selv, og det kan gå alle veier.

Jepp, som vi så i det første oppgjøret i Spania.

ElChivato
02.05.16 14:45

Ja, da så vi at det ikke er tilstrekkelig når vi møter en motstander som jar gjort hjemmeleksa og spiller klokt.

Masaniello
02.05.16 15:04
ElChivato: Ja, da så vi at det ikke er tilstrekkelig når vi møter en motstander som jar gjort hjemmeleksa og spiller klokt.

Du mener virkelig at Klopp la opp til "gung ho" i Villarreal?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg