Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor ligger lista for Jose Mourinho?

NYTT TEMA
TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 17583
30.06.16 23:34

Jose Mourinho er omdiskutert og ser ut til å splitte fans. Noen elsker han, noen hater han, noen genierklærer og noen slakter. Her inne intet unntak. Men tør folket binde seg til masten? Hva må til for at dere mener Mourinho har lykkes og hva må til for at dere mener han har mislykkes?

Lykkes:

- Sitter minst ut kontrakten.

- Topp tre hver eneste sesong.

- Minimum kvartfinaler i CL (når vi kommer dit).

- FA-cup, PL eller CL-tittel.

- Vilje til å satse på unge spillere (om de er fra egen stall eller hentet er ikke like viktig for det kan være tilfeldig).

Det siste er ikke like målbart, men likevel viktig.

Mislykkes:

- Sitter ikke ut kontrakten.

- Ikke topp fire.

- Ikke en eneste tittel.

(Innlegget ble redigert 30.06.16 23:34)

wig1
wig1Innlegg: 2947
01.07.16 00:00

For min del var ansettelesen av Mourinho en liten prøvelse. Han har på mange måter vært ansiktet til Chelsea sin suksess. Han har gitt oss United supportere mye hodebry og har til tider vært ganske lett å mislike.

Nå som han er manager i United må man nesten komme over dette og håpe det satses bedre på unge spillere enn hva tidligere erfaring ser ut til å vise. Jeg forventer top 3/4 som et minimum. Det bør også komme en tittel/titler av de 3 store i løpet av hans periode. Det har dog blitt en knallhard kamp i England og vanskeligere enn for kun få år siden.

(Innlegget ble redigert 01.07.16 00:01)

rect7
rect7Innlegg: 3907
01.07.16 00:03

Krever at man er med å kjempe om tittelen hver sesong. Og at man viser "muskler" i CL. Krever ikke noe trofee. Slikt er vås.

TheBelfastBoy
01.07.16 00:11

Jeg er nesten enig i at deter vås å kreve tittel. Hadde et litt ambivalent forhold til å skrive den opp. Men å kreve det i en gitt sesong er en ting. Å forvente det over tre er noe annet, mener jeg.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 18302
01.07.16 00:51

Huff. Vanskelige spørsmål. Det er vel på tide å komme seg videre fra den vonde post-Ferguson-tiden, samtidig som man må kunne forvente at Mourinho opprettholder noe av kulturen som man har i klubben.
Ergo forventer jeg at han beviser vilje til å satse på unge talenter, at han står for en angrepsvillig spillestil med tempo, og at vi er et lag som er med å kjemper om titler.

Mulig jeg blir skuffet, men skuffelse er vel uansett bedre enn oppgitthet som jeg opplevde under Van Gaal.

(Innlegget ble redigert 01.07.16 00:57)

MrManUtd
MrManUtdInnlegg: 28911
01.07.16 02:34

Svaret er enkelt: Høyt!

Jeg forventer ganske enkelt at han tar tilbake PL-tittelen i løpet av disse tre årene. Han har erfaringen som skal til. Han får kapitalen som skal til. Og United er ikke så forbanna ræv som LvG-fotballen skulle tilsi.

Minimum tilbake i CL igjen i år, deretter kommer han til å styrke laget ytterligere neste sommer, og tar gullet i 17/18.

Ellers enig med Anderson-son-son.

(Innlegget ble redigert 01.07.16 02:35)

JFT_96
JFT_96Innlegg: 22812
01.07.16 07:01

Nå har han jo igjen klart å grabbe til seg en jobb der han kan bruke sånn ca så mye penger han vil, og da tilsier all empiri at fyren kommer til å stille et grusomt bra mannskap i en sesong eller to. Så, jeg forventer et ligagull og kanskje en cup eller to i løpet av de tre sesongene han har i kontrakten.

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 13382
01.07.16 09:59
KingAnderson: Ergo forventer jeg at han beviser vilje til å satse på unge talenter, at han står for en angrepsvillig spillestil med tempo, og at vi er et lag som er med å kjemper om titler.

Alt hva han ikke er kjent for. Du blir nok skuffet...

Hvis han oppnår topp 4 hver sesong så burde det holde. Konkurransen i toppen har aldri vært tøffere, og Man Utd per dags dato er ett durabelig prosjekt

(Innlegget ble redigert 01.07.16 10:01)

RamsherE
RamsherEInnlegg: 17445
01.07.16 11:28

Dette handler vel litt mer enn om kun resultater. Manageren skal være klubben sin ansikt utad og der har Jose Mourinho forbedringspotensiale for å si det mildt. Det er vel kanskje der han har den lengste veien å gå. Resultatene vil mest sannsynlig komme, men så var det reaksjonene når ting ikke går Jose sin vei. Den avskyelige episoden med Eva, alle disse konspirasjonsteoriene og å henge ut spillere offentlig må bort.

Det er greit å være litt fargerik, men ikke når det vipper over mot narsissisme.

bernt007
bernt007Innlegg: 22108
01.07.16 11:49
RamsherE: Den avskyelige episoden med Eva, alle disse konspirasjonsteoriene og å henge ut spillere offentlig må bort.

Jeg forsvarer ikke Mourinhos oppførsel i Chelsea (eller i RM for den saks skyld), vil bare legge til at Chelsea som klubb bidro også til å forsterke Mourinhos svake sider. Det var komisk hvordan PR-avdelingen i Chelsea kastet seg på JMs konspirasjonstanker i måten f.eks. kampreferater ble vinklet på. Chelseas linje i Eva-saken endte jo også til slutt opp med en nokså ydmykende retrett.

(Innlegget ble redigert 01.07.16 11:49)

caliblue
caliblueInnlegg: 12707
01.07.16 12:40
RamsherE: Dette handler vel litt mer enn om kun resultater. Manageren skal være klubben sin ansikt utad og der har Jose Mourinho forbedringspotensiale for å si det mildt. Det er vel kanskje der han har den lengste veien å gå. Resultatene vil mest sannsynlig komme, men så var det reaksjonene når ting ikke går Jose sin vei.

Mourinho er hentet for å lage sirkus. Sirkus gir minst like mye penger i kassa som resultater. Skulle han i tillegg vinne noe, er det bonus for United-eierne.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 26104
01.07.16 12:43

Noe annet enn en ligatittel eller CL, så mener jeg han har feilet. Det er der listen ligger med Mou. 

Kiedis
KiedisInnlegg: 9269
01.07.16 13:00

Ugh, tanken på et gjensyn med dildoen Mourinho gjør at det er aldeles fint at det fremdeles er en stund til PL starter.

RamsherE
RamsherEInnlegg: 17445
01.07.16 13:36
bernt007: Jeg forsvarer ikke Mourinhos oppførsel i Chelsea (eller i RM for den saks skyld), vil bare legge til at Chelsea som klubb bidro også til å forsterke Mourinhos svake sider. Det var komisk hvordan PR-avdelingen i Chelsea kastet seg på JMs konspirasjonstanker i måten f.eks. kampreferater ble vinklet på. Chelseas linje i Eva-saken endte jo også til slutt opp med en nokså ydmykende retrett.

Ja, jeg tviler på at United kjører samme stil i sosiale medier. I Chelsea virket det mer som Mourinho FC enn Chelsea FC i den perioden du sikter til. Det var som en diktator som fikk alle under han til å hoppe. Noe av det mer pinligere jeg har sett fra en klubb.

Men tilbake til hvor listen ligger så bør han nok klare topp 4 den første sesongen. Hvis han ikke klarer det vil nok en del stille spørsmålstegn og spesielt etter den siste sesongen hans i Chelsea. La han ta United tilbake til Champions League så får man bygge på videre etter det. Mer enn det ville jeg sett på som bonus hvis jeg var United-supporter.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 18302
01.07.16 17:25
TheOpiate: Alt hva han ikke er kjent for. Du blir nok skuffet...

Ingen hemmelighet at jeg ikke hadde Mourinho som førstevalg når vi skulle ha inn ny manager, og som jeg skrev så ser jeg absolutt muligheten for å bli skuffet.

Hvordan vi fremstår og satsingen på spillere fra eget akademi er faktiskt viktigere for meg på kort og lang sikt enn tabellplasseringer. Jeg kommer ikke til å ha problemer med en kynisk opptreden på f.eks Etihad stadium, men i det store og hele så skal United være et angrepslag.

TheBelfastBoy
01.07.16 18:11

Er det ingen nyanse? PL eller CL-gull = lykkes. Ikke PL eller CL-gull = mislykkes.

JFT_96
JFT_96Innlegg: 22812
01.07.16 19:13

Mourinho med muppetpenger. Ikke mye nyanse da. Hans ærlige mening selv, er nok også at alt annet enn ligagull er fiasko.

jback
jbackInnlegg: 17012
01.07.16 19:19

Jeg tar lett PL over CL. 

-k9b_
01.07.16 21:23

Joda, det er nyanser, men jeg har vanskelig for å tro Mou kommer til å levere noe som kommer til å gjøre opp for manglende trofeer. 

Så er det jo slik at henter man Mou så er det for umiddelbar (innen to sesonger) suksess, ikke for å bygge klubb. 

Jeg tror det er der Mou også legger lista btw, han lever for trofeer, ingenting annet. 

Bongis
BongisInnlegg: 9156
01.07.16 23:57

Jeg forventer at Mourinho satser på ungdommen som viser seg tillitten verdig. Jeg forventer et målsnitt mye høyere enn det hans forgjenger presterte. Jeg forventer en taktisk klok manager som vet å kunne styret spillet på laget hans premisser. At talenter blir menn. CL spill. 

Hermanator
HermanatorInnlegg: 22253
02.07.16 00:58

Om man slipper tilfeller a la Carneiro, så viser han at han vil være her. Nå som Rash, Jackson, og Fosuh har vist hvilke kvaliteter som bor i dem, så er jeg ikke så nervøs for den selvprodusert i startelleveren heller. 

Om han overrasker noe veldig, så trives han noe jævlig og blir lenger...

mjordan23
mjordan23Innlegg: 17904
02.07.16 01:41
jback: Jeg tar lett PL over CL.

CL-triumf er deiligere, men det er klart at ligaen danner jo grunnlaget for hva man kan være med på og er sånn sett viktigst. 

Angående Mourinho og hvor lista ligger, må man si at det å bli en reell tittelutfordrer i ligaen må være hovedambisjonen. Man må jo forvente at det blir ekstremt tøft i toppen kommende sesong, så klarer man iallefall å være med i racet og kvalifisere seg komfortabelt til CL er det godkjent for den første sesongen. Etter det må forventningene skrus opp ett hakk til. 

(Innlegget ble redigert 02.07.16 01:46)

Faquarl
FaquarlInnlegg: 11815
06.07.16 03:51

Han bør vinne noe verdt å nevne etter to sesonger. Ser ikke helt poenget med å lide seg igjennom kamp etter kamp med drittfotball hvis det ikke gir resultater verdt å nevne i ettertid.

-Joachim-
-Joachim-Innlegg: 10022
06.07.16 04:21

Alltid PL over Cl for min del i alle fall. Det viktigste er fremgang, godt offensivt spill og at Rashford, Mensah og CBJ får spille jevnlig.

Man kan tillate seg å være kynisk i enkelte vanskelige bortekamper (les City, Chelsea, Arsenal og Liverpool), men i hovedsak bør man bære det førende og skapende laget.

Dux1
Dux1Innlegg: 31342
06.07.16 09:51

Jeg forventer minimum et PL-gull i løpet av kontraktstiden. Men det viktigste for meg som supporter er muligens at Mourinho bryter med tidligere historikk og ikke kommer på kant med klubb og spillere. Kanskje til og med forlenger med United og etterlater seg et solid fundament og et lag i harmoni.   

Old_Trafford
Old_TraffordInnlegg: 3119
07.07.16 19:05
Bongis: eg forventer at Mourinho satser på ungdommen som viser seg tillitten verdig. Jeg forventer et målsnitt mye høyere enn det hans forgjenger presterte. Jeg forventer en taktisk klok manager som vet å kunne styret spillet på laget hans premisser. At talenter blir menn. CL spill.

Fasit.

Mourinho var aldri min favoritt, men som de sier "kanskje en drittsekk, men VÅR drittsekk"

Er også enig med Dux at jeg håper han finner seg til rette og roer seg ned, men det er sikkert å ligge lista vel høyt ^^

Uansett gleder jeg meg til sesongstart. PL i år vil bli helt sirkus. :)

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 12587
11.07.16 05:18
Kiedis: Ugh, tanken på et gjensyn med dildoen Mourinho gjør at det er aldeles fint at det fremdeles er en stund til PL starter.

Haha. Enig, du får sagt det.

-k9b_
20.07.16 21:31

Nå er lista så definitivt lagt. Mou må nesten levere ligagull ila tiden sin. 

Bongis
BongisInnlegg: 9156
20.07.16 23:26
-k9b_: Nå er lista så definitivt lagt. Mou må nesten levere ligagull ila tiden sin.

Det må han nok ja. Forventningene har steget voldsomt fra han overtok. Den evt pogbasigneringen, men også mkhitaryan og litt zlatan. (største spørsmålstegnet for min del) Men også den jeg håper mest at han lykkes. Vi unitedsupportere gleder oss hvert fall til seriestart! 

NiceViking
NiceVikingInnlegg: 1091
21.07.16 00:30

Liga eller Cl tittel i løpet av 2 sesonger er minste kravet etter at visa kortet til Woodie gutten er blitt rødklødende

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester