SpursForever: Nei, det er kun TV2 som har lov til å tilby Premier League til det norske publikum. Derfor er alle andre alternativer strengt tatt ulovlige.
TV2 har eksklusive rettigheter, men det betyr ikke at andre alternativer er ulovlige for oss som forbrukere.
Et enkelt alternativ som dansk Viaplay, og bruk av VPN, er for eksempel bare i strid med bruksvilkårene for tjenesten - ikke "ulovlig". I det hele tatt er ikke streaming ulovlig så fremt det ikke inkluderer bidrag til tilgjengeliggjøring (noe mange av gratistjenestene gjør).
Bruk av VPN er helt innenfor juridisk, og de politiske initiativene i EU går motsatt vei - dvs. forby markedssperrene heller enn omgåelsen av dem.
Jeg ønsker meg tysk Sky (sender alle Liverpool-kampene), men tror kanskje ikke det er mulig for meg å få til.
(Innlegget ble redigert 12.08.16 19:46)

lthilien: Et enkelt alternativ som dansk Viaplay, og bruk av VPN,
Vet du om add-onen Hola gjør susen? Eventuelt hvilke andre metoder er hensiktsmessige?
Mvh. nybegynner innenfor VPN-greier.
(Innlegget ble redigert 12.08.16 19:52)

EndOfGreatness: Link i vei. Jeg vil ha alternativer.
Jeg gidd ikke bli utestengt fordi folk ikke kan bruke google
(Innlegget ble redigert 12.08.16 20:30)

lthilien: Det er ikke lov å bidra til tilgjengeliggjøring av piratkopiert materiale, men det er fullt ut lovlig å linke til løsninger som innebærer lovlige kjøp i et annet marked.
"Vi bare gjentar dette: Det er IKKE tillatt å poste lenker til streams for kamper her på VGD.
I Norge er det firmaer som har betalt for rettighetene. Det kan man like eller ikke, men sånn er det.
Skal du se kampene, får du enten se dem på tv eller de lovlige streamene fra norske rettighetshavere.
Brudd på dette fører til utestengelse fra VGD."
(Innlegget ble redigert 12.08.16 20:33)

Det er ingen som ber deg om å poste lenker til (gratis og ulovlige) streams.
(Innlegget ble redigert 12.08.16 20:37)

Har SKY samme begrensinger med sending som TV2? Isåfall er vel ikke det så aktuelt, men Hola Extension virker ganske snaut så langt.
Ser ut som SKY var minst like dyrt som TV2 så den dropper jeg uansett da. Blir fort dansk viaplay.
(Innlegget ble redigert 12.08.16 20:42)

T_Bag: "Vi bare gjentar dette: Det er IKKE tillatt å poste lenker til streams for kamper her på VGD.
I Norge er det firmaer som har betalt for rettighetene. Det kan man like eller ikke, men sånn er det.
Skal du se kampene, får du enten se dem på tv eller de lovlige streamene fra norske rettighetshavere.
Brudd på dette fører til utestengelse fra VGD."
Igjen, det du siterer omhandler tilgjengeliggjøring av ulovlige streams (piratsider som viderestreamer fra andre). Der er det domsavgjørelser på at lenking av dybdelenke (i praksis alt utover å navngi tjenesten) er ulovlig. Streaming er derimot ikke ulovlig, selv der det er piratstream, med mindre man gjennom "delingsmodeller" bidrar til å holde streamen oppe (les: laster opp).
Tråden omhandler lovlige alternativer. Alle betalingsløsninger i andre markeder er lovlige løsninger, da bruk av VPN ikke er ulovlig (i det lengste er det i strid med bruksvilkårene for tjenesten, men det er en avtale mellom den enkelte og en selger).
(Innlegget ble redigert 12.08.16 20:45)