Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lovlige alternativer på nett til TV2 PL?

NYTT TEMA
niggen
niggenInnlegg: 1459
12.08.16 19:22

Hei.

Har fått nok av dårlige POP-UP streamer med buffering og dårlig kvalitet. Men har også fått nok av TV2 og høye priser. Finnes det et nettsted som driver lovlig med Premier League-sendinger, med greie kommentatorer på f.eks. engelsk? Uten popup-reklame med asiatiske damer som ikke har peiling på fotball? : ) 

SpursForever
SpursForeverInnlegg: 612
12.08.16 19:39

Nei, det er kun TV2 som har lov til å tilby Premier League til det norske publikum. Derfor er alle andre alternativer strengt tatt ulovlige.

lthilien
lthilienInnlegg: 8863
12.08.16 19:45
SpursForever: Nei, det er kun TV2 som har lov til å tilby Premier League til det norske publikum. Derfor er alle andre alternativer strengt tatt ulovlige.

TV2 har eksklusive rettigheter, men det betyr ikke at andre alternativer er ulovlige for oss som forbrukere.

Et enkelt alternativ som dansk Viaplay, og bruk av VPN, er for eksempel bare i strid med bruksvilkårene for tjenesten - ikke "ulovlig". I det hele tatt er ikke streaming ulovlig så fremt det ikke inkluderer bidrag til tilgjengeliggjøring (noe mange av gratistjenestene gjør).

Bruk av VPN er helt innenfor juridisk, og de politiske initiativene i EU går motsatt vei - dvs. forby markedssperrene heller enn omgåelsen av dem.

Jeg ønsker meg tysk Sky (sender alle Liverpool-kampene), men tror kanskje ikke det er mulig for meg å få til.

(Innlegget ble redigert 12.08.16 19:46)

T_Bag
T_BagInnlegg: 704
12.08.16 19:47

Det er masse alternativer, men det er ikke lov å linke dem her da tv2 har rettighetene i Norge.

lthilien
12.08.16 19:48
T_Bag: Det er masse alternativer, men det er ikke lov å linke dem her da tv2 har rettighetene i Norge.

Det er ikke lov å bidra til tilgjengeliggjøring av piratkopiert materiale, men det er fullt ut lovlig å linke til løsninger som innebærer lovlige kjøp i et annet marked.

EndOfGreatness
EndOfGreatnessInnlegg: 2664
12.08.16 19:50
T_Bag: Det er masse alternativer, men det er ikke lov å linke dem her da tv2 har rettighetene i Norge.

Er dette TV2 Debatt? Nei.

Link i vei. Jeg vil ha alternativer.

EndOfGreatness
12.08.16 19:52
lthilien: Et enkelt alternativ som dansk Viaplay, og bruk av VPN,

Vet du om add-onen Hola gjør susen? Eventuelt hvilke andre metoder er hensiktsmessige?

Mvh. nybegynner innenfor VPN-greier.

(Innlegget ble redigert 12.08.16 19:52)

sistebossen
sistebossenInnlegg: 2496
12.08.16 19:56

Jeg kjøpte abb hos strongvpn for å se vintersport på NRK i vinter, det funka bra. Funker også vil du sende drapstrusler anonymt.

lthilien
12.08.16 19:58
EndOfGreatness: Vet du om add-onen Hola gjør susen? Eventuelt hvilke andre metoder er hensiktsmessige?Mvh. nybegynner innenfor VPN-greier.

Jeg har ikke testet noe selv enda, siden mitt TV2-abonnement strekker seg ut i oktober, men "Modernman" skrev følgende i den andre TV2-tråden:

"Chromecast-støtte også. Har fungert feilfritt for meg med Hola extension. Hovedutfordringen er selvfølgelig kommentatorer med potet i halsen. De svenske er ålreite, men dansk fremstår helt uforståelig."

Per nå er dette førstevalget mitt. Jeg ønsker å si opp, og med denne løsningen får jeg trygg betaling og grei alternativ bruk mellom fotballkampene. Siden jeg har Viaplay i utgangspunktet blir ekstraprisen bare kr 230 per måned. M.a.o. sparer jeg minst kr 170 per måned, og jeg får langt mer innhold...

T_Bag
12.08.16 20:30
EndOfGreatness: Link i vei. Jeg vil ha alternativer.

Jeg gidd ikke bli utestengt fordi folk ikke kan bruke google

(Innlegget ble redigert 12.08.16 20:30)

ilarserik
ilarserikInnlegg: 34
12.08.16 20:31

Hei, jeg kunne tenke meg å kjøpe noe viaplay liknende for å få sett la liga + cl. Gjerne med Engelsk/Amerikansk kommentator. ser at Viaplay koster 299, og da må jeg også betale for tysk cup, ligue 1, nederlandsk liga, Serie A, NHL, NFL, Formel 1, Europa og LPGA touren + serier osv.

Er ikke veldig keen på å se på stream med dårlig kvalitet lenger, men er ikke intresert i å betale 300kr i måneden for å se 6 kamper...

Er det noen utenlandske siter jeg kan bruke som er lov? Eller går ikke dette pga ip adressen min?

sistebossen
12.08.16 20:32
T_Bag: Jeg gidd ikke bli utestengt fordi folk ikke kan bruke google

Det er noe feil med brukernavnet ditt, det skal være D_Bag

T_Bag
12.08.16 20:33
lthilien: Det er ikke lov å bidra til tilgjengeliggjøring av piratkopiert materiale, men det er fullt ut lovlig å linke til løsninger som innebærer lovlige kjøp i et annet marked.

"Vi bare gjentar dette: Det er IKKE tillatt å poste lenker til streams for kamper her på VGD.

I Norge er det firmaer som har betalt for rettighetene. Det kan man like eller ikke, men sånn er det.

Skal du se kampene, får du enten se dem på tv eller de lovlige streamene fra norske rettighetshavere.

Brudd på dette fører til utestengelse fra VGD."

(Innlegget ble redigert 12.08.16 20:33)

EndOfGreatness
12.08.16 20:34
T_Bag: Jeg gidd ikke bli utestengt fordi folk ikke kan bruke google

I dag kjørte jeg i 90 km/t i 80-sonen.

Nå krysser jeg fingrene for at jeg ikke skal bli ukastet av VGD.

EndOfGreatness
12.08.16 20:35

Det er ingen som ber deg om å poste lenker til (gratis og ulovlige) streams.

(Innlegget ble redigert 12.08.16 20:37)

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 13669
12.08.16 20:38
sistebossen: Funker også vil du sende drapstrusler anonymt.

Sendte du en til Kobeo?

sistebossen
12.08.16 20:38
Machine_Head: Sendte du en til Kobeo?

Hvem er det?

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 13669
12.08.16 20:40
sistebossen: Hvem er det?

The artist formerly known as Beji

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 9415
12.08.16 20:41

Har SKY samme begrensinger med sending som TV2? Isåfall er vel ikke det så aktuelt, men Hola Extension virker ganske snaut så langt. 

Ser ut som SKY var minst like dyrt som TV2 så den dropper jeg uansett da. Blir fort dansk viaplay. 

(Innlegget ble redigert 12.08.16 20:42)

lthilien
12.08.16 20:44
T_Bag: "Vi bare gjentar dette: Det er IKKE tillatt å poste lenker til streams for kamper her på VGD.
I Norge er det firmaer som har betalt for rettighetene. Det kan man like eller ikke, men sånn er det.
Skal du se kampene, får du enten se dem på tv eller de lovlige streamene fra norske rettighetshavere.
Brudd på dette fører til utestengelse fra VGD."

Igjen, det du siterer omhandler tilgjengeliggjøring av ulovlige streams (piratsider som viderestreamer fra andre). Der er det domsavgjørelser på at lenking av dybdelenke (i praksis alt utover å navngi tjenesten) er ulovlig. Streaming er derimot ikke ulovlig, selv der det er piratstream, med mindre man gjennom "delingsmodeller" bidrar til å holde streamen oppe (les: laster opp).

Tråden omhandler lovlige alternativer. Alle betalingsløsninger i andre markeder er lovlige løsninger, da bruk av VPN ikke er ulovlig (i det lengste er det i strid med bruksvilkårene for tjenesten, men det er en avtale mellom den enkelte og en selger).

(Innlegget ble redigert 12.08.16 20:45)

Mysterio19
Mysterio19Innlegg: 2381
12.08.16 20:46
TheUnitedWay: Har SKY samme begrensinger med sending som TV2?

Ingen engelske kanaler viser 16-kamper, det er her differansen på antall TV-kamper TV 2 viser kommer inn. Sky Sports viser 126 kamper, BT Sports 42 kamper og TV 2 205 kamper totalt.

TheUnitedWay
12.08.16 20:47
Mysterio19: Ingen engelske kanaler viser 16-kamper, det er her differansen på antall TV-kamper TV 2 viser kommer inn. Sky Sports viser 126 kamper, BT Sports 42 kamper og TV 2 205 kamper totalt.

Stemmer det, takk for påminnelsen. 

Var det sånn at svensk viaplay viste to 16-kamper? 

Lfkepet
LfkepetInnlegg: 702
12.08.16 20:47
TheUnitedWay: Har SKY samme begrensinger med sending som TV2?

Ja jeg er ganske sikker på at Sky har de samme begrensningene. Disse reglene ble skapt fordi noen mente at det ville bli nedgang i billettsalg hvis Sky kunne vise alle matchene

T_Bag
12.08.16 20:48
lthilien: Tråden omhandler lovlige alternativer.

Det stemmer at en del av alternativene er "lovlige", men hvis du leser så står det klart og tydelig "Skal du se kampene, får du enten se dem på tv eller de lovlige streamene fra norske rettighetshavere. " Det betyr at lenker til alternative streams er brudd på VGs rettningslinjer. Selv om streamen i seg selv ikke er ulovlig.

TheUnitedWay
12.08.16 20:48
Lfkepet: Ja jeg er ganske sikker på at Sky har de samme begrensningene.

Det er nok nærliggende å tro det ja. Når de i tillegg viser mindre kamper enn TV2 er det helt uaktuelt. 

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 19022
12.08.16 20:52

Bra tråd! Jeg har ingen problem med å betale det TV2 forlanger gitt produktet er bra. Jeg har vært fornøyd, men blir mer og mer lei. Det er tydelig at TV2 er en monopolist (hvem andre prater om "for kravstore forbrukere" etc.).

TheUnitedWay

Når jeg skal velge pakke på Viaplay.se kommer jeg bare tilbake til norsk viaplay, selv med Hola Extension. 

Har andre slitt med det? 

Lfkepet
LfkepetInnlegg: 702

Jeg vet ikke om noen lovlige alternativer til TV2, men på https://www.reddit.com/r/soccerstreams legges det som oftest ut HD streams til de fleste matcher

lthilien
12.08.16 20:59
TheBelfastBoy: Bra tråd! Jeg har ingen problem med å betale det TV2 forlanger gitt produktet er bra. Jeg har vært fornøyd, men blir mer og mer lei. Det er tydelig at TV2 er en monopolist (hvem andre prater om "for kravstore forbrukere" etc.).

Enig i det.

Tilbudet slik det var da jeg først fikk TV2 Sumo var strålende, herunder fritt valg av lørdagskamp og aldri tekniske problemer. Nå er prisen mer enn doblet, og tilbudet ekstremt mye dårligere.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 43672
12.08.16 21:02
Machine_Head: The artist formerly known as Beji

sistebossen var ute med moren til Beji her om dagen.

Klikk for å gå tilbake til toppen