Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Klopp er ingen Gud, Pep er ingen Gud. Men Conte...

NYTT TEMA
Leedelse_United
Leedelse_UnitedInnlegg: 2803
28.01.17 19:15

Hvorfor klarer ikke Pep å dominere, jeg har aldri hørt en manager som er skrytt så mye opp i skyene. Var usikker på Klopp men skjønner nå at han er ikke Gud. Samtidig innser jeg at Mouriniho er heller ikke djevelen. Wenger er vel det mest forutsigbare, han er over han alltid befinner seg.

Den som står igjen som den beste er Conte. Kan noen forklare meg hvorfor det er blitt slik?

For meg står Premier League igjen som den ultimate og mest fascinerende liga i verden. Det er absolutt ingenting som er gitt. Ingen lag er bankers i noen kamp. Er det pengene, er det kampprogrammet eller er det publikums fanatisme som gjør det slik.

(Innlegget ble redigert 28.01.17 19:17)

Knaxern
KnaxernInnlegg: 42859
28.01.17 19:22
Leedelse_United: Den som står igjen som den beste er Conte.

Blir spennende å se Conte i CL. Til nå, så har han blitt helt avkledd mot god motstand.

Men han har samtidig grust og feid all motstand under der igjen. Statistikken til Chelsea mot lagene under topp 6 er sykehus. Helt vilt.

(Innlegget ble redigert 28.01.17 19:22)

PatNevin
PatNevinInnlegg: 10489
28.01.17 19:30
Knaxern: Blir spennende å se Conte i CL. Til nå, så har han blitt helt avkledd mot god motstand.

Gikk vel på noen solide smeller i sin siste Juve-sesong i CL ja, men han tok de til kvartfinale sesongen før hvor det røk ut mot det Bayern-laget til Heynckes. Men ja, jeg er også spent hvordan vi blir å se ut mot de store gutta i CL neste år.

Angående ligaen så har vel Conte mer eller mindre tatt den med storm med en formasjon man sjeldent så i England før denne sesongen. For meg er det sammenlignbart med hvordan Mourinho tok serien med storm for over ti år siden med sin 4-3-3 når de aller fleste fortsatt sverget til 4-4-2.

(Innlegget ble redigert 28.01.17 19:35)

Orake1et3
Orake1et3Innlegg: 3395
28.01.17 19:43
Knaxern: Blir spennende å se Conte i CL. Til nå, så har han blitt helt avkledd mot god motstand.

Tull. Chelseas toppkamper etter omleggingen til 3-4-3:

Chelsea - ManU 4-0

Chelsea - Tottenham 2-1

Manchester City - Chelsea 1-3

Tottenham - Chelsea 2-0

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 13832
28.01.17 19:48
Orake1et3: Tull. Chelseas toppkamper etter omleggingen til 3-4-3:

Hvordan man gjorde det før taktikkbyttet har vel også noe å si? 2-0 tapet for Spurs liknet forøvrig veldig mye på de, tannløst offensivt. 

Leedelse_United
28.01.17 19:57

Conte får det til, men hvor er det Pep gjør feil. Han har tidvis vært suveren i andre ligaer, får han det til i PL? Sitter vi om et år og ser en trener som har funnet nøkkelen og styrer Cityskuta til et suverent PL gull neste år?

TheFamous25
TheFamous25Innlegg: 16637
28.01.17 19:59

En av grunnene til at at klopp ikke gjør det så bra er rett og slett pga alt for dårlig bredde i stallen. 

Chelsea gjør 9bytter i dag kontra forrige hjemne kamp men kan allikevel stille med et bra lag. 

Trenger litt bedre før neste sesong pga CL spill men trenger heller ikke så mange spillere 

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 13832
28.01.17 20:02
Leedelse_United: Sitter vi om et år og ser en trener som har funnet nøkkelen og styrer Cityskuta til et suverent PL gull neste år?

Godt mulig det ja. Pep er uten tvil en meget god manager, men både han og Klopp har nok type spillestiler som det kan ta tid med i England. De begge har nok lært seg en ting eller to om hvor intensivt PL faktisk er. Med erfaring er jeg bombesikker på at Guardiola tar gull.

PatNevin
28.01.17 22:34
Leedelse_United: Sitter vi om et år og ser en trener som har funnet nøkkelen og styrer Cityskuta til et suverent PL gull neste år?

Vil anta de ser bedre ut neste sesong, men akkurat nå tviler jeg på om Guardiola får med seg seriegull fra City i det hele tatt. Neste sesong blir United og Mourinho en hard nøtt.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 3357
28.01.17 22:48

Conte har hatt en stor fordel med null Europa og nesten null Ligacup. Klart det hjelper på. Men bortsett fra det har det vært veldig imponerende.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 18835
28.01.17 23:08

Sitter ned en snikende følelse av at Liverpool slår Chelsea. Legger man press på Matic, Kante og Luiz er de ikke særlig gode. Det så man mot Spurs. 

ONV95
ONV95Innlegg: 4376
28.01.17 23:40

Selvsagt så choker Conte og Klopp reiser seg nå som frelseren er på vei tilbake fra koloniene. 

Magnific
MagnificInnlegg: 12999
29.01.17 00:37
Leedelse_United: Den som står igjen som den beste er Conte. Kan noen forklare meg hvorfor det er blitt slik?

Hovedgrunnen er vel at han tok over et meget bra lag.  Vi snakker de overlegne seriemesterne fra 2014/15 sesongen med en meget solid grunnstamme.  Det at laget ble pissa på i en hel sesong året før Conte kom til roret kan også ha hjulpet ham.  Det er lettere å skaffe suksess med en gjeng klassespillere som er sultne og revansjelystne enn å ta over et vinnerlag og videreføre suksess imo.  Slik at Conte var det perfekte valg for Chelsea, hvem passer vel bedre til å piske igang maskineriet enn ham.  Men selvsagt han er jo meget dyktig også, har trykket på de riktige knappene. Fått nøkkelspillere iform og bygget et kollektiv der alle drar i samme retning. 

Men noen gud er neppe, vil møte motgang han også.  Trolig allerede neste år ?  PL har vist seg som en utrolig vanskelig liga å holde koken over tid, det blir ikke lettere i årene fremover heller.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10640
29.01.17 00:58
Leedelse_United: Hvorfor klarer ikke Pep å dominere, jeg har aldri hørt en manager som er skrytt så mye opp i skyene. Var usikker på Klopp men skjønner nå at han er ikke Gud. Samtidig innser jeg at Mouriniho er heller ikke djevelen. Wenger er vel det mest forutsigbare, han er over han alltid befinner seg. Den som står igjen som den beste er Conte. Kan noen forklare meg hvorfor det er blitt slik? For meg står Premier League igjen som den ultimate og mest fascinerende liga i verden. Det er absolutt ingenting som er gitt. Ingen lag er bankers i noen kamp. Er det pengene, er det kampprogrammet eller er det publikums fanatisme som gjør det slik.

La meg ta det mest logiske først: I fjor underpresterte de fleste storlagene. Det var kun Arsenal og Tottenham som presterte bedre enn, eller slik man kunne forvent. Resten gjorde det dårligere enn forventet. 

I år er stå en helt annen. I år er de 6 storlagene (de lagene man forventer skal være i toppen) på de 6 øverste plassene. Jeg tenker her på Chelsea, Arsenal, Tottenham, City, Liverpool og United. Alle disse lagene har minst et mål om å komme topp 4. Det betyr at minst 2 av disse lagene vil gjøre det dårligere enn de hadde håpet. Alle disse lagene har topp, topp trenere. Det betyr at minst 2 av disse stjernetrenerne vil prestere dårligere enn forventet. Egentlig "forventer" man av både Mourinho, Conte, Pep og delvis Klopp at de skal ta lagenene sine til minst 1 trofé denne sesongen. Det skal godt gjøres at alle klarer det. Derfor kan man igjen si at noen vil underprestere i forhold til forventningene. Så langt ser det ut til at det spesielt er Pep og Mourinho (og delvis Klopp) som er de store "taperne".

Så kan man gå mer individuelt på hvert lag og hver trener og se på hvorfor det har gått slik det har gått så langt. For alle lagene (bortsett fra Chelsea) er jo en av årsakene at konkurransen har vært sterk i år. La meg prøve å komme men ufullstendig og kort analyse av noen av lagene (en del er sikkert feil):

Situasjonen til City og Pep har blitt analysert i en annen tråd. For det første har han bommet på overgangsmarkedet (f.eks med Bravo og Stones, selv om spesielt førstnevnte var et godt kjøp på papiret da han ble hentet). For dårlige forsvarsspillere er en årsak. For mye vingling med taktikken og laguttak kan være en årsak. Spillere som trenger tid til å tilvenne seg fotballen han vil spille kan være en årsak. Også har de også hatt en del marginer imot seg.  

Situasjonen til Chelsea og Conte har vært en helt annen. Jeg mente han var perfekt for Chelsea og det har han vist seg å være så langt. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke liker fotballen han spiller og jeg liker definitivt ikke Chelsea, men det er imponerende det de har gjort denne sesongen. Med noen få enkeltunntak har de vært bunnsolide defensivt. De har spilt med en formasjon (3-4-3) mange lag ser ut til å slite med å finne ut av, de bytter sjeldent på laget (noe som fører til en kontinuitet og samhandling som mange lag ikke har, noe de kan gjøre pga mindre kamper enn de fleste andre topplagene), og de har stort sett vært effektive fremover. Det kommer av at de er ekstemt gode når de setter fart i lengderetningen og selvfølgelig av at de har angrepsspillere i form. 

Klopp og Liverpool har akkurat som Chelsea ikke hatt e-cup å tenke på, men jeg synes de har hatt en dårligere stall. Mitt inntrykk er også at de har hatt flere skader og flere borte på landslagsoppdrag, f. eks Manè (mulig dette er helt feil). Liverpool har ikke hatt stall til å takle dette. Liverpool mangler også et god innarbeidet spillemønster når de møter de antatt dårligere lagene (noe som resultatene har vist). De sliter når de møter etablert forsvar. Forsvarsspillet har til tider også vært for dårlig. Jeg har likevel troen på Klopp, men jeg tror Liverpool trenger å forsterke seg kraftig og at han trenger 1-2 sesonger til for å få innarbeidet sitt system. Det tok litt tid i Tyskland også. Klopp er en trener som bygger stein på stein, men han har ikke helt fått til den utvikling jeg forventet i Liverpool enda. 

Mourinho og United er kanskje den som har skuffet mest når man ser på tabellen og det laget han har til disposisjon. Nå kan han jo vinne ligacupen og de er jo en av favorittene i EL, så det er jo noe. Noen marginer imot har det vært, men de har vært for dårlig til å avgjøre kampene. Det har blitt for mye uavgjort. Jeg tror Mourinho er litt på vei ned, men dette kan snu fort. Han er en luring og en taktikker som kan snu dette, noe resultatene begynner å tyde på. Det var først og fremst starten på sesongen som var dårlig. Problemet er jo at de andre topplagene også plukker jevnt med poeng. United var hektet av helt i toppen allerede da de kom skjevt ut fra start. Et par nye spillere i sommer, litt mer samspilt, litt mer effektiv, så er United helt der oppe neste år. Også tar de minst en cup denne sesongen. 

Arsenal er som du sier der de pleier å være. Det er stabilt nesten godt nok, men det mangler alltid det siste lille for å vinne noe. Jeg har mye respekt for Wenger og liker måten Arsenal driver på, men de vil aldri vinne PL eller CL (de kastet bort muligheten i PL i fjor) uten at de tør å satse mer. Spesielt på midten føler jeg det blir for spinkelt. Jeg savner også en lederstjerne som tar i et tak når ting butter imot. Wenger har selvfølgelig mye av skylda for dette. Jeg tror Arsenal vil være tjent på å bytte ut Wenger snart, selv om jeg også forstår hvorfor de ikke gjør det.

Til slutt må jeg nevne Pochettino og Tottenham. CL var en liten katastrofe (noe Pochettino bør ta deler av skylda for), men ellers har ting gått minst som forventet, kanskje enda bedre enn forventet. Utviklingen har fortsatt denne sesongen, enkeltspillere har blitt bedre og man har også fått flere strenger å spille på taktisk (3-4-3). Også Pochettino utvikler seg og lærer mye for hver sesong. Husk at han kanskje er den mest urutinerte av de nevnte trenerne. Jeg tror fortsatt laget er litt for urutinert og har for dårlig bredde til å vinne noen store titler enda (PL,CL,EL), men fortsetter denne utviklingen kan det være håp om 1-3 sesonger (liten tro på CL, men PL eller EL bør være mulig). Jeg mener også vi bør kunne vinne FA-cupen i år. 

Når det gjelder Premier League, så er jeg enig i at det er den mest fascinerende og interessante ligaen, men jeg mener fortsatt at La Liga er den beste ligaen. Uten at vi trenger enda en diskusjon om det tema her. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10640
29.01.17 01:18

Jeg rakk ikke å redigere, men jeg så en del skrivefeil nå. Jeg så også at jeg glemte å nevne dette: Over tid har jeg mest tro på Pep. Jeg tror han ville gjøre suksess i City også, men at har trenger mer tid enn det han har trengt tidligere. 

TheFamous25
TheFamous25Innlegg: 16637
29.01.17 02:33
trøndergutten: Jeg tror han ville gjøre suksess i City også, men at har trenger mer tid enn det han har trengt tidligere.

Noe som er litt imot Pep idag er at dagens City stall ikke er så ung at de gjør noe. Må en del utskiftninger til og det er ikke alltid like lett nå lenger

Leedelse_United
29.01.17 06:55

Veldig flott resonnement og fornuftige betraktninger. Men hvordan argumenterer du med at Primera Divisjon er bedre enn Premier League. Finns nok av eksempler på spillere som er store i Spania, men flopper i Premier League. Sist nå Iago Aspaas, Det er en rekke av slike spillere, motsatt vei er det få. Ja du kan ta resultatene i Europa, men det er kun 2-3 lag i Spania. Det er flere som frekventer i fra England. Du skrev at du ikke ville inn på den diskusjonen, men jeg vil gjerne høre dine tydeligste argumenter for Primera!

Hallogallo
HallogalloInnlegg: 10448
29.01.17 08:33
Leedelse_United: Ja du kan ta resultatene i Europa, men det er kun 2-3 lag i Spania.

Det blir ikke mer klassisk enn dette. Og man kunne jo se det komme etter åpningsinnlegget.

Skal man gidde da? Nei, ikke i dag.

Leedelse_United
29.01.17 10:29

Ja det er klassisk, men kanskje noen kan komme med argumenter for det ene eller det andre. Jeg på min side er ikke i tvil. Det er kun måten man organiserer fotballen på i England som gjør at resultatene ikke kommer. Noen få rep som reduserer antall kamper vil gjøre mange lag mer slagkraftig. F.eks. lagene som deltar i Europacup spiller ikke ligacup. Ta bort omkamper i både FA og Ligacupkamper. Redusere PLtil 18 lag (ikke den beste ide.)

Jeg tror at fordi Manchester United, Manchester City deltar i Europa ble kampkjøretøy stort med en gang sesongen starta at Pep og Mouriniho ikke fikk jobba inn sine strategier, for mye kamp og lite trening. Vi ser at de andre lagene spesielt Klopp og Conte fikk forberede seg mer i fred. Wenger og  Pochettino var såpass innkjørt at de klarte seg bedre. Ja Tottenham dummet seg ut i CL. men har vært gode i PL. 

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 14687
29.01.17 10:40
TheFamous25: Noe som er litt imot Pep idag er at dagens City stall ikke er så ung at de gjør noe. Må en del utskiftninger til og det er ikke alltid like lett nå lenger

Samtidig så har vel igrunn denne stallen vist i kamp denne sesongen at de kanskje har det høyeste toppnivået av alle (kan diskuteres sel sakt).

Da overasker det meg ikke lite at denne manageren med dette rutinerte mannskapet vel er de i toppen som har av det laveste bunnnivået. Og det selv om de fleste lag i toppen spriker noe jævlig og en kan med en viss rett si at Citys poengtap baserer seg mer på individuelle errors heller enn spill , Sammen med Liverpool kanskje ?

(Innlegget ble redigert 29.01.17 10:40)

Orake1et3
Orake1et3Innlegg: 3395
29.01.17 10:41
TheBelfastBoy: Legger man press på Matic, Kante og Luiz er de ikke særlig gode. Det så man mot Spurs.

15 seire på de siste 16, og Matic, Kante og Luiz har vært kjempegode, men den ene kampen hvor et topplag på hjemmebane er litt bedre betyr at de likevel ikke er gode?

Laurb
LaurbInnlegg: 1681
29.01.17 10:41

Det er alt for tidlig å felle dom over Pep/Conte og de andre som er nye til Premier League. Brendan Rodgers klarte også å vinne 13 på rad med et lag som har langt mindre budsjett enn Chelsea. Samtidig klarte han vel å gå noe som 13-14 kamper uten tap også med 3-4-3?

Sesongen etter ble det derimot bare rot og fyren fikk sparken.

Koskinen
KoskinenInnlegg: 3430
29.01.17 10:44

Conte er ingen gud. God trener, men har tross alt det desidert beste mannskapet i PL. Har krydret laget som ble seriemester for 2 år siden med Luiz, Kante og Alonso. Ingen stor overraskelse at Chelsea leder serien. Er kun en gud i PL, Poch. Har tryllet sammen et vannvittig bra kollektiv i Tottenham for småpenger.

Jaanas
JaanasInnlegg: 7594
29.01.17 10:46
Leedelse_United: Ja det er klassisk, men kanskje noen kan komme med argumenter for det ene eller det andre.

Etter denne sesongen kan man fort ende opp med at 4 av de 5  lagene som har plukket flest koeffisientpoeng i Europa de siste fire årene er spanske. Alikevel er det 2, kanskje 3 lag i Spania... Da setter man lista så høyt at PL har 0 lag.

Hvorfor i det hele tatt gidde å diskutere når man så åpenbart er subjektiv?

At Iago Aspas presterer i La Liga kan ha noe å gjøre med at spanske klubber ikke bare kan kjøpe spillere, men faktisk bruke de også. Mourinho karte å benke Felipe Luis en hel sesong. Det står på Mous regning, og han ingenting med kvaliteten i PL eller Felipe Luis å gjøre. Ellers ser Nzonzi ut som en verdensklassespiller under Sampaoli. Kudos til Sampaoli. Slike eksempler har man veldig mange av. Og disse spillerne spiller i klubber som presterer i Europa.

PL er vel den eneste ligaen som kan prestere svakt i Europa over flere år, hvor supportere fortsatt tviholder på at det er verdens beste lag. Tror man at PL er verdens beste liga i dag kommer man alltid til å tro det. For mer åpenbart at det motsatte er tilfelle kommer det neppe til å bli.

kansas00
kansas00Innlegg: 21637
29.01.17 11:00
Leedelse_United: Er det pengene, er det kampprogrammet eller er det publikums fanatisme som gjør det slik.

Er publikum så fanatiske i PL ? Rapportene går jo på tamm stemning fra PLs arenaer. Høye billettpriser og turistfans er et gjennomgangstema.

http://www.vg.no/sport/fotball/premier-league/turistfans-og-dyre-billetter-oedelegger-stemningen/a/10135398/

I artikkelen skrytes det derimot av tyskerne og bundesligaen. Den gule veggen til dortmund f.eks  er vel kjent langt utenfor egne grenser... Enda ikke hørt noe spesifikt om noe tilsvarende i england.

(Innlegget ble redigert 29.01.17 11:03)

PatNevin
29.01.17 11:09
Koskinen: Conte er ingen gud. God trener, men har tross alt det desidert beste mannskapet i PL.

Hva? Var nok en grunn til at veldig, veldig få hadde Chelsea som noen favoritt til tittelen før sesongen startet.

spårt
spårtInnlegg: 3003
29.01.17 11:13
Leedelse_United: Jeg på min side er ikke i tvil. Det er kun måten man organiserer fotballen på i England som gjør at resultatene ikke kommer. Noen få rep som reduserer antall kamper vil gjøre mange lag mer slagkraftig. F.eks. lagene som deltar i Europacup spiller ikke ligacup. Ta bort omkamper i både FA og Ligacupkamper.

PL-lag var involvert i 200 kamper utenom ligaspill forrige sesong. For lag fra La Liga er tilsvarende tall 186 kamper. Er dette virkelig en differanse så stor at det er verdt å gjøre et poeng ut av?

Jaanas har for øvrig rett i at "kun 2-3 lag"-floskelen faller på egen urimelighet. Om CL-finalist Atletico bare kanskje vurderes som gode nok, og EL-vinner Sevilla, på andreplass i La Liga foran Barcelona, ikke vurderes i det hele tatt setter du standaren så høyt at ingen PL-lag når opp.

Skvirre
SkvirreInnlegg: 2691
29.01.17 11:22
Leedelse_United: Conte får det til, men hvor er det Pep gjør feil. Han har tidvis vært suveren i andre ligaer, får han det til i PL? Sitter vi om et år og ser en trener som har funnet nøkkelen og styrer Cityskuta til et suverent PL gull neste år?

Vi har en tendens til å tillegge managere ansvar for mer enn vi burde gjøre. Vi ser på tabellen og bestemmer oss raskt derifra.

Guardiola nevnte i et intervju med Henry at i Barcelona og Bayern så var han tydelig på at det til syvende og sist var enkeltspillere som avgjorde kamper, og at han fikk æren for mer enn han hadde fortjent. På samme måte så får han nå tyn for at han mangler matchvinnerne. Selv om laget faktisk har skapt flere sjanser enn motstanderen i mange kamper, men har hatt matchvinnere, i negativ forstand, i begge ender.

Et Chelsea uten CL og med få skadeproblemer, som kan stille med toppet mannskap uke etter uke, presterer bedre. Et lag som også vant serien suverent for to år siden.

Ja, Guardiola har et visst ansvar allerede for spillerstallen. Og ja Conte skal nok ha en del av æren for få skader. Men det er små tilfeldigheter som kan gi store utslag allerede. Og Klopp på sin side har svakest tropp av alle tre. De mener nok få bedre tid før det er mulig å komme med noen dom.

(Innlegget ble redigert 29.01.17 11:22)

Pompel62
Pompel62Innlegg: 2102
29.01.17 11:36

Veldig bra innlegg av trøndergutten, selv om jeg er uenig i at Pep er den beste. Pep var suveren for 8-10 år siden, men jeg har følelsen av at spillestilen hans nå er så gjennomanalysert, at de andre lagene ikke lar laget hans få holde på slik de gjorde. 

Jeg er faktisk mest imponert av Pocchetino. Det han har fått fram med Tottenham med mye færre midler enn de andre, er skikkelig imponerende. Liverpool har kanskje det høyeste toppnivået, så Klopp holder på med noe riktig, han også. 

Problemet for den klubben som ikke innfrir, er hvem som eventuelt skal erstatte den sparkede treneren. Dette er kanskje topp seks av fotballtrenere i verden. Jeg kommer ihvertfall ikke på så mange andre som potensielt kan komme inn og gjøre en bedre jobb. Simone, kanskje (snakker han engelsk?) eller muligens Joachim Løv.

Limpar91
Limpar91Innlegg: 105
29.01.17 11:49

Trøndergutten ramser opp mye riktig, men jeg tror ikke Arsenal er tjent med å få en ny manager. En ny manager OG økt overgangs- og lønnsbudsjett, kanskje. All statistikk viser at Wenger overpresterer med pengebruken (overgangssummer + lønnsbudsjett), og han gjør det med kontinuitet. (...og bygger klubbens økonomi samtidig). I tillegg spiller Arsenal feiende flott fotball, som mange "nøytrale" setter pris på.

At England sliter sa jo Sven Göran Eriksen at var "fordi vi var slitne", og jeg har tenkt mitt om Klopps gegenpressen uten en lang juleferie med familien. Arsenals lette spillere kunne nok også hatt godt av en pause, og jeg tviler på at Guardiolas super-Barça ville kunne benyttet så få spillere i en lang PL-sesong.

Selv om jeg liker Fransk og Italiensk fotball så elsker jeg hvordan publikum jager spillerne etter enhver ball. Jeg pleide å elske Italiensk Serie A, men nå synes jeg at det ligner altfor mye på et sjakkspill med sjakkspilleres fysiske kapasitet. (Sjakkegenskapene til fotball setter jeg mer og mer pris på, med alderen.)

Klikk for å gå tilbake til toppen