Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenal - Watford

NYTT TEMA
LeCoq
LeCoqInnlegg: 6844
28.01.17 20:39

Hvor: Emirates
Når: Tirsdag, 20:45
Kanal: Ingen norske

Siste 5 oppgjør

Watford 1-2 Arsenal
Watford 0-3 Arsenal
Arsenal 1-2 Watford
Arsenal
 4-0 Watford
Watford 1-3 Arsenal

Jeg håper på følgende lag: 

Cech; Bellerin, Mustafi, Koscielny, Monreal; Ox, M-N; Walcott, Iwobi, Perez, Alexis

Kamptips: Arsenal 4-0 Watford

hillier
hillierInnlegg: 3791
29.01.17 14:10

En av Coq,  Ramsey og Øzil må da bli klar? 

Pumarsenalexis
PumarsenalexisInnlegg: 1921
29.01.17 15:35
LeCoq: Når: Tirsdag, 20:45
Kanal: Ingen norske

Sendes riktignok i reprise på TV 2 Sport Premium 2 kl. 23.00. 

Både Zhaka og Wenger soner som kjent kamp 2 av 4.

Odds:

Arsenal: 1,22-1,25

Uavgjort: 5-5,9

Watford: 11-14

Dommere:

Hoveddommer: Andre Marriner

Assistentdommer 1: Scott Ledger

Assistentdommer 2: Sian Massey-Ellis

Fjerdedommer: Kevin Friend

ulfarne
ulfarneInnlegg: 29360
29.01.17 15:42
Pumarsenalexis: Zhaka

░░░░░░░░░░░░▄▄░░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░█░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░█░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░░█░░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░█░░░░█░░░░░░░░
███████▄▄█░░░░░██████▄░░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█████░░░░░░░░░█░░
██████▀░░░░▀▀██████▀░░░░

(Innlegget ble redigert 29.01.17 15:48)

Pumarsenalexis
29.01.17 16:15
ulfarne: ░░░░░░░░░░░░▄▄░░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░█░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░█░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░░█░░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░█░░░░█░░░░░░░░
███████▄▄█░░░░░██████▄░░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█████░░░░░░░░░█░░
██████▀░░░░▀▀██████▀░░░░

Oops, tenkte for mye på uttalen der. (Selv om den egentlig ligner mer på Sj/Sh/Tsh)

LeCoq
29.01.17 18:11
hillier: En av Coq,  Ramsey og Øzil må da bli klar?

Satser på at Özil er tilbake. Ramsey klarer vi oss uten. Deilig å se litt fart på midten for en gangs skyld. Ber til høyere makter om at Coquelin blir klar til lørdag. 

Hedly2
Hedly2Innlegg: 19882
29.01.17 18:12
ulfarne: ░░░░░░░░░░░░▄▄░░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░█░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░█░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░░█░░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░█░░░░█░░░░░░░░
███████▄▄█░░░░░██████▄░░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█████░░░░░░░░░█░░
██████▀░░░░▀▀██████▀░░░░

Hva er dette slags trolldom???

ulfarne
29.01.17 18:14
Hedly2: Hva er dette slags trolldom???

Har lært det av Özil

TheArsenalWay
TheArsenalWayInnlegg: 2859
29.01.17 18:14
LeCoq: Cech; Bellerin, Mustafi, Koscielny, Monreal; Ox, M-N; Walcott, Iwobi, Perez, Alexis

Dette er jo litt krise egentlig.

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 12587
29.01.17 19:40
Pumarsenalexis: Assistentdommer 2: Sian Massey-Ellis

Hun er tilbake etter pausen sin altså? Gledelig! Den beste assistentdommeren der ute.

(Innlegget ble redigert 29.01.17 19:40)

LeCoq
29.01.17 19:46

Blir fort slik:

Cech, Bellerin, Mustafi, Koscielny, Monreal, Ox, Coquelin, Walcott, Özil, Alexis, Giroud

Pumarsenalexis
29.01.17 20:49
TheUntouchable: Hun er tilbake etter pausen sin altså? Gledelig! Den beste assistentdommeren der ute.

Hun gjorde "comeback" i PL forrige helg i kampen mellom West Bromwich og Sunderland, nesten tre år etter forrige PL-kamp. Har dømt FA-cup og i lavere divisjoner i noen måneder, og vært hoveddommer i WSL. Dømte også United-Wigan i dag. Absolutt gledelig ja. Har aldri sett henne gjort en feil jeg.

Bacary
BacaryInnlegg: 20843
29.01.17 21:06

Coq ble en løsning sentralt hentet fra vår egen stall i 2015. Sanchez ble spissløsningen i høst. Ox blir den nye åpenbaringen sentralt? De pasningene han slo i går var det mange av og de var av det finere slaget. Özil klasse over de pasningene. 

TheUntouchable
29.01.17 21:10
Pumarsenalexis: Har aldri sett henne gjort en feil jeg.

Er det noe PL trenger i disse tider hvor all fokus flyttes på dommerfeil, så er det Sian. Forhåpentligvis kan det bli mer fokus på det jeg er interessert i, selve fotballen som spilles. Virker noen ganger som jeg er på et dommerkurs når jeg ser på tv2premium og match of the day.

Pumarsenalexis
29.01.17 21:43
TheUntouchable: Er det noe PL trenger i disse tider hvor all fokus flyttes på dommerfeil, så er det Sian. Forhåpentligvis kan det bli mer fokus på det jeg er interessert i, selve fotballen som spilles. Virker noen ganger som jeg er på et dommerkurs når jeg ser på tv2premium og match of the day.

Sant det, samtidig er nok ikke de engelske dommerne generelt sett noe dårligere enn toppdommere i andre land. Problemet er vel kanskje at det rett og slett er veldig vanskelig å dømme fotball. Det må være mye vanskeligere i virkeligheten enn det ser ut som på TV, for dømmingen, både fra assistenter og hoveddommere, ser jo ut til å være på et lavt nivå. Senest mot Burnley (for Arsenal sin del), gjorde jo assistentdommeren (Andy Halliday) flere feil enn rett, og flere viktige feil med stor betydning for kampen. Men vi TV-seere har jo bl.a. en god del bedre vinkel å se situasjonene fra.

Men det er ingen tvil om at noen gjør mer feil enn andre, og da er det vel ekstra imponerende med dommere som henne, når man ser hvor mye andre feiler. Dommere som henne er i hvert fall det nest beste alternativet. I nesten ingen andre idretter har dømmingen så stor betydning, bl.a. fordi de fleste idretter har en form for videodømming. Det tror jeg ville hjulpet mye i fotball også.

Red
RedInnlegg: 303
29.01.17 21:44
Bacary: Ox

The Ox var enorm i går inne sentralt. Fantastisk blikk og herlige pasninger. Fra før går kampen hans mot Milan i CL for en del år siden igjen som den enkeltkampen der han har vært aller best. Nå er to av hans beste, sannsynligvis de to beste kampene han har spilt for klubben begge fra sentral posisjon.

Synes han har vært bra denne sesongen. Fått litt orden på produktiviteten og lever litt mål og assists. Vært involvert i 28 kamper og har 13 målpoeng. Synes det er brukbart. I ferd med å levere sin beste sesong for klubben? 

Liker Ox. Har både fysiske og tekniske ferdigheter på meget bra nivå. Håper han får signert ny kontrakt og blir i klubben i lang, lang tid. 

Hedly2
Hedly2Innlegg: 19882
29.01.17 21:49
TheUntouchable: Er det noe PL trenger i disse tider hvor all fokus flyttes på dommerfeil, så er det Sian. Forhåpentligvis kan det bli mer fokus på det jeg er interessert i, selve fotballen som spilles. Virker noen ganger som jeg er på et dommerkurs når jeg ser på tv2premium og match of the day.

Da annulerer hun vell et Arsenalmål på en feilaktig offside-avgjørelse i denne kampen da. 

ModernMan
ModernManInnlegg: 11482
29.01.17 23:02

Får vi assistanse av Viaplay på tirsdag?

Jokkemedkniven
JokkemedknivenInnlegg: 5857
30.01.17 00:29

Nå må du huske Bacary at Ox spilte sentral midtbane i noen kamper i 13/14 sesongen der han presterte bra mot dårlig motstand. Wenger mente at Ox hadde sin fremtid sentralt på banen etter en meget god kamp mot Crystal Palace den sesongen og han startet dermed sentralt mot Chelsea i Wenger sin kamp nr.1000. Jeg regner med at alle husker hvordan det gikk, Ox tapte ballen konstant sentralt i banen som sørget for at vi ble rævkjørt på kontringer og har ikke spilt sentralt i en kamp siden den gang, inntil igår.

Ox er god sentralt mot dårlig motstand der presset og tempoet er lavt, men mot lag av høyere kvalitet der tempoet er mye høyere, da får balltapene hans katastrofale følger.

Så man bør være forsiktig med å lansere Chamberlain som en ny intern løsning på sentral midtbane. Han er en spiller som enten har en fantastisk kamp som han hadde nå i helgen, eller en helt ræva kamp som han ofte har hatt.

(Innlegget ble redigert 30.01.17 00:30)

TheUntouchable
30.01.17 00:38

Jeg tenker vi fint kan bruke Ox sentralt hjemme mot Watford hvis Ramsey og Coquelin er skadet, men mot Chelsea - helst ikke. Det samme vil jeg vel si om Niles. Hvis Ramsey og/eller Coquelin fortsatt skulle være ute da har vi ikke mange andre alternativer tho. Med mindre vi låner en dude på deadline day.

(Innlegget ble redigert 30.01.17 00:38)

ulfarne
30.01.17 01:03
ModernMan: Får vi assistanse av Viaplay på tirsdag?

Liverpool - Chelsea er tv-kamp i hele Europa, så det tviler jeg på

TheArsenalWay
31.01.17 01:04

Ox har ingen framtid som en sentralt midtbanespiller, enkelt og greit. Ja, han kan skimte til med en fin pasning her og der, men til syvende og sist er han ikke fotballsmart nok til å spille sentralt. Han tar altfor ofte feile valg, spiller på små marginer, og evner ikke å risikovurdere på noen som helst måte.

Enzino
EnzinoInnlegg: 36439
31.01.17 07:32
TheArsenalWay: Ja, han kan skimte til med en fin pasning her og der, men til syvende og sist er han ikke fotballsmart nok til å spille sentralt. Han tar altfor ofte feile valg, spiller på små marginer, og evner ikke å risikovurdere på noen som helst måte.

Du tror ikke det kan skyldes manglende erfaring?

Wenger har da alltid vært klar i uttalelsene om at han ser Ox som en fremtidig sentral spiller.

Nå har han forsåvidt også alltid vært klar på at han så på Walcott som fremtidig spiss, og her har han endret mening til slutt (og det har Theo selv også). Men har ennå ikke hørt ham si noe sånn om Ox.

sfv
sfvInnlegg: 2092
31.01.17 10:07

Noen som vet om TV2 kjører "pling" på de andre resultatene under Liverpool-Chelsea i kveld? Har lyst til å se denne kampen uten og vite resultatet i Arsenal kampen som jeg har tenkt å se kl 23 i opptak.

De bruker jo å sende hovedkampen med resultatene i de andre kampene på Premium 3. Hadde derfor håpet at de muligens droppet oppdatering på hovedkanalen. 

(Innlegget ble redigert 31.01.17 10:10)

bestelaget
bestelagetInnlegg: 485
31.01.17 10:13

Gode gamle tape over høyre hjørne? 

sfv
sfvInnlegg: 2092
31.01.17 10:33
bestelaget: Gode gamle tape over høyre hjørne?

Hehe, hadde håpet at TV2 kunne droppe pling på hovedkanalen og informere komentator om å droppe å nevne andre resultater. De kan jo kjøre resultater på premium 3. Men får muligens kjøre mutting og tape:)

TheArsenalWay
31.01.17 12:45
Enzino: Du tror ikke det kan skyldes manglende erfaring? Wenger har da alltid vært klar i uttalelsene om at han ser Ox som en fremtidig sentral spiller. Nå har han forsåvidt også alltid vært klar på at han så på Walcott som fremtidig spiss, og her har han endret mening til slutt (og det har Theo selv også). Men har ennå ikke hørt ham si noe sånn om Ox.

Nei, jeg tror ikke at han kommer til å bli bedre på disse punktene bare fordi han får spille kamper i den posisjonen. Det er snakk om de ferdighetene det er vanskeligst å trene i fotball. 

Husker for noen år siden når Poolfansen snakket om Sterling som den neste store superstjernen. Faktum er at han egentlig ikke har blitt noe bedre siden den gang, og det spørs vel om han noensinne kommer til å ta de neste stegene. 

Ox er litt lignende fordi han i likhet med Sterling har ekstreme kvaliteter på noen områder, men også manglende ferdigheter på andre essensielle områder. For Sterling er dette først og fremst avslutningsegenskaper og scoringsinnstinkt, mens Ox som sagt må forbedre seg på de punktene jeg nevnte i forrige innlegg. 

Så lenge han fortsetter å ha så mange balltap som følge av dårlige avgjørelser så kommer han til å fortsette å sitte på benken. 

LeCoq
31.01.17 13:01

Blir spennende å se hvordan Wenger velger å løse den offensive kabalen i kveld. Lucas, Welbeck, Walcott og Iwobi er alle strålende alternativer på de to kantene, og de tre førstenevnte hadde en fantastisk kamp på lørdag. I tillegg til det har vi en franskmann som ikke akkurat har levert dårlig i det siste.

Lezah
LezahInnlegg: 62912
31.01.17 13:08

Sanchez kaptein på FPL, så bør innfri i denne spennende 4-4 kampen.

TheUntouchable
31.01.17 13:14
TheArsenalWay: Husker for noen år siden når Poolfansen snakket om Sterling som den neste store superstjernen. Faktum er at han egentlig ikke har blitt noe bedre siden den gang, og det spørs vel om han noensinne kommer til å ta de neste stegene.

Javel. Sånt er dritvanskelig å forutsi. Klandrer ikke Liverpoolfansen for det. En lovende ung spiller er en lovende ung spiller. Ronaldo og Messi var også der.

Klikk for å gå tilbake til toppen