Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Neste sesongs topp four.

NYTT TEMA
FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 10809
28.06.17 23:47

Bommet jo voldsomt på Klopps sikre andreplass som jeg spådde sist sesong . Contes første sa seg vel igrunn selv. Denne sesongen ser jeg ett helt annet bilde der jeg er rimelig sikker på att Wenger vil gå tilbake til gammel formula og spille sine tropper rett, Mou vil få sitt Waiting game til å fungere bedre og selv om noen kaller det for buss så mener jeg dette er den mest matnyttige måten å spille fotball på . Elsker Italiensk fotball fra 70 tallet og Mou har en del fibre fra dette. Conte vil få problem med topp fire neste sesong er min spådom . Vil få inn bedre spillere , men med dårligere disiplin til å bli ledet strikst fra sidelinjen.Jeg tipper\tror.

1. Wenger. Har de rette brikkene mener eg og må bare falle tilbake til basic nå. Alt annet er selvmord.

2. Mourinho. Får strukturen på plass der alle blir ledet av sjefen og no fuzz.

3. Tottenham. Denne er selvsagt vanskelig å begrunne , men manageren har fortsatt en del å bygge på.

4. Conte. Henger i tauene men klarer det , just.

Pep og Klopp faller ut er mitt tips.Men små marginer.

(Innlegget ble redigert 28.06.17 23:48)

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 4064
28.06.17 23:48
FrannyLee: 3. Tottenham. Denne er selvsagt vanskelig å begrunne , men mangeren har fortsatt en del å bygge på.

Begrunn det med en matrett.

Det er stort sett der det ligger.

FrannyLee
28.06.17 23:49
ohlalaSpurs: Begrunn det med en matrett.

Dette er ett fotballforum og har ingenting med mat å gjøre

(Innlegget ble redigert 28.06.17 23:50)

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 4064
28.06.17 23:50
FrannyLee: Dette er ett fotballforum og har ingentig med mat å gjøre

rreH, ynori eciN

FrannyLee
28.06.17 23:52
ohlalaSpurs: rreH, ynori eciN

Dette er min mayday.

jback
jbackInnlegg: 16352
28.06.17 23:58
FrannyLee: Pep og Klopp faller ut er mitt tips.Men små marginer.

Pep? Ser ikke helt logikken i dette? Er mange faktorer som taler for at City går mot en bedre sesong.

(Innlegget ble redigert 29.06.17 00:01)

Knaxern
KnaxernInnlegg: 36254
29.06.17 00:02
FrannyLee: Pep og Klopp faller ut er mitt tips.Men små marginer.

Gratulerer Man City og Liverpool-fans. Da vet man at man ender opp blant topp 4.

FrannyLee
29.06.17 00:14
jback: Pep? Ser ikke helt logikken i dette? Er mange faktorer som taler for at City går mot en bedre sesong.

Det kan en selvsagt være enig om , men måten Pep spesssielt men også Klopp spiller på krever bedre for ikke si mye bedre spillermateriale enn Mous og delvis Contes waiting game and take them on the bakfot.

FrannyLee
29.06.17 00:14
Knaxern: Gratulerer Man City og Liverpool-fans. Da vet man at man ender opp blant topp 4.

Mulig , den som lever får se på denne tread.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 10690
29.06.17 00:16
FrannyLee: 1. Wenger. Har de rette brikkene mener eg og må bare falle tilbake til basic nå. Alt annet er selvmord. 2. Mourinho. Får strukturen på plass der alle blir ledet av sjefen og no fuzz. 3. Tottenham. Denne er selvsagt vanskelig å begrunne , men manageren har fortsatt en del å bygge på. 4. Conte. Henger i tauene men klarer det , just.

Hva er dette for en ranking?

Først Wenger, så Mourinho og deretter Tottenham? (vanskelig navn å stave, men likevel).

(Innlegget ble redigert 29.06.17 00:16)

FrannyLee
29.06.17 00:19
Folkflesk: Hva er dette for en ranking? Først Wenger, så Mourinho og deretter Tottenham? (vanskelig navn å stave, men likevel).

Jeg beklager så meget om jeg gjorde det vanskelig for deg.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 10690
29.06.17 00:22
FrannyLee: Jeg beklager så meget om jeg gjorde det vanskelig for deg.

Det var ikke vanskelig. Kanskje heller uforståelig slurvete.

(Innlegget ble redigert 29.06.17 00:23)

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4148
29.06.17 00:31

Blir jo interessant når Chelsea skal ut i CL også neste sesong, men stoler på at Conte har kontroll. Tar det egentlig som en selvfølge at Chelsea og City skal klare topp 4. De to siste plassene er det fire lag som kjemper om, der Arsenal så vidt jeg kan skjønne stiller dårligst (såfremt Mourinho får på plass spillerne han vil ha, noe jeg regner med).

Andresesongen skal jo være Mourinhos beste, men er litt usikker på om mannskapet hans er godt nok balansert (selv med 3-4 nye inn). Føler det kan bli alt fra 1. til en ny 5.-6. plass. Tottenham er avhenging av å beholde så mange som mulig (Walker er vel på vei ut), og bygge videre på det de har. Det bør vel i utgangspunktet tilsi at de klarer topp fire også.

Liverpools bredde er rett og slett for dårlig, og mye må gjøres for å endre på det. De kan nok fort være med å kjempe en stund, men tror de også neste sesong vil slukne etter hvert. Det er heller ikke sikkert at Pep har knekt PL-koden, men syns han viste tegn på det i andre del av forrige sesong. Med noen forsterkninger inn blir det fort veldig bra.

Vil tippe noe ala dette, slik stå er nå:
1. Man. City
2. Chelsea
3. Tottenham
4. Man. United
5. Liverpool
6. Arsenal

Føler meg relativt trygg på at de tre første klarer topp 4, slik det ser ut pdd. Men så kan selvfølgelig mye skje før vinduet stenger.

(Innlegget ble redigert 29.06.17 00:32)

JFT_96
JFT_96Innlegg: 22553
29.06.17 08:40

Fasit

1. United - Mourinhos destruktive fotball mot topplagene kommer til å gi få poengtap, mens masse penger blir brukt på offensivt krutt, så man kan spille trygt og safe mens angrepsrekka vinner kampene for dem.

2. City - Pep kjøper hva han vil. Da bør det også bli bra.

3. Chelsea - Liten nedtur? Kommer til å være med helt der oppe, men klarer ikke å gjøre det til to på rad.

4. Arsenal - back where They belong. Slipper CL. 

(5. Spurs, 6. Liverpool, 7. Leicester, 8. Newcastle, 9. Bournemouth, 10. Everton).

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 25791
29.06.17 08:47

Wenger vinner ikke ligaen, tror heller ikke at Chelsea klarer å forsvare det.

City, United eller Spurs med Liverpool som en dark horse er tipset.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 25420
29.06.17 09:45
FrannyLee: Bommet jo voldsomt på

Koeman og Everton vel. Garantert topp 4, var det det du skrev?

FrannyLee
29.06.17 10:15
-k9b_: Koeman og Everton vel. Garantert topp 4, var det det du skrev?

Nei . Det var vel den Unitedduden den glade gris om jeg ikke husker feil som var veldig opphengt i ham i starten , men det var vel i Unitedtråden. Mulig eg blander sammen her.??

Min store feil var nok att jeg nok overvurderte Klopps evner med litt for svake byggeklosser til å klare andreplassen lett. Med noe mindre skader i strategisk punkt under sesong så hadde det nok gått, pluss undervurdering av Mauricios evne til faktisk å skape kontinuitet. Men tror likevel han får større problem å leve opp til dette denne sesongen. Alså leve opp til sist sesong.

(Innlegget ble redigert 29.06.17 10:21)

Tranquillo
TranquilloInnlegg: 5370
29.06.17 11:57

Gullet vil stå mellom Chelsea, City og Tottenham. Liverpool på en 4.

Har svært liten tro på United og Arsenal. Begge lag med åpenbare mangler og det faktum at motstanderne er enda bedre.

ONV95
ONV95Innlegg: 3033
29.06.17 12:51

1. Liverpool

2. Tottenham

3. Chelsea

4. City

Liverpool med verdens beste manager og verdensklasse i alle lagdeler blir nok umulige å hamle opp med.

Dere leste det her først.

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 10924
29.06.17 14:31
ONV95: Dere leste det her først.

Og ler antageligvis godt av det senere. 

Hetfield
HetfieldInnlegg: 18731
29.06.17 14:56

Spurs, Chelsea og City i topp 3.

Hipp som happ hvem som tar den siste da de andre mangler enten bredde eller kvalitet i avgjørende lagdeler pdd.

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2554
29.06.17 14:58

1. LFC

Resten

Sampi
SampiInnlegg: 679
29.06.17 16:41

Mourinho har fått på plass den defensive strukturen, vil etter all sannsynlighet få på plass bedre spillere også så de klarer å vinne et par av kampene fremfor uavgjort bonanza. 

Chelsea, City, United og Tottenham på topp 4. 
Liverpool og Arsenal like bak.

johwi68
johwi68Innlegg: 18667
29.06.17 16:43

1. Man City (Pep får handle det han ønsker seg)
2. Liverpool (Matip blir sjef, Henderson tilbake, Coutinho i midtbanerolle, og ligaens kjappeste angrepstrio. Noen nye forsterkninger blir det nok óg)
3. Man Utd (jeg regner med at Pogba våkner skikkelig, og at Mourinho får de toppspillerne han ønsker seg)
4. Tottenham (klarer nok en gang Topp 4)

Videre blir historien som følger:
5. Chelsea (Conte får kjenne på den trøblete troppen han har)
6. Arsenal (Wenger forsvinner)
7. Everton (de bitre blå nærmer seg toppen ytterligere)
8. West Ham (londonerne blir vant med egen stadion)
9. Newcastle (Rafa styrer mot øvre halvdel)
10. Leicester (tar den siste plassen blant Topp 10)

(Innlegget ble redigert 29.06.17 16:44)

hesja
hesjaInnlegg: 6603
29.06.17 16:48

City,Tottenham,Arsenal,Chelsea.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 9540
29.06.17 16:55

Dette blir fasit. 

1. Manchester City (Pep er kongen i år)
2. Manchester United (Mourinho henter verdensklasse)
3. Liverpool (Klopp lurer seg inn på tross av svakere tropp igjen)
4. Chelsea (De vinner CL, og bortprioriterer ligaen på slutten)

Frista til å gi Arsenal 5 plassen, men om Sanchez forsvinner skal de slite med å holde Everton og West brom bak seg.

Tranquillo
TranquilloInnlegg: 5370
29.06.17 16:58
WaltonBreckRd: Dette blir fasit.  1. Manchester City (Pep er kongen i år)
2. Manchester United (Mourinho henter verdensklasse)
3. Liverpool (Klopp lurer seg inn på tross av svakere tropp igjen)
4. Chelsea (De vinner CL, og bortprioriterer ligaen på slutten) Frista til å gi Arsenal 5 plassen, men om Sanchez forsvinner skal de slite med å holde Everton og West brom bak seg.

Og hva tilsier at Tottenham ikke skal ende topp 4?

Er mye sikrere på at Spurs ender topp 4 enn f.eks United og Liverpool. Pochettino er fremdeles trener og de viktigste brikkene forblir, mange undervurderer de, nok en gang.

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 12557
29.06.17 20:22
JFT_96: 4. Arsenal - back where They belong. Slipper CL.

Merkelig argument. Arsenal har jo i stedet Europa League som er enda mer utmattende fordi den er på torsdager og fordi Arsenal forventes å komme lenger i turneringen.

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 10924
29.06.17 20:35
Tranquillo: mange undervurderer de, nok en gang.

Hvilke mange? De fleste i denne tråden har dem med, så jeg skjønner virkelig ikke hva du prater om.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 9540
29.06.17 21:31
Tranquillo: Er mye sikrere på at Spurs ender topp 4 enn f.eks United og Liverpool.

Sant det, det blir nok dem å ikke Liverpool. Ellers ser jeg fryktelig få som undervurderer dem, blir for de eller City som vinner ligaen. Gjette på dette før sesongstart er uansett sjansespill ettersom alle 6 med full klaff kan vinne ligaen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg