Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Januarvindu 2018 - Liverpool FC

NYTT TEMA
grock19
grock19Innlegg: 81626
14.01.18 12:35

"Danke schön. Das war traurig zu hören." 

Hehehe, kastet tomler for svin til den Nye Debattanten Gurgle og var dessverre tom!

Sal, Eberl biter selvsagt ikke hånda, siden han sikkert har lyst til å bli SP i Bayern en gang allikevel, når amatør-bosnjaken vår har feilet.

(Haha. Blir nok dessverre mer € 35 M enn € 80 M..) 

grock19
14.01.18 12:38

"Konsentrer deg heller med Bayern som heller velger å stjele spillere gratis fra sine konkurenter..."

Hohoho.. Var det det beste du kunne komme på, altså? Fantastisk! 

(PS. Burde kanskje ikke være min jobb å lære deg Liverpool-historie, men dere 'stjal' faktisk fra Bayern på den tiden. Gratis, endog!) 

(Innlegget ble redigert 14.01.18 12:39)

Knaxern
KnaxernInnlegg: 35425
14.01.18 12:39

Bare å selge VvD. Skadet allerede.

Knaxern
14.01.18 12:44
grock19: Hehehe, kastet tomler for svin til den Nye Debattanten Gurgle og var dessverre tom!

Går bra. Gjør det samme sjæl, så kjenner til problemet!

Knaxern
14.01.18 12:52
Ribba: Bare synd han spiller i ca samme posisjon som det Salah gjør, og han dunker nok ikke Mo. Så er han fleksibel nok til å spille i en annen posisjon?

Det er det som er ankepunktet mitt når det gjelder Mahrez. Men Liverpool sitt angrepsspill er såpass flytende at jeg ser for meg mye posisjonsbytter når det gjelder disse spillerne.

Det er et godt spørsmål. Hadde vært interresant å se om Mahrez kunne tilpasset seg en rolle på midtbanen slik som med Coutinho. Samtidig har både Mahrez og Salah veldig gode venstreben, som jeg tror de kunne utnyttet godt på venstresiden.

Bentekinho
BentekinhoInnlegg: 1456
14.01.18 12:58
grock19: (PS. Burde kanskje ikke være min jobb å lære deg Liverpool-historie, men dere 'stjal' faktisk fra Bayern på den tiden. Gratis, endog!)

Nå kom faktisk Markus Babbel i 2000 da ;)

Er vel ingen andre du sikter til?

Ikke lurt å gå til Liverpool som HB. Spillere som måtte legge opp: Rob Jones, Heggem, Babbel. erkstremt skadeplagede: Kelly, Gomez og Clyne.

(Innlegget ble redigert 14.01.18 13:02)

Bentekinho
BentekinhoInnlegg: 1456
14.01.18 13:07

Jævla Rumenigge prøver å presse Goretzka gjennom media. Kom igjen nå Goretzka, kom til oss og bli utviklet av den beste spillerutvikleren i verden. Kjedelig at så mange spillere velger enkleste utvei med å gå til de 4-5 klubbene som er sikret Cl hvert år. 

wa11in
wa11inInnlegg: 4367
14.01.18 13:16
johwi68: Han er av samme kvalitet som Salah og Mané, og ville vært nydelig å ha i stallen.

Nei, det er han virkelig ikke. En hylle ned, og vel så det. 

Også er det vel heller ikke kvaliteten isolert som gjør folk skeptiske. Listen av motargumenter ser vel sånn ca. slik ut:

- Mahrez er 27 år. Salah var 25, Mane var 24. 40% av en 5-årskontrakt er allerede spist opp hvis man sammenligner med Salah, tilsvarende tall er 60% for Mane. Det er en forskjell her, både med tanke på videresalgspotensiale, men også hva vi kan forvente å få ut av investeringen vår. En 5-årskontrakt på X-antall kroner til Mane representerer en ide om at også 29 år gamle Mane fortjener X antall kroner i lønn for å spille for oss. Denne avtalen vil enten reforhandles når Mane er 27/28, eller han vil selges med fortjeneste. En deal for Mahrez setter oss i amme situasjon som med Milner- hvor vi allerede nå bestemmer oss for at denne spilleren også skal være blant de lønnsledende i klubben også når han er 32. Avtalen kan reforhandles når Mahrez er 29/30(noe vi neppe ønsker), eller han kan selges med betydelig tap, noe som gjør den opprinnelige investeringen unødvendig kortsiktig. Vi kjøper oss et problem 3 år frem i tid. Det kunne vært verdt det, hvis kvaliteten vi fikk inn var tilsvarende en Alexis Sanchez f.eks., men det er den jo definitivt ikke. 

- Mahrez spiller ute til høyre, og kun der. Vi har nettopp solgt stjernespilleren vår, som hadde tilholdssted ute til venstre. På Mahrez' side er vi godt besatt. 

- Mahrez er god, men han er ikke  god. Det finnes plenty av andre alternativer som er yngre, rimeligere og med høyere ceiling. La oss heller hente en av disse. 

-liverbird-
-liverbird-Innlegg: 7779
14.01.18 13:45

Sanchez til United, Arsenal henter erstatter, og her sitter vi, med James 'fucking' Milner og Adam Lallana som arvtager til den beste playmakeren de siste sesongene i PL. Coutinho har vel noe som 50 mål og 50 assist, + er tredje sist plenty. Ikke nok med det, men han gjør medspillere bedre, hvem skal tre gjennom Salah nå? Lullana? Haha.

(Innlegget ble redigert 14.01.18 13:46)

grock19
14.01.18 13:48

"Nå kom faktisk Markus Babbel i 2000 da ;)

Er vel ingen andre du sikter til?"

Ikke direkte, x2, men var en svært pop tysker på Anfield, Johan Wolfgang, som tok en snartur innom Newcastle først. Det var altså, etter pengeeksplosjonen i PL, som brakte spillere som Ravanelli og Vialli til lag som Middlesbrough og Chelsea, helt greit å gå fra et Bayern som kunne gjøre seg berettigede håp om å vinne CL (3 semier, 2 finaler og 1 tittel i de 3 sesongene etter han gikk) til Newcastle.

De var selvsagt noe større som destinasjon da enn nå, men allikevel.. 

Tellyrex
TellyrexInnlegg: 4065
14.01.18 14:06

Nå ser vi at United, som ikke akkurat har solgt stjernespilleren sin kjøper Sanchez. Skulle virkelig ønske at vi hadde en ledelse med ambisjoner.

Banaltanal
BanaltanalInnlegg: 902
14.01.18 14:13

Leipzig melder at Keita blir frem til sommeren. Dett var dett.

Banaltanal
BanaltanalInnlegg: 902
14.01.18 14:16

Link forresten.

redbull
redbullInnlegg: 1023
14.01.18 14:19

Da blir det spennende å se hva man gjør. Det bør så absolutt hentes inn noe kreativt til den fargeløse midtbanen.

Coutinho10
Coutinho10Innlegg: 12081
14.01.18 14:30

Så Keita er klar om noen dager? Er jo slikt man kommer med før et salg skjer.

johwi68
johwi68Innlegg: 18536
14.01.18 14:42
wa11in: Nei, det er han virkelig ikke. En hylle ned, og vel så det.  Også er det vel heller ikke kvaliteten isolert som gjør folk skeptiske. Listen av motargumenter ser vel sånn ca. slik ut:

Vi får bare være uenige. Jeg mener at Mahrez har vært en langt bedre spiller enn Salah helt fram til denne høsten, som jo har vært absurd bra for Salah og langt bedre enn noen hadde våget å drømme om (bortsett fra de som lyver og kan finne på å påstå at de så 30 ligamål i fyren). Sammenlignet med Mané har jo Leicester-vingen vært sterkere denne sesongen.

Jeg klarer uansett ikke å se at det er den hyllen ned som du snakker om. At det kan være andre argumenter enn kvalitet ser jeg, og har heller ikke skrevet noen sted at han i mine øyne er en drømmesignering.  Vil jo helst ha inn en midtbanespiller som er et defensivt rivjern eller en "venstrevridd type" som beviselig kan bekle indreløper- og kantrollen i LFC. Lemar trives der, og utifra rykter er nok han den jeg har som #1. Nå har jeg bare sett franskmannen 4-5 ganger, og da har han vært fra usynlig til glimrende. 

redbull
redbullInnlegg: 1023
14.01.18 14:45

Det bekreftes også fra RBL at Liverpool ikke var villige til å betale det som krevdes for å få Keita i januar.

TrondLFC
TrondLFCInnlegg: 3935
14.01.18 14:48

*Av en eller annen grunn har det oppstått en slags formening om at han ikke er god nok for Liverpools ambisjoner (?),*

Dette kan nesten ikke få blitt mer ironisk faktisk :)

Ribba
RibbaInnlegg: 34764
14.01.18 15:25
johwi68: Nå har jeg bare sett franskmannen 4-5 ganger, og da har han vært fra usynlig til glimrende.

Som Coutinho var i store deler av LFC-karrieren. 

Men Lemar er vel venstrefot? Har vi han da på venstresiden, så er vel det ikke like gunstig å komme innover fra kant.

(Innlegget ble redigert 14.01.18 15:25)

johwi68
johwi68Innlegg: 18536
14.01.18 15:36
Ribba: Som Coutinho var i store deler av LFC-karrieren.  Men Lemar er vel venstrefot? Har vi han da på venstresiden, så er vel det ikke like gunstig å komme innover fra kant.

Ja, for all del. Coutinhos LFC-karriere har vært en berg- og dalbane, der han har oppholdt seg på toppen denne høsten.

Lemar ligger stort sett på venstresiden, og har vel hatt samme rolle i Monaco som PC har hatt hos oss. Potensialet til franskmannen ser ganske så heftig ut, og de variable prestasjonene er som de "skal" være for en såpass ung spiller. Jeg vil tro at Klopp kan gjøre en vanvittig god spiller av ham, selv om han ifølge ryktene mener at 60M er ei slags max-grense for hva vi skal gi for ham.

Det med en venstrefotet spiller til venstre kan være helt utmerket, spesielt med tanke på å komme seg til linja for å slå inn, og er ikke noe stort minus spør du meg. Særlig siden Lemar ofte spiller der.

Zwei_Minuten_Strafe
Zwei_Minuten_StrafeInnlegg: 1284
14.01.18 15:46

Ser ikke bra ut nå, ihvertfall hvis vi skal tro ryktene i media. Monaco krever 90 mill £ for Lemar, noe som vi ikke er villig til å betale. Dortmund skal visstnok kreve 100 mill £ for Pulisic. Selvfølgelig hinsides overpris på disse to spillerne.

Jeg vil nå heller at vi retter søkelyset mot Mahrez, viktig at vi får inn en god spiller før vinduet stenger, blir litt for tynt med det vi allerede har. Et bud på rundt 40 mill £ må nok til for å få han til Anfield.

(Innlegget ble redigert 14.01.18 15:47)

Masaniello
MasanielloInnlegg: 7541
14.01.18 15:51

Enig med de som sier at Mahrez ikke er riktig spiller. Han er riktig spillertype, men vi har to spillere som foretrekker hans posisjon allerede. 

Vil heller vente til sommeren hvis riktig spiller ikke er tilgjengelig nå, og vi mener Lemar eller Pulisic prises for høyt dette vinduet. Jeg antar at Klopp og co. ikke gjør noe forhastet, og heller venter på spillerne de ønsker.

Ribba
RibbaInnlegg: 34764
14.01.18 15:58
johwi68: Det med en venstrefotet spiller til venstre kan være helt utmerket, spesielt med tanke på å komme seg til linja for å slå inn, og er ikke noe stort minus spør du meg. Særlig siden Lemar ofte spiller der.

Joda, som ving som skal ned til dødlinja for innlegg, så er det jo veldig bra å ha en dugelig venstrefot på venstresiden. Men Liverpool har jo spilt mer slik at det er back'ene som skal komme ned mot dødlinja for innlegg (begge er venstrebent), mens Mane/Coutinho (begge høyrebent) ligger/lå mer på hjørnet av 16-meteren under angrepsspillet.

De rene midtbanespillerne har jo derimot tatt over det defensive ansvaret på kanten i rommet backen har forlatt.

Så jeg mener vi mister en dimensjon om vi har to likebente spillere (ving og back) på samme side. Vi så jo litt problematikken i fjor med Milner på venstre back da både han og Coutinho er høyrebente.

Zenix
ZenixInnlegg: 7166
14.01.18 16:36
johwi68: Men Salah, som hadde floppet totalt i Chelsea, og kun spilt godt i Serie A og sveitsisk liga, han var en Klopp-spiller?

Selvfølgelig er Salah langt mer en Klopp-spiller enn Mahrez. Han er rett og slett ikke god nok for oss. God spiller, jada. Oppskrytt? Veldig. 

Men dette lever jeg fint med. Ser ikke noe poeng i å raljere mer om at Mahrez ikke er god nok. Jeg har ingen problemer med at noen mener Mahrez er gode greier og en av de spillerne som kan heve oss. Jeg sier bare at jeg er totalt uenig, og jeg står på at Mahrez ville falt fullstendig gjennom i Liverpool. Han er rett og slett ikke god nok. Jeg regner uansett med at det er agent-prat e.l., ettersom jeg ikke kan begripe hva Klopp skal se i Mahrez som passer i hans filosofi. 

eppaen
eppaenInnlegg: 22539
14.01.18 17:44

Ny keeper. Nå!

Guarnere2
Guarnere2Innlegg: 3343
14.01.18 17:47

Oblak! Lemar! NÅ!

Coutinho10
Coutinho10Innlegg: 12081
14.01.18 17:50

Må gi Karius ut sesongen. En keeper er ikke feilfri, men får se om han blir mer stabil utover sesongen.

FabioBorini
FabioBoriniInnlegg: 12095
14.01.18 17:57

Det er aldri en mellomting her inne blant Liverpool supporterne føler jeg, enten himmel eller helvete :-) men artig lesning

Kælighet
KælighetInnlegg: 9606
14.01.18 17:58

Hvilke keepere kan Liverpool kjøpe? Jeg tolker Klopps utsagt som at han har addressert keeperproblemet og gir en siste mulighet til Karius før han handler inn noe nytt.

Shenon
ShenonInnlegg: 3765
14.01.18 18:00
eppaen: Ny keeper. Nå!

Amen!

Driter egentlig i hvem, det kan ikke bli værre!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg