Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Everton - Bournemouth

NYTT TEMA
Old-King-Cole
Old-King-ColeInnlegg: 4092
21.09.17 15:23

Everton - Bournemouth
Goodison Park
Lørdag 23/9-2017, kl. 16:00

Kanaler: ?
Streams: ?

EVERTON (#18 PL - 4 poeng / 5 kamper)

| Siste 5 kamper = W - L - L -L - L |

EFL: Everton 3 - 0 Sunderland (2 x Calvert-Lewin, Niasse)
PL: Manchester United 4 - 0 Everton
EL: Atalanta 3 - 0 Everton
PL: Everton 0 - 3 Tottenham Hotspurs 
PL: Cehlsea 2 - 0 Everton

| Målscorere |

3 - D. Calvert-Lewin (2xEFL, 1xEL)
2 - W. Rooney (2xPL)
1 - L. Baines (1xEL)
1 - I. Gueye (1xEL)
1 - M. Keane (1xEL)
1 - O. Niasse (1xEFL)
1 - G. Sigurdsson (1xEL)

| Målgivende |

2 - D. Calvert-Lewin (1xEL, 1xPL)
2 - D. Klaassen (1xEFL, 1xEL) 
1 - L. Baines (1xEL)
1 - T. Davies (1xEFL)
1 - S. Ramirez (1xEFL)
1 - W. Rooney (1xEL)

| Skader / suspensjoner |

R. Barkley - Hamstring (no return date)
Y. Bolasie - Knee (no return date)
S. Coleman - Broken leg (no return date)
R. Funes Mori - Knee (no return date)

Det ble en fin opptur i ligacupen onsdag. Solid innsats over hele fjøla og MotM til ungutten Calvert-Lewin, som var en hårsbredd fra å score et perfekt hat trick. I tillegg så kom Niasse inn fra benken og puttet et pent mål, etter et år eller så i eksil, Når Jonjoe Kenny da i tillegg fikk sin første kamp fra start og gjorde sakene sine bra på høyreback, da er det rett og slett mye positivt å ta med seg hjem. Forhåpentligvis så har selvtilliten i laget økt betraktelig. Gudene vet at det trengs.

Ikke godt å si hvilket lag Koeman vil stille mot Bournemouth, men det er vel ganske sikkert at flere av de som startet mot Sunderland ikke vil starte denne. Jeg vil tro Baines, Martina, Rooney, Schneiderlin, Sigurdsson og Gana alle er tilbake i laget. 

Mulig lagoppstilling:

Pickford
Martina - Keane - Williams - Baines
Gana - Schneiderlin
Davies - Rooney - Sigurdsson
Calvert-Lewin

Subs: Stekelenburg - Jagielka - Holgate - Klaassen - Sandro - Mirallas - Niasse

COYB!

hesja
hesjaInnlegg: 6531
21.09.17 22:27
Old-King-Cole: Martina - Keane - Williams - BainesGana - SchneiderlinDavies - Rooney - SigurdssonCalvert-Lewin

Williams og Martina bør ikke få lov til å spille her,få inn noe annet uansett nivå.

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 6611
22.09.17 00:03

Tror Bournemouth kan karre til seg et uavgjortresultat her.

caliblue
caliblueInnlegg: 11805
23.09.17 13:39
hesja: Williams og Martina bør ikke få lov til å spille her,få inn noe annet uansett nivå.

Du får nok gleden av å se de begge i dag. Og godt er det, siden det ryktes at både Keane og Jagielka er ute med skade.

Jeg ser det spekuleres i Holgate, Williams og Baines i en treer bak, men Kenny og Martina på hver sin vingback. Schneiderlin og Gueye sentralt med Rooney og Sigurdsson bak Calvert-Lewin.

Da har jeg mer tro på at Martina går inn som stopper og Baines får nytt forsøk som vingback. Og Davies burde vel kanskje være foran Kenny i køen.

Uansett er det vel grunn til å vente seg endringer underveis. 6-3 kampen mot Bournemouth forrige sesong var ellevill med to lag som begge gjorde flere formasjonsendringer underveis i kampen.

caliblue
23.09.17 13:55
caliblue: Schneiderlin og Gueye sentralt

Gueye på benk, Davies fra start. Hevdes det.

Positiv til det. Ille nok med tre bak hjemme mot Bournemouth, trenger ikke to defensive på midten i tillegg.

caliblue
23.09.17 15:02

Ble fire bak.

Pickford, Martina, Williams, Holgate, Baines, Schneiderlin, Gueye, Klaasen, Sigurdsson, Rooney, Calvert-Lewin

Håper dette er 4-3-3 a la hvordan vi spilte forrige sesong og ikke en 4-2-3-1 variant.

Edit: Benken: Stekelenburg, Sandro, Niasse, Davies, Vlasic, Lookman, Kenny

(Innlegget ble redigert 23.09.17 15:04)

hesja
23.09.17 15:54

Merkelig å benke davies

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26511
23.09.17 15:59

Arter ute med høne i leggen, og Gosling kommer inn på midten, der han gjøres selskap av formspilleren Surman. Ellers får Ibe starte på høyrekanten etter sitt fabelaktige innhopp mot Brighton forrige fredag, og en skadefri Stanislas tar Pughs plass på venstrekanten. King støtter opp under Defoe aller fremst, mens Francis og Aké fortsetter på stopperplass. Da er det heller ingen overraskelse at Smith og Daniels står sidebacker. 

Everton borte har sjelden vært særlig gunstig, og jeg spår en stri tørn igjen, selv om det på en måte er et slags "nå eller aldri" hva gjelder å fange poeng på Goodison. 

caliblue
23.09.17 16:52

Rotete omgang, men man ser i alle fall at det bor en del offensivt i dette Everton-laget.

Siste kvarteret er Rooney mer på sidelinja for å stoppe blødning fra øyet etter at Francis plantet en albue i ansiktet på han, enn han er på banen. Uansett om det er straffe eller hendelig uhell, så er det uheldig for Everton. Bournemouth mye farligere 11 mot 10.

MadBum
MadBumInnlegg: 7091
23.09.17 17:05

KOEMAN OUT

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 3832
23.09.17 17:07
MadBum: KOEMAN OUT

Frank de Boer rett inn.

MadBum
23.09.17 17:21

65 min og Everton har ikke skudd på mål. 

MadBum
23.09.17 17:38

Niasse har snudd kampen!

ForEverton
ForEvertonInnlegg: 964
23.09.17 17:40

For et eventyr, Niasse

ForEverton
23.09.17 17:50

Jeg gråter!!

hesja
23.09.17 17:52

Koeman inn.

K-dawg
K-dawgInnlegg: 2116
23.09.17 17:54

Koeman bør sende en god flaske vin til Niasse etter kampen. Reddet nok jobben hans der ja.

caliblue
23.09.17 18:28
K-dawg: Koeman bør sende en god flaske vin til Niasse etter kampen. Reddet nok jobben hans der ja.

Vås. Koemans jobb var aldri truet. I alle fall ikke pga resultater.

Koeman har hele veien vært klar på hva slags spillere han trengte inn i sommer og når styret ikke klarer å levere på overgangsvinduet, kan de ikke sparke han for egen udugelighet. Om styret sparker Koeman i høst, så er det for at de ikke vil bli outa.

Sterk seier dette. Fryktelig med marginer imot. Bortdømt, Bournemouth får spilt på seg selvtillit mot ti mann osv. Og når de først kommer til en sjanse, så går ballen mellom beina på Williams (hvor det ikke var rom) før den går stolpe inn. Mens på andre siden redder Bournemouth på streken når mer enn 70% av ballen er inne.

Strålende bytter i dag. Alle tre som kommer inn er med på å prege kampen. Kanskje burde Kenny og Davies og startet, men det blir etterpåklokskap. Hipp som happ mellom de og de som faktisk startet.

Pickford matchvinner. Redder ikke han kjempesjansen til Defoe, så er det kjørt.

Ellers er det jo interessant at Barkley som er ute til desember og sannsynligvis har spilt sin siste Everton-kamp ble inkl. i EL-troppen, mens Niasse ikke er påmeldt.

ForEverton
23.09.17 19:26

Synes du har lite å si om Niasse, vil gjerne vite hva du mener angående situasjonen hans, og ikke minst prestasjonene på banen. 

caliblue
23.09.17 20:25
ForEverton: Synes du har lite å si om Niasse, vil gjerne vite hva du mener angående situasjonen hans, og ikke minst prestasjonene på banen.

Niasse viser vel det alle vet. At det er fullt mulig å score noen mål som spiss uten å være en særlig god fotballspiller. Man kan også storspille som spiss uten å score. Jeg mener f.eks. Calvert-Lewin var Evertons beste spiller i dag.

Ser man bort fra målene i dag, så gjør Niasse mye rart. Dårlige touch og vi mister ball ved å spille på han når han står og sover i offside. Så lenge han scorer tilgir man han det, men han skal score fryktelig mye for å forsvare mye spilletid.

Noe av problemet til Niasse er at han for alltid vil representere Martinez og hans rasering av klubben. Men jeg forstår at det ikke er hans feil. Samtidig har han ikke gjort seg selv noen tjenester heller. Mystiske skader som ingen skjønner noe av, politiet som tropper opp hjemme hos han midt på natta og arresterer han for husbråk osv. Det gir han et fryktelig dårlig utgangspunkt når prestasjonene uteblir.

Han ble raskt offer for tough love fra Koeman. Koeman likte ikke hva han så av han og ba han finne seg ny klubb i fjor sommer. Fotball har blitt big business og veldig kynisk. Det at Niasse heller vil sitte på tribunen i Liverpool med høy lønn enn å gå på lån eller bli solgt betydde at det var mindre penger å bruke på spillere som har en fremtid i klubben.

Tross alt virker Niasse som en fin fyr og han er visst populær i spillergruppa. Særlig blant unggutta han har spilt med på U23. Det er ikke hans feil at han sitter på en kontrakt bedre enn han kan få andre steder. Og han vil ikke være hverken den første eller siste fotballspiller som er mer glad i penger enn spilletid.

Rapportene fra Russland når Niasse ble hentet var vel at han var en ukonvensjonell spiller. Som begynte sent med organisert fotball og derfor ikke samme spilleforståelse, teknikk og bevegelser som andre fotballspillere. Det ble vridd til noe positivt. Som om at han er ganske god, selv om det ikke ser slik ut.

På Goodison har han blitt en slags kultfigur. Under oppvarming, før kamper og pausa, har han sett fullstendig hjelpesløs ut. Det påstås det var så ille at han noen ganger måtte varme opp alene fordi ballen gikk alle steder og selv de enkleste øvelser ble bare rot om han var med.

I dag syns jeg Koeman gjorde et modig og klokt valg når han satt inn Niasse i etterkant av hans positive opplevelse på onsdag. Mange ville nok satt inn Sandro. For selv om Sandro har hatt en trang start på balløya, så er han en veldig mye bedre fotballspiller enn Niasse noen gang vil bli.

Nå blir man ikke kvitt Niasse på en stund og da er det greit nok å bruke han, men skal han ta spilletid fra Calvert-Lewin og Sandro må han prestere.

HarryChinaski
HarryChinaskiInnlegg: 2266
23.09.17 20:41
caliblue: Det påstås det var så ille at han noen ganger måtte varme opp alene fordi ballen gikk alle steder og selv de enkleste øvelser ble bare rot om han var med.

Javel? Jeg syns ikke det er noe vits å kaste ut den slags udokumentert med mindre du vet dette sikkert, for den slags har det med å sette seg, litt som brygga til Støre og epostene til Clinton. 

Revenant
RevenantInnlegg: 1385
23.09.17 21:16

Komisk agenda fra Caliblue hahaha. 

(Innlegget ble redigert 23.09.17 21:16)

caliblue
23.09.17 21:51
HarryChinaski: Javel? Jeg syns ikke det er noe vits å kaste ut den slags udokumentert med mindre du vet dette sikkert, for den slags har det med å sette seg, litt som brygga til Støre og epostene til Clinton.

Jeg kan sikkert henvise deg til et knippe podkaster, så finner man omtale der. I en eller annen episode de siste 6-8 månedene.

Man snakker tross alt om en spiller som gjorde det så dårlig for Brann 2 at Brann avbrøt låneavtalen og sendte han hjem før avtalen gikk ut. Vi trenger ikke å late som om Niasse er en velskolert fotballspiller slik man kjenner de. Han gjør ting på sin måte. Noen ganger funker det overraskende bra, mens det stort sett har blitt bare ball. Både i Everton og Hull.

HarryChinaski
HarryChinaskiInnlegg: 2266
23.09.17 23:14

Nei, jeg tror på ikke noen som måte at han er verdens beste spiss, men det er nå uansett koselig med et stykke rags to riches-historie i denne ganske kyniske virkeligheten som PL er. Ikke minst syns jeg det siste målet vårt er koselig. De fire siste på ballen: Jonjoe Kenny, Calvert Lewin, Tom Davies, Oumar Niasse. Alle på U23 for ett år siden. 

ForEverton
23.09.17 23:21

Ser man bort fra målene som du sier, taper Everton kampen. Føler over-analyseringen av bakgrunn, og all annen semi-utelaterte hendelser og facts, gjør at spillere som Niasse blir kastet ut og snakket dritt om. En fact jeg har om Niasse, er at han scorer mål. Faens uglamorøs og lite sjarmerende med beina, helt uten flair, forståelse og uten balltouch. 

Niasse scorer mål. Flere mål enn motstanderen betyr seier. Nevn hvilken som helst annen spiller i troppen som gjør det samme, så gir jeg meg. 

Ja, klart at faren er om han får mer tillit, så skinner det gjennom at han er ræva. Kan få måltørke resten av sesongen for alt jeg vet. 

Man ser nå i hvertfall at Koemans arroganse og bedreviter-tendenser biter han hardt i ræva. Spill mer av Lennon og Mirallas, og se målene komme. Men det ville jo bety at Rooney, Gylfi, Davy, og til og med Schneiderlin ville muligens finne en plass på benken. ALLE hentet fra de to siste overgangsvinduene. Hvis flertallet av de blir benket, vil Koeman vise verden hvor fiasko han er på overgangsmarkedet. Det vil han aldri la skje. 

caliblue
23.09.17 23:57
ForEverton: Niasse scorer mål

Han har startet 14 PL-kamper. Det ble ett mål, en assist. Der har du fact-en din.

Det er jo klart at du ønsker Martinez og hans utvalgte tilbake. Spillet og spillerene som gjorde at Everton endte på nedre halvdel to sesonger på rad. Med Lukaku på laget.

Ellers har Koeman veldig lite med overgangsmarkedet å gjøre. Martinez var fus i alt. Det endte med kjøp av spillere som Niasse. Ingen ansvarlig eier kunne leve med det. Derfor fikk Martinez sparken og man sørget for at etterfølgeren ikke hadde ansvar for overganger. Det er vel et par dusin folk på Evertons lønningsliste som har med spilleroverganger enn hva Koeman har.

Klikk for å gå tilbake til toppen