Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester United- Januarvinduet 2018.

NYTT TEMA
missChance
missChanceInnlegg: 48077
22.01.18 10:54

Jamie Redknapp:

Some players are born to play for Manchester United and Alexis Sanchez is one of them. He can handle the pressure that comes with being part of this club. Sanchez is a warrior who is blessed with incredible talent. He is a killer in the box who lives to score goals. Two years ago, he was one of the best forwards in Europe but this season it is clear he has not been enjoying his football at Arsenal. (M.E.N. hentet fra the Mail)

Så er det bare å håpe at han har rett. Nummer 7 krever sin mann ...

(Innlegget ble redigert 22.01.18 10:54)

Hetfield
HetfieldInnlegg: 18598
22.01.18 11:14
Yourexperiencemaydiffer: Synes fremdeles det er særs merkelig at folk her inne er såpass på defansiven når andre lags supportere påpeker at vi bruker ukristelig mye penger på AS. Å gjøre en 29 år gammel AS til klubbens best betalte spiller er i utgangspunktet villt nok, men å gjøre det for fire og et halvt år er fullstendig bonkers. Legg til at det ikke akkurat er åpenbart hvordan han skal passe inn, og at han er best i en posisjon hvor dekningen er god så har en oppskrift på en potensiell fiasko.

At man betaler i dyre dommer er en ting.

En annen ting er medias pinlig simple agenda med å fremstille United som en lønningssjekk og intet mer.

Om det blir en suksess eller aldri har man ingen garanti for..
Men har man råd til gå glipp av en PL-proven spiller med et ekstremt høyt nivå inne, som kan spille over hele linja offensivt, når man har hatt Mhki som til tider har vært så elendig at det nesten har vært som å spille med 10 mann?

Spesielt når Mou har vært åpen på helt siden ifjor sommer at han ville ha inn en offensiv spiller.. 

(Innlegget ble redigert 22.01.18 11:20)

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 29427
22.01.18 11:20

Daily Mail har over natta høynet lønna til Sanchez med ytterligere £100k i uka, så nå er vi oppe i £600k. Rekker vi å annonsere ham før media når millen?

Dux1
Dux1Innlegg: 30554
22.01.18 11:22
Hetfield: Om det blir en suksess eller aldri har man ingen garanti for..Men har man råd til gå glipp av en PL-proven spiller med et ekstremt høyt nivå inne, som kan spille over hele linja offensivt, når man har hatt Mhki som til tider har vært så elendig at det nesten har vært som å spille med 10 mann?

Spot on. Ta med at vi gjør en ren byttehandel også hvor nettopp Mkhitaryan går motsatt vei, så får det heller gå at vi betaler chileneren litt ekstra lommepenger...

(Innlegget ble redigert 22.01.18 11:24)

missChance
22.01.18 11:23
Aveirinha: Daily Mail har over natta høynet lønna til Sanchez med ytterligere £100k i uka, så nå er vi oppe i £600k. Rekker vi å annonsere ham før media når millen?

De må vel nå bruke litt tid på å fantasere fram fantasillioner til Pogba - og De Gea som skal i kontraktsforhandlinger, før de kommer fram til den endelige summen?

PatNevin
PatNevinInnlegg: 10489
22.01.18 11:32
Hetfield: En annen ting er medias pinlig simple agenda med å fremstille United som en lønningssjekk og intet mer.

Er det så mange som har holdt på slik da? Jeg vet Balague har holdt det gående men det er jo Balague.

Hadde vi hatt råd til å betale Alexis Sanchez £450-500.000 i uka hadde ihvertfall jeg kun vært kjempefornøyd og gitt blanke i hva noen medier eventuelt mener om saken.

Dux1
22.01.18 11:58

Har så vidt giddet å lese dette maset om at Sanchez egentlig ville til City: Hvorfor ventet han ikke bare noen få måneder til, så kunne han dratt ditt på Bosman?

Yourexperiencemaydiffer
YourexperiencemaydifferInnlegg: 4971
22.01.18 12:02

Er ikke uenig i at media og andre lags supportere virker å ha et snodig behov for å overdrive kostnadene rundt AS. Likte spesielt godt Tv2 som gjorde et stort poeng ut av at Sanches får x hundretusener mer enn Pogba pr uke, for å så liste opp AS sin angivelige grunnlønn, sof og image rettigheter og trekke fra Pogbas grunnlønn og sette differansen som et bevis på lønnsforskjellen de imellom. Om det er uredelighet eller dumskap er jeg usikker på. Muligens en kombinasjon.

Jeg er likevel skeptisk til hele overgangen, og skjønner ikke hvorfor media og andre lags supportere operer med oppblåste beløp, da selv de mer forsiktige anslagene tyder på at AS får en helt hinsides lønn de neste fire og et halvt årene. 

masterpool
masterpoolInnlegg: 14514
22.01.18 12:04
Dux1: ar så vidt giddet å lese dette maset om at Sanchez egentlig ville til City: Hvorfor ventet han ikke bare noen få måneder til, så kunne han dratt ditt på Bosman?

Dette er jo veldig opplagt, City var ikke i nærheten av å ville betale det United var villig til å bla opp.

Pep advarte mot at det ville ødelegge hele balansen i klubben, så får vi se hvordan det går i United. Hva vil for eksempel Pogba kreve i lønn neste gang osv...

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 25619
22.01.18 12:09
masterpool: Dette er jo veldig opplagt, City var ikke i nærheten av å ville betale det United var villig til å bla opp. Pep advarte mot at det ville ødelegge hele balansen i klubben, så får vi se hvordan det går i United. Hva vil for eksempel Pogba kreve i lønn neste gang osv...

Det er derfor han kunne ventet til han var en fri man og få denne summen bakt inn i en sign on fee istedet for.

Nei dette kjennes mer som et problem for dere. Stå på videre i kampen.

(Innlegget ble redigert 22.01.18 12:10)

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 2628
22.01.18 12:14

Da har jeg nettopp kommet tilbake etter en runde videogolf med mine gode venner Mr Kim og Mr Park og ser at ingen er announced noen veier enda.

masterpool
22.01.18 12:15
TheRedDevils: Det er derfor han kunne ventet til han var en fri man og få denne summen bakt inn i en sign on fee.   Nei dette kjennes mer som et problem for dere. Stå på videre i kampen.

City var fortsatt ikke interessert i å betale dette. Dere gjør jo dette nå, i tillegg til å betale for han i form av å sende en spiller til Arsenal.

Hva som er ditt og hva som er datt, det er uinteressant, han vil uansett koste det samme over 4 år. City var ikke engang interessert i å betale det som dere endte opp med å betale Arsenal.

United og City kan kjøpe seg til hva de vil, der har de en unik posisjon. Dette kan verken Arsenal, Liverpool, eller Spurs følge, og nå ser det ut til at Chelsea også tenker noe fornuftig der i gården.

Dette handler kun om penger, så lenge City ikke ville matche tilbudet deres, så fikk dere fri bane! Selv Wenger er jo ute og sier at de ikke kunne matche tilbudet Sanchez fikk. 

missChance
22.01.18 12:18
masterpool: Selv Wenger er jo ute og sier at de ikke kunne matche tilbudet Sanchez fikk.

Hva skulle han ellers si? At de mistet en av sine beste spillere - for andre gang til United - på grunn av manglende ambisjoner? :D

Dux1
22.01.18 12:19
masterpool: City var ikke i nærheten av å ville betale det United var villig til å bla opp.
Pep advarte mot at det ville ødelegge hele balansen i klubben, så får vi se hvordan det går i United. Hva vil for eksempel Pogba kreve i lønn neste gang osv...

Ganske komisk egentlig å snakke om lønnsstruktur i Citys tilfelle. Men blir interessant å se hvor mye hold det er i det i årene framover på Etihad.

Nå gjenstår det å se hva lønna til AS faktisk blir, men samtidig er det jo verdt å understreke at City ville fått AS helt gratis til sommeren (United måtte gi fra seg en spiller). En spiller de var svært sugne på sist sommer. Troverdig når de egentlig fint kunne bakt inn lønn i diverse goder?

Ja, jeg har selv tatt opp dette scenarioet med Pogba og Sanchez' lønn. Nå bruker jo United rundt 45% av omsetningen på lønninger, så de ligger meget godt an ift mange andre klubber sånn sett.

Og hver spiller får i lønn det klubben mener spilleren fortjener.

Sånn sett kan det godt skje at Pogba havner på samme nivå som AS etter hvert (hvis han ikke er der allerede), men hvor mange av dagens United-spillere kan banke på døren til Woodward og kreve det samme? Kun De Gea pdd etter min mening.

Ergo tror jeg ikke dette blir et stort problem i United.

Dette er i hvert fall første gang jeg har hørt og lest noe om lønnsstruktur og City i samme setning. Godt mulig AS krevde for mye, men jeg kjøper ikke helt den forklaringen om at nå er det edruelighet for alle penga på Etihad. City, sammen med PSG, er i en særstilling hva gjelder frie økonomiske tøyler. Begrepet 'budsjettminus' eksisterer ikke i vokabularet på Etihad.

I hvert fall ikke før en liten chilener gjorde sitt inntog...

(Innlegget ble redigert 22.01.18 12:30)

lsklars
lsklarsInnlegg: 61257
22.01.18 12:20

Håper bikkjene hans er med på de offisielle bildene. 

masterpool
22.01.18 12:22
missChance: Hva skulle han ellers si? At de mistet en av sine beste spillere - for andre gang til United - på grunn av manglende ambisjoner? :D

Det holder jo med å se på hva Arsenal spillerne tjener det. Hvor mange i Arsenal ligger over Pogba i lønn? eller Zlatan? Eller Lukaku?

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 25619
22.01.18 12:23
masterpool: Dette handler kun om penger, så lenge City ikke ville matche tilbudet deres, så fikk dere fri bane!

Joda, men selv om noen önsker en spiller så må man fortsatt betale for det. Om det er til selgende klubb eller til spiller.

Hva er det du vil frem til....at Sanchez ikke egentlig vil spille for united eller noe i den duren? 

missChance
22.01.18 12:27
masterpool: Det holder jo med å se på hva Arsenal spillerne tjener det. Hvor mange i Arsenal ligger over Pogba i lønn? eller Zlatan? Eller Lukaku?

Klubben mangler ambisjoner, som sagt. 

masterpool
22.01.18 12:29
Dux1: Ganske komisk egentlig å snakke om lønnsstruktur i Citys tilfelle. Men blir interessant å se hvor mye hold det er i det i årene framover på Etihad. Nå gjenstår det å se hva lønna til AS faktisk blir, men samtidig er det jo verdt å understreke at City ville fått AS helt gratis til sommeren (United måtte gi fra seg en spiller). En spiller de var svært sugne på sist sommer. Troverdig? Ja, jeg har selv tatt opp dette scenarioet med Pogba og Sanchez' lønn. Nå bruker jo United rundt 45% av omsetningen på lønninger, så de ligger meget godt an ift mange andre klubber sånn sett. Og hver spiller får i lønn det klubben mener spilleren fortjener. Sånn sett kan det godt skje at Pogba havner på samme nivå som AS etter hvert (hvis han ikke er der allerede), men hvor mange av dagens United-spillere kan banke på døren til Woodward og kreve det samme? Kun De Gea pdd etter min mening. Ergo tror jeg ikke dette blir et stort problem i United.

Jeg snakker ikke om lønnstruktur, men Pep visste kanskje at om Sanchez fikk lønna han krevde, så ville det komme flere og banke på døra!

Jeg skjønner ikke at dette er så fryktelig vanskelig for dere å skjønne, eller om dere rett og slett ikke vil skjønne det, fordi summen er så høy!

Sanchez over 4 år vil koste en sum, det vil være kjøpssum, sign on fee, agenthonorar, og lønn. Der vil dere komme langt over milliarden.

Hvis City mente at AS over 4 år totalt kunne koste si £80M, så er det et fett om de betaler £20M til Arsenal, eller Sanchez. De vil likevel da stå igjen med ca £15M i lønn i året, inkludert sign on fee osv...Hvem som får pengene er lite interessant, eller om man kaller det lønn, eller sign on fee etc. Det er hva klubben må betale totalt over kontraktens periode, som er interessant for en klubbs ståsted!

Hetfield
22.01.18 12:30
PatNevin: Er det så mange som har holdt på slik da? Jeg vet Balague har holdt det gående men det er jo Balague. Hadde vi hatt råd til å betale Alexis Sanchez £450-500.000 i uka hadde ihvertfall jeg kun vært kjempefornøyd og gitt blanke i hva noen medier eventuelt mener om saken.

Det er flere..

Men de hadde mer innhold i artikkelene sine ellers (Mindre kleint enn Ballbags meltdown)

Ballbag var jo gjennomført "salty" som kidsa sier.

(Innlegget ble redigert 22.01.18 12:31)

masterpool
22.01.18 12:32
TheRedDevils: Joda, men selv om noen önsker en spiller så må man fortsatt betale for det. Om det er til selgende klubb eller til spiller. Hva er det du vil frem til....at Sanchez ikke egentlig vil spille for united eller noe i den duren?

Ja, og det er alle inneforstått med, men noen setter en grense, og andre har en grense de må forholde seg til.

Sanchez vil spille for den klubben som betaler han best, og det gjør United, så jeg tipper Sanchez er mer enn glad nok for å spille i United.

masterpool
22.01.18 12:33
missChance: Klubben mangler ambisjoner, som sagt

Klubben har ikke penger, rett og slett. Så kan man kalle det hva man vil, de har ikke pengene til å gjøre det. På samme måte som Liverpool og Spurs heller ikke har råd til det.

Hetfield
22.01.18 12:40
Dux1: Ganske komisk egentlig å snakke om lønnsstruktur i Citys tilfelle. Men blir interessant å se hvor mye hold det er i det i årene framover på Etihad.

- De var ikke villige til å bryte den, også mtp at KdB snart skulle få en ny kontrakt som var i 200k-sjiktet.

- Var det de briefet pressen om som var en del av grunnen til at de trakk seg (At agenten hadde brutt den muntlige avtalen de hadde med Sanchez etter at sommervinduet stengte en annen)

- Så har man DiMarzio versjon hvor de var villige til å strekke seg ganske langt lønnsmessig, 13 mill i året som var 1 mill mindre enn vårt tilbud..

Citys versjon (Brief):

https://twitter.com/Sammy_Goal/status/953240806894301184

https://twitter.com/Sammy_Goal/status/953264689517092864

(Innlegget ble redigert 22.01.18 12:45)

Dux1
22.01.18 12:40
masterpool: Hvem som får pengene er lite interessant, eller om man kaller det lønn, eller sign on fee etc. Det er hva klubben må betale totalt over kontraktens periode, som er interessant for en klubbs ståsted!

Selvsagt er det relevant hvis man er opptatt av å ikke gi en spiller mye mer i lønn enn de andre stjernene. Det er jo dette Pep er inne på, og du selv også (du trekker fram Pogbas lønn blant annet). Man baker det inn i sign on fee, agenthonorar, etc. Så sitter spilleren igjen med en "normal" lønn utad...

Dette hadde ikke vært store problemet for City å få til.

Dux1
22.01.18 12:46
Hetfield: - De var ikke villige til å bryte den, også mtp at KdB snart skulle få en ny kontrakt som var i 200k-sjiktet.

Da kan City egentlig bare glemme å få tak i de aller beste framover. Jeg tror at dersom Pep ville hatt Messi eller Neymar, så hadde Citys sjefer gladelig betalt det som er for å få en av deres signaturer?

Bappy
BappyInnlegg: 1448
22.01.18 12:49

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-5294383/Alexis-Sanchezs-wage-create-problems-Man-Utd.html

Steve McClaren var en mann man brukte å høre på (med stort hell) i United.

Tar hans ord over Mourinho any day når det gjelder å skape harmoni i en spillergruppe, og få til en klubb som fungerer over tid.

Misnøye i spillergruppa er ingen ukjent sak i Mourinhos klubber, men kan jo være han har lært av sine erfaringer.

masterpool
22.01.18 12:50
Dux1: Selvsagt er det relevant hvis man er opptatt av å ikke gi en spiller mye mer i lønn enn de andre stjernene. Det er jo dette Pep er inne på, og du selv også (du trekker fram Pogbas lønn blant annet). Man baker det inn i sign on fee, agenthonorar, etc. Så sitter spilleren igjen med en "normal" lønn utad... Dette hadde ikke vært store problemet for City å få til.

Nei, dette handler om hva en klubb ønsker å betale totaltsett over kontraktens periode.

Er det så enkelt som du skal ha det til, så kan man betale så og si alt med en gang, så kan alle ha en lønn på £10k i uka. Da tjener jo alle likt, ifølge din logikk.

Hva koster Sancez over fire år? Det må United forholde seg til, og det må City forholde seg til. Hvis City satt £80M som grense, så kunne de betalt £60M med en gang, og resterende £20M over 4 år i lønn. Da ville han tjent ca halvparten av det de beste i city tjener. Og dårligere enn han tjener i Arsenal nå. Men alle fotballspillere er ikke dumme, og de skjønner tegninga når det kommer til penger. De Bruyne ville bare krevd tilsvarende sign on fee, så kunne lønna økt marginalt. Uansett, klubbene må jo betale dette da, selv om det virker som du tror at spillere som kommer gratis, blir betalt fra et annet sted.

masterpool
22.01.18 12:53
Dux1: Da kan City egentlig bare glemme å få tak i de aller beste framover. Jeg tror at dersom Pep ville hatt Messi eller Neymar, så hadde Citys sjefer gladelig betalt det som er for å få en av deres signaturer?

Selvfølgelig ville de gjort det. På samme måte så ville ikke United ha betalt det samme til en tippeligaspiller i Norge, som de nå gjør til Sanchez.

Som jeg har prøvd å fortelle deg noen ganger nå, klubben setter opp en sum en spiller skal koste over kontraktsperioden. Denne summen avhenger av flere faktorer, deriblant hvor kritisk det er å få spilleren, og hvor sterkt ønsket spilleren er. Så kommer alder osv inn i bildet.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 10591
22.01.18 12:55
Dux1: Da kan City egentlig bare glemme å få tak i de aller beste framover. Jeg tror at dersom Pep ville hatt Messi eller Neymar, så hadde Citys sjefer gladelig betalt det som er for å få en av deres signaturer?

Dette tror iallefall jeg var mer en sak når vi jobbet for å dra oss oppover via noen idiotiske stormannsgalskjøp. Litt panisk uoverveid om du vil som dere har vært mer ekspoNent for post SAF.

Nå tror jeg det handler mer om å holde fortet best mulig med oss, tenke langsiktig i mye større grad å prøve å finne å utvikle den nye Messi eller Neymar  og andre bakover på banen.

Dux1
22.01.18 13:05
masterpool: Nei, dette handler om hva en klubb ønsker å betale totaltsett over kontraktens periode.

Pep snakket om lønnsstruktur: http://www.independent.co.uk/sport/football/transfers/alexis-sanchez-transfer-manchester-united-city-pep-guardiola-jose-mourinho-a8168231.html

Og apropos totalutgifter: City var visst villige til å betale over £60 mill for Sanchez i sommer. Nå ble han for dyr - til tross for en helt annen prislapp...

Glem nå ikke at dette er klubben som brukte £50 mill på Kyle Walker...

(Innlegget ble redigert 22.01.18 13:06)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg