Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester City-Bournemouth

NYTT TEMA
KommersK
KommersKInnlegg: 4789
18.12.17 19:26

Nye Maine Road

23. desember

Klokken 16.00

City vil prøve å bygge på sin rekord med 16 strake seire. Ingen store skadeproblemer, annet enn Mendy og Stones. Kompany meldes mulig tilbake til denne.

Ligaleder mot slaktoffer? Eller kan det skrelle på lillejuleaften?

Kjør juleerotisk debatt!

Anelka2
Anelka2Innlegg: 18276
18.12.17 22:18

Jeg har trua siden du produserer kommuneerotiske tråder på løpende bånd :-)

Vi må selvsagt ha lov å forvente at vi tar med oss tre poeng til julemiddagen her. Regner med vi stiller toppet, håper b-laget(om vi skal kalle de det) spiller Mikkemus-matchen mot Leicester i morgen. 

LarsLie
LarsLieInnlegg: 11609
18.12.17 22:22

Hyrdestaverotisk kamptråd.

LarsLie
18.12.17 22:24

Denne skal jeg faktisk se ! Gløgg og Whisky.

Håper vi stiller sterkt ja og kjører Yaya og Bernardo,Danilo og de unge mot Leicester. Agurko eller Jesus her. Med tanke på dato er mitt krybbe i en stalltips at Jesus starter.

IsoGrifo7L
IsoGrifo7LInnlegg: 6796
18.12.17 22:25

Nok en KommersK erotisk kamptråd.

Da kan vi i hvert fall ikke skylde på kamptråden hvis seiersrekka ryker.

KommersK
18.12.17 22:35
LarsLie: Hyrdestaverotisk

Kom sent, men kan bli årets nyord.

KommersK
18.12.17 22:38
LarsLie: Denne skal jeg faktisk se ! Gløgg og Whisky.

Trodde du var overtoisk, jeg. Har du ikke hørt uttrykket ''Whisky og gløgg, gjør kampen schtøgg''?

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26784
19.12.17 11:13

Etter 1-0-tap i Manchester forrige midtuke, reiser Bournemouth altså tilbake til samme by ei drøy uke etter. Kampen vil være den foreløpig siste i et temmelig stramt program, der Liverpool og Chelsea (i ligacupen i morgen) også har stått for motstanden. Fire strake kamper mot klubber en må forvente lander blant de første fem, og det gjenstår å se om Bournemouth greier å score i noen av dem. Ligacupkampen bryr jeg meg filla om (men bare fordi det overlegne førstepri er å redde plassen i divisjonen), mens turen til Maine Road neppe vil inneholde mange lyspunktene. Jeg husker med glede en Glenn Murray-goal der oppe, men det finnes ingen angriper med selvtiltro nok til å forsøke seg fra utenfor 16 nå. Og så virker Howe/Tindall temmelig rådville hva gjelder formasjon. Skjønt: Det er kanskje ikke riktig å kalle dem rådville, for de virker å ha klokkertro på 4-4-1-1, mens det nok ville ha vært langt mer høvelig for den troppen man besitter å heller benytte en dregg på midten i en dypt utringet 4-5-1. Den enslige spissjobben er som skapt for Josh King, som denne sesongen, dessverre, har måttet finne seg i å ligge i rommet mellom midtbane og enslig spiss (Defoe eller Wilson, eller til og med Afobe). Det er misbruk av ressurser å ha King i den rollen. Nå er han vel ytterst tvilsom for helgen uansett, så da må Wilson, dersom han er på føtta igjen, gjerne få muligheten. Defoe bør ikke komme lenger enn til en benkplass, selv om han viste på besøk hos Crystal Palace nylig hva han er kapabel til. Ikke at jeg tror han kopierer den bedriften i Manchester. 

Harry Arter ryktes å forsvinne ut i januarvinduet. West Ham sies å være beilere. Det er ingen utradisjonell vei for en Bournemouth-spiller å forsvinne dit. Arter er kanskje klubbens beste midtbanespiller, men han har ikke vært vist tillit over tid, og vil muligens ha godt av et miljøskifte. I så fall bør nok også en sentral midtbanespiller inn. 

Etter en svekket utgave hos Chelsea i ligacupen, hadde jeg ønsket å se disse elleve fra start mot City (selv om det blir strekk uansett hvem som åpner): 

Begović
Smith - Simpson - S Cook - Daniels*
Stanislas - L Cook - Aké - Arter - Pugh
King**

* Daniels restitueres kanskje ikke i tide. I så fall blir det neppe noe av ønsket om å få se Aké i en defensiv midtbanerolle. Da nøyer jeg meg i stedet med å ha Surman der, og så får Aké være stopper (igjen), mens unge Simpson går ut på venstrebacken. Det er nemlig på tide å la Francis få hvile

** i en skadet Kings sted, vil jeg aller helst se Wilson. Men han er kan hende heller ikke tilgjengelig, og i så fall kan Afobe være et vel så ok alternativ som Defoe (vel så ubrukelig, for å være presis)

En kan bare håpe at City tar noe lettere på denne matchen enn på kamper mot sterkere lag, slik at Bournemouth slipper unna en massakre. Trygg føler jeg meg imidlertid ikke, og en kan like gjerne komme til å oppleve AFCBs største Premier League-tap her, fire døgn etter exiten i ligacupens kvartfinaler (der et noe b-preget Chelsea nok vinner med tre måls margin). 

KommersK
21.12.17 08:03

Silva meldes tilbake til denne. David, that is. Kompany er visst tvilsom. Blir nok Mangala.

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4188
21.12.17 08:04

kvelertak og skambankt

Aguero16
Aguero16Innlegg: 2705
21.12.17 08:05

Defoe ut med skade i går? Viss både King og Defoe er ute, så er Bournemouth godt svekket offensivt. Men kan hende begge er klar. Har ikke saumfart nettet.

IsoGrifo7L
IsoGrifo7LInnlegg: 6796
21.12.17 08:19
KommersK: Silva meldes tilbake til denne. David, that is. Kompany er visst tvilsom. Blir nok Mangala.

Mangala ble jo byttet ut mot Leicester på grunn av en smell, som gjorde at han blødde fra nesa. Hvordan gikk det?

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 12372
21.12.17 08:27
gurglebassen: kvelertak og skambankt

Blir sen ribbe iår.

KommersK
21.12.17 08:35
IsoGrifo7L: Mangala ble jo byttet ut mot Leicester på grunn av en smell, som gjorde at han blødde fra nesa. Hvordan gikk det?

Meldes klar til lørdag.

Lomasio
LomasioInnlegg: 6231
23.12.17 15:50

T Morley i studio i dag. Hva sier han om Pepstilen nå? Han tvilte sterkt på at den ville bli en slager da han uttalte seg i fjor. 

fazz
fazzInnlegg: 21508
23.12.17 15:54
Lomasio: T Morley i studio i dag. Hva sier han om Pepstilen nå? Han tvilte sterkt på at den ville bli en slager da han uttalte seg i fjor.

>>> Det ble den jo strengt tatt ikke i fjor heller. Men det er utrolig hva ett netto forbruk på 3 milliarder kan gjøre med ett fotball-lag. 

KommersK
23.12.17 16:39

Aguero. Arti.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 39436
23.12.17 16:44

Der så man hvorfor Ibe er en komplett udugelig spiller.

KommersK
23.12.17 17:13

Pund Stirling og 2-0.

KommersK
23.12.17 17:15

Bra forspill fra Silva/Aguero, må man si. Ser jo ut som soleklare seriemestre, men det feite kvinnfolket har ikke sunget julesanger enda.

gurglebassen
23.12.17 17:16
KommersK: Bra forspill fra Silva/Aguero, må man si. Ser jo ut som soleklare seriemestre, men det feite kvinnfolket har ikke sunget julesanger enda.

Håper du får en horribel jul. God Jul.

KommersK
23.12.17 17:17
gurglebassen: Håper du får en horribel jul. God Jul.

Takk! Liker du ikke City?

gurglebassen
23.12.17 17:17
KommersK: Takk! Liker du ikke City?

Ikke deg eller City.

gurglebassen
23.12.17 17:26

Sane har vært banens verste med god margin.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 18301
23.12.17 17:41

City med 100 Premier League-mål i 2017. Ikke blitt gjort siden Liverpool i 1982. De endte på 106.

(Innlegget ble redigert 23.12.17 17:41)

LarsLie
23.12.17 17:41

Luftens baron igjen !!!

Elguaje
ElguajeInnlegg: 18301
gurglebassen
23.12.17 17:42

AHAHAAHAHA for en gnom.

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 25828
23.12.17 17:48

sterling som kaptein og aguero på fantasy er akseptabelt

LarsLie
23.12.17 17:56
Elguaje: Hver gang Aguero scorer med hodet tenker jeg på denne.

Herlig !!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester