Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenal - Overgangsvinduene 2018

NYTT TEMA
DennisB
DennisBInnlegg: 10333
13.06.18 15:22

Herlig lesning, LeCoq. Med Torreira kan vi ha løst midtbanebalansen vår, og med Sokratis, Lichtsteiner og evt. tyrkeren, kan vi ha løst mye av det defensive problemet vårt også, med hjelp av Emery. Og med Leno som målstopper kan vi ha fikset enda en akilleshæl.

Offensivt vet vi hva vi kan, så der er vi godt forspent. Jeg er veldig fornøyd om vi lander de som er nevnt her.

LeCoq
LeCoqInnlegg: 5635
13.06.18 15:59
DennisB: Med Torreira kan vi ha løst midtbanebalansen vår

Håper virkelig det. En midtbane bestående av Xhaka, Torreira og Ramsey ser veldig komplementær ut. I hvert fall på papiret.

In other news: 

Freiburg's chairman has said Söyüncü to Arsenal is 'almost done' and that Bayern came in for him with a big offer but they were too late.

(Innlegget ble redigert 13.06.18 16:00)

RamsherE
RamsherEInnlegg: 17312
13.06.18 16:08

Torreira ser ut som en hybrid av Kante og Cazorla. Gleder meg til å se han i VM.

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 13122
13.06.18 16:13
LeCoq: Freiburg's chairman has said Söyüncü to Arsenal is 'almost done' and that Bayern came in for him with a big offer but they were too late.

Sett denne, men klarte ikke å finne en skikkelig kilde på det. Virker som han hadde sagt det på radio eller noe. I hvert fall lovende det. Får håpe vi kan få han signert så fort som mulig slik at ikke også han skifter mening. Han skal jo ikke spille VM heller, så så lang tid som mulig i PS er bare positivt. Usikker på om han kan engelsk tho. Er vel ikke det vanligste språket å lære seg i Tyrkia vil jeg tro.

DennisB
13.06.18 16:26
LeCoq: Freiburg's chairman has said Söyüncü to Arsenal is 'almost done' and that Bayern came in for him with a big offer but they were too late.

At vi skulle klare å snappe opp en midtstopper fra bundesliga rett foran nesa på Bayern, høres litt for godt ut til å være sant.

Men jeg liker`e! Dærskøtten dette kan bli et gøyalt vindu!

Wellewinhio
13.06.18 16:31

Ryktes nå flere steder at Arsenal sine representanter og agenten hans reiser til Uruguay sin treningsleir for å signere kontrakt med Torreira. Spennende!!

FlyEmirates
FlyEmiratesInnlegg: 15267
13.06.18 16:47

Skulle sett en klasseving komme inn tror ikke Lacazette og Auba er optimalt i det lange løp. De viste at de kan spille sammen, men om du ikke bruker Aubamayang som midtspiss mister du noe av spilleren rett og slett. 

En Draxler inn hadde vært fantastisk for eks. 

Wellewinhio
13.06.18 16:50
FlyEmirates: En Draxler inn hadde vært fantastisk for eks.

Har virkelig ikke lyst på Draxler lenger. Syns han mangler det lille ekstra for å kunne ta det offensive et steg videre. 

AlphaGiroud
AlphaGiroudInnlegg: 1409
13.06.18 16:55

Vi trenger en ving med stor fart. Draxler er mer lik Özil og Mkhi. Han Gelson vi blir linket til er en riktig spilletype. 

Wellewinhio
13.06.18 17:04
AlphaGiroud: Vi trenger en ving med stor fart. Draxler er mer lik Özil og Mkhi. Han Gelson vi blir linket til er en riktig spilletype.

Han ser i hvert fall jævlig morsom ut å se på og har rimelig stor x-faktor. Spørsmålet er om han klarer å overføre dette til den engelske ligaen. Redd touchen hans er litt svak kanskje. Får mindre tid med ballen i PL enn i den portugisiske ligaen.

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 12783
13.06.18 17:06

Men i faen, denne Torreira ser jo veldig spennende ut. Merkelig at dere skal begynne å kjøpe spillere dere virkelig trenger, og det i god tid før sesongstart. 

Spent på å se Torreira siden vi venter på Naby Keita, da det virker som at de er noenlunde like spillertyper (håper ikke jeg driter meg ut nå slik jeg gjorde da jeg sammenlignet Fabinho og Fred). Keita blir beskrevet som en blanding av Kanté og Iniesta, mens ordsmeden RamsherE beskriver Torreira som en miks av Kanté og Cazorla. 

Skal bli spennende å se hvordan disse klarer seg i verdens beste liga! Dere skjønner vel hvem jeg håper på, men tvi tvi. 

Bacary
BacaryInnlegg: 19026
13.06.18 17:08
Makatelli: Alle klubber sprer betaling over flere år for regnskapets skyld. Har ingenting med størrelsen på budsjettet å gjøre. Akkurat av samme grunn som at Dortmund vil at Arsenal venter med annonseringen av Sokratis.

Det er ikke riktig. De sprer betalingen over flere år kun på papiret, ikke i praksis. Arsenal vil ikke betale utkjøpsklausulen up front, derfor tilbyr de litt ekstra for å spre betalingen over flere år. Det er med andre ord ikke samme situasjon som med Sokratis-overgangen, der Dortmund vil vente til neste finansår med overgangen. 

vike4
vike4Innlegg: 7711
13.06.18 18:06

Ingen store navn vi blir linket til, men bredden var stort sett fryktelig forrige sesong, så greit med litt påfyll. Vil nok anta at der vil forsvinne minst 3 spillere også.

LeCoq
13.06.18 18:15
vike4: Ingen store navn vi blir linket til, men bredden var stort sett fryktelig forrige sesong, så greit med litt påfyll. Vil nok anta at der vil forsvinne minst 3 spillere også.

Heldigvis er fotball et lagspill, og for første gang på over 10 år fyller vi (tilsynelatende) åpenbare hull i laget.

Med Torreira, Lichsteiner, Sokratis, keeper (Leno?), midtstopper (Soyuncu?) og kanskje en ving inn, er jeg rimelig overbevist om at vi er klare for Champions League-fotball til 19/20-sesongen. Jeg tror faktisk ikke folk skjønner hvor mye Wenger har underprestert. Vi har et bra lag. 

Sven, Raul og Emery har i mine øyne gjort en meget god jobb så langt. Effektivt og målrettet. 

Hvilke store navn mener du vi bør hente, vike? Med et rimelig tynt budsjett, riktignok.

(Innlegget ble redigert 13.06.18 18:18)

AlphaGiroud
AlphaGiroudInnlegg: 1409
13.06.18 18:18

Torreira er bedre enn flere av disse store navnene på sin posisjon. Just sayin. 

VAVAVOOM
VAVAVOOMInnlegg: 2405
13.06.18 18:33

Hvordan det går an å være negativ til det som skjer i klubben nå skjønner jeg ikke. Jeg tror noen ikke er i stand til å være noe annet.

LeCoq
13.06.18 18:42
VAVAVOOM: Hvordan det går an å være negativ til det som skjer i klubben nå skjønner jeg ikke. Jeg tror noen ikke er i stand til å være noe annet.

Det er utenfor min fatteevne. Vi har endelig fått en ny manager, Gazidis har ansatt noen av de største navnene bak kulissene (Raul Sanllehi, Sven Mislintat, Dan Burgess etc.), og vi har spillere som Aubameyang, Özil, Ramsey, Mkhitaryan og Lacazette i sine beste år. 

For første gang på over et tiår er jeg optimistisk. Dette tror jeg kan bli bra. 

Enzino
EnzinoInnlegg: 32942
13.06.18 18:53
vike4: Ingen store navn vi blir linket til, men bredden var stort sett fryktelig forrige sesong, så greit med litt påfyll. Vil nok anta at der vil forsvinne minst 3 spillere også.

Patrick Vieira: "Wenger should buy world class players!"

Journalist: "You were not a world class player, when Wenger bought you?"

Vi er ikke Barca, Real, City, ManU eller PSG. Vi kan ikke kjøpe de mest etablerte spillerne med de største navnene.

Hadde du f.eks. hørt om Kanté før han gikk til Leicester? 

Vi har blitt linket til mange spillere tidlig i karrieren, som har blitt store spillere senere, f.eks. Yaya Toure og VdD. Da har det vært veldig irriterende at vi ikke kjøpte dem tidlig i karrieren.

Nå ser det ut som om vi endelig har begynt å kjøpe spillere i dette segmentet. Jeg vil det er veldlig lovende.

Vil holde med et lag som signerer etablerte verdensstjerner (altså enda større enn f.eks. Øzil og Auba), må du nesten bytte lag.

(Innlegget ble redigert 13.06.18 18:54)

Enzino
EnzinoInnlegg: 32942
13.06.18 18:58

Jeg har faktisk aldri sett Torreira spille, men basert på hva som blir sagt om ham, høres han ut som en veldig spennende tilvekst, og kanskje akkurat hva vi har manglet på sentral midtbane siden Wenger kom med det famøse "There is no defensive midtfielders" utsagnet sitt for litt over 10 år siden.

DennisB
13.06.18 19:08
LeCoq: Det er utenfor min fatteevne. Vi har endelig fått en ny manager, Gazidis har ansatt noen av de største navnene bak kulissene (Raul Sanllehi, Sven Mislintat, Dan Burgess etc.), og vi har spillere som Aubameyang, Özil, Ramsey, Mkhitaryan og Lacazette i sine beste år.  For første gang på over et tiår er jeg optimistisk. Dette tror jeg kan bli bra.

Dette.

Og jeg kan ikke få sagt det nok ganger, jeg er stoor optimist foran kommende sesong om vi får bekreftet navnene som er nevnt her, inkludert Leno og Soycun.. Yucsunc.. han derre. Det skal bli usaklig gøy å bare komme i gang.

DennisB
13.06.18 19:13
Enzino: midtfielders

Har du gått på kurs med Wompare? :-)

Er så enig, så enig i det du skriver. Det skal ikke være mulig å være negativ til disse spillerne vi går for her, slik situasjonen i klubben vår er. Tyrkeren sies jo også å være seriøst ønsket av Bayern. Jeg synes det er en akseptabel målestokk i seg selv.

(Innlegget ble redigert 13.06.18 19:15)

Bacary
BacaryInnlegg: 19026
13.06.18 19:26
Wompare: BREAKING: Sky sources: @Arsenal have reached an agreement with Napoli for Terreira. Sokratis and Terreira to be announced next week. Leverkusen GK also very likely to join the club. Unai Emery also wants to add a winger before the window closes #SSN

I tillegg til det som er poengert blir ikke Sokratis annonsert neste uke. Han blir annonsert 1.juli. 

Men fem nye spillere inn dørene, og kanskje også en ving i Gelson Martins så skal laget vårt være komplett. Seks nye spillere kan dog forstyrre litt av balansen i spillergruppa. 

Vi bør følge litt ekstra med på Portugal også, hvis Gelson får noe spilletid i VM. 

Wellewinhio
13.06.18 19:34
Bacary: Men fem nye spillere inn dørene, og kanskje også en ving i Gelson Martins så skal laget vårt være komplett. Seks nye spillere kan dog forstyrre litt av balansen i spillergruppa.  Vi bør følge litt ekstra med på Portugal også, hvis Gelson får noe spilletid i VM.

Vil være en veldig stor endring i sentrallinja, og vi må nok kanskje forvente litt tilvenningstid både mtp ny(tt) liga, språk og lag, men jeg er enn så lenge optimistisk for neste sesong.

TheBracket
TheBracketInnlegg: 38814

Det blir nok ingen signeringer før VM. 

DennisB
Bacary: Men fem nye spillere inn dørene, og kanskje også en ving i Gelson Martins så skal laget vårt være komplett.

Hva Gelson Martins angår så må vel saken opp for det portugisiske fotballforbundet denne uka og avgjøres der før han kan frigjøres for en overgang. Får vi han inn i tillegg, så snakker vi ja. Da begynner vi så smått å ligne en tittelkandidat, men laget trenger kanskje litt tid for å komme dit.

(Innlegget ble redigert 13.06.18 19:41)

Wellewinhio
13.06.18 19:37
TheBracket: Det blir nok ingen signeringer før VM.

VM begynner i morgen, vanskelig å få til det. Men signeringene kan være ferdigstilte, men at man venter med å annonsere det til etter at laget spilleren spiller for er ute. 

Wellewinhio
13.06.18 19:39
DennisB: Gelson Martins

Får litt Gervinho-vibber av den fyren her. Håper jeg tar feil selvfølgelig, og han har jo noen helt sinnsyke ferdigheter. 

(Innlegget ble redigert 13.06.18 19:39)

DennisB
13.06.18 19:46
Wellewinhio: Får litt Gervinho-vibber av den fyren her. Håper jeg tar feil selvfølgelig, og han har jo noen helt sinnsyke ferdigheter.

Ser den, men det skal vel litt til om han kopierer Gervinho. Sistnevnte fikk vist potensialet sitt i blant, men hadde en psyke på nivå med ei humle.

Martins tror jeg hadde gjort angrepet vårt nærmest komplett. Ikke minst hadde vi fått mindre bruk for Welbeck og Iwobi.

(Innlegget ble redigert 13.06.18 19:51)

Wompare
WompareInnlegg: 496
13.06.18 20:10

Det at vi fyller opp de plassene vi sårt trengt å fylle opp under Wenger nå, er det som et resultat av makta Unai Emeri har og sine ønsker?

Bare dette i seg selv er en kjempe grunn til å glede seg til en spennende tid framover. Emery virker det som vet hva han gjør!! 

COOOOOYG!!!!!!!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester