Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rasismen i fotballen

NYTT TEMA
missChance
missChanceInnlegg: 48276
25.02.18 14:00
minuspol: Haha, du er da kun her når du ikke har nok drama i livet ditt.

Da er det aldri nok drama i livet mitt, siden jeg er altfor mye på VGD ... Det er helt sikkert fordi jeg ikke er interessert i fotball!

Sjarmerende personangrep, for øvrig. Da vet du tydeligvis at du har tapt enhver troverdighet og hele "debatten" din. Men du kunne vel kanskje lagt litt mer innsats slik at du traff litt bedre?

Og jeg startet selvfølgelig en tråd om en Liverpool-spillers opplevelser av rasisme for egen vinnings skyld ... Ren logikk!

(Innlegget ble redigert 25.02.18 14:01)

minuspol
minuspolInnlegg: 35017
25.02.18 14:07
missChance: Da er det aldri nok drama i livet mitt, siden jeg er altfor mye på VGD ... Det er helt sikkert fordi jeg ikke er interessert i fotball! Sjarmerende personangrep, for øvrig. Da vet du tydeligvis at du har tapt enhver troverdighet og hele "debatten" din. Men du kunne vel kanskje lagt litt mer innsats slik at du traff litt bedre?

Jeg har ingen interesse av å debattere med deg, beklager om jeg ga det inntrykket.

Like sjarmerende som ditt personangrep miss.

Selvfølgelig gjorde du det, du ventet bare på denne muligheten. 

missChance
25.02.18 14:10
minuspol: Selvfølgelig gjorde du det, du ventet bare på denne muligheten.

Jeg satte for øvrig "debatt" i anførselstegn for det du  har bedrevet her i denne tråden kun er pinligheter.

Jepp, jeg har ventet i flere år på at Rhian Brewster skulle stå fram nå i desember slik at jeg endelig kunne få betalt for mine skumle planer om å være imot rasisme! :D

Jeg håper du innser hvor dum du framstår nå. Hvis ikke: Søk hjelp.

(Innlegget ble redigert 25.02.18 14:11)

minuspol
25.02.18 14:11
missChance: Jepp, jeg har ventet i flere år på at Rhian Brewster skulle stå fram nå i desember slik at jeg endelig kunne få betalt for mine skumle planer om å være imot rasisme! :D Jeg håper du innser hvor dum du framstår nå. Hvis ikke: Søk hjelp.

Hehe... Som sagt, jeg kjenner deg.

Å være mot rasisme er vi nok alle sammen. Det er kun du som kun bruker det til å score billige poeng. Du og Evra.

missChance
25.02.18 14:17

I rest my case ...

Nå håper jeg vi kan sette en strek for denne avsporingen, så kan de som eventuelt vil, ta opp temaet for tråden hvis det kommer flere eksempler. Eller hvis UEFA og andre faktisk bestemmer seg for å bekjempe rasismen på en skikkelig måte, ikke bare komme med tomme ord.

minuspol
25.02.18 14:20

Det blir enklere for de når utøverne som fronter det er typer som Brewster og ikke slike som Evra. 

missChance
25.02.18 14:26

Discrimination reports in football have risen for a fifth consecutive year, with a 16.7% increase in the 2016/17 season, according to a new study by the sport’s equality and inclusion organisation Kick It Out.

The body’s annual study found that there were 469 complaints of such abuse last season, compared with 402 in the 2015/16 campaign.

The organisation says that nearly half of all such reports in 2016-17 – 48% – were race related, while 21% were HBT (homophobic, biphobic and transphobic) discrimination, and 17% faith related.

Of the 206 professional game reports received by Kick It Out, 56% took place in the Premier League; 34% in the Football League; 9% at non-league (level four or above); and 1% at international fixtures. Professional game reports marked a 53% increase compared to 2015/16.

StevenPatrick
StevenPatrickInnlegg: 28096
25.02.18 15:04
El_Mojo: Suarez ble dømt. Det burde holde.  Det er selvfølgelig ikke overraskende at Liverpool-supporterne fortsatt føler at de er offeret her. De har tross alt vært ofre helt siden Heysel-tragedien i 1985. På listen har man blant annet Heysel, Hillsbrough, stakkars Michael Shields og rasisten Suarez. Vi friske mennesker ser selvsagt at det kun er Hillsbrough-tragedien Liverpool ikke kan lastes for.  Always the victims, osv.

Det er ganske lattervekkende når de profesjonelle ofrene som kalles Unitedfans fremstiller andre som "always the victims".
En chant som forresten er en direkte kommentar til Hillsboroughtragedien.
Bare sånn apropos lavmål, og "friske" mennesker...

hillier
hillierInnlegg: 2378
25.02.18 15:36

Underlig at et gjeng som påstår chantsen mot Evra ikke har noe med Suarez-saken å gjøre, skal definere hva andres chants spiller på.

El_Mojo
El_MojoInnlegg: 12208
25.02.18 15:56
StevenPatrick: En chant som forresten er en direkte kommentar til Hillsboroughtragedien

Du viser din mangel på kunnskap i sånn cirka halvparten av innleggene dine. 

missChance
25.02.18 16:08
StevenPatrick: En chant som forresten er en direkte kommentar til Hillsboroughtragedien.

Det kan jo i hvert fall ikke ha noe med dette å gjøre:

"the claim by John Smith, the then Liverpool chairman, that the true culprits were National Front members from London

"The Echo devoted swaths of space to witnesses' accounts reporting that the riot had been the work of the National Front, Chelsea or Leeds supporters or had even, as one diehard Red insisted, been provoked by disgruntled Evertonians."

Jeg vet jeg ikke burde svare, men det blir skapt en helt ny "sannhet" av slike uriktige påstand.

Men som sagt over: Ta dette i en annen tråd!

(Innlegget ble redigert 25.02.18 16:13)

StevenPatrick
25.02.18 16:18
missChance: Men som sagt over: Ta dette i en annen tråd!

Ta det i hvilken tråd du bare ønsker, men når du starter noe, da får du finne deg i å få svar.  Uansett hvor skinnhellig du liker å fremstå.

Å benekte at "victim" ikke er en Hillsborougchant er forresten like sannferdig som å åstå at "always loøk on the runway for ice" handler om flysikkerhet.
Og det er avskum som bruker begge chants.  Også i slike diskusjoner.

caliblue
caliblueInnlegg: 12018
25.02.18 16:19
StevenPatrick: Det er ganske lattervekkende når de profesjonelle ofrene som kalles Unitedfans fremstiller andre som "always the victims".
En chant som forresten er en direkte kommentar til Hillsboroughtragedien.

Pisspreik. Du burde vite bedre. Virkelig.

missChance
25.02.18 16:27
StevenPatrick: Ta det i hvilken tråd du bare ønsker, men når du starter noe, da får du finne deg i å få svar.  Uansett hvor skinnhellig du liker å fremstå.

Nå får du jaggu slutte. Jeg lagde en tråd om rasisme i fotball generelt, med en Liverpool-spiller som hovedpunkt. Noen andre dro opp Evra, andre reagerte, og du prøver å legge skylden på meg :D

Og så har en gjeng prøvd å avspore tråden i denne klubb mot klubb-kampen.

Dette kunne fint ha blitt tatt i en annen tråd i stedet for å avspore denne. 

StevenPatrick
25.02.18 16:30
missChance: Nå får du jaggu slutte. Jeg lagde en tråd om rasisme i fotball generelt, med en Liverpool-spiller som hovedpunkt. Noen andre dro opp Evra, andre reagerte, og du prøver å legge skylden på meg :D

Som enhver lesekyndig selv vil finne ut, rett og slett ved å lese tråden, så svarte jeg deg rett og slett for å påpeke dine sedvanlige uredelige halvsannheter.
At du deretter inntar offerrollen, det passer jo bare så altfor godt inn.

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 2934
25.02.18 17:49
missChance: Eh ...
Jeg dro den opp med DENNE saken:
"The Borussia Dortmund striker Michy Batshuayi says he was subject to racist chants from Atalanta fans during a Europa League game in Italy.
The Belgium international, on loan from Chelsea, tweeted: “2018 and still racists monkey noises in the stands ... really?!”"

Du glemte at han også tvitret: "#gowatchblackpanther".

Vet ikke helt hva han mener, men må man altså vise til fiktive hendelser for å finne noe fargede mennesker kan være stolte av?

missChance
25.02.18 18:13
SlimWhitman: Du glemte at han også tvitret: "#gowatchblackpanther".

FFS...  Jeg glemte? Jeg siterte The Guardian ...

Har dette blitt tråden for de som ikke klarer å forholde seg til den virkelige verden?

Og hva så om han tvitret #gowatchblackpanther? Har det noe som helst med noe i denne tråden å gjøre?

(Innlegget ble redigert 25.02.18 18:13)

kytec
kytecInnlegg: 32471
25.02.18 23:15

Ram rasist han Ramm altså.

I dag lurer han koreanere til å spise skismørning. 

-k9b_
-k9b_Innlegg: 25488
26.02.18 10:40
Slikkepott: Når rasehets og eller rasisme skal gjøres om til en klubb vs klubb debatt, hvor det er tilhørigheten som avgjør hva man mener om saken, så sier det seg selv at det å ta opp rasisme på fotballbanen er en vanskelig affære.

Syntes ikke dette er et særlig stort problem. 

Utenom i denne ene saken selvsagt, som er en dråpe i havet. Ene klanen vil hevde at det ikke engang handler om rasisme, mens den andre klanen vil mene at denne ene saken er den største rasismeskandalen i nyere tid.

Jeg er vel litt der at Evra klarer seg fint og kanskje i litt for stor grad brukte denne episoden til egen vinning, mens Suarez er en idiot. At Evra ble buet på Anfield var helgens mest forutsigbare hendelse, og har veldig lite med rasisme å gjøre. 

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 7879
26.02.18 11:13
-k9b_: mens den andre klanen vil mene at denne ene saken er den største rasismeskandalen i nyere tid.

Imponerende dårlig analyse i all den tid det store flertallet understreker at det er rasehets i et forsøk på å provosere, og ikke fordi spilleren er rasist, noe dommen fra FA også understreker.

2+ Prøv på nytt.

Aguero16
Aguero16Innlegg: 2240
26.02.18 12:59

Artig lesning. Ikke lett å danne seg bilde ut i fra det som blir skrevet her. Det blir litt vel mye Liverpool mot Manchester United i dem fleste innlegga. Tråden heter rasismen i fotballen.

Slikkepott
26.02.18 14:45
Aguero16: Artig lesning. Ikke lett å danne seg bilde ut i fra det som blir skrevet her.

Det sier jo strengt tatt hakket mer om deg...

Aguero16
26.02.18 14:55
Slikkepott: Det sier jo strengt tatt hakket mer om deg...

Det gjør det ja. Nå var nå ikke dette noe kritikk mot noen her, men fint du fant sjansen til å sende et stikk.

Poenget var vel at tråden "sklir ut" flere ganger og poenga mange kommer med er vanskelig å forstå. 

Slikkepott
26.02.18 15:00
Aguero16: Det gjør det ja. Nå var nå ikke dette noe kritikk mot noen her, men fint du fant sjansen til å sende et stikk. Poenget var vel at tråden "sklir ut" flere ganger og poenga mange kommer med er vanskelig å forstå.

Jeg er litt usikker på hva slags svar du ser for deg når det du kommer med er "Artig lesning" og "Ikke lett å danne seg bilde ut ifra det som blir skrevet her"

Det er jo stor forskjell på det du innleder med, og det du kommer med i etterkant når du påpeker at tråden sklir ut.

Så kanskje det ikke er så dumt at du tar litt selvkritikk.

Aguero16
26.02.18 15:15
Slikkepott: Så kanskje det ikke er så dumt at du tar litt selvkritikk.

Lesningen var artig ja. Men det gikk vel mer på meningene til enkelte som gjorde at det var vanskelig å danne seg et bilde. 

Sikkert dårlig formulert av meg. Du forstod det vertfall ikke.

Fair det, tror ikke vi snakker om selvkritikk eller noe i den duren. 

Klikk for å gå tilbake til toppen