Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tottenhams transferaktivitet 2018

NYTT TEMA
Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 5583
10.07.18 13:30

Det er bare å kjøpe Grealish. Nå har jeg sett høydepunkter, og konstaterer at han har meget pene lave sokker. Det kan vi like. Synes også til tider det ser ut som han har svarte sko. Bankers.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 35716
10.07.18 13:34
Leoparden1: Seri fra Nice er visstnok i London. Desverre skal han ikke til oss ser det ut for. Utrolig synd. Han er jo den afrikanske Modric mener nå jeg...

Er jo en ganske annen type enn Dembele (som jeg såvidt forstår kan være på vei ut). Dere bør vel nesten ha inn noen med noen av de samme egenskapene som ham om han forsvinner?

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 13330
10.07.18 13:38

@Leoparden: Hvor er det Seri skal hvis ikke til dere, gitt at han er i London? Chelsea er jo bare sorg og fortvilelse, vi har hatt to andre midtbanespillere på medical i går, og personlig tror jeg han ender opp i en bedre klubb en West Ham. Dere er vel et ganske greit valg da av London-klubbene? Er det Chelsea som er de mest sannsynlige? Leste at de kuppet Jorginho-overgangen fra City. 

What? Skal han til Fulham? Ser DiMarzio skriver det nå. Fra å nesten ende opp i Barca og Arsenal i fjor til Fulham i år må være en skuffelse. 

(Innlegget ble redigert 10.07.18 13:44)

rosenthal
rosenthalInnlegg: 4131
10.07.18 13:47
Leoparden1: Det er bare å kjøpe Grealish. Nå har jeg sett høydepunkter, og konstaterer at han har meget pene lave sokker. Det kan vi like. Synes også til tider det ser ut som han har svarte sko. Bankers.

Han har også en hårsveis i samme gate som Scott Parker og Harry Winks, dette er bankers, løp og kjøp.

Leoparden1
10.07.18 14:05

Ja KongOlav, Seri er en helt annen type enn Dembele.

Akkurat en fantastisk driblefant i Dembeles støpning i den posisjonen, er det vel knapt noen andre lag i verden som har, derfor tenker jeg at det ikke er et must å erstatte han med en som likner veldig.Jeg vil heller ha en som dikterer tempoet, ala Modric, enn en type som Demebele. Når det er sagt håper ejg at Dembele blir!

(Innlegget ble redigert 10.07.18 14:11)

Leoparden1
10.07.18 14:11

Welle, jeg fryktet mest til Chelsea eller Arsenal, men håper det er oss. Fulham?! Det hadde jeg ikke trodd.

Nå ser jeg at Sky har pekt i Spurs retning når det kommer til den Colombianske Kante, nemlig Wilmar Barrios. Håper ikke Spurs folket bærer nag til VM fremtoningen om så skulle stemme. For han virket jo som en fin spiller i VM før det ballet på seg. 

KongOlav2
10.07.18 14:22
Leoparden1: Ja KongOlav, Seri er en helt annen type enn Dembele. Akkurat en fantastisk driblefant i Dembeles støpning i den posisjonen, er det vel knapt noen andre lag i verden som har, derfor tenker jeg at det ikke er et must å erstatte han med en som likner veldig.Jeg vil heller ha en som dikterer tempoet, ala Modric, enn en type som Demebele. Når det er sagt håper ejg at Dembele blir!

Jepp, ser absolutt argumentet ang Seri. Dog er vel også Dembeles kombinasjon av egenskaper, med evner som ballvinner og til å ta med seg ballen og dra seg forbi pressledd, ganske sjelden. Spesielt sistnevnte egenskap bør kanskje erstattes på en eller annen måte.

Leoparden1
10.07.18 14:29
KongOlav2: Spesielt sistnevnte egenskap bør kanskje erstattes på en eller annen måte.

Jeg tenkte vi skulle beholde Dembele en sesong til, og samtidig kjøpe inn Loftus-Cheek. Så lar vi han gå ett år i Moooooouse lære sammen under Pochettinos vaktsomme øye før han slippes løs helt alene. Det tror jeg hadde kunnet blitt en slags mini Dembele. Men desverre er denne symbiosen kun oppført i mi kokebok, ser det ut for.

(Innlegget ble redigert 10.07.18 14:31)

Cobi
CobiInnlegg: 57842
10.07.18 14:34
Leoparden1: Jeg tenkte vi skulle beholde Dembele en sesong til, og samtidig kjøpe inn Loftus-Cheek. Så lar vi han gå ett år i Moooooouse lære sammen under Pochettinos vaktsomme øye før han slippes løs helt alene. Det tror jeg hadde kunnet blitt en slags mini Dembele. Men desverre er denne symbiosen kun oppført i mi kokebok, ser det ut for.

Dembele har bare ett år igjen av kontrakten og er åpen på at han ikke orker de fysiske kravene EPL og Pochettino krever lenger. Han vil ha en lang kontrakt, minst tre år, og den kroppen hans tåler ikke denne fotballen tre år frem i tid. Da er Italia eller Kina eller noe sånt langt å foretrekke for han. Fair sak det. Men han er neppe i Tottenham når vinduet stenger. Det kinesiske vinduet stenger om tre-fire dager eller noe sånt, så om han skal dit vil det skje fort.

KongOlav2
10.07.18 14:34
Leoparden1: Men desverre er denne symbiosen kun oppført i mi kokebok, ser det ut for.

Hehe, ofte er det nok slik ja ;)

Leoparden1
10.07.18 14:38
Cobi: Dembele har bare ett år igjen av kontrakten og er åpen på at han ikke orker de fysiske kravene EPL og Pochettino krever lenger. Han vil ha en lang kontrakt, minst tre år, og den kroppen hans tåler ikke denne fotballen tre år frem i tid. Da er Italia eller Kina eller noe sånt langt å foretrekke for han. Fair sak det.

Ja, det er litt synd og skam. For han har faktisk blitt vesentlig mer effektiv i spillestilen under Pochettino. Da han før bare var en driblefant, er han etter mitt syn flinkere å avlevere ballen til rett nå til dags. Dog er det jo klart at om kroppen hans takker nei til PL, så bør en nok cashe inn. 

Cobi
10.07.18 14:52
Leoparden1: For han har faktisk blitt vesentlig mer effektiv i spillestilen under Pochettino.

Så en oversikt over dette her, og det var faktisk helt påfallende hvordan han statistisk har blitt dårligere og dårligere de siste tre-fire årene, både offensivt og defensivt. På nær sagt alle de statistiske måleparametrene var det sånn at 15/16 var bedre enn 16/17, som igjen var bedre enn 17/18. Færre taklinger vunnet, færre offensive bidrag, osv, osv.

Jeg tror det er like greit at du trykker inn selv, som at jeg skal prøve meg på en direktelink, for det tror jeg blir bare rot. Men gå her og trykk inn Dembele og hiv opp 15/16, 16/17 og 17/18, f.eks.

Det er statistikk og ingen fasit, for all del, men total score har hatt utviklingen 1068-679-321 de tre siste sesongene. Attack score er 490-366-221 og defence score er 452, 65, -75. Gjennomgående høyest tall for tre sesonger siden, nest høyest for to sesonger siden og lavest forrige sesong. Vunnede taklinger, f.eks: 84 i 15/16, 55 i 16/17 og kun 22 i fjor. Så kunne jeg selvsagt kjørt de samme vurderingene justert for spilletid, men tendensen ville vært akkurat den samme. Dembele har, rent statistisk, falt voldsomt i kvalitet de siste par årene.

Leoparden1
10.07.18 15:03

Hmm dette var overraskende for meg. Og så feil kan jeg altså ta.

I «gamle dager» reiv jeg meg skikkelig i håret av godeste Dembele. Synes at han hele tiden dreiv å driblet seg forbi et pressede, før han stoppet opp, og lot pressleddet komme seg på plass igjen, hele tiden med ballen i fot. Deilig spiller synes jeg han er, dog. 

(Innlegget ble redigert 10.07.18 15:08)

Leoparden1
11.07.18 13:18

Ligger Levy og vaker i sivet, eller har han tatt en velfortjent sommerferie? Like action så langt... 

(Innlegget ble redigert 11.07.18 13:24)

Cyril
CyrilInnlegg: 6292
12.07.18 20:34

Cobi: Hva er egentlig status på Yerry Mina? Noen nettsteder hevder Barca vil låne han ut, mens andre sier at Barca vil selge for å frigi plass til utlendingkvota. Hvis sistnevnte stemmer burde vi absolutt hente makkeren til Davinson på landslaget om man skal erstatte Tony. Granittblokk.

(Innlegget ble redigert 12.07.18 20:37)

Leoparden1
12.07.18 20:55

Mina er jo et fysiskt monster. Men mangler vel mye på ballbehandling, pasningssikkerhet og rekkevidde. I mine øyne er han ikke en spillende stopper, som er det jeg håper vi får inn om vi skal ha inn en ny. Ellers har jeg fortsatt litt tro på Argentineren vår..

Cobi
12.07.18 22:12

Jeg tror Mina skal ut av Barcelona, ja, selv om han selv sier han vil bli. Men han blir enten lånt ut eller så blir han solgt med tilbakekjøpsklausul, og begge deler er vel rimelig uaktuelt for Levy.  Han vil ikke miste kontakten til Barcelona, og Barcelona vil neppe miste kontrollen over han allerede etter et halvår i klubben. For fyren har jo et eller annet, og med en god sesong et annet sted, kan han sikkert returnere senere en gang.

Se ellers hva jeg skrev tidligere i dag i Barcelona-tråden.

Kiedis
KiedisInnlegg: 9269
12.07.18 22:13

Grealish nærmer seg vel ganske kraftig. Tror han kan bli en interessant spiller for oss.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9778
12.07.18 23:09
Kiedis: Grealish nærmer seg vel ganske kraftig. Tror han kan bli en interessant spiller for oss.

Tror vi at han først og fremst evt. blir hentet inn for å spille i treeren bak Kane, eller som midtbanespiller? Han har vel spilt dypere i banen det siste året etter jeg har forstått. 

(Innlegget ble redigert 12.07.18 23:10)

Koskinen
KoskinenInnlegg: 2868
13.07.18 00:26

Slett

(Innlegget ble redigert 13.07.18 00:27)

Cobi
13.07.18 10:46

Vinduet i Kina stenger i dag, så hvis Dembele skal dit, må den overgangen sluttføres kjapt. Lite konkrete rykter, så jeg tviler vel på om det skjer noe så kjapt, hvilket betyr at de italienske klubbene vil kunne forhandle vel vitende om at Kina ikke er en konkurrent lenger. Stygt redd for at han havner i Italia på en dritdeal type lån med mulig opsjon på kjøp neste sommer eller noe sånt. Virkelig ikke sånn Levy opererer, men det spørs hva alternativene hans er når vinduet i Kina ikke lenger er åpent..

trøndergutten
13.07.18 23:00

Hadde vært typisk italiensk å hente Dembele på lån med opsjon på kjøp. Da må det da være bedre å bare beholde han. 

Forøvrig smilte jeg godt av noe jeg leste på Nettavisens livedekning av overgangsvinduet. Der står det:

Tyrkiske A Spor hevder at Fenerbahce skal være i forhandlinger med Tottenham om mulige kjøp av Moussa Sissoko, Vincent Janssen og Georges-Kévin N'Koudou.

Jada, helt sikkert en dårlig kilde, og det kommer med STOR sannsynlighet ikke til å skje, men bare tanken gjør meg glad. Tenk å kunne fått ut alle tre i én stor overgang! 

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 2224
14.07.18 01:31
trøndergutten: Tenk å kunne fått ut alle tre i én stor overgang!

For min del kan man beholde Janssen i en sesong til. Llorente virker å være på vei ut og da er det greit å ha Janssen. Jeg gir han ikke helt opp enda, det er en del egenskaper ved han som gjør at jeg håper man beholder han.

Jeg tror Janssen kan score en del mål for oss, han har et venstrebein som er farlig når han nærmer seg mål. Da tenker jeg på at han har et veldig hardt skudd og han har sendt av gårde en del farlige skudd. Ja, jeg er klar over at han ikke scora noe særlig for oss i sin første sesong og han har ikke imponert noe særlig i Tyrkia heller.

Men om man greier å sette han opp i nok farlige posisjoner så er jeg overbevist om at denne mannen kan score en del mål for oss. Sikkert ikke mange som deler denne oppfatningen, men jeg mener at han har noe veldig interessant ved seg. 

Jeg tenker også at denne mannen hadde bare hatt en sesong på øverste nivå før han kom til oss. Han scora 32 mål for AZ Alkmaar og hadde 7 assist på 49 kamper i alle turneringer (ifølge transfermarkt.com). Jeg er klar over at mange kjøp fra Nederland ofte er litt "risky", nivået er dårligere og overprestering spiller naturligvis inn. Jeg mener allikevel at disse tallene er et bevis på at det også bor kvalitet i han.

Noe av det beste ved han er arbeidsinnsatsen hans. Jeg husker spesielt de to første kampene han fikk i PL. I sesongens første kamp kom han inn for Dier etter 56 minutter. Dette var mot Everton på Goodison Park. Mannen med draktnummer 9 løp som et godstog som dundrer av gårde. Han spilte med hjerte utenpå drakta.

Det samme gjorde han mot Crystal Palace i hjemmedebuten sin, hvor han fikk spille hele kampen. Jeg husker han kom skliende inn for å blokkere en pasning, han fikk det til og hjemmefansen på WHL ga han en solid applaus. 

Leoparden1
14.07.18 08:51

Jeg erhekt enig angående Janssen, han kan fort bli en skikkelig spiller han. 

De andre to har vel ikke så alt for mye å tilføre troppen, så kan vel ta turen til Tyrkiet.

(Innlegget ble redigert 14.07.18 08:51)

Mjuu
MjuuInnlegg: 154
14.07.18 10:24

Er det noen sjanse at Tottenham selger Kane om Real Madrid kommer med et bud på 150-200 mill pund?

trøndergutten
14.07.18 10:45

Nei. Da må i så fall Kane lage et helvetes leven. Og det kommer ikke til å skje.

rosenthal
rosenthalInnlegg: 4131
14.07.18 11:30

Ville tatt en helt latterlig sum for Levy til å bli fristet til å selge Kane. Vi snakker i hvertfall om en dobling av verdensrekorden, med finansiering av stadion som motivasjon. Som sagt over, den eneste faktoren som kan få i stand en overgang for Kane er han selv. Dette er uansett ikke sommeren for det, Kane ønsker å spille i den nye stadion.

fotballeier123
14.07.18 16:54
Leoparden1: De andre to har vel ikke så alt for mye å tilføre troppen, så kan vel ta turen til Tyrkiet.

Absolutt, hva er realistisk mulig å få for disse to?

trøndergutten
15.07.18 01:26
fotballeier123: For min del kan man beholde Janssen i en sesong til.

Hvis han er villig til å bli værende og være en backup bak Kane, så gjerne for meg. En evt. ny spiss vil sikkert bli en fiasko uansett, så da kan vi like gjerne spare de pengene. Og som du sier, Janssen har et potensial. Jeg tror bare ikke at han vil få det ut hos oss. 

fotballeier123
15.07.18 01:52
trøndergutten: Hvis han er villig til å bli værende og være en backup bak Kane, så gjerne for meg. En evt. ny spiss vil sikkert bli en fiasko uansett, så da kan vi like gjerne spare de pengene. Og som du sier, Janssen har et potensial. Jeg tror bare ikke at han vil få det ut hos oss.

Jeg tenker at han er villig til å godta en slik rolle. Skjønner at du ikke tror at han vil få ut potensialet sitt hos oss, men jeg tror det har mye å gjøre med at han ikke har blitt satt opp i mange nok farlige posisjoner. 

En del ganger har han vært nødt til å sende av gårde en del langskudd. Jeg har på følelsen at om han oftere er å finne i boksen så tror jeg han kan være en skikkelig målsnik. Som sagt, spillerne rundt han må få gitt ballen til han innenfor 16-meteren.  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester