Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

BAZOOKAS vesus PIL OG BUE.

NYTT TEMA
FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 10887
07.01.18 20:39

Litt for fåe opphetede diskusjoner her nå synest jeg. Nesten kun bare internkrangel i klubbtrådene og dommernedrakking i kamptrådene og nedrakking av enkeltspillere i sine egne lag mest.

Men en tredje ting som ofte går igjen , og det overasker meg av folk med sitt hjerte i Engelsk fotball. Denne nedsnakkingen og håningen av enkelte lag sine spillerstiler.

Har en ett mannskap bestående av spillere med dårligere basisegenskaper og fotballforståelse enn motstanderen så er jo hele sjarmen med fotball at det faktisk finnes muligheter til å komme ut som vinner gjenom innsats og knallhardt spill på grensen å litt over for å teste dommerens lune i hvor langt en får lov å gå idag.

Og selv blandt de beste laga går det jo en rød tråd fra det som var artigst å se fra en begynte å se fotball fra da Tommy Smith sendte stjernespissen opp på tiende rada med ei slidetakling fra helvete til Tony Adams og andre gjorde det samme tiår senere.

At disse gelehårspillerne på topplaga også hos oss og andre da får ei ekstra skade pga dette å må stå over noen uker med millionlønn og fly klar til å frakte de til solkysten kan jeg ikke fatte å begripe er så mye å grine over. Dette må bare de beste laga tåle at en tar de midler en har til bruk innen lovens grenser for å skape ett best mulig liv for seg og sitt lag. De bør kunne være enda flinkere til å sette fart på kula da så de andre blr jaktende skygger.

Jeg synest vi ser en tendens til at en får mindre å mindre overaskende resultater pga at svake lag får mindre og mindre lov til å spille på sine styrker og for meg er dette veldig synd for den fotballen eg ønsker å se.

Og da kunne en om en ønsker sør amerikansk triksefotball kutte PL til 10,12 lag

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 14871
07.01.18 20:56

Eg velger Bazooka.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 36389
07.01.18 20:56

nå er det igjen

FrannyLee
07.01.18 21:14

Ja en sjønner jo at en er kommet på feil klode når det faktisk er ungdom \ rebeller som stemmer på Høyre nå til dags . Ja jeg har til å med latt meg fortelle at det til å med er noen som stemmer på Siv.

Kent
KentInnlegg: 117653
07.01.18 21:19

Hva er det du vil at vi skal diskutere her?

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 4101
07.01.18 21:31

Har dykke oppskrifta til Brød Deig

FrannyLee
07.01.18 21:37
Kent: Hva er det du vil at vi skal diskutere her?

Folks mangel på forståelse for de forskjellige lags forskjellige utgangspunk og den ovenfra og ned holdningen enkelte har i så henseende. Men jeg ser allerede tidlig at modenhetsgraden her inne er mye lavere enn selv jeg innbilte meg så i det hele tatt å prøve å dra igang en  konstruktiv og målrettet david mot goliatdebatt på ett sånnt forum virker å være perler for svin , desverre.

(Innlegget ble redigert 07.01.18 21:38)

InDeilawetrust
07.01.18 21:43
ohlalaSpurs: Har dykke oppskrifta til Brød Deig

Sitt di naken og spille banjo 

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 4101
07.01.18 21:43
InDeilawetrust: Sitt di naken og spille banjo

Ja, mens eg sitte i fars Nikkers

InDeilawetrust
07.01.18 21:44
FrannyLee: Folks mangel på forståelse for de forskjellige lags forskjellige utgangspunk og den ovenfra og ned holdningen enkelte har i så henseende. Men jeg ser allerede tidlig at modenhetsgraden her inne er mye lavere enn selv jeg innbilte meg så i det hele tatt å prøve å dra igang en  konstruktiv og målrettet david mot goliatdebatt på ett sånnt forum virker å være perler for svin , desverre.

Ikke bli så angry Franny. Her er vi i alle mulig aldersgruppe,, og vi er da alle gode venner. Det er også slik  det burde være,,  i hvert fall i mi  kokebok. 

(Innlegget ble redigert 07.01.18 21:47)

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 17209
07.01.18 21:45

Neh, jeg har lært. Ikke mat troll.

GatlingGun
GatlingGunInnlegg: 45042

Bazooka og bue for min del.

Kent
KentInnlegg: 117653
FrannyLee: Ja en sjønner jo at en er kommet på feil klode når det faktisk er ungdom \ rebeller som stemmer på Høyre nå til dags . Ja jeg har til å med latt meg fortelle at det til å med er noen som stemmer på Siv.

Ikke bare sitter du på fasiten når det kommer til fotball, du kan også fortelle oss hvilke parti det er feil å stemme på.

Kunne du også fortalt meg hvordan stua mi korrekt skal møbleres?

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 10483
07.01.18 21:47
GatlingGun: Bazooka og bue for min del.

Ikke bazooka og pil? 

FrannyLee
07.01.18 21:49
TheBelfastBoy: Neh, jeg har lært. Ikke mat troll.

Jeg hadde nå heller sagt at dette kunne vært en av de mest matnyttige diskusjonene her inne blandt mye fjas , men for all del. Du viser jo med dette at mine anelser slo til med rimelig stor kraft.

FrannyLee
07.01.18 21:51
Kent: Kunne du også fortalt meg hvordan stua mi korrekt skal møbleres?

Nei. For min egen del oppholder jeg meg kun på stua juleaften når pakkene deles ut så dette bryr jeg meg lite om.

InDeilawetrust
07.01.18 21:52
FrannyLee: Nei. For min egen del oppholder jeg meg kun på stua juleaften når pakkene deles ut så dette bryr jeg meg lite om.

Hvor i huset pleier du å sitte til vanlig da ? 

FrannyLee
07.01.18 22:02
InDeilawetrust: Hvor i huset pleier du å sitte til vanlig da ?

På mitt bibliotek med leseseng 1000 bøker ca og ca samme CD\Plater der jeg ligger og leser og har spiller litt musikk og har PC og Pcbord  og kontorstol i ett hjørne ved vinduet :-) Eg sitter aldri å leser som jeg gjør ca 5 til 10 timer hvert døgn , jeg ligger.

(Innlegget ble redigert 07.01.18 22:07)

JFT_96
JFT_96Innlegg: 22569
07.01.18 22:12

Hvordan får du tid til all VGD’inga di i tillegg? Du er et geni.

GatlingGun
GatlingGunInnlegg: 45042
07.01.18 22:14
JFT_96: Hvordan får du tid til all VGD’inga di i tillegg? Du er et geni.

Tid er en luksus for de som er over 17 år. For dere andre, tja. Hva skal det bli av dere når dere kommer opp i samme alder?

FrannyLee
07.01.18 22:15
JFT_96: Hvordan får du tid til all VGD’inga di i tillegg? Du er et geni.

Det er disse to tinga jeg gjør , pluss en time eller to på treningstudio nå på vinteren.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 17209
07.01.18 22:17

Det er vel bare rett og rimelig da du har bekreftet mine.

FrannyLee
07.01.18 22:18
TheBelfastBoy: Det er vel bare rett og rimelig da du har bekreftet mine.

Let's leave it at that.

FrannyLee
07.01.18 22:32
GatlingGun: Tid er en luksus for de som er over 17 år. For dere andre, tja. Hva skal det bli av dere når dere kommer opp i samme alder?

Det er vel så enkelt som at noen må være sosiale og ha folk rundt seg og sitte på kafe å prate om alt og ingenting eller være på byen å treffe folk. Om helga og ellers.

Eksempelvis så kjørte jeg ett PLS styrt linje på den matvarebedrifta jeg jobbet på i 40 år men var kun på kantina og åt i matpausa , tok omtrent aldri pause i fellesrom\pauserom med andre selv om de jobbet 50 stykk ca på bedrifta. Satt heller å las på en stol og ett bord inne på produksjons\lagerlokalene.

Det dreier seg om å prioritere det som er viktig , og livet leves inne i hodet , det rundt en er kulisser som i ei teateroppsetning , mens vi vener på Godot av Becker.

(Innlegget ble redigert 07.01.18 22:33)

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 12432
08.01.18 10:17

Eg sitter no og spiser brødskive med gulost og kaviar, etter mi fars oppskrift. 

wig1
wig1Innlegg: 2770
08.01.18 10:19
Machine_Head: Eg sitter no og spiser brødskive med gulost og kaviar, etter mi fars oppskrift.

Eg har ikkje åti like godt som ho mor mi nokon gong, om ein ikkje teller den gongen eg fekk ein sjokolade bit av ein rik mann.

Aguero16
Aguero16Innlegg: 2240
08.01.18 10:23

Er redd du burde valgt en annen overskrift viss du var ute etter "seriøse" diskusjoner.

På en annen side så ser vi jo alle hvem som svarer og hvordan dem svarer. Enkelte velger å pisse på strømgjerde. Aldri forstått hvorfor det er så artig.

FrannyLee
08.01.18 10:24
Aguero16: Er redd du burde valgt en annen overskrift viss du var ute etter "seriøse" diskusjoner.

Ser den ja :-)

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 2829
08.01.18 10:24
Aguero16: På en annen side så ser vi jo alle hvem som svarer og hvordan dem svarer. Enkelte velger å pisse på strømgjerde. Aldri forstått hvorfor det er så artig.

Folk er bare lei av Taknina, sånn generelt. Uansett overskrift.

FrannyLee
08.01.18 10:38
gurglebassen: Folk er bare lei av Taknina, sånn generelt. Uansett overskrift.

Folk er enten ikke interesert eller har kapasitet til å diskutere de helhetlige , de overliggende faktorene rundt de forskjellige grunnelementer i de forskjellige tilnærmingene til spillet og hva som må forventes blir brukt av virkemiddler i disse forskjellige tilnærmingene.

Derfor også overskriften som kanskje heller burde vært spade versus minigravemaskin.

Dette dreier seg i hovedsak om forståelse fra andre større aktørene for di mindres   forsøk på å maksimere utbyttet sitt med de virkemidlene en har til rådighet opp mot andre som har mer å kaste i potten.

Skulle ikke være så vanskelig å skape en god konstruktiv debatt rundt dette egentlig , men burde jo regnet med at det ble fjaset vekk.

(Innlegget ble redigert 08.01.18 10:40)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg