Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liverpool - Manchester City 14 januar 17:00

NYTT TEMA
Justice 96
Justice 96Innlegg: 33319
09.01.18 14:39
Mindfulness13: dyrt

Veldig greit å ha utvisningen som som bortforklaring og unnskyldning i ettertid hvertfall. 

(Innlegget ble redigert 09.01.18 14:40)

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 12369
09.01.18 14:43
ST10: Det er her og mot Spurs b hvor City har størst sjans til unngå å gå en sesong ubeseiret. Anfield er jo deres definitive marerittarena i PL. Nesten så jeg for en svært sjelden gang håper på Pool bare for at de kan fucke opp unbeaten dems.

Jeg for min del ser større risiko mot Conte og Mou sine mer strukturerte noe mer baktunge symbioes.

(Innlegget ble redigert 09.01.18 14:43)

Aguero16
Aguero16Innlegg: 2701
09.01.18 14:47

Conte og Mou tar hensyn til City. Klopp og Poch tar ikke det. Så inngangen til kampene er helt forskjellig. Pool på Anfield har City elendig statistikk mot. Jeg ser på som større sjanse for at vi blir straffet borte mot Pool enn det vi blei borte mot United og Chelsea.

Mindfulness13
Mindfulness13Innlegg: 20496
09.01.18 14:51
Justice 96: Veldig greit å ha utvisningen som som bortforklaring og unnskyldning i ettertid hvertfall.

Det er ingen bortforklaring - en observasjon og det var ekstremt å se forskjeller fra 11 til 10 mann i den kampen for Liverpool sin del. Guardiola sitt lag utnyttet det til det fulle og mer til. De vinner tilslutt veldig fortjent naturlig nok. 

Vi var veldig bra med før den utvisningen kom og Ederson reddet vel 2-3 bra muligheter fra Salah og Mane hadde vel også en utenom den som førte til rødt kort. Begge lag hadde gode muligheter til å ta ledelsen,men City utnyttet et litt sovende midtforsvar med Matip og Klavan samt for passiv midtbanepress i den situasjonen. Et altfor enkelt gjennomspill,men de utnyttet det bra. 

Aguero har en tendens til å score jevnt og trutt mot oss. Sterling pleier å spille langt under pari på Anfield mot oss....

(Innlegget ble redigert 09.01.18 14:58)

Coutinho10
Coutinho10Innlegg: 13168
09.01.18 15:47

Får vi med oss 1 eller 3 poeng her begynner jeg å føle meg trygg på topp 4. Til og med 2. plassen bør være innenfor rekkevidet da.

Bentekinho
BentekinhoInnlegg: 1655
09.01.18 15:51
Mindfulness13: Det er ingen bortforklaring - en observasjon og det var ekstremt å se forskjeller fra 11 til 10 mann i den kampen for Liverpool sin del. Guardiola sitt lag utnyttet det til det fulle og mer til. De vinner tilslutt veldig fortjent naturlig nok.

Centimetere fra å bli rødt kort andre veien

johwi68
johwi68Innlegg: 19084
09.01.18 16:28

Har prikket inn storformen på tippefronten, og ser for meg at dette ender 2-1. Målscorere blir Firmino, VvD og Sterling.

Dette laget vil jeg se (regner med at Henderson, Clyne og Moreno er ute):

------------------Karius-------------------
Gomez---Lovren--VvD--Robertson
--------Wijnaldum---Emre Can-------
Salah-------Chamberlain-------Mané
------------------Firmino------------------

Det største spørsmålet er vel hvem som blir kaptein..?

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 12834
09.01.18 16:44

Dette blir faen meg fette spennende. 

Med mindre Mané bestemmer seg for å dra en Karate Kid og bli utvist igjen selvfølgelig. 

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 9140
09.01.18 16:47
Machine_Head: Dette blir faen meg fette spennende.

Hermegås

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 19427
09.01.18 16:49
johwi68: Det største spørsmålet er vel hvem som blir kaptein..?

Det er bare å gi det til VVD men en gang mener jeg. Det er bare tidsspørsmål før han blir utnevnt til kaptein uansett.

FabioBorini
FabioBoriniInnlegg: 12152
09.01.18 17:00

Stygt redd det blir Milner johwi

(Innlegget ble redigert 09.01.18 17:00)

Shenon
ShenonInnlegg: 4335
09.01.18 17:09
Aguero16: To managere som tar lite hensyn til motstander.

Ser du har nevnt dette et par ganger nå, men beklager, det er nok bare tøys og tull

Klopp har, spesielt i år iallefall, tatt tildels VELDIG hensyn til motstander. Rullert både tropp og formasjon, presshøyde etc alt etter hvem vi møter og hvordan de normalt møter opp til kamp.

Så meget mulig du har rett ang Pep, han slår meg mer som typen som "driter" litt i motstander, og SKAL vinne på sin måte. Men dette gjelder på ingen måte for Klopp pdd.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 11430
09.01.18 19:32
Shenon: Så meget mulig du har rett ang Pep, han slår meg mer som typen som "driter" litt i motstander, og SKAL vinne på sin måte. Men dette gjelder på ingen måte for Klopp pdd.

Som du sier tar selvfølgelig Klopp hensyn til motstander. Det er faktisk omtrent alt han gjør på treningsfeltet inn mot kamp. Moreno snakket om intensive taktiske treninger slik at spillerne skal være så godt forberedt som mulig mot neste motstander. Han kalte dem blant annet "boring training".

Det samme gjelder jo Guardiola. Det finnes vel knapt noen med flere taktiske tvister og endringer enn han, alt lagt opp etter motstanderens styrker og svakheter. Det de også har til felles er at fotballen skal spilles på sin måte. De er begge flinke til å finne områder man kan utnytte motstanderen på, samtidig som de gir omtrent alle spillerne enorm frihet til og utfolde seg offensivt.

De kommer nok aldri til å velge bussen i vanskelige oppgjør, det betyr likevel ikke at Klopp og Pep ikke tar hensyn. Det er som du sier bare tull. 

(Innlegget ble redigert 09.01.18 19:33)

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 12369
09.01.18 20:42
WaltonBreckRd: Som du sier tar selvfølgelig Klopp hensyn til motstander. Det er faktisk omtrent alt han gjør på treningsfeltet inn mot kamp. Moreno snakket om intensive taktiske treninger slik at spillerne skal være så godt forberedt som mulig mot neste motstander. Han kalte dem blant annet "boring training". Det samme gjelder jo Guardiola. Det finnes vel knapt noen med flere taktiske tvister og endringer enn han, alt lagt opp etter motstanderens styrker og svakheter. Det de også har til felles er at fotballen skal spilles på sin måte. De er begge flinke til å finne områder man kan utnytte motstanderen på, samtidig som de gir omtrent alle spillerne enorm frihet til og utfolde seg offensivt. De kommer nok aldri til å velge bussen i vanskelige oppgjør, det betyr likevel ikke at Klopp og Pep ikke tar hensyn. Det er som du sier bare tull.

Selvsagt er det slik , men med en positiv innstiling eller offensiv om du vil til å spotte svakhetene til motstander å tørre å  forsøke å utnytte disse best mulig. Og derved tørre å ha rimelig stor risiko i sitt eget spill.

Ikkee så mye å ta hensyn til motstander som de to andre men ønske om å utnytte deres svakheter ved egen risikotaking sånn som jeg ser det iallefall, og da blir det ofte litt toopsie Toorvie spill med stort ballalaikaorkestra.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 39425
09.01.18 21:59

Andre Marriner dømmer kampen.

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 12834
09.01.18 22:06
Slikkepott: Hermegås

Kan jeg ikke bruke ordet fette siden du/andre har brukt det før meg? Det er jo morsomt jo!

masterpool
masterpoolInnlegg: 15549
09.01.18 22:09

Greit med Marriner, en som ikke er så veldig opptatt av å være stjerna selv.

Coutinho10
Coutinho10Innlegg: 13168
09.01.18 22:46
johwi68: Det største spørsmålet er vel hvem som blir kaptein..?

Mest sannsynelig Mignolet selv om jeg vil se Firmino med det.

ONV95
ONV95Innlegg: 3414
09.01.18 23:10

Liverpool fortsetter sin støe kurs mot seriemesterskapet og et City som har vist tydelige svakheter i det siste blir overkjørt her.

Et pottetett forsvar er om mulig blitt ytterligere forsterket med VVD og med verdens beste angrepsrekke blir dette lett match. Bra for Liverpool at Coutinho-sagaen er avsluttet og andre står garantert frem og tar over. Vi ser nok en ny boksåpner om kort tid.

Det blir en pur glede å se dette fantastiske lag utfolde seg mot de som har passet på Tabelltoppen i påvente av de rettmessige eierne i noen måneder.

Det er jo også alltid en ren glede å følge de sympatiske og ydmyke Liverpool-supporterne etter slike triumfer. Et eksempel til etterfølgelse for andre supportere.

- JFT39

Mamadou17
Mamadou17Innlegg: 440
10.01.18 01:02

Hvorfor er du så obsessed med Liverpool ONV?

ONV95
10.01.18 08:58
Mamadou17: Hvorfor er du så obsessed med Liverpool ONV?

Nå puttet du en tier på Jukeboxen og dette kunne diskutert i det vide og brede. Men jeg skal heller bruke en metafor som forklarer noe, men langt fra alt.

De fleste som har lest litt historie husker hvordan det var en krig i Europa/Verden mellom 1914-1918. Tyskland (De onde) forsøkte å få verdensherredømme men etter mange års kamp klarte de allierte (De gode) å nedkjempe De onde. Dette kan sammenlignes med kampen mot Liverpool fra 1975-1990.  

Etter at Tyskland (De onde) var nedkjempet så antok de allierte (De Gode) at fienden var nedkjempet for godt. De ville aldri mer være en trussel for verdensfreden. En historisk tabbe.  I Norge der så ikke regjerningen med Nygaardsvold og Koht i spissen at De Onde rustet opp i stillet og planla hevn.  Kun et fåtall skjønte var som var i ferd med å skje, men de ble stort sett latterliggjort. Igjen dette kan sammenlignes med hva som skjer nå, der Liverpool (De onde) bygger seg sakte men sikkert opp til nytt verdensherredømme mens de andre (De Gode) ikke evner/ønsker å se dette. Vi som forsøker å varsle om dette blir da latterliggjort.

Jeg ber dere bare om å våkne opp og se hva som er ferd med å skje. Et tegn knyttet til metaforen ovenfor er jo at Oxlade-Chamberlain har gått over til fienden. Tenk på statsminister Chamberlain i England på 1930-tallet som ønsket å gå i dialog med De Onde når de invaderte Tsjekkoslovakia, og kom med sitt famøse utsagn, "Peace in Our Time". Denne naiviteten kostet millioner av liv, og den samme naiviteten vil igjen ødelegge Engelsk fotball hvis dere andre ikke våker opp og tar aksjon.

-JFT39

-k9b_
-k9b_Innlegg: 26225
10.01.18 09:15
Aguero16: Conte og Mou tar hensyn til City. Klopp og Poch tar ikke

Kjent misforståelse. Vet ikke allverdens med Conte, men Mou tar ikke i noe særlig grad større hensyn til motstander enn Klopp, Poch og Pep. Han gjør det bare på en annen måte. Der Klopp kontrer med offensive trekk gjør Mou det med defensive trekk (forenklet), men Pep er nok den mest ekstreme. Tenk første oppgjøret han spilte mot Barcelona med Bayern. 1 mot 1 over hele banen de første 20 minuttene. Det er noe av det mest ekstreme jeg har sett mtp å ta hensyn til motstander.

Aguero16
Aguero16Innlegg: 2701
10.01.18 09:25
WaltonBreckRd: De kommer nok aldri til å velge bussen i vanskelige oppgjør, det betyr likevel ikke at Klopp og Pep ikke tar hensyn. Det er som du sier bare tull.

Alle tar hensyn. Det var ikke så svart som jeg la det frem, men det trodde jeg dem fleste som har sett Liverpool og City forstod.

Det er ganske stor forskjell på Pep og Klopp kontra Mou og Conte. Så får heller folk definere forskjellen selv. 

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26784
10.01.18 09:54

VGD har blitt et diskusjonsforaenes svar på Kjetil Rolness: Alt skal kanaliseres gjennom tåpelige og malplasserte metaforer. En skulle tro sarkasmens lekter var en forholdsvis manøvrerbar farkost i et farvann som knappest bugner av sylskarpe gjenstander, men her er sannelig fullt opp med skippere som ikke evner annet enn å la seg lose mot fjæresteinene for å la sine sjalupper bunntjæres. 

Liverpool tar denne: 2-0. Robertson og Wijnaldum.

Kiedis
KiedisInnlegg: 9295
10.01.18 10:18
Aguero16: Det er ganske stor forskjell på Pep og Klopp kontra Mou og Conte. Så får heller folk definere forskjellen selv.

Fra et superforenklet og tabloid Spurs-ståsted kan man oppsummere forskjellen mellom dem ut fra de taktiske grepene de gjorde da de møtte Spurs i andre halvdel av sesongen i fjor:

Pep:

Høyt press kombinert med å la Aguero stå femten meter i offside for å forvirre og irritere den høye forsvarslinja vår mens de virkelig farlige løpene kom fra dypet i form av Sane og Sterling. Dermed fikk forsvaret såpass mye å tenke på både når de skulle bygge opp spillet og når de skulle forsvare seg, at hele laget mistet fasongen.

Mourinho:

Prøvde å mannsmarkere hele midtbanen vår.

En av dem gjorde tilpasninger for å utfordre Spurs og skape usikkerhet gjennom offensive trekk. Den andre prøvde å gjøre det samme gjennom å ta spillere ut av kampen.

Mindfulness13
Mindfulness13Innlegg: 20496
10.01.18 10:25

På tide at denne rekken blir brutt snart :)
---
Manchester City are now 32 games unbeaten in England (W26 D6)

Artaxerxes
ArtaxerxesInnlegg: 66450
10.01.18 11:35
ONV95: Liverpool (De onde) bygger seg sakte men sikkert opp til nytt verdensherredømme mens de andre (De Gode) ikke evner/ønsker å se dette.

Hvem er (De Gode) i dette scenariet? Newton Heath LYR F.C.?

ONV95
10.01.18 12:13
Artaxerxes: Hvem er (De Gode

Alle andre enn Liverpool sånn generelt sett. Barcelona kan nok også regnes med her, men for enkelthets skyld holder jeg dem utenfor,

Artaxerxes
ArtaxerxesInnlegg: 66450
10.01.18 13:37
ONV95: Alle andre enn Liverpool sånn generelt sett. Barcelona kan nok også regnes med her, men for enkelthets skyld holder jeg dem utenfor,

Jeg kan jo forstå at folk som holdt med andre lag enn Liverpool i perioden 1975-90 så på oss som den store styggen, slik alle de som holder med andre lag og opplevde Ferguson-æraen ser på Manchester United, men nå må da vel Liverpool, som ikke har vunnet serien på snart 28 år, være å regne som en plucky underdog som dere godt kan unne en serietittel i stedet for de mest pengedopede klubbene?? 

Arsenal er jo også i ferd med å havne i dette ikke så ærefulle selskapet av, der Everton har vært medlem siden 80-tallet, og Tottenham siden Bill Nicholson ga seg.

(Innlegget ble redigert 10.01.18 13:41)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester