Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Man United - sommervinduet 2018

NYTT TEMA
Cobi
CobiInnlegg: 57842
13.07.18 11:17
GreySerpent: Jeg mener det er mer realistisk enn det andre scenariet ja?
DU mener virkelig ikke at Martial er et realistisk mål i en swap med Alderweireld med 1 år igjen av kontrakten?

En overgang som involverer Alderweireld og Martial er langt mer realistisk enn en overgang som involverer Martial og Kane, ja. Det er helt åpenbart også. Og for ordens skyld: Når jeg sier en overgang, kan det godt være to separate overganger, men hvor den ene overgangen er en forutsetning for at den andre går gjennom.

Martial vil vekk. Alderweireld vil vekk. Kane har nettopp signert ny seksårsavtale og er garantert blant klodens fem dyreste spillere.

Martial og Alderweireld har akkurat like lang gjenværende kontrakt, om du skal bruke det som et argument.

Pogba6
Pogba6Innlegg: 3729
13.07.18 11:19

Nei, det er ikke enkelt, men det går om man gjør de riktige grepene. Suksess nå vil og føre til suksess om 5 år. 

Se på Real Madrid nå, bytter manager og flere spillere drar kanskje og de må skifte mye på laget, likevel kommer de til få trofeer fordi de har den vinnerkulturen i klubben.

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 15081
13.07.18 11:21
Cobi: og er garantert blant klodens fem dyreste spillere.

Hvilke klubber på kloden er i stand til å imøtekomme dette? 

Jeg syns ikke det er like realistisk som deg. Selv om jeg er enig i at argumentene dine er gode. Forhåpentligvis jobbes det i kulissene med Martial og dennes ønsker om å dra. 

Cobi
13.07.18 11:28
GreySerpent: Hvilke klubber på kloden er i stand til å imøtekomme dette?

Når selv Real Madrid, etter å ha solgt Ronaldo, konkluderer med at han er helt urealistisk å hente, så er nok svaret på det spørsmålet null.

Samey_FU
Samey_FUInnlegg: 10182
13.07.18 11:32

Harry Maguire er ikke god nok. Han er Phil Jones - skadene. 

Blir oppgitt av at en stopper som Lenglet går til Barca for 35, mens man vurderer kvadraten Maguire for 50. Sats heller på Lindeløf. 

Pogba6
13.07.18 11:53

Maguire er engelsk og det er jo viktigere for enkelte enn om han er god nok. For min del betyr nasjonalitet nada så lenge de er gode nok. Men for rasister er det kanskje motsatt.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 35721
13.07.18 11:57
Pogba6: Nei, det er ikke enkelt, men det går om man gjør de riktige grepene. Suksess nå vil og føre til suksess om 5 år

Slik som suksess for dere i 08-10 også førte til suksess i 13-15?

Pogba6
13.07.18 12:01

I 2013 ansatte vi en komplett taper som rev ned alt av vinnerkultur.

Hadde man ansatt en ordentlig manager og ikke en tilbakestående kødd hadde vi fortsatt å vinne.

Aguero16
Aguero16Innlegg: 2643
13.07.18 12:27
Pogba6: tilbakestående kødd

Han var ikke en rasistisk kødd altså?

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 35721
13.07.18 12:27
Pogba6: I 2013 ansatte vi en komplett taper som rev ned alt av vinnerkultur. Hadde man ansatt en ordentlig manager og ikke en tilbakestående kødd hadde vi fortsatt å vinne.

Alt var ikke Moyes' feil. Han tok over en tropp hvor alle de viktigste spillerne utenom De Gea var på klart fallende karrierekurve. Om en ny manager skulle vunnet de kommende årene, måtte han gjort flere knallgode kjøp samtidig for å erstatte Vidic, Ferdinand, Carrick, Rooney og Van Persie.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 17583
13.07.18 12:31
Cobi: United har shit loads med penger, og i hvert fall nok til at den forskjellen er for liten til at den bør veie veldig tungt. Alderweireld i normalt slag (jeg anerkjenner at det ligger en usikkerhet her, altså) er såpass mye bedre enn Maguire at jeg vil tro Mourinho mye heller vil ha belgieren. Ikke minst fordi jeg skulle mene han passer mye bedre sammen med de fysiske stopperne til United enn Maguire. Alderweireld har muligens stopper-englands beste pasningsfot, og når man skal parres med mer fysiske og mindre ballspillende stoppere som Jones og Bailly, vil jeg tro det er en egenskap Mourinho har skikkelig lyst på.
Jeg er ganske overbevist om at Alderweireld havner i United. Spørsmålet er hvem av Levy og Woodward som blinker først i forhandlingene (United vil ha Alderweireld og ikke selge Martial til Tottenham, Tottenham vil ha Martial for å akseptere et salg av Alderweireld til United), så det kan nok dra ut litt, men jeg er som sagt ganske sikker på at Alderweireld har spilt sin siste Tottehamkamp og at United er neste klubb.

Dersom Man Utd skal bruke 25-45 % på spillere ved hver anledning vil kostnadsnivået øke betydelig. Da er poenget ved å ha mye penger borte.

Jeg skal ikke påstå at jeg har god nok kontroll på disse to spillerne til at jeg kan gjøre en nøyaktig sammenligning av dem. Man Utd, med all den kompetansen som er i klubben, bør imidlertid ha grunnlag for det.

Jeg er enig vedrørende påstanden om stopper-Englands beste pasningsfot. Samtidig er det ikke Jones, Smalling eller Rojo man bør se til når man henter en ny stopper, men Lindeløf og Bailly. De tre første har over en lenger tidsperiode vist at de av ulike grunner ikke kan stoles på som førstevalg i Man Utd. Det er spørsmålstegn ved Bailly og Lindeløf, men der er det hvertfall håp. En av Lindeløf og Bailly store svakheter er antakelig luftspillet (begge er forholdsvis bra med ball).

Og selv om jeg ikke har sett nok (eller grundig nok) til at jeg kan si noe med høy grad av sikkerhet om Toby vs Harry uten ball, har jeg sett mer enn nok til å konkludere med at Maguire også er veldig, veldig god med ball.

I mine øyne har Alderweireld tatt steg hver eneste sesong siden han kom til PL (kanskje frem til 17/18-sesongen). Maguire er på dette tidspunktet like gammel som Alderweireld var da han ble hentet til Southampton. Sammenligner man pasningsstatistikken til Alderweireld i 14/15 med Maguires i 17/18 er den svært lik. Både mht antall pasninger, pasningssikkerhet, lengde på pasningene og pasninger i lengderetning. Den mest betydelige forskjellen er nøkkelpasninger og målgivende hvor Maguire har betydelig bedre tall enn Alderweireld.

Andre betydelige forskjeller som kommer frem rent statistisk er at Maguire er kvassere i luftrommet, dribbler oftere (usikker på om det er positivt i Mous øyne) og hakket mer målfarlig. Det store usikkerhetsmomentet knytter seg til tempo.

I utgangspunktet håper jeg vi vurderer å kvitte oss med to av tre stoppere som har bevist at dem ikke duger. Da bør vi hente to nye. Jeg håper Alderweireld er et andrevalg som hentes dersom man får han til det man synes han er verdt. Hvis ikke kan man beholde Smalling/Jones en sesong til og hente Alderweireld til £25 mill neste sommer (gitt at ingen andre melder seg).

TheBelfastBoy
13.07.18 12:43
KongOlav2: Alt var ikke Moyes' feil.

Ikke mat troll. :)

Cobi
13.07.18 12:48
TheBelfastBoy: Dersom Man Utd skal bruke 25-45 % på spillere ved hver anledning vil kostnadsnivået øke betydelig. Da er poenget ved å ha mye penger borte.

Siterer ikke alt.

Men utgangspunktet mitt var at Alderweireld er en bedre stopper for Mourinho enn Maguire. Dersom United vurderer det annerledes, ryker selvsagt poenget mitt om det økonomiske. Men altså: Om det er sånn at United helst vil ha stopperen Alderweireld i stedet for stopperen Maguire i sitt lag, føler jeg meg rimelig sikker på at noen millioner pund i året er for lite penger for en klubb som United til at det gjør noen forskjell.

Og jeg tror som sagt at Mourinho heller vil ha Alderweireld enn Maguire.

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 8993
13.07.18 13:07
KongOlav2: Alt var ikke Moyes' feil. Han tok over en tropp hvor alle de viktigste spillerne utenom De Gea var på klart fallende karrierekurve. Om en ny manager skulle vunnet de kommende årene, måtte han gjort flere knallgode kjøp samtidig for å erstatte Vidic, Ferdinand, Carrick, Rooney og Van Persie.

Alt og alt...

Det er jo ingen som vil argumentere mot at de viktigste spillerne var på vei nedover, og at det var viktig å erstatte en rekke sentrale spillere. Dette var jo noe man maste om lenge før Ferguson gikk av.

Uansett skal det ganske så mye til for å konstruere et godt argument for at forholdene ikke lå til rette for at den nye manageren skulle få laget til å prestere. Glem nå ikke at stemningen var at man forventet at det kom til å bli år uten suksess mens den nye manageren fikk tid til å bygge opp et eget lag, forventningene var ikke ligagull akkurat. Selv om mange ikke hadde all verdens tro på Moyes, så var jo de fleste fortsatt enige om at han hadde kvaliteter og at han forhåpentligvis ville utvikle seg litt.

Til gjengjeld var det jo heller ingen som i sin villeste fantasi så for seg at noldusen skulle klare å prestere såpass dårlig.

Fyren var fullstendig ubrukelig. Han komponerte en midtbane som var et gapende hull, med Fellaini som defensiv midtbanespiller..Når forsvaret vårt ,som fungerte fint så lenge spillerne ikke hele tiden ble utfordret på fart, stort sett endte opp med å bli utfordret på fart fordi midtbanen var en autobahn for motstanderen mot målet vårt, så sier det seg selv at utfallet ble katastrofalt. Den dag i dag så er det fortsatt umulig å si hva fyren ønsket å oppnå, mest mulig innlegg, ballinnehav, kontringslag, all out attack, vi prøvde vel stort sett alt.

Og de jævla pressekonferansene, tapermentalitet fra en annen verden.

the_Player_nr_10
the_Player_nr_10Innlegg: 1311
13.07.18 13:08

Helt vilt å se at enkelte her inne ikke vil ha Bale. Verdens desidert beste høyrekant. Alexis, Lukaku og Bale hadde blitt tidenes angrepstrio i United.

———————————————-

Bale kunne vært United-spiller for lenge siden om han hadde ønsket det. En Bale som virkelig hadde sett frem til å spille for United ville virkelig vært no, men slik det ser ut til nå (og som det i grunnen har gjort hele tiden) ville vi fått en lunken og nesten motvillig Bale om spanjolene hadde ønsket å kvitte seg med ham. Tviler på at det hadde blitt noen suksess.

the_Player_nr_10
13.07.18 13:16

Mener det vil være et kjempenederlag om vi mister Martial....Grusom tanke!

GreySerpent
13.07.18 13:25
Pogba6: Men for rasister er det kanskje motsatt.

Dette er det dummeste argumentet jeg har sett i hele min tid på VGD. 

Slikkepott
13.07.18 13:27
the_Player_nr_10: Mener det vil være et kjempenederlag om vi mister Martial....Grusom tanke!

Ser ikke helt hvorfor. Mourinho har tilsynelatende ikke tillit til spilleren, og det ser heller ikke ut som om spilleren har all verdens tillit til at Mourinho er den manageren som kommer til å sørge for at han utvikler seg i rett retning.

Beste for begge parter er at Martial går til en klubb som har større vilje til å satse på han, hvor de kan akseptere manglene og fokusere på styrkene, og at Mourinho får inn en spillertype som han foretrekker.

GreySerpent
13.07.18 13:36
Slikkepott: Mourinho

Om denne forsvinner i løpet av sesongen eller etter endt sesong, så har man solgt et av de største potensialene jeg har sett i klubben.

the_Player_nr_10
13.07.18 13:44

Martial er et kjempetalent hvis utvikling ser ut til å stoppet opp under Mourinho. Det er problemet slik jeg ser det. Det er når slikt skjer Mourinho burde stoppet opp og spurt seg selv, «what the fxxk am l doing».

Ønsker selvsagt det beste for Martial, hvis han er kommet dithen at han heller vil prøve seg et annet sted, så må han få dra. Men kan ikke skjønne annet enn at det må sies å være et gedigent nederlag at man ikke får det til å fungere med en slik spiller.

Jack_Daniels
Jack_DanielsInnlegg: 27509
13.07.18 13:54

Jeg er mer keen på Maguire enn Alderweireld. Et annet poeng er at vi nesten kun har stoppere som er mer komfortable til høyre i en duo og trio fremfor den venstre midtstopperplassen. Belgieren har også nesten unntak spilt som den høyre stopperen i løpet av karrieren sin. Folk påstår gjerne at det ikke har noe å si hvem som spiller til venstre og høyre i en duo, men selvsagt har det det. Se hvor awkward Smalling blir når han skal litt frem i banen på venstresiden med ballen i beina. Til sammenligning er jo Maquire rene Beckenbauer om man setter ham opp mot typer som Jones og Smalling.

En av Smalling og Jones bør shippes ut for å gjøre plass til en ny stopper. Kanskje begge?

Maquire, Rojo, Lindeløf, Bailly og muligens Tuanzebe gir oss meget god dekning på stopperplass. Maquire-Bailly førstevalg og Rojo-Lindeløf som alternativer. Uansett ser jeg dessverre det som urealistisk at United skal kvitte seg med to engelske midtstoppere i ett og samme vindu.

Eventuelt selg Rojo og en av Smalling/Jones.

(Innlegget ble redigert 13.07.18 14:02)

Slikkepott
13.07.18 14:17
GreySerpent: Om denne forsvinner i løpet av sesongen eller etter endt sesong, så har man solgt et av de største potensialene jeg har sett i klubben.

Absolutt.

Til gjengjeld er det jo dessverre ikke alltid slik at man klarer å få utløp for potensialet.

VGoth
VGothInnlegg: 13709
13.07.18 14:40
InDeilawetrust: Hvor lang tid brukte du på den ?

Den er kopiert.

Hetfield
HetfieldInnlegg: 18992
13.07.18 14:45

Maguire og Perisic gjør rundene idag..

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 42526
13.07.18 16:32
Hetfield: Maguire

Jones motsatt vei?

TheBelfastBoy
13.07.18 16:36

At vi trenger en stopper som kan spille til venstre er også et godt poeng.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 19198
13.07.18 16:38

Nei sier du det, Vgoth. Hvordan er det forresten å leve ett liv basert på flaks ?

VGoth
VGothInnlegg: 13709
13.07.18 16:45
InDeilawetrust: vordan er det forresten å leve ett liv basert på flaks ?

Dette spørsmålet er høyst merkelig. "Ett liv"? Leve basert på flaks? Wtf.

(Innlegget ble redigert 13.07.18 16:46)

TheBelfastBoy
13.07.18 16:51

Det er litt typisk hvor bastant mange avfeier Maguire. Jeg kan forstå at bakgrunnen hans ikke er den mest tillitsvekkende, og at fremtoning og navn kan gi assosiasjoner til Phil Jones. Men til dere som mener at Mahuire ikke er bra nok, kan dere med hånden på hjertet si at dere har belegg for å bedømme Maguire? Eller er det en overfladisk bias dere bygger på?

For min egen del kan jeg si at jeg har hatt et ekstra øye til Maguire denne sesongen, men synes likevel det er vanskelig å vurdere.

Pogba6
13.07.18 18:11

Maguire spiller på et lag som ligger veldig lavt og da er han jo ok når han bare kan være i boksen å renske unna. United står mye høyere og det har ikke han tempo til å takle. Mangler og lederegenskaper og taktisk klokskap. Var forferdelig i posisjoneringen i enkelte kamper.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester