Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

En bra takling - dommertråd Man Utd - Liverpool

NYTT TEMA
-k9b_
-k9b_Innlegg: 25456
12.03.18 09:17

Ikke verdt å diskutere i alle fall.

Ellers noe som bør diskuteres? Har ikke vært innom forumet på en stund, men hva er konsensur på Mane/Fellaini situasjonen? Liverpoolfansen mener klar straffe, Man Utd-fansen mener frispark til Fella? 

Kiedis
KiedisInnlegg: 9126
12.03.18 09:24

Mane setter inn foten for å bli felt, ser det ut til. Jeg synes det er straffe.

Kunne dog godt kjørt en krysstabell på Liverpool-supportere som mener at dette er straffe, men som samtidig mener at det ikke var straffe da Lamela "lot seg" kveste av Van Dijk.

I vitenskapens navn, så klart.

Dux1
Dux1Innlegg: 30683
12.03.18 10:10

Tenk å sette opp en egen tråd om dette når man har en kamptråd. Så forbanna smålig!

https://www.youtube.com/watch?v=27Qhpb5RGt4

-k9b_
-k9b_Innlegg: 25456
12.03.18 12:33
Dux1: Tenk å sette opp en egen tråd om dette når man har en kamptråd. Så forbanna smålig!

Neida, savnet meg bare tilbake til gamle dager når det gikk an å opprette tråder uten å få slike surmagra kommentarer som dette. 

Det trengs faktisk flere tråder på forumet, ikke færre. 

Kent
KentInnlegg: 117593
12.03.18 12:39

En bra takling er det jo ikke av noen av dem.

Greit å la spillet gå. Ingen var i nærheten av ball.

Kent
KentInnlegg: 117593
12.03.18 12:40

Lovren skulle vært utvist for overfallet på McTominay.

Valencia kunne nok også blitt det når han nesten stempler Mané i brystet.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9027
12.03.18 13:25
Kiedis: Kunne dog godt kjørt en krysstabell på Liverpool-supportere som mener at dette er straffe, men som samtidig mener at det ikke var straffe da Lamela "lot seg" kveste av Van Dijk. I vitenskapens navn, så klart.

Ja, det hadde vært interessant. Situasjonene er veldig like. 

F_Brandy
F_BrandyInnlegg: 9774
12.03.18 13:28

Bailly på Milner er mer straffe enn Fellaini på Mane.

Saliph
SaliphInnlegg: 22924
12.03.18 13:44

Herregud, selvfølgelig er ikke det der straffe, hva i all verden feiler det folk?

Banaltanal
BanaltanalInnlegg: 936
12.03.18 13:45

Har sett både Liverpool-supportere og pundits som mener Liverpool ble snytt for opptil flere straffer på lørdag. Har ærlig talt ikke sett noen av situasjonene i reprise men mens jeg så på i realtime reagerte ikke jeg veldig kraftig i alle fall. Kunne kanskje vært blåst på Mane/Fellaini og handsen til Bailly(?).

Men dette er situasjoner som på ingen måte er klokkeklare og man ser jo ørtenførti sånne situasjoner i løpet av sesongen. Noen ganger blåses det, andre ganger ikke. Synes ikke United hadde hatt store grunner til å klage dersom de hadde blitt gitt og synes heller ikke Liverpool har grunn til å klage over at de ikke ble gitt. Kunne kanskje  også blitt delt ut et par røde men det gikk jo begge veier.

Kampen ble i hvert fall ikke avgjort på dommertabber. Mourinho benyttet seg av det at Klopp er grenseløs naiv. Det er lov. Kudos til Mou og spillerne hans som gjennomførte en perfekt forsvarskamp med dødelig effektive oppspill på lukaku.

Banaltanal
12.03.18 13:50

Som Liverpool-supporter kan jo jeg svare. Situasjonen med Lamela er akkurat en sånn situasjon som jeg skjønner at det blåses på men som også fort kunne fått gå. Tipper at man får straffe i ca. 50-60 % av gangene på de situasjonene, helt grei straffe men ikke klokkeklar.

missChance
missChanceInnlegg: 48246
12.03.18 13:52

Enn så lenge går det jo rimelig greit i England, da!

The Greek Superleague has been suspended indefinitely after abandonment of game between PAOK Salonika and AEK Athens on Sunday. That match was abandoned after PAOK Salonika owner invaded pitch carrying a gun.

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 25800
12.03.18 13:55
-k9b_: Ellers noe som bør diskuteres?

Nei, ser frem til neste kamp. Gleder meg.

Saliph
SaliphInnlegg: 22924
12.03.18 14:01

Pool-bermen har fått så mange straffer opp gjennom (flest i PL-historien) at de har begynt å skrike etter straffe på absolutt alt nå.

Mirage
MirageInnlegg: 20940
12.03.18 14:29
Saliph: Pool-bermen har fått så mange straffer opp gjennom (flest i PL-historien) at de har begynt å skrike etter straffe på absolutt alt nå.

Denne sesongen ligger vi riktignok ganske midt på treet. Flere mot enn for, faktisk. Av alle lag så har Everton fått flest.

Lezah
LezahInnlegg: 61287
Banaltanal
12.03.18 15:42

United-bermen er så vant til at alle diskutable avgjørelser går i deres favør, at de fnyser av alle situasjoner som ikke er helt klokkeklare.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2158
12.03.18 16:40

Men at Lovren overfaller McTominay går på frustrasjonskontoen til kroaten siden han var banens desidert verste aktør som vanlig?

Har Liverpool tapt poeng denne sesongen uten at det var dommeren sin feil? Sutret jo også i ukesvis etter Spurs kampen. Der de ironisk nok mener at Spurs ikke skal ha straffe på nesten det de mener er soleklar straffe noen uker senere når det rammer dem selv.

MadPepp
MadPeppInnlegg: 1291
12.03.18 16:42
missChance: Enn så lenge går det jo rimelig greit i England, da! The Greek Superleague has been suspended indefinitely after abandonment of game between PAOK Salonika and AEK Athens on Sunday. That match was abandoned after PAOK Salonika owner invaded pitch carrying a gun.

Ser for meg John W. Henry marsjere utpå Anfield matta med cowboyhatt og revolver ja.

MadPepp
12.03.18 16:43
KongOjo: Har Liverpool tapt poeng denne sesongen uten at det var dommeren sin feil?

Ta en titt i deres eget reir før du driter deg ut...

Knaxern
KnaxernInnlegg: 36290
12.03.18 16:44
Kiedis: Kunne dog godt kjørt en krysstabell på Liverpool-supportere som mener at dette er straffe, men som samtidig mener at det ikke var straffe da Lamela "lot seg" kveste av Van Dijk.

Jeg mener situasjonene er like, samtidig har jeg forståelse både for når det blåses og ikke blåses på slikt. Jeg personlig hadde ikke blåst på noen av de.

Så får man også kjøre en krysstabell på Man Utd-supportere som mente at det var korrekt straffe til Lamela men som sier at Mané ikke skulle hatt straffe.

KongOjo
12.03.18 16:46
MadPepp: reir

Tapte senest mot Spurs og Newcastle og uavgjort mot Sevilla, kan ikke huske at det var noe særlig klaging mot dommeren da. Men bare spytt* ut grunnløse påstander i hytt og gevær bare fordi dere tapte en kamp.

* Ikke gjør som Carragher da riktignok. 

MadPepp
12.03.18 16:53
KongOjo: Tapte senest mot Spurs og Newcastle og uavgjort mot Sevilla, kan ikke huske at det var noe særlig klaging mot dommeren da. Men bare spytt* ut grunnløse påstander i hytt og gevær bare fordi dere tapte en kamp.

Ja, jeg tenkte jo kun på de nevnte kampene og ikke noen andre smarten...

KongOjo
12.03.18 16:56
MadPepp: smarten

OJOjOj. Har United fans også klaget på dommeren før i tiden, virkelig revulosjonerende avsløringer du kommer med her. 

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 7836
12.03.18 17:28

http://www.skysports.com/football/news/11095/11287192/ref-watch-dermot-gallaghers-verdict-on-manchester-united-v-liverpool

Incident: Should Liverpool have been awarded a penalty for a handball by Antonio Valencia?  Dermot's verdict: Because of the positioning of his arm, no penalty.  Dermot says: Someone said to me on Saturday the ball's come a long way. The ball has come a long way but his arm is very, very tight to his body. It's struck his arm, there's no doubt about that. But I don't think there was any intention to handle that ball.  

Incident: Sadio Mane tangles with Marouane Fellaini in the Manchester United box.  Dermot's verdict: Mane initiates contact with Fellaini, no penalty.  Dermot says: I think Mane actually goes into the back of him. I think Mane puts his leg in, he puts his leg down and I'd have been surprised if that had been given. I think they just collide.  

MadPepp
12.03.18 18:00
KongOjo: Har United fans også klaget på dommeren før i tiden, virkelig revulosjonerende avsløringer du kommer med her.

Hvorfor sitter du å sutrer som et lite barn over andre, når dere er akkurat likedan?

Du virker rimelig nedsnødd, så tror jeg dropper denne "diskusjonen".

TheFamous25
TheFamous25Innlegg: 15597
12.03.18 19:16

Lovren utvist?? Ikke i nærheten en gang. Max gult kort

Coutinho10
Coutinho10Innlegg: 12363
12.03.18 19:26
KongOjo: Har Liverpool tapt poeng denne sesongen uten at det var dommeren sin feil?

Ja.

City, Spurs(B), United(H), Arsenal, Chelsea og Swansea som jeg kommer på. De fleste poengtapene er vår egen feil, men man har kamper som mot Spurs(H), United(B) og Everton (H) som er ute av vår kontroll pga. feil av dommeren. Du bør sjekke bildene på nytt angående Spurs matchen. Lamela er klart i offside i forkant av straffesituasjonen.

Mortirolo
MortiroloInnlegg: 11186
12.03.18 19:45

Bare å drite i dommere. Når dommere selv etter å ha sett situasjonen klarer å mene forskjellige ting blir jo det å være dommer en vits når de tolker reglene forskjellig. 

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 4085
12.03.18 20:09
Coutinho10: Du bør sjekke bildene på nytt angående Spurs matchen. Lamela er klart i offside i forkant av straffesituasjonen.

Dette ville jeg ha påpekt i kamptråden. Svært breaking news, som jeg er sikker på at ingen har diskutert før.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg