Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester United vs WBA *kamptråd*

NYTT TEMA
Sjefan
SjefanInnlegg: 13354
17.04.18 09:13
Dux1: Nå er du tilbake der du var innledningsvis. Skjønner du fortsatt ikke at til syvende og sist er det ingen annen en spilleren selv som kan løfte seg mentalt?

Du skal få leve i den tro at den faktisk stemmer, men det er selvfølgelig bare tull. 

Hva med de spillerne Mourinho allerede har hentet da? Halve laget mot WBA var "Mourinhos spillere". I tillegg til de Gea, Mata, Valencia ++. Har han virkelig kjøpt spillere som er svake mentalt? Det virker ikke særlig imponerende av Mourinho, men han er vel ikke ansvarlig for det heller? 

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 8590
17.04.18 09:44

Aner ikke hvem som er verst å diskutere med, Geers eller Dux.

Dux1
Dux1Innlegg: 31128
17.04.18 10:30
Sjefan: Du skal få leve i den tro at den faktisk stemmer, men det er selvfølgelig bare tull.

Prater Gary Neville tull også?

- Stabilitet handler om mentalitet, og på det området har spillerne sviktet de siste ukene.

Corvus
CorvusInnlegg: 22227
17.04.18 10:35
Dux1: Nettopp. Uten å legge all skyld på Pogba, så illustrerer jo det utfordringene til Mou.
Tror noen virkelig at Mou ikke ønsker at gutta skal yte 100%! Selvsagt ikke. Spillerne trenger ikke å bli fortalt dette av noen. Spiller du i United SKAL du yte 100%. Men følger de ikke opp PÅ banen, er det lite en manager kan gjøre underveis i kampen.

Selvsagt ønsker Mourinho at spillerne skal yte 100%. Men han evner det ikke. Som man så siste sesongen i Chelsea.

Å få spillerne til å yte max, få inn teamspirit osv er trenerens ansvar. Og Mourinho har vist flere ganger nå at spesielt overfor stjernespillere så har han negativ innvirkning. Pogba, Hazard osv.

Shenon
ShenonInnlegg: 4209
17.04.18 10:38
Dux1: Prater Gary Neville tull også?

Stort sett alltid!

Slikkepott
17.04.18 10:42
Dux1: Prater Gary Neville tull også?

Gjentatte ganger.

Han har rett i at stabilitet handler om mentalitet, men han tar feil når han bare fokuserer på at det er spillerne som har feilet. Mentaliteten må utvikles, alle spillerne som kjøpes inn kommer ikke inn som vinnere. Se på kommentarene til Guardiola rundt Sane forrige sesong. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dette skal være så komplisert, det er jo ganske elementær fotball. Manageren skal sørge for at spillerne har rett mentalitet, de som ikke klarer å innfinne seg i det må bort. Det handler om å skape en vinnerkultur. Det er ingen som fritar spillerne for skyld, det er ingen som insinuerer at det er ok, men flertallet her inne har heldigvis nok vett til å forstå at innrømmelsen også sier noe om managerens evne til å håndtere spillerne. 

(Innlegget ble redigert 17.04.18 10:43)

Shenon
ShenonInnlegg: 4209
17.04.18 10:44

Har vel alltid vært av den formening at en av managerens absolutt viktigste oppgaver er å få hue til spillerne på rett plass til enhver tid

Så kan selvsagt ikke spillerne frikjennes 100% om de ikke er helt "på" - men når stort sett samtlige 11(14) utpå banen ser ut som forvirrede høns, så er det sjeldent bare spillernes feil heller...

Slikkepott
17.04.18 10:53
Shenon: Har vel alltid vært av den formening at en av managerens absolutt viktigste oppgaver er å få hue til spillerne på rett plass til enhver tid

Jeg tror de fleste er enige der. 

Er bare Dux som er, vel, Dux. "Men hva faen, han ekke sykkolog, skal han lissom inn i hue på spillerne eller, det gåkke an det"

Dux1
17.04.18 11:03
Slikkepott: Det er ingen som fritar spillerne for skyld, det er ingen som insinuerer at det er ok, men flertallet her inne har heldigvis nok vett til å forstå at innrømmelsen også sier noe om managerens evne til å håndtere spillerne.

Men har du kritisert spillerne kraftig for innsatsen mot WBA?  

Poenget her er at den samme manageren ledet United til seier mot suverene City. Vi har ikke tatt mer poeng i ligaen siden SAF la opp. Og vi har vunnet to titler under Mou.

Virker det som en manager som ikke har evne til å håndtere spillerne?

Men når vi ryker ut hjemme for bunnlaget, så er det på ny grining og sutring mot manageren...

Spillerne må ta mer ansvar. Det er for lettvint å skylde på manageren hver gang vi taper fordi han har det formelle ansvaret.

(Innlegget ble redigert 17.04.18 11:08)

Dux1
17.04.18 11:07
Shenon: Stort sett alltid!

Selvsagt. Hva vet vel han ift en superekspert som deg...

Kan du ikke bedre enn dette? Er litt flau på dine vegne.

Lezah
LezahInnlegg: 61569
17.04.18 11:08
Dux1: Poenget her er at den samme manageren ledet United til seier mot suverene City.

Var dette fordi vi var best?

Sjefan
SjefanInnlegg: 13354
17.04.18 11:09
Dux1: Prater Gary Neville tull også? - Stabilitet handler om mentalitet, og på det området har spillerne sviktet de siste ukene.

Han feiler hvertfall å adressere hvem som har det overordnede ansvaret. Svaret til Slikkepott oppsummerer saken greit. 

Chelsea som gikk fra 10.plass i PL til å vinne soleklart sesongen etter ligger nå på 5.plass og gjør en relativt svak sesong med tilnærmet samme spillergruppe. Er det spillerne som er mentalt svake? Virker Conte å motivere, begeistre og engasjere i like stor grad som forrige sesong? Påvirker dette spillerne? 

Aguero16
Aguero16Innlegg: 2515
17.04.18 11:22
Dux1: Spillerne må ta mer ansvar. Det er for lettvint å skylde på manageren hver gang vi taper fordi han har det formelle ansvaret.

Jeg tror nok det er spillere som tenker det samme som mange supportere. 

Måten United skal framstå under Mou er nitrist. Se på Pogba. Han lider enormt av at styrken hans som fotballspiller ikke blir brukt.

Jeg sa tidlig at jeg trodde Mou kunne være ferdig til sommeren, eventuelt vinteren. Etter det han han skrevet ny kontrakt. Det stusser jeg over, og det er utvilsomt ikke fordel United tror jeg.

Dux1
17.04.18 11:27
Sjefan: Han feiler hvertfall å adressere hvem som har det overordnede ansvaret. Svaret til Slikkepott oppsummerer saken greit.
Chelsea som gikk fra 10.plass i PL til å vinne soleklart sesongen etter ligger nå på 5.plass og gjør en relativt svak sesong med tilnærmet samme spillergruppe. Er det spillerne som er mentalt svake? Virker Conte å motivere, begeistre og engasjere i like stor grad som forrige sesong? Påvirker dette spillerne?

Det er da ingen som betviler hvem som har det overordnede ansvaret! Det vi diskuterer er hvordan man skal løse et problem hvor spillere viser svak mentalitet på banen. Gary Neville har tatt det opp. Det samme har Vidic. Dette er spillere som selvsagt vet hva de snakker om.  

Å si at Mou har skylden for at vi taper mot bunnlaget blir bare for lettvint.

Når det gjelder Chelsea så sliter de internt med en diktatorisk eier som ikke gir Conte full støtte i spillermarkedet. Slikt blir det sjeldent positive resultater ut av (vi skjønner jo hvor langt det har gått når de velger å hente Giroud...).

Men i United så er det jo helt omvendt. Vi går jo mot en enda bedre ligasesong enn sist. Så da kan jeg jo stille de samme spm tilbake til deg: Er det manageren som ikke evner å motivere? Virker Mou å motivere, begeistre og engasjere i like stor grad som forrige sesong? Påvirker dette spillerne?

mjordan23
mjordan23Innlegg: 17797
17.04.18 11:32
Shenon: Så kan selvsagt ikke spillerne frikjennes 100% om de ikke er helt "på" - men når stort sett samtlige 11(14) utpå banen ser ut som forvirrede høns, så er det sjeldent bare spillernes feil heller...

Ikke bare spillerne, men når man får levert en intensitet og balltempo som til tider er på nivå med en treningskamp, så har nok spillerne mesteparten av ansvaret. 

Vi spilte tross alt mot bunnlaget i PL, som vel ikke har tatt bortepoeng i 2018. Det stinker en klassisk undervurdering av det hele. 

Dux1
17.04.18 11:42
Aguero16: Måten United skal framstå under Mou er nitrist. Se på Pogba. Han lider enormt av at styrken hans som fotballspiller ikke blir brukt.

Jeg mener Pogba har blitt unnskyldt nok. Det har lenge vært snakk om at han ikke blir brukt i rett posisjon. Mot WBA sist spilte han i en trio sentralt. Og han stinket ræv. Så hva er det neste? Jo, kanskje man må se på spilleren og hans mentale styrker/svakheter?

En slik klassespiller skal kunne levere mot en bunnlag - samme hvor nitrist managerens filosofi er. I stedet gjemmer han seg bort og/eller spiller møkk dårlig. Holdningene hans på banen er til tider skremmende. Han kan godt være uenige i disposisjoner, men du skal for faen spille med hjertet utenpå trøya for det!

Disse gutta for betalt millioner for å trille ball. Da må vi i det minste forvente at de kjemper for laget og klubben.

Pogba er Ballon d'Or-materiale. Men pdd er han en av de siste på laget jeg ville gitt kapteinsbindet til...

Dux1
17.04.18 11:44
mjordan23: Ikke bare spillerne, men når man får levert en intensitet og balltempo som til tider er på nivå med en treningskamp, så har nok spillerne mesteparten av ansvaret.
Vi spilte tross alt mot bunnlaget i PL, som vel ikke har tatt bortepoeng i 2018. Det stinker en klassisk undervurdering av det hele.

Tror du snakker forgjeves til "ekspertene" på vgd. Manageren må tas for enhver pris vettu! Klassisk supportertankegang.

Slikkepott
17.04.18 11:48
Dux1: Men har du kritisert spillerne kraftig for innsatsen mot WBA?   Poenget her er at den samme manageren ledet United til seier mot suverene City. Vi har ikke tatt mer poeng i ligaen siden SAF la opp. Og vi har vunnet to titler under Mou. Virker det som en manager som ikke har evne til å håndtere spillerne? Men når vi ryker ut hjemme for bunnlaget, så er det på ny grining og sutring mot manageren... Spillerne må ta mer ansvar. Det er for lettvint å skylde på manageren hver gang vi taper fordi han har det formelle ansvaret.

Du har jo gått fullstendig i vranglås. Jeg har ingen problemer med å kritisere spillerne for både innsats og prestasjon mot WBA, ei heller har jeg noen problemer med å kritisere manageren. 

Og den samme manageren ledet oss i to helt grusomme kamper mot Sevilla, for ikke å snakke om kampen mot Tottenham hvor vi ble totaldominert såpass grovt at Tottenham brukte de resterende 30 minuttene av kampen på å behandle det som en treningskamp. 

Det er litt merkelig at du har skapt en slik mental sperre hvor det er umulig å ha et helhetlig perspektiv. Det går tross alt an til å påpeke at både spillerne og Mourinho ikke har levert godt nok. Det må ikke være enten eller. 

Hvis du oppfatter dette som syting og grining bare fordi vi ryker mot bunnlaget, så tar du helt feil (ikke at det er noe nytt). Jeg bryr meg nevneverdig lite om hvem det er. Hovedproblemet for min del er jo det samme jeg har påpekt over lengre tid, et problem jeg håpte bare var en "treg start" på sesongen. Statisk spill, få spillere i bevegelse som skaper rom for andre, spillere som stort sett venter på at spiller med ball skal skape noe på egenhånd, en manglende evne til å "male på", ingen klar filosofi for noe som helst. 

Jeg opplever det som merkelig at folk ser på dette som isolerte prestasjoner. Er det ikke en rød tråd her ? et større bilde ? Det handler jo litt om å trekke seg litt tilbake og få et overblikk. Hvor ofte har vi ikke kritisert prestasjonene denne sesongen, 45 min hvor det ser ut som vi skal pløye over motstanderen som om det var anusen til en 9 år gammel gutt i et presteværelse, for så å levere påfølgende 45 hvor vi har tatt på oss solhatt og nyter hverdagen. Vi har jo gjentatte ganger sett det gjennom sesongen, hvorfor er det ikke blitt gjort noe med det ? 2 omgangen mot Swansea f.eks. Er ikke dette et tegn på et problem fra øvre hold, nærmere bestemt manageren. Det er definitivt et problem, enten så oppfatter ikke Mourinho det som et problem eller så sliter han med å løse det. 

Slik jeg ser det, så er det jeg påpeker overfor et av hovedproblemene til at spillermentaliteten gjerne ikke er så bra som vi forventer. Denne aksepten for at nå er 45 min unnagjort og vi ligger an til å vinne kampen, da kjører vi en rooooooolig 2 omgang. Eller alle gangene vi har levert en roooooolig 2 omgang, for så å heldigvis klare å snu det i 2. Dette har jo vært et problem hele sesongen, men ingenting endrer seg. 

(Innlegget ble redigert 17.04.18 11:49)

Pwnez
PwnezInnlegg: 239
17.04.18 11:53

Fint Bibel innlegg Slikkepott.

Aguero16
Aguero16Innlegg: 2515
17.04.18 12:31
Dux1: Jeg mener Pogba har blitt unnskyldt nok.

Det kan så være. Jeg har heller ikke sett alle kampene med United. Men jeg så mye Juventus. 

En kan kritisere dem fleste managere. Men jeg forstår vertfall godt frustrasjonen til United supporterene. Poengmessig er jo ok det. Problemet er vel dem 90 min som blir presentert hver uke. 

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 3281
17.04.18 12:37
Pwnez: Fint Bibel innlegg Slikkepott.

Har du lest Bibelen ?

Pwnez
PwnezInnlegg: 239
17.04.18 12:41
gurglebassen: Har du lest Bibelen ?

Ja, mitt favoritt vers er Galaterne 2,20:

"Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg. Det livet jeg nå lever som menneske av kjøtt og blod, det lever jeg i troen på Guds Sønn, som elsket meg og ga seg selv for meg."

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 3281
17.04.18 13:09
Pwnez: Ja, mitt favoritt vers er Galaterne 2,20:

Mitt favoritt vers er Geersanerne 3.12:

"jeg vant 600k i dag på oddsen, jeg er kongen. Møt meg i Paradis."

Dux1
17.04.18 13:23
Slikkepott: Jeg opplever det som merkelig at folk ser på dette som isolerte prestasjoner. Er det ikke en rød tråd her ? et større bilde ? Det handler jo litt om å trekke seg litt tilbake og få et overblikk. Hvor ofte har vi ikke kritisert prestasjonene denne sesongen

Nå er jo dette kamptråden for WBA-kampen, så kanskje ikke så merkelig at vi tar utgangspunkt i den? Å forklare hvordan vi kan gå på trynet mot bunnlaget etter seier mot ligamesterne er diskusjonen.

Ja, vi har levert flere svake kamper denne sesongen. Det ar jeg også kritisert. Men vi leverer samtidig den desidert beste ligasesongen siden SAFs dager.  

Sånn apropos å se ting i et helhetlig perspektiv, få et overblikk, osv... Eller er det bare bullshit fra din side dette også?

(Innlegget ble redigert 17.04.18 13:23)

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 11613
17.04.18 13:24
gurglebassen: Mitt favoritt vers er Geersanerne 3.12: "jeg vant 600k i dag på oddsen, jeg er kongen. Møt meg i Paradis."

Mitt er

Salige er de enfoldige thi di skal arve jorden.

Og det er sel sakt manageren som skal holde grøten varm og spillerne på tå hev for å være topp konsentrerte mot neste arbeidsoppgave.

Dette er jo hovedgrunnen til at han er der.

(Innlegget ble redigert 17.04.18 13:26)

Slikkepott
17.04.18 15:08
Dux1: Nå er jo dette kamptråden for WBA-kampen, så kanskje ikke så merkelig at vi tar utgangspunkt i den? Å forklare hvordan vi kan gå på trynet mot bunnlaget etter seier mot ligamesterne er diskusjonen. Ja, vi har levert flere svake kamper denne sesongen. Det ar jeg også kritisert. Men vi leverer samtidig den desidert beste ligasesongen siden SAFs dager.   Sånn apropos å se ting i et helhetlig perspektiv, få et overblikk, osv... Eller er det bare bullshit fra din side dette også?

Dag,

Jeg blir skuffet. 

Jeg vet ikke hvorfor, jeg forventer jo ikke mer av deg.

Det er rart at man er opphengt i WBA kampen, den er jo bare en del av et større problem. Henger man seg opp i denne kampen, ene og alene, og betrakter det som en isolert hendelse, så går man jo glipp av helheten. Det er jo en helt standard analyse å jobbe seg bak, for å finne ut om resultatet / hendelsen er en one off, eller et resultat av noe som må forbedres. I dette tilfellet, skal man jo være passe Dag for å være så naiv at man ikke oppfatter kampen som et symptom på et større problem. 

Jeg kan ikke registrere at jeg har nevnt noe negativt om ligaposisjonen vår (bortsett fra antallet poeng vi er unna City), eller at det ikke er fremgang. 

Dux1
18.04.18 09:06
Slikkepott: Det er rart at man er opphengt i WBA kampen, den er jo bare en del av et større problem. Henger man seg opp i denne kampen, ene og alene, og betrakter det som en isolert hendelse, så går man jo glipp av helheten. Det er jo en helt standard analyse å jobbe seg bak, for å finne ut om resultatet / hendelsen er en one off, eller et resultat av noe som må forbedres. I dette tilfellet, skal man jo være passe Dag for å være så naiv at man ikke oppfatter kampen som et symptom på et større problem.
Jeg kan ikke registrere at jeg har nevnt noe negativt om ligaposisjonen vår (bortsett fra antallet poeng vi er unna City), eller at det ikke er fremgang.

Nei, det er ikke rart at man analyserer et resultat i en kamptråd. Det er ikke å "henge seg opp" i noe som helst. Hvor mye klovn må du være!

Helheten er at vi gjør vår beste sesong siden Fergusons dager. Men vi har utfordringer, spesielt i det offensive spillet vårt, og med enkeltspillere som ikke ser ut til å finne stabil form under Mourinho. Spillet er til tider under enhver kritikk. Og det handler både om managerens filosofi og spillernes mentalitet.

Det er nettopp poenget: Du sier ikke stort om verken ligasesongen eller utviklingen. Samtidig snakker du til meg om å se ting i perspektiv og ikke gå glipp av helheten...

I dette tilfellet er det etter min mening spillernes mentalitet som var hovedårsaken til tapet. Det skal ikke være mulig, selv med en retard av en manager, å tape hjemme for et så svakt bunnlag som WBA. Her må spillerne gå i seg sjøl.

Og så er det greit å vite at jeg har backup for synet mitt i folk som Neville og Vidic. Og jeg velger å slå fast at de har litt mer peil enn Slikkepott...

Slikkepott
18.04.18 12:16
Dux1: Nei, det er ikke rart at man analyserer et resultat i en kamptråd. Det er ikke å "henge seg opp" i noe som helst. Hvor mye klovn må du være! Helheten er at vi gjør vår beste sesong siden Fergusons dager. Men vi har utfordringer, spesielt i det offensive spillet vårt, og med enkeltspillere som ikke ser ut til å finne stabil form under Mourinho. Spillet er til tider under enhver kritikk. Og det handler både om managerens filosofi og spillernes mentalitet. Det er nettopp poenget: Du sier ikke stort om verken ligasesongen eller utviklingen. Samtidig snakker du til meg om å se ting i perspektiv og ikke gå glipp av helheten... I dette tilfellet er det etter min mening spillernes mentalitet som var hovedårsaken til tapet. Det skal ikke være mulig, selv med en retard av en manager, å tape hjemme for et så svakt bunnlag som WBA. Her må spillerne gå i seg sjøl. Og så er det greit å vite at jeg har backup for synet mitt i folk som Neville og Vidic. Og jeg velger å slå fast at de har litt mer peil enn Slikkepott...

Jeg gråter, Dag, jeg gråter.

Fordi det gjør vondt.

Jeg kjenner på en rotløshet

Jeg trodde.

Jeg håpte virkelig.

At det var jeg, som skulle få deg til å åpne øynene og se sannheten. 

Dessverre, som alle de andre her inne som gjentatte ganger har prøvd å få deg til å tenke logisk, så har jeg møtt veggen.

Jeg vet ikke om det sier mest om de av oss som har prøvd, vi visste jo at det var tilnærmet umulig, skulle vi ha droppet det ? Samtidig, hvis alle gir opp bare fordi noe virker å være umulig, så vil jo ting aldri bli bedre.

Kanskje vi, i et øyeblikks naivitet, trodde at ting stod bedre til. 

*sukk*

Jeg opplever det som merkelig at du blander begrep. Hvis du ønsker å bare diskutere et enkelt resultat, isolert fra alt annet, be my guest, fortsett å bo i slummen av VGD. Ønsker du å analysere et resultat, så nytter det ikke å fokusere på en spesifikk kamp, uavhengig av hva resultatet er. I fotballens verden, så må man ta hensyn til andre kamper for å vurdere om resultatet man ser på er en isolert hendelse, ala shit happens, eller om det er noe mer som ligger bak. Man trenger jo ikke å være analytisk av natur for å forstå dette.

At vi tilsynelatende gjør vår beste sesong i ligaen siden Ferguson er ikke noe get out of jail free card, det er ikke noe trumfkort, vi kan fortsatt ende denne sesongen uten trofeer og på en 4 plass. Å vurdere sesongen som en helhet gjør vi når ligaposisjonen er avgjort og når vi ser om vi klarer å få med oss et trofe eller ikke. Jeg tar ikke nåværende posisjon for gitt, for å si det slik. 

Å bare fokusere på det offensive spillet er naivt. Vi har store defensive problemer også, selv om ikke det vises i form av mål mot. 

Jeg tviler jo sterkt på at noen her i verden er så evneveik at de ikke forstår at managerens rolle også er å håndtere mentaliteten til spillerne for å få det beste ut av de på banen. Les kommentarene til Pep Guardiola rundt Sane når han først kom til klubben, hvordan han ikke innså hvor god han er og hvordan det handlet om å få det mentale på plass. Les litt om Ferguson

But the methods that worked with young players at St Mirren didn’t work immediately at Ferguson’s next port of call. When Billy McNeill quit Aberdeen to return to Celtic in 1978, the Dons quickly signed up the former Love Street boss. “His fiery temperament when he joined Aberdeen worked against him at the start,” added Smith. “He had to work hard to get the players on the side. There were international players at Aberdeen and he had to change his ways slightly. “When he won his first league championship in 1980 it convinced any doubting players that this man wasn’t about winning the next game – he was about winning the next competition and the one after that. “Having played with Rangers, he knew if you were going to win anything you had to go and beat the Old Firm. When I joined Aberdeen a couple of years after as manager, that mentality was still there, it just needed stirred up again.

Det er rart at du skal ha så store vanskeligheter med å forstå at dette er noe som må utvikles, bearbeides. Bortsett fra spillere som Zlatan, Bastian, de få gangene det handles inn spillere som har en ekstrem erfaring og mentalitet som en født vinner, så må spillere bearbeides over tid, og det er manageren sin oppgave å gjøre det.

Som jeg har poengtert en rekke ganger før. Hvis 1 eller 2 spillere ikke har det mentale på plass før en kamp, så er det vanskelig å skylde på manageren gitt at det ikke har vært såpass åpenbart at spilleren aldri burde startet. Hvis man etter en kamp skylder på mentaliteten til spillerne, da kommer man rett og slett ikke unna manageren, da er det noe alvorlig galt. Når dette heller ikke er første gangen, så er det definitivt spørsmål som må stilles

Å være så blåst at man tror at hvilken som helst noldus bare kan være manager for en dag, er overraskende og skuffende selv for deg å være.

Ellers, for å være helt ærlig, så driter jeg i hvem det er som skriver eller sier ting. For min del er det innholdet som betyr noe. Gary Neville var en vandrende katastrofe i Valencia når han fikk prøve seg som manager. Kanskje en del av problemet er at han ikke har forståelse for hvem som skal utvikle mentaliteten i klubben.

Når det gjelder kommentarene til Vidic så tror jeg du har misforstått innholdet. 

"It seems like he is saying there is a problem with mentality in the players. I think the Man United players know every game is important and they have to win. "You play for Man United, it's not acceptable to draw or lose, always you have a high expectancy. "We won the Champions League and we didn't celebrate. We had two hours of celebration, go on holiday, and the manager was thinking: 'Who will we bring in next season to compete?'"

Det er rart at du ikke plukker opp hva som er nøkkelen når tidligere United spillere snakker om mentaliteten som eksisterte i garderoben, eksemplene som trekkes frem, manager, manager, manager, manager, manager. 

Som Rio Ferdinand trekker frem:

“His best quality was getting the best out of players,” he says. “He was a master of psychology and had an amazing ability to get motivated straight away when he won a big trophy. “He was thinking about the next title the minute he got his hands on the trophy and that mentality ran through the club.”

Hvis en rekke spillere var høy på pæra etter seieren mot City, og tok for lett på kampen mot WBA, slik som du gjorde, fordi WBA er WBA og ligaposisjonen sier sitt. Så er det:

1: Skuffende at spillerne er såpass naive

2: Skuffende at manageren ikke håndterer dette. 

Å bare tro at punkt 1 gjelder, og samtidig frita manageren for ethvert ansvar som tross alt er en gigantisk del av rollen i klubben, er fullstendig idioti.

Dux1
18.04.18 12:51
Slikkepott: Som Rio Ferdinand trekker frem:

"That’s not how you win titles. You need players who are going to be brave receiving the ball, not just physically and tackling, but mentally, and saying whatever happens here going forward, I will be with you guys shoulder to shoulder.”

http://thepeoplesperson.com/2017/10/01/rio-ferdinand-jose-mourinho-is-testing-manchester-united-players-mentally-particularly-luke-shaw-189485/

Ser du hva Rio trekker fram i denne artikkelen? Spillerne. Mentalitet. Modighet.

Din agenda er så forbannet gjennomskuelig og falsk. Jeg gadd forresten ikke lese gjennom hele makkverket ditt. Det var nok å se ditt avsnitt om Rio for å forstå at du nok engang gikk på trynet.

Slikkepott
18.04.18 13:08
Dux1: "That’s not how you win titles. You need players who are going to be brave receiving the ball, not just physically and tackling, but mentally, and saying whatever happens here going forward, I will be with you guys shoulder to shoulder.” http://thepeoplesperson.com/2017/10/01/rio-ferdinand-jose-mourinho-is-testing-manchester-united-players-mentally-particularly-luke-shaw-189485/ Ser du hva Rio trekker fram i denne artikkelen? Spillerne. Mentalitet. Modighet. Din agenda er så forbannet gjennomskuelig og falsk. Jeg gadd forresten ikke lese gjennom hele makkverket ditt. Det var nok å se ditt avsnitt om Rio for å forstå at du nok engang gikk på trynet.

Det er fint at du innrømmer at du ligger på et såpass lavt mentalt nivå at du ikke leser gjennom hva som faktisk står, men heller svarer basert på en oppfatning du sitter inne med.

Ellers har jeg fra første stund påpekt at mentaliteten er kritisk, men jeg påpeker også at manageren sin jobb er mentaliteten til spillerne. Hadde det ikke vært for at du gjentatte ganger innrømmer at du ikke evner å sette deg inn i innholdet i artikler og innlegg, så hadde det vært uforståelig at du ikke ser poenget. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg