Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

And so it begins ...

NYTT TEMA
missChance
missChanceInnlegg: 48077
10.05.18 17:10

Representatives of seven of the world’s richest soccer teams, including Manchester United, Barcelona and Real Madrid, visited FIFA on Wednesday for a private meeting aimed at winning the clubs in the increasingly fractious battle to set up a new multibillion-dollar world club championship.

Jeg har vanskelig for å tro at dette er en god ting for fotballen. Ser Red Issue snakke om at man vil bli invitert, og da er det jo i så fall om å gjøre å være styrtrik og/eller ha Abu Dhabi e.l. som eiere. Ingen tror vel at dette gjøres av andre grunner en å tjene mer. De rike vil alltid ha mer.

GatlingGun
GatlingGunInnlegg: 44894
10.05.18 17:47

"The group also said it would resist any change that affected competitive balance in domestic competitions. Under the proposals for the expanded Club World Cup, 75 percent of the total revenue, more than $2 billion per tournament, would be distributed to the competing clubs. "

God idé, akkurat det fotballen trenger sårt nå.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 10591
10.05.18 17:52

Av og til kan en overvatne plantene så de rotner i stedet for å blomstre som en stjerne klar og ren.

Her er en nok iferd med å begå en sånn tabbe tror jeg.

(Innlegget ble redigert 10.05.18 17:53)

missChance
10.05.18 18:15
GatlingGun: God idé, akkurat det fotballen trenger sårt nå.

Ja, ikke sant ...? 

Det er ingenting vi trenger mer enn at de rikeste skal bli enda rikere! For ikke å nevne hva eierne får ut av det.

hillier
hillierInnlegg: 2341
10.05.18 18:49

Jeg er ikke så sikker på at en slik liga vil bli særlig populært. 

caliblue
caliblueInnlegg: 11921
10.05.18 19:04

Dette som er klubb-VM utenfor sesong år hvor det ikke spilles større mesterskap?

Isåfall er det vel ikke noe man trenger, men om alternativet er en europeisk superliga som samler de 18-20 største klubbene og de forlater hjemlig liga og CL/EL, er et klubb-VM i FIFA-regi noe man lever godt med.

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 7130
10.05.18 19:05

Ingen ting hadde gledet meg mer en at dette råtnet på rot, er redd det likevel trumfes igjennom, og at det tar flere år før djevelskapen er borte for godt

missChance
10.05.18 19:06
hillier: Jeg er ikke så sikker på at en slik liga vil bli særlig populært.

En skulle ikke tro det, men noen (jeg skal ikke nevne hvem og hvor fra) er Real Madrid-, United-, City-, BM-, Juventus-fans ++, og de er kanskje målgruppen? Pluss at Abu Dhabi-eide amerikanske klubber sikkert blir invitert - et stort marked hvis de får det til.

caliblue
caliblueInnlegg: 11921
10.05.18 21:18

In the proposal to Fifa the Club World Cup would be played in June or July every four years and have 12 European teams, including the Champions League finalists and Europa League winners from the previous four seasons. If a club qualified on merit multiple times, entries would be allocated according to the Uefa ranking system.

South American clubs would have four guaranteed places for Copa Libertadores winners. Two places each would go to clubs from Africa, Asia and the North American region, one from the host country and the final place in a play-off involving clubs from South America and Oceania. - Guardian

Tror dette kunne blitt gøy jeg. Uendelig mye bedre enn det klubb-VM tullet man driver med nå.

Spørsmålet er hvor stort preseason-preg det hadde blitt på en slik turnering midt på sommeren.

Everenga
EverengaInnlegg: 4110
11.05.18 08:12

Greit nok, dagens klubb VM er bare vås. Gleder meg mest til den dagen de alle forsvinner til superligaen sin og resten av oss kan få tilbake fotballen vår.

trminator
trminatorInnlegg: 2861
13.05.18 07:42

Syns det er interessant at engelske lag endelig får vinterpause, så nå skal de spille på sommeren i stedet..

Kvitlauk
KvitlaukInnlegg: 6372
13.05.18 08:12

Håper Rio Reapers, Tokyo Titans og Sydney Shellshocks kvalifiserer seg.

missChance
16.05.18 12:34

Skikkelig positivt ...?

FIFA's preferred option for the first tournament - which could be held in China - is for invitations to be extended to the European teams that have won the European Cup or Champions League three times.

That would mean a spot for United, alongside the likes of Real Madrid, Barcelona, Bayern Munich and Liverpool. Juventus - two Champions Leagues and two Intercontinental titles - would be invited.

Three other European slots would also be available - it's not yet known how teams would be selected for those places, but the likes of Manchester City, Arsenal, Chelsea, PSG and Atletico Madrid would all be hopeful of taking part.

The report says that the 24 participating clubs would share a prize fund of about £1.5bn, with the winner earning as much as £100m and a guaranteed minimum £50m just for taking part. A consortium of backers from Saudi Arabia, the United Arab Emirates and Japan are said to have pledged the cash.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg