Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skal vi våge oss på neste års topp 6.

NYTT TEMA
FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 12155
24.05.18 08:00
GreySerpent: Du tror han får beholde jobben uten CL?

Jeg tror faktisk det. Dette basert pga ny historikk i manageransettelser hos dere post SAF. Jeg tror kort og godt ikke ledelsen hos dere ser for seg sikrere kort for holde seg i topp 4 enn Mou. Kommer selvsagt ann på hva som dukker opp og kan være tilgjengelig , but still.

Mirage
MirageInnlegg: 21143
24.05.18 08:08

1. Liverpool
2. City
3. Chelsea
4. Tottenham
5. Arsenal
6. United

Kjører småoptimistisk her. City roer seg litt ned etter ligatittelen, mens Liverpool med litt forsterkninger klarer å snu uavgjort til seier neste sesong. Chelsea skjerper seg litt, men det holder ikke helt opp. Spurs fortsetter å være konservative på overgangsmarkedet, med påfølgende variert suksess. Arsenal får en boost med ny trener, men mangler forsvaret til å hevde seg blant de beste.

United går på en skikkelig smell, og bråket bygger seg opp bak kulissene, mens spillerne blir kastet under bussen offentlig. Mourinho gjør som forgjengeren sin, og tråkker på nok tær uten å levere nok på banen til å rettferdiggjøre det. Dermed blir han sparket på våren en gang.

Bacary
BacaryInnlegg: 19261
24.05.18 08:17

1. City. Flyter på fjorårsbølgen. Dog ikke like suverene men det holder.

2. Chelsea. Ny trener og friskt blod. Spillergruppa er det lite å si på. Får inn noen forsterkninger blant spillerne også.

3. Arsenal. Emery får mer ut av spillerne enn Wenger klarte. Apparatet rundt han gjør kloke og vellykkede signeringer.

4. Liverpool. Blir å regne med også denne sesongen men tror alt går av seg selv grunnet cl suksessen. Likevel nok til topp fire men spørs hvem som signeres i sommer.

5. Spurs. Blir for mye av det samme og står på stedet hvil mens konkurrentene rykker fra.

6. Utd. Overpresterte i fjor . Nå er det tilbake der de hører hjemme. 

LeCoq
LeCoqInnlegg: 5755
24.05.18 08:58
Knaxern: så tror jeg faktisk for første gang på mange mange år at man tar ligaen neste sesong.

:D

1. City
2. Liverpool
3. Arsenal
4. Chelsea
5. Tottenham
6. United 

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 13382
24.05.18 09:05

1. City

2. Liverpool

3. Chelsea

4. Spurs

5. Man Utd

6. Arsenal

-k9b_
-k9b_Innlegg: 26106
24.05.18 09:10

Før sommeren: 

1. Man City. Vil forsterke, tar ikke 100 poeng, men vinner likevel. 

2. Man Utd. En Mourinho-stall nå. Gjør det enda skarpere i Europa enn i år.

3. Liverpool. Følger Man Utd til døra. Tror tittelracet vil være tight fram til februar.

4. Chelsea. Grunnspillet sitter under Sarri og EL prioriteres helt vekk

5. Spurs. Ny stadion tukler det litt til i starten, og flere nøkkelspillere sliter med VM-hangover i starten. Går langt i CL.

6. Arsenal. Nærmere topp 4 denne sesongen, men fortsatt for myke og lette å få ut av stilen.

sovesveis
sovesveisInnlegg: 718
24.05.18 15:49

1. Manchester City. Mulig de blir felt av full satsing på CL (tror kanskje det blir hovedpri), men har såpass stort forsprang på de andre at det likevel blir en relativt knapp ligatriumf.

2. Tottenham. Kane blir, fatter ikke at noen tror noe annet? Er jo en del usikkerhet rundt andre seniorspillere, og da holder det ikke for gull (igjen...).

3. Liverpool. Muligens det høyeste toppnivået, men Klopps gameplan passer nok best for cuper, og kan fort ta CL (for andre år på rad?), men er litt sårbar over en hel sesong. Lykkes de med resten av transfervinduet, ser de dog ganske fryktinngytende ut.

4. Arsenal. Ny dyktig og litt mer pragmatisk manager. Aubameyang skyter laget tilbake inn i CL, nødvendigvis assistert av Özil.

5. Chelsea. Hvis de henter Sarri så er det særdeles spennende. Tror likevel at han trenger tid på å skape sitt lag ut av restene fra Conte. Her er det jo en masse alternativer på utgang av managerspørsmålet og også framtiden til Hazard og Courtois. Kan bli alt fra gull til sjetteplass dette.

6. Manchester United. Mourinhos tredjeår. Er vel en del tegn på at ting kan skjære seg ganske kraftig neste sesong.

Elvebakken
ElvebakkenInnlegg: 139
25.05.18 14:24

1. City

2 .Liverpool

3. United

4. Chelsea

5. Arsenal

6. Wolves

Bleke
BlekeInnlegg: 16671
25.05.18 15:46

1. United - City vil nok konsentrere seg mest om CL, og United mer om PL. Tipper også noen store signeringer som vipper det hele i Mous favør.
2. City - Med mindre de henter inn flere spillere som kan utgjøre en større gruppe som kan spille viktige kamper i PL og CL, så tror jeg de kommer til å gjøre det best i en turnering.
3. Chelsea - Kanskje den klareste jujoen av topplagene, men tipper de kommer til å slå tilbake. Veldig avhengig av en god sommer.
4. Liverpool - Jeg tror de får en tøff sesong og vil prøve å kjempe på for mange fronter, og dette vil til en viss grad utover ligaspillet.
5. Tottenham - Spennende å se hvor mye stadion påvirker investeringsviljen, om noen nøkkelspillere må gå. Positivt med forlengelse av Pochettino.
6. Arsenal - Man kan elske eller hate den siste tiden av Wenger, men jeg tror Arsenal vil få det tøft.

FrannyLee
18.07.18 10:42

Nå har jeg vaklet rundt i stillhetens og mørkets og grublerienes  dal ei stund og må da bare krype til korset å bare erkjenne at en ny erkjennelse er på vei inn for å vederkvedes meg.

Etter Sarri og hans sjakktrekk med å få gullsmeden og låsesmeden Jorginho inn i sin dugnadsgjeng så kan en bare ikke ignorere den snikende følelse av at han der satte de andre sjakk matt. Sarri alså.

Early days selvsagt men følelsen er der.

Makatelli
MakatelliInnlegg: 8796
18.07.18 17:13

1. Liverpool: Endelig kommer PL gullet til Merseyside. Klopp blir genierklært og trofetørste pool fans ender opp med å kalle alle barn født etter juli for Ynwa. Keita og Fabinho styrker midtbanen. Får de en klassekeeper har de alt som trengs.

2. City: Pep klarer ikke å presse ut all safta ut av sitronen. City spillerne yter ikke lenger like mye som forrige sesong. Dette vil skyldtes metthet. Det er en grunn til at det er mange år siden et lag vant ligaen to ganger på rad.

3. Arsenal: Emery klarer å sparke de underpresterende Arsenal spillerne opp noen gir. Dette kombinert med bedre defensiv organisering blir første steg i riktig retning.

4: Chelsea: De tre øverste plassene føler jeg meg rimelig sikker på, men her blir det vanskelig. Historien viser at Chelsea spillerne de siste årene har tatt seg ett "friår"etter å ha vunnet ligaen. Dette blir altså sesongen hvor de begynner å yte igjen. Mister de Hazard og Courtois er det derimot begrenset hvor langt de kommer uten fullverdige erstattere. De trenger også en ny spiss. Tror ikke gamle og halvfeite Higuain er riktig mann.

5. Tottenham: Vanskelig å plassere de liljehvite. Ny stadion har ofte ført til en dårlig sesong. Det har man sett med blant annet West Ham nylig. Derfor tror jeg de havner utenfor topp fire.

6. United: igjen baserer jeg mitt tips på historikk. Denne gangen på trener Mourinho sin. Alle vet at det nesten alltid går til helvete med portugiseren i hans tredje sesong i en klubb. Blir ikke overrasket om han får sparken midt i sesongen etter å ha fått alt og alle i klubben mot seg.

(Innlegget ble redigert 18.07.18 17:20)

Retnuh_Flim
Retnuh_FlimInnlegg: 18104
18.07.18 17:40

1. Liverpool

2. City

3. Tottenham

4. United

5. Chelsea

6. Newcastle

DennisB
DennisBInnlegg: 10624
18.07.18 18:25
Retnuh_Flim: 1. Liverpool 2. City 3. Tottenham 4. United 5. Chelsea 6. Newcastle

Haha!

DennisB
18.07.18 19:20

Mai ble altfor tidlig å tippe neste sesongs topp 6. Arsenal hadde fortsatt Wenger, etc. etc.

Oppdatert tips:

1. Man City. Tror Pep får det som han vil enda en sesong dersom nøkkelspillere holder seg skadefrie. City er laget man ikke klarer å mislike i topp 6. Vant i år, vinner neste år.

2. Arsenal. En angrepsrekke på høyde med de aller beste. Ny manager var så etterlengtet at laget får et solid løft. Et par nykjøp i forsvaret, og ny keeper. Torreira blir årets signering, og Aubameyang årets toppscorer.

3. Liverpool. Close, but no cigar. Handler aktivt, men jeg er usikker på om nykjøpene styrker laget. Ett av ligaens beste angrep, men litt slurvete bakover, og mangler det lille ekstra for å gå hele veien.

4. Chelsea. Ny manager og en solid stall gir dem den siste CL-plassen. Har et par av ligaens juveler i Kantè og Hazard, som kan avgjøre kamper på egenhånd. Chelsea blir å regne med, men konkurransen er steinhard.

5. Tottenham. Mye kvalitet i laget, men dette blir den tøffeste sesongen å havne innafor topp 4 siden PL startet. Close, men det hjelper lite når CL skal sparkes i gang i 2019/20. Mye faller på Kane, men han får det ikke like lett neste sesong.

6. Man United. Dette er Mous vanlige fiaskosesong, hans tredje i samme klubb. Synes laget også mangler noen profiler, og Mourinho er ikke lenger en mester i det taktiske. Ett lag må havne sist i denne sekseren, og det blir United.

Sånn. Hva er premien? En fottur i Jotunheimen?

(Innlegget ble redigert 18.07.18 19:24)

FrannyLee
18.07.18 19:54
DennisB: Sånn. Hva er premien? En fottur i Jotunheimen?

Med gratis primus og mat. Trøndersodd og joikakaker.

DennisB
18.07.18 20:47
FrannyLee: Med gratis primus og mat. Trøndersodd og joikakaker.

Høres råbra ut. På forrige fottur fikk jeg gratis luftsuppe og venteboller.

Kent
KentInnlegg: 120431
18.07.18 21:53

Trådstarter viser nok en gang stor fotballforståelse. 

Like langt utpå viddene som forrige sesong.

Edit: Ser tråden er noen måneder gammel og det er poengtert tidligere. 

(Innlegget ble redigert 18.07.18 21:55)

FrannyLee
18.07.18 22:51
Kent: Trådstarter viser nok en gang stor fotballforståelse.

Du må ikke ta livet så alvorlig kent, husk folk svelt i Afrika og folk vannnskjøtttter eslene sine her i norge også.

Ball på fot er bare krydder til ofte missserable liv. Remember the Alamo.

looprevil_fc_x2
looprevil_fc_x2Innlegg: 4354
18.07.18 23:05
Makatelli: pool fans ender opp med å kalle alle barn født etter juli for Ynwa.

Jørgen mener du vel. 

looprevil_fc_x2
looprevil_fc_x2Innlegg: 4354
18.07.18 23:31

1. Liverpool - De siste brikkene faller på plass. Har trua nå.

2. City - Vanskelig å forsvare titler. Har vel ikke hentet flere enn Mahrez heller?

3. United - Kommer til å fortsette å plukke poeng uten å imponere. Ikke forsterket noe særlig. Blir nok heller topp 4 kamp enn tittelkamp.

4. Spurs - Har vel ikke forsterket noe særlig de heller, men de har fortsatt en solid stall som holdt til 3.plass forrige sesong. God kontiunitet.  

5. Arsenal - Får et løft under ny manager, men ikke nok til topp 4.

6. Chelsea - Er i ferd med å miste både Courtois og Hazard. Sistnevnte kan bli veldig vanskelig å erstatte. I tillegg mangler de en klassespiss og har en ny manager med ny spillestil. Kommer nok til å slite denne sesongen, men kan bli bra på sikt.

Aguero16
Aguero16Innlegg: 2646
19.07.18 11:34

1. Liverpool - Ny keeper og forsterket midtbanen. Det holder denne sesongen.

2. City - Vinne 2 år på rad er meget vanskelig. Enig med andre, jeg tror ikke Pep får spillerene sultne nok. Kommer det ikke flere inn, så holder det ikke med bare Mahrez. Ferguson var ekspert på dette.

3. United - Mou henter flere Mou spillere. Nok til å karre til seg poeng, dog uten samba fotball.

4. Arsenal - Får en opptur med ny manager. Har mye kvalitet og er revansjelystne.

5. Tottenham - Ny stadion er et pluss (tror jeg). Må unngå skader.

6. Chelsea - Skuffer. Reiser Hazard og Courtois så blir dem svekket enormt. Svaketstegn både i forsvar, midt og angrep. Kan forandre seg viss rette typer kommer inn.

FrannyLee
19.07.18 14:18
Aguero16: 6. Chelsea - Skuffer. Reiser Hazard og Courtois så blir dem svekket enormt. Svaketstegn både i forsvar, midt og angrep. Kan forandre seg viss rette typer kommer inn.

En managers viktigste oppgave er faktisk å kamuflere svakheter i laget. Styrkene fremelsker ofte seg selv.

Det er her jeg tror mange undervurderer Chelseas nye mann. Men igjen , den som lever får se.

Aguero16
Aguero16Innlegg: 2646
19.07.18 14:29
FrannyLee: undervurderer Chelseas nye mann

Sarri har gjort en god jobb i andre klubber. Dog syns jeg det har ulmet lenge i Chelsea. Sparker trenere annenhver sesong. Hva skjer viss ikke Chelsea kommer ut av startblokkene? Har Roman tid til og vente til Sarri får satt laget skikkelig?

Situasjonen som den er nå med Sarri inn, Hazard og Courtois kanskje ut, pluss en stall som har en del mangler, så tror jeg ikke at dette blir halleluja. Men det kan selvsagt slå positivt ut med Sarri og Chelsea.

zephyrus
zephyrusInnlegg: 3184
19.07.18 16:10

1. Man C

2. Man U

3. Arsenal

4. Liverpool

5. Chelsea

6. Tottenham

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 5264
19.07.18 16:15

Eg truar at Chelsea og Manchester City rykkar ned

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 14555
19.07.18 16:22

1. Man City

2. Liverpool 

3. Man Utd

4. Tottenham

5. Arsenal

6. Chelsea

Dessverre, denne sesongen blir nok en middelmådig opplevelse. Og for Chelsea helt katastrofe. Sarri og Zola får sparken, Roman takker for seg og hele pakka. 

(Innlegget ble redigert 19.07.18 16:26)

Kælighet
KælighetInnlegg: 10537
19.07.18 17:33

For øyeblikket:

1. Liverpool
2. Man City
3. United
4. Spurs
5. Arsenal
6. Chelsea

Tror de tre førstnevnte havner i topp 4, mens den fjerde plassen er åpen. Dog er det fortsatt flere uker igjen av vinduet og mange pre-season-kamper igjen. Blir fort noen forandringer til 10. august.

rosenthal
rosenthalInnlegg: 4132
19.07.18 17:48
JFT_96: 6. Tottenham. Får ikke feiret «Over Liverpool på tabellen»-cupen denne sesongen.

Dette blir helt feil, tradisjon er tradisjon

oggyboy61
oggyboy61Innlegg: 7245
22.07.18 00:55

1. Man C

2. L’pool

3.spurs

4.Chelsea

lsklars
lsklarsInnlegg: 67489
22.07.18 00:57
FrannyLee: Du må ikke ta livet så alvorlig kent, husk folk svelt i Afrika og folk vannnskjøtttter eslene sine her i norge også. Ball på fot er bare krydder til ofte missserable liv. Remember the Alamo.

Dette ble for mye for meg

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester