Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TV2 fortsetter med PL-sendingene til 2022

NYTT TEMA
Lomasio
LomasioInnlegg: 6820
12.08.18 23:53

Kommer tv2 til å kjøpe rettighetene til Championship istedet for PL om united rykker ned? 

wazzzza
wazzzzaInnlegg: 1261
13.08.18 00:15

IPTV er veldig bra, men blir du tatt kan man vente seg saftige bøter. Kom en ny lov om det i 2018.

SirOwen
SirOwenInnlegg: 50662
13.08.18 00:21
Pogba6: Lettere å bare koble en ruter til i samme etasje.

Tenkte på det, men må vel strekke kabel fra den opprinnelige routeren da?

Har ikke fiberinntak i underetasjen. 

Er litt grønn på akkurat disse sakene, tbh.

Pogba6
Pogba6Innlegg: 7088
13.08.18 00:32

Ja, enten koble de til hverandre, kan være du må ha en såkalt splitter i mellom, hør med folkene på Elkjøp etc, de vet hva du trenger. De derre forsterkerne er det mye tull med, en ruter i hver etasje, så er du sikret topp dekning i begge etasjene.

(Innlegget ble redigert 13.08.18 00:34)

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 14431
13.08.18 16:59

Noen som har prøvd Epicstream sin egen android-app?

KenMonkou
KenMonkouInnlegg: 4610
14.08.18 05:52
SirOwen: Tenkte på det, men må vel strekke kabel fra den opprinnelige routeren da? Har ikke fiberinntak i underetasjen. Er litt grønn på akkurat disse sakene, tbh.

Har wifi extender her, den billigste å oppdrive. Funker fjell, tar signaler fra nabohuset med flere vegger mellom

Kan man streame epic i nettleseren eller må en ha TV boks? Noen som vet?

SirOwen
14.08.18 15:46
KenMonkou: Har wifi extender her, den billigste å oppdrive. Funker fjell, tar signaler fra nabohuset med flere vegger mellom

Har installert en Jensen extender her nå, det hjalp på signalene på tv'en.

Skal teste dette ut den flg mnd og se om jeg skal satse videre på det.

SirOwen
15.08.18 19:43
Knaxern: kanalene

Husker/vet du hvilke kanaler som sender La Liga?

Forøvrig funker det bra, bortsett fra at det ikke er lyd på Sky sports PL i dag.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 44161
15.08.18 23:02
SirOwen: Husker/vet du hvilke kanaler som sender La Liga? Forøvrig funker det bra, bortsett fra at det ikke er lyd på Sky sports PL i dag.

Tror det er BT av de engelske kanalene, litt usikker. Men TSN og BeIN pleier å sende alt.

Hvis det er trøbbel med en FHD/HD-kanal, så sjekk den andre(HD/FHD).

(Innlegget ble redigert 15.08.18 23:07)

caliblue
caliblueInnlegg: 13649
15.08.18 23:06
Knaxern: Tror det er BT av de engelske kanalene, litt usikker. Men TSN og BeIN pleier å sende alt.

Ny strømmetjeneste som stakk av med rettighetene for La Liga og Serie A i England.

http://elevensports.com/

Knaxern
16.08.18 00:36
caliblue: Ny strømmetjeneste som stakk av med rettighetene for La Liga og Serie A i England.

Såpass, ja.

Ser ut som om strømmetjenestene starter smått og rolig. Spørsmål om tid før de stikker av med PL.

caliblue
caliblueInnlegg: 13649
16.08.18 09:52

Ja, internett er nok kommet for å bli.

Amazon sikret seg PL-rettigheter for England fra og med neste sesong. 20 kamper, men i form av to komplette runder. Bl.a. runden på boxing day, så da blir det nok kamper fra tidlig morgen til sen kveld.

Navarone73
Navarone73Innlegg: 5124
16.08.18 10:58
caliblue: Ja, internett er nok kommet for å bli.

Drøy påstand. Kilder?

modo
modoInnlegg: 4153
16.08.18 11:28
Navarone73: Drøy påstand. Kilder?
McLovin
McLovinInnlegg: 12958
18.08.18 18:12

Noen som vet i hvilken meny man finner Sky Sports og PL på epicstream? Klarer ikke å finne godt frem i de overordnede menyene.

Evnt: I hvilken meny finner man PL? 

Personlig synes jeg det bufrer endel, sliter med det (har 50mb)

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 13617
18.08.18 18:39
McLovin: Noen som vet i hvilken meny man finner Sky Sports og PL på epicstream? Klarer ikke å finne godt frem i de overordnede menyene. Evnt: I hvilken meny finner man PL?  Personlig synes jeg det bufrer endel, sliter med det (har 50mb)

For dere som bruker dette, ikke bind dere opp i en løsning, har dere Smart iptv app på tv bruk dette, finn tilbyder på ebay, og ja 50 mb linje er mer en nok. Om for mange hopper på en løsning vil det bety at det blir buffring så det holder.

McLovin
18.08.18 20:12

Jeg har smart IPTV app på Samsungen og bruker den med en epicstream,  kjøpt via Boss Premium Hosting, men sliter med å finne selve PL- kanalene...  enten får jeg at den ikke kobler til eller at de bare bufrer.

Det er jo ingen søkefunksjon eller noe i oppsettet.

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 13617
18.08.18 20:24
McLovin: Jeg har smart IPTV app på Samsungen

Bruk den sammen med en Smart iptv leverandør som du bare oppgir mac adresse til, og det fungerer! Det gjør jeg, drit i det epic greiene.

McLovin
18.08.18 21:53

Ok, takk. Registrerte meg jo bare for en prøvemåned.

TheOpiate
19.08.18 00:01

Etter å ha kjørt i gang ett abonnement på Epicstreams så må jeg innrømme at jeg er ganske skuffet. Utrolig rotete og lite oversiktelig, noe jeg tydeligvis ikke er alene om basert på hva andre skriver her inne. Bruker normalt sett MyStreams, og deres "match center" er en fryd sammenlignet med hva Epic tilbyr. Her ligger det en liste over alle kampene som vises. Man velger kamp, og får så opp en liste over hvilke kanaler man kan streame fra og hvilken bitrate streamen har. Rett og slett overlegent...

Navarone73
20.08.18 10:01
TheOpiate: Etter å ha kjørt i gang ett abonnement på Epicstreams så må jeg innrømme at jeg er ganske skuffet. Utrolig rotete og lite oversiktelig, noe jeg tydeligvis ikke er alene om basert på hva andre skriver her inne. Bruker normalt sett MyStreams, og deres "match center" er en fryd sammenlignet med hva Epic tilbyr. Her ligger det en liste over alle kampene som vises. Man velger kamp, og får så opp en liste over hvilke kanaler man kan streame fra og hvilken bitrate streamen har. Rett og slett overlegent...

Jeg er nok heller ikke så imponert som jeg var i begynnelsen. Ikke veldig oversiktlig på Epic. Ekstremt utvalg men en jungel av kanaler. MyStreams må sjekkes opp.

Navarone73
20.08.18 18:49

Noen som har erfaring med Bestbuyiptv? 6000 kanaler. 800 svenske, selv om jeg tror TV2 Sportskanalen må være norsk. Alle Cmore kanalene og Viasat-kanalene.

vidar
vidarInnlegg: 31255
21.08.18 15:03

Dette er første sesongen jeg ikke følger PL via en norsk kanal, og jeg må si at det fungerer bare helt utmerket. Slipper pjattet fra folk som knapt nok har spilt på norsk toppnivå. Vil neppe betale for PL igjen før de kan tilby samtlige kamper med samtlige lag og slutter med dette Sky-fjaset. 

general84
general84Innlegg: 2230
21.08.18 15:06
vidar: Vil neppe betale for PL igjen før de kan tilby samtlige kamper med samtlige lag og slutter med dette Sky-fjaset.

Fint å gjøre seg til kjeltring for å slippe unna 399,- pr mnd...

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 20635
21.08.18 15:07
Navarone73: Noen som har erfaring med Bestbuyiptv? 6000 kanaler. 800 svenske, selv om jeg tror TV2 Sportskanalen må være norsk. Alle Cmore kanalene og Viasat-kanalene.

Hos meg lagget det noe helt jævlig.

vidar
vidarInnlegg: 31255
21.08.18 15:18
general84: Fint å gjøre seg til kjeltring for å slippe unna 399,- pr mnd...

Bedre å gjøre seg til kjeltring for noen milliarder, som FA og SKY. 

general84
21.08.18 15:28

Ja som skaper arbeidsplasser, betaler skatt og bidrar til samfunnet for øvrig. I mens sitter du med piratabonnementet ditt i kjellerleiligheten og hever trygd. Deilig det!

TheOpiate
21.08.18 18:08
general84: Fint å gjøre seg til kjeltring for å slippe unna 399,- pr mnd...

Har det slått deg at det kanskje i like stor grad handler om valgfrihet? Valgfrihet til å se hvilken kamp man selv ønsker kl 16 på lørdag.

Eller hva med at man f.eks ikke synes at Tv2 leverer ett produkt som er godt nok? Studiosendingene til Sky går f.eks TV2 en høy gang. Når i tillegg streamen min er langt mer stabil og har høyere bitrate enn det min bror må ta til takke med via Sumo, da er valget enkelt

(Innlegget ble redigert 21.08.18 18:09)

Knaxern
21.08.18 20:49

Ekstrem lag på meg denne uken, flere som har hatt det med epicstream?

Sendte dem melding, og de svarte med denne meldingen:

Hi,

In extension to the recent buffering, Epicstream is now performing maintenance on the Main Servers

Again this is sudden and not our usual way of informing but its urgent that Epicstream get this fixed as soon as possible and by doing so will have to rebuild servers.

Throughout the week, Maintenance will be carried out to fix the issues. Maintenance will affect streams from time to time and may result in complete outage.

(Innlegget ble redigert 21.08.18 20:53)

general84
21.08.18 20:51

Valgfrihet er greit, men som supporter av de største lagene går man vel i snitt glipp av 1-3 kamper i løpet av en sesong. Jeg kan bare snakke for meg selv, men TV2 leverer mer enn godt nok til mitt behov. At det er en og annen nisse i studio innimellom er til å leve med og kvaliteten på bildet er det ikke noe å si på (så lenge Sumo ikke kræsjer som i går). Men hvis du bruker Sky sine sendinger må du vel betale som i utgangspunktet var poenget mitt...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg