Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

~~ Overgangsvindu 2019 ARSENAL FC ~~

NYTT TEMA
DennisB
DennisBInnlegg: 12561
17.07.19 13:41
Sjefan: Synes da ikke dette er så gale for hva som åpenbart er en spennende spiller.

Godt mulig du har rett, jeg kjenner ikke veldig mye til Everton Soares. Men det er absolutt en spiller jeg gleder meg til å se, dersom overgangen går i orden.

LeCoq
LeCoqInnlegg: 6848
17.07.19 13:42

Saliba har valgt Arsenal, ifølge troverdige St. Etienne-kilder. Ceballos foretrekker også oss over Spurs. Ikke helt krise i Nord-London enda ;)

DennisB
DennisBInnlegg: 12561
17.07.19 13:42

Haha, nydelig :)

red_white
red_whiteInnlegg: 14557
17.07.19 13:50

Klubben vil selge til Tottenham grunnet bedre bud, men Saliba har vel godt ut og sagt at han vil til Arsenal. Får håpe spilleren får siste ord da.

red_white
17.07.19 13:52

Everton Soares sine ferdigheter med ballen tett til bena er i hvert fall bare tullete å se på. Snakker om tekniske ferdigheter. Får håpe det er noe sluttprodukt også dersom overgangen skulle gå i orden. 

Walchez
WalchezInnlegg: 3011
17.07.19 14:04
DennisB: Da ble det en stiv pris på Everton allikevel, om dette stemmer.

Jeg anser ikke rapportene som er meldt om Everton Soares som så veldig troverdige, og virker litt rart at man skal ha blitt enige såpass raskt mtp at det er en litt kompleks eier-struktur for Everton Soares. Gremio skal ha kun 50% eierandel, agenten 30%, klubben han spilte i som junior (Fortaleza) har 10% og 10% eid av en investor. 

Jeg har også sjekket litt på Fox Sports sine nettsider i Brasil og kan ikke finne noe der utover meldingen tidligere i uka om at vi har sendt folk over for å foreta en "medical". 

Kan jo trekke opp en annen kuriositet om han her, om han skulle vise seg å bli Arsenal-spiller. I Brasil blir han ofte kalt Cebolinha pga utseende som ligner på tegneseriefiguren Cebolinha. Jimmy Five på engelsk

TheBracket
TheBracketInnlegg: 39934
17.07.19 14:12

Da er vel Saha-dealen offisielt skrinlagt. 

ulfarne
ulfarneInnlegg: 29364
17.07.19 14:19
TheBracket: Da er vel Saha-dealen offisielt skrinlagt.

Louis?

TheBracket
17.07.19 15:51
ulfarne: Louis

Tipper han er mye rimeligere enn den yngre Siegfried. 

DB_TH_YS
DB_TH_YSInnlegg: 106
17.07.19 16:35
Manoon: Videre er det viktig, synes jeg, at en midtbane toer har en spiller som har mulighet til å stå høyt oppe og være med i presspillet høyt i banen, samt en som sone bak og lese situasjonene, for så å vinne ballen. Her føler jeg Torreira kan bli en ekstremt viktig og god spiller i årene fremover. Hvis et lag som Arsenal mestrer og perfeksjonerer et presspill høyt i banen, vil de sjeldnere havne lavt, og de defensive egenskapene vil bli mindre viktig. Poenget er altså at Arsenal kan bli bedre defensivt ved å få inn en spiller som kan flytte beina en del raskere enn det Xhaka gjør. En dyptliggende playmaker, som også er god defensivt, finner ikke Arsenal med dagens budsjett. Derimot, en spiller som kan spille sentralt på midten og er bra offensiv og har potensiale til å være god i presspillet, det finnes.

Jeg synes Xhaka er altfor dårlig defensivt til å være den som ligger igjen når de andre spillerne presser for rask gjenvinning. Han er rett og slett ræva på dette området, i tillegg til at han er, som du sier, ikke er så god i det kreative angrepsspillet som man skulle ønske. Han er rett og slett ikke den klassespilleren som vi har behov for i denne posisjonen. Som du sier, er den spillertypen Xhaka skulle vært mangelvare stort sett overalt, og det medfører at mange lag spiller dypere på midtbanen, med en defensiv "ryddegutt"/allrounder som støtter den dyptliggende playmakeren. Hvis vi skal presse høyt, og allikevel ha en dyptliggende playmaker som holder igjen når resten av midtbanen og angriperne presser, forutsetter dette at vi får inn en som er langt sterkere defensivt. Jeg mener faktisk at Torreira etter litt trening i rollen kunne gjort en bedre jobb i den dyptliggende playmakerrollen, da han etter min mening er mye bedre defensivt og også har et godt overblikk og en god pasningsfot. Dette vil allikevel være på bekostning av Torreiras høye press i gjenvinningsfaser av ballen høyt på banen, da han vil måtte holde igjen for å beskytte mot kontringer. Jeg mener jo også at vi har den spillertypen du etterlyser angående en som er bra offensivt og er god i presspillet, nettopp i Torreira. Han er ikke supergod offensivt, men han er absolutt god nok for en som hovedrollen er å støtte den defensive playmakeren. Når det kommer til den tredje midtbanespilleren, som også kan være en offensiv midtbanespiller, så er det viktigere, slik jeg ser det, at spilleren har spesielt gode egenskaper offensivt, og ikke nødvendigvis like gode egenskaper defensivt. Ramsey/Lampard/Scholes/Gerrard er etter min mening gode eksempler på denne typen (indreløper/boks til boks-typen, i motsetning til Özil-typen), selv om disse ofte spilte i en midtbane-toer. Selv mener jeg jo at Torreira fint kunne spilt i en slik rolle, men ikke i et lag hvor det kun er plass til en av disse spillertypene. Da mener jeg at han passer bedre som en ryddegutt/allrounder, eller til og med en defensiv playmaker, selv om jeg er usikker på hvordan han ville taklet presset med en ny rolle. 

Summa summarum tenker jeg at Torreira bør være i den rollen han er i, som en allrounder på midtbanen som hjelper den dyptliggende playmakeren. Han oppfyller etter min mening spilleren du etterlyser i det andre avsnittet, forutsatt at du ikke sikter til den tredje midtbanespilleren/offensive midtbanespilleren. Vi trenger slik jeg ser det to midtbanespillere, en defensiv playmaker og en offensiv midtbanespiller. Alternativt mener jeg at Torreira må presse mindre i overgangsfaser og delta mindre i det offensive spillet, for å beskytte Xhaka. Dette forutsetter gjerne en mer direkte spillestil, da sentral midtbane vil bli liggende dypere.

Håper jeg ikke bare har snakket vrøvl, har drukket for mye kaffe merker jeg...

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 14348
17.07.19 16:51

Overrasket over at ingen har nevnt sitatene til Emery i denne tråden. Langt på vei garanterer at klubben kommer til å gjøre flere signeringer i de nærmeste dagene. Regner med at Saliba er en av de, og at kanskje Everton og Ceballos er to til basert på nyhetene som kommer frem nå. Da er nok fort Zaha-linken død. Jeg har aldri sett Saliba eller Everton spille, og kun veldig lite av Ceballos, men jeg liker veldig godt profilen på disse signeringene. Forholdsvis unge spillere som enten kan være lenge i klubben eller blir solgt for mye hvis de virkelig slår til. 

DB_TH_YS
17.07.19 17:11
Wellewinhio: Overrasket over at ingen har nevnt sitatene til Emery i denne tråden. Langt på vei garanterer at klubben kommer til å gjøre flere signeringer i de nærmeste dagene. Regner med at Saliba er en av de, og at kanskje Everton og Ceballos er to til basert på nyhetene som kommer frem nå. Da er nok fort Zaha-linken død. Jeg har aldri sett Saliba eller Everton spille, og kun veldig lite av Ceballos, men jeg liker veldig godt profilen på disse signeringene. Forholdsvis unge spillere som enten kan være lenge i klubben eller blir solgt for mye hvis de virkelig slår til.

Jeg antar at sitatene betyr at vi er veldig langt fremskredet i forhandlinger med spillere. Spennende. Josh Kroenke sa jo også i et intervju med Arsenal.com at vi skulle være "excited" angående potensielle kjøp av spillere. !!!!!

(Innlegget ble redigert 17.07.19 17:12)

Eldon
EldonInnlegg: 9640
17.07.19 17:15
DB_TH_YS: "excited" angående potensielle kjøp av spillere

Snappe Jo Inge Berget før Solskjær tar'n.

Unnskyld, jeg finner veien ut selv.

red_white
17.07.19 17:47

Mads Møller Dæhlie og Eikrem også. Da blir midten fryktinngytende.

DB_TH_YS
17.07.19 17:52

Kjenner det begynner å krible i buksa nå. 

red_white
17.07.19 18:04

Det er helt naturlig. Ikke noe å engste seg for.

TheBracket
17.07.19 18:26

Husk å smøre noen dager etter at kriblingen har gitt seg, ellers kan det komme tilbake. 

LeCoq
LeCoqInnlegg: 6848
17.07.19 18:46

Ornstein:

Arsenal set to win race to sign William Saliba. Close to completion after Saint Etienne centre-back opted for #AFC. Loan back to #ASSE next season. Also working on loan for Real Madrid midfielder Dani Ceballos & continue pursuit of Celtic left-back Kieran Tierney.

Deilig!

(Innlegget ble redigert 17.07.19 18:46)

hillier
hillierInnlegg: 3801
17.07.19 18:49

Hva er egentlig greia med Saliba og tilbakelånsavtale? Er det et must for selger eller er det spiller som selv ønsker det? Eller mener de at han ikke er god nok ennå? Med våre alternativer virker jo det siste litt underlig. 

Walchez
17.07.19 19:02
hillier: Hva er egentlig greia med Saliba og tilbakelånsavtale? Er det et must for selger eller er det spiller som selv ønsker det?

Det har vel vært meldt hele veien at dette har vært en forutsetning for både St Etienne og spilleren selv. Han er tross alt kun 18 år og har kun 16 kamper for St Etienne, og det var vel først i vår kan ble fast på laget.

Han har nok helt sikkert godt av å fortsette utviklingen litt til i et kjent miljø. 

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 17589
17.07.19 19:04

Jeg antar man ser at han på lengre sikt vil ha bedre med en full sesong i Ligue 1, kontra benk hos oss. 

Selv om de vi har ikke er voldsomt gode, kreves det litt mer for spill i PL for ett topplag, da i form av muskler og rutine, kontra der han er nå. 

Kan ikke se noe skulle komme godt ut av å legge slikt press på 18 åring, ved sette han i et allerede vaklende forsvar. 

DB_TH_YS
17.07.19 19:07
TheBracket: Husk å smøre noen dager etter at kriblingen har gitt seg, ellers kan det komme tilbake.

Jeg smører hver dag ;)

vike4
vike4Innlegg: 8673
17.07.19 19:29

Regner med at Emery har litt han skulle sagt på overgangsmarkedet, så han får tommel opp ifra meg på de vi har hentet og trolig vil hente. Satser helt riktig på yngre spillere.

Thomas.R.O
Thomas.R.OInnlegg: 231
17.07.19 19:52
Wellewinhio: Overrasket over at ingen har nevnt sitatene til Emery i denne tråden. Langt på vei garanterer at klubben kommer til å gjøre flere signeringer i de nærmeste dagene. Regner med at Saliba er en av de, og at kanskje Everton og Ceballos er to til basert på nyhetene som kommer frem nå. Da er nok fort Zaha-linken død. Jeg har aldri sett Saliba eller Everton spille, og kun veldig lite av Ceballos, men jeg liker veldig godt profilen på disse signeringene. Forholdsvis unge spillere som enten kan være lenge i klubben eller blir solgt for mye hvis de virkelig slår til.

Liker det! Josh Kroenke mener og vi fansen burde være "excited"!

Walchez
17.07.19 20:12

Det bør snart begynne å skje noe når det gjelder å få solgt spillere også. Vi har f eks 7 (8 hvis vi tar med Nacho som en mulighet der), og det er uten å regne inn Saliba i regnestykket og heller ikke noen fra U21-laget. Sokratis, Holding, Mustafi, Koscielny, Chambers, Holding, Mavropanos, Bielik, Monreal

Det er vel bare Sokratis og Holding som er helt sikre på å bli og som er ønsket av fansen. Mustafi ønsker selv å bli og ingen ønsker å kjøpe han så han blir vi nok ikke kvitt i sommer heller. Mest sannsynlige er vel at vi selger Koscielny for en lav sum mot slutten av vinduet. Lån på Mavropanos og Bielik (sistnevnte kun om han signerer en utvidet kontrakt siden han bare har igjen 2 år). Chambers tror jeg blir solgt om vi henter en ny stopper til. 

Elneny og Jenkinson bør vi også klare å selge. For lave overgangssummer sikkert, men greit å få ryddet opp i troppen og heller bruke talenter fra U23-laget i stedet for disse. Dersom vi får inn Tierney så håper jeg også vi klarer å selge Kolasinac (evt Nacho)

vike4
vike4Innlegg: 8673
17.07.19 20:27
Walchez: Tierney så håper jeg også vi klarer å selge Kolasinac (evt Nacho)

Mtp det er helt dødt ang ny midtstopper inn, og vi blir såpass ryktet til Tierney, så er det vel en mulighet for at Nacho går inn som midtstopper. Der har han spilt en del før. Koscielny blir nok solgt, og Mavropanos muligens på lån.

Belle, Jenkinson, Niles, Mustafi, Sokratis, Holding, Chambers, Nacho, Kolasinac og Tierney burde holde i antall om ikke annet

Walchez
17.07.19 20:40
vike4: burde holde i antall om ikke annet

Antallet er det ikke noe å si på, men kvaliteten kan i beste fall diskuteres. AMN håper jeg får noen sjanser til å spille på midtbanen. For min del er han fortsatt midtbane-spiller og spesielt om vi skal spille med en 4'er bak tror jeg ikke han er noe bra valg på høyre-backen. Da er det bedre å spille med Jenkinson. Som en ving-back har han litt bedre forutsetninger til å lykkes, men som nevnt tidligere så håper og tror jeg at vi kommer til å spille mindre med ving-backer og en 3'er bak i år. 

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 7525
17.07.19 20:54
Manoon: Torreira slår også alt for ofte harde baller inn på feilvendt spiller.

Føler han mye mer ofte sliter med det motsatte når det gjelder vektingen. Fryktelig mange underslåtte pasninger.

Walchez
17.07.19 22:44

Masse rykter og skriverier i Brasil nå om at Everton Soares spiller sin siste kamp for Gremio i natt i Copa do Brasil mot Bahia (i Salvador). 

DB_TH_YS
17.07.19 22:49
Walchez: Masse rykter og skriverier i Brasil nå om at Everton Soares spiller sin siste kamp for Gremio i natt i Copa do Brasil mot Bahia (i Salvador).

Først var det vel rykter om at han ikke kom til å spille kampen mot Bahia, noe han vel selv var ute og sa i media? Så kanskje ikke rykter da. hehe..

(Innlegget ble redigert 17.07.19 22:49)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg