Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ole Gunnar Solskjær må gå.

NYTT TEMA
Villans20
Villans20Innlegg: 7867
06.12.19 20:21
the_Player_nr_10: Kan du utdype dette litt nærmere? Det er lett å komme med ville påstander, hadde vært morsomt å få en forklaring på denne påstanden

Er ikke så mye å fordype. De mindre lagene spiller med lav risiko og gir langt mindre rom enn hva Spurs ga United.

Hvordan har det gått så langt med Ole mot de mindre klubbene? Palace, Newcastle, West Ham, Sheff Utd, Wolves, Villa.

Eneste taktikken til Solskjær er jo kontringsfotball eller at en enkeltspiller gjør noe brilliant. Er ikke mye til et offensivt spillemønster.

(Innlegget ble redigert 06.12.19 20:24)

Villans20
07.12.19 21:11

Ser fortsatt ikke en revolusjonerende plan. Spille kontringsfotball mot lag som dominerer ball og være planløs mot lag som nekter å gå ut av sin egen halvdel.

United vil fortsette å slite mot lag som Palace, Burnley etc

(Innlegget ble redigert 07.12.19 21:11)

dalagubbe
dalagubbeInnlegg: 7599
07.12.19 21:16

Tror du blir alene på denne tråden en stund no, jo og ett par til. Kos dere, bye

SilverBoy1
SilverBoy1Innlegg: 2849
07.12.19 21:26

Åneida, det blir han ikke! 

the_Player_nr_10
the_Player_nr_10Innlegg: 1679
07.12.19 21:30

Håpløs påstand. Det hender stadig vekk at et lag lengre ned på tabellen, slår et som er høyere oppe. Og det gjør de naturligvis ikke ved å unngå å angripe. 

United og Solskjær er i en oppbyggingsfase nå, det tror i grunnen de fleste har skjønt. Og for et lag som har ambisjoner om å vinne troféer, er det lag som City, Liverpool og tottenham som må beseires. 

De som ennå ikke har skjønt hva Solskjær driver med, burde egentlig bare slutte å prøve. Det er ikke tilfeldig at de titusener som går på kamp hver gang, de som bryr seg mest om laget, støtter Solskjær 100%

(Innlegget ble redigert 07.12.19 21:31)

SilverBoy1
SilverBoy1Innlegg: 2849
07.12.19 22:36

Hear, hear!

den_glade_gris
den_glade_grisInnlegg: 6516
07.12.19 22:51
the_Player_nr_10: Det er ikke tilfeldig at de titusener som går på kamp hver gang, de som bryr seg mest om laget, støtter Solskjær 100%

Ekte fans skjønner hva Ole gjør og hva og hvor vi vil. Det er heller ikke så rart at gamle spillere skjønner dette. De som ikke ser det er det jeg vil betegne som plastikkfans og som har litt enkle løsninger. De angriper som regel enkeltspillere eller manager for å framheve sin mening. Søppelfans finnes i alle klubber. Har tittet på noen av disse Youtube tullingene. De er jo mest interesert i cirkus og å ha noe å kritisere. Det er det de lever av.

Jeg treffer så mange fans på match og ellers i Manchester at de aller fleste som går på kamp og ellers skjønner  at det vil ta litt tid og at alt er ikke på plass. Var på Spurskampen og stemningen er helt annerledes enn under Jose. Det er mye mer passion blant fansen for Ole. Nå har vi sultne spillere som er unge og de vil bli bedre med årene. Jeg føler meg sikker på at Ole sitter rimelig tryggt uansett resultater, men dagens triumf vil nok gi han litt mer ro selv om jeg tror Ole er den som tar det nesten mest med ro. Han er en kald fisk.

Perfekt taktikk i dag hvor vi klarte å utnytte hullene i Citys litt sjabre forsvar flere ganger. Vi slapp dem til lite selv om vi lå litt bakpå i 2 omg. Vi har ofte slitt litt i høst med å bryte ned lag som ligger bakpå. Det skyldes ofte at vi har litt tynn stall. Vi mangler en boxåpner og Rash har måttet spille mer i midten. Vi er sårbare når det gjelder skader. Jeg håper vi kan få inn en spiss og midtbanespiller i januar, men vil heller ikke stresse det hvis rett spiller ikke er tilgjengelig.

Uansett stoler jeg på Ole og hans team og måten de driver klubben på bare elsker jeg. Det er akkurat det helt motsatte av Joses regime. Han var feil mann for oss. For mitt vedkommende og noen få andres var det ganske klart ved ansettelsen, men nå bør alle samle seg og støtte Ole framover. Resultatene vil nok variere litt med et så ungt lag, men vi er på rett kurs og det har ikke vært så moro å være Unitedfan på mange år. 

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 20419
08.12.19 09:05

Problemet med påstanden din er at man ikke spilte kontringsfotball mot Spurs. Man varierte. I første omgang hadde man mest ball og spilte Spurs lavt. Selv om man var ekstremt direkte hadde vi flere pasninger på siste tredjedel av banen enn Spurs.

I andre omgang hadde Spurs mest ball, men vi la oss likevel ikke spesielt lavt. Spurs trillet stort sett ball i forsvar, og i snitt i andre omgang klarte de likevel ikke slå særlig mer enn 10 pasning før vi brøt opp.

I går ble vi spilt veldig lave. Det skjer med stort sett alle lag som møter Man City.

Villans20
08.12.19 09:16
TheBelfastBoy: Problemet med påstanden din er at man ikke spilte kontringsfotball mot Spurs. Man varierte. I første omgang hadde man mest ball og spilte Spurs lavt. Selv om man var ekstremt direkte hadde vi flere pasninger på siste tredjedel av banen enn Spurs.
I andre omgang hadde Spurs mest ball, men vi la oss likevel ikke spesielt lavt. Spurs trillet stort sett ball i forsvar, og i snitt i andre omgang klarte de likevel ikke slå særlig mer enn 10 pasning før vi brøt opp.
I går ble vi spilt veldig lave. Det skjer med stort sett alle lag som møter Man City.

Som jeg har sagt, vi får se hvordan det går med dem når de spiller mot dyptliggende lag. Mot Everton får vi et godt svar på det.

TheBelfastBoy
08.12.19 09:24

Men Everton er ikke et dyptliggende lag? Man Utd kommer til å avgi mye poeng mot svakere motstand. Det handler først og fremst om manglende kvalitet. Ikke om spillestil.

Villans20
08.12.19 09:32
TheBelfastBoy: Men Everton er ikke et dyptliggende lag? Man Utd kommer til å avgi mye poeng mot svakere motstand. Det handler først og fremst om manglende kvalitet. Ikke om spillestil.

Under Ferguson er dem det. De spiller som de gjorde under Moyes nå.

TheBelfastBoy
08.12.19 09:34

Basert på en kamp? Akkurat ja!:)

Jeg forstår at du er en type som liker å lene deg på enkle narrativ.

(Innlegget ble redigert 08.12.19 09:34)

-k9b_
-k9b_Innlegg: 28555
08.12.19 09:50

Ferguson har altså ledet Everton i 1 trening og 1 kamp mot Chelsea, men det er mer enn nok for Villans til å pinpointe hvordan de spiller. 

Mange ville kanskje tenkt at det er litt lettvint å bare slenge inn «som under Moyes», siden det kan virke som om Villans bare ser to skotske managere og tenker at de sikkert er helt like, men det ville vært svært utypisk Villans. Han ser alltid alle nyanser, og har absolutt ikke bare 3-4 svært enkle kategorier som alle lag havner inn i.

Gung-ho - lag som scorer mye, og slipper inn mye

Kontringsfotball - lag som gjør det bra mot bedre motstand og dårlig mot svakere motstand

britisk Pulis-stil - lag som er solide defensivt og har en britisk manager. 

Possesion - de beste lagene

Dette er altså ikke den enkle og helt uavanserte måten Villans ser fotball. Han ser alle grader av grått, ikke bare sort hvitt. 

(Innlegget ble redigert 08.12.19 09:52)

Kent
KentInnlegg: 126449
08.12.19 09:53

Villans er et unikum.

Villans20
08.12.19 10:01
-k9b_: Ferguson har altså ledet Everton i 1 trening og 1 kamp mot Chelsea, men det er mer enn nok for Villans til å pinpointe hvordan de spiller.

Duncan Ferguson slår deg som en person som ønsker å spille åpen, offensiv fotball med mye risiko?

Jeg har ingenting imot kontrinslag. Vi var det under Martin O'Neill til relativ suksess, men det har sine klare begrensninger. Kommer aldri til å vinne titler med det, selv topp 4 kan bli vanskelig.

george_hincapie
george_hincapieInnlegg: 12732
08.12.19 10:10
Villans20: Jeg har ingenting imot kontrinslag. Vi var det under Martin O'Neill til relativ suksess, men det har sine klare begrensninger. Kommer aldri til å vinne titler med det, selv topp 4 kan bli vanskelig.

Leicester vant PL med 44,8% possesion over hele sesongen (kun WBA og Sunderland hadde ballen mindre) og stort fokus på kontringer.

Villans20
08.12.19 10:13
george_hincapie: Leicester vant PL med 44,8% possesion over hele sesongen (kun WBA og Sunderland hadde ballen mindre) og stort fokus på kontringer.

Det var vel mer unntaket og ikke regelen.

Leicester er et langt bedre fotballlag under Rodgers enn de noensinne har vært.

Det hadde overrasket meg ekstremt om Wolves eller United tar topp 4 i år.

(Innlegget ble redigert 08.12.19 10:14)

Knaxern
KnaxernInnlegg: 47496
08.12.19 10:13
george_hincapie: Leicester vant PL med 44,8% possesion over hele sesongen (kun WBA og Sunderland hadde ballen mindre) og stort fokus på kontringer.

Det er det da, Leicester vant med 81p i en sesong hvor ingen av topplagene presterte.

Godt mulig det kan bli topp 4 ut av fotballen til Ole neste sesong(tviler dog), men titler blir det mest sannsynlig ikke.

(Innlegget ble redigert 08.12.19 10:13)

Villans20
08.12.19 10:16
Knaxern: Det er det da, Leicester vant med 81p i en sesong hvor ingen av topplagene presterte. Godt mulig det kan bli topp 4 ut av fotballen til Ole neste sesong(tviler dog), men titler blir det mest sannsynlig ikke.

Nettopp og det er hovedkritikken jeg har mot Ole.

Han har ikke et klart angripende spillemønster mot lag som ligger lavt og er organiserte.

caliblue
caliblueInnlegg: 14206
08.12.19 10:32
Villans20: Duncan Ferguson slår deg som en person som ønsker å spille åpen, offensiv fotball med mye risiko?

Jeg tror nok han er farget av hvilke managere han har jobbet under. Han har vært i apparatetet til Martinez, Koeman, Allardyce og Silva.

Gårsdagens kamp var spesiell. Dels fordi han knapt hadde valg å ta når det gjaldt laguttak og formasjon. Han måtte bruke de spillerne som var tilgjengelige.

Mye fokus på at Everton plutselig spilte 442, men realiteten er at Everton under Silva stort sett utelukkende har ligget i 442 uten ball. Mot Chelsea hadde de 30% ball.

Kampen ble også veldig preget av at Everton tok ledelsen før det var spilt 5 minutter og ledet derfra og ut. Selvfølgelig spilte de med lav risiko. De kan jo ikke forsvare seg.

Everton-kaptein Gylfi Sigurdsson spilte defensiv midtbane på Anfield i midtuka og ved et tilfelle gikk det 19 minutter uten at han var nær ballen. Det var hva Dunc hadde å forholde seg til. Og hva han måtte fortsette å bruke. Kliss nakent.

Når det gjelder neste helg, så blir det vel konkurranse mellom å slå bort ballen. To lag som er best uten ball.

Villans20
08.12.19 10:35
caliblue: Jeg tror nok han er farget av hvilke managere han har jobbet under. Han har vært i apparatetet til Martinez, Koeman, Allardyce og Silva.

Og jeg sier ikke det er noe galt med den typen fotballen, absolutt ikke.

Poenget mitt er dersom du ønsker i fremtiden å bli et skikkelig topp 3 lag er du nødt å ha et bra offensivt spillemønster mot etablert forsvar.

caliblue
caliblueInnlegg: 14206
08.12.19 10:55

Ja, men du kommer bastante påstander om hvordan Ferguson er som manager etter at han har ledet en kamp. En kamp som minnet mye om hvordan Everton har sett ut i tilsvarende kamper under Silva.

Villans20
08.12.19 11:01
caliblue: Ja, men du kommer bastante påstander om hvordan Ferguson er som manager etter at han har ledet en kamp.

Er det eneste jeg har å gå etter. Men tror det er nok så sikkert han plukket opp mye etter tiden under Moyes.

(Innlegget ble redigert 08.12.19 11:05)

startelver
startelverInnlegg: 63300
08.12.19 11:07

Har han ikke gått enda ?  

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 17723
08.12.19 11:39
den_glade_gris: Ekte fans skjønner hva Ole gjør og hva og hvor vi vil. Det er heller ikke så rart at gamle spillere skjønner dette. De som ikke ser det er det jeg vil betegne som plastikkfans og som har litt enkle løsninger. De angriper som regel enkeltspillere eller manager for å framheve sin mening. Søppelfans finnes i alle klubber. Har tittet på noen av disse Youtube tullingene. De er jo mest interesert i cirkus og å ha noe å kritisere. Det er det de lever av

Problemet er vel at det fleste tenker med følelser og der og da og ikke med rasjonalitet og i ett lenger løp.

Villans20
08.12.19 11:45

DGG og MissChance snakker til stadig om at det er en plan, men jeg tror ikke planen til Ole er bra nok for å vinne Premier League. Å kun ha kontringsfotball som strategi holder ikke.

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 15014
08.12.19 11:56
Villans20: DGG og MissChance snakker til stadig om at det er en plan

Er det en ting man har sett at mangler totalt sett under Ole så er det en plan. Han har delvis skjønt hvordan han skal spille mot topplagene, men i bunn og grunn så er det jo bare verdens vanligste underdogtaktikk, Dog, den blir sjelden utført av lag med sånne offensive kvaliteter som det enkelte av Man Utd-spillerne besitter. Det er først når Man Utd møter de dårligere lagene hvor de selv skal styre spillet at man ser om de besitter en konkret plan/spillestil/system, og der har det sett magert ut. Veldig avhengig av enkeltmannsprestasjoner som går utenpå ett mønster

Villans20
08.12.19 12:02
TheOpiate: . Det er først når Man Utd møter de dårligere lagene hvor de selv skal styre spillet at man ser om de besitter en konkret plan/spillestil/system, og der har det sett magert ut. Veldig avhengig av enkeltmannsprestasjoner som går utenpå ett mønster

Nettopp. United er avhengig av enkeltmannsprestasjoner mot de dårlige lagene, mens Liverpool, Leicester og Man City gjør det via et kollektivt angrepsmønster.

missChance
missChanceInnlegg: 55175
08.12.19 12:04
Villans20: MissChance snakker til stadig om at det er en plan

Jasså?

Er dette på samme nivå som "Rart at du er så negativ om deres mest suksessfulle trener Post Fergie." da jeg skrev at Mourinho var bekreftet for Tottenham? Altså totalt menings- og grunnløst?

den_glade_gris
den_glade_grisInnlegg: 6516
08.12.19 13:07
TheOpiate: Han har delvis skjønt hvordan han skal spille mot topplagene,

Delvis altså. Slått Chelsea 2 ganger, Leicester, Spurs, City og uavgjort mot Liverpool. Imponerende. Kontringsfotball er liksom noe negativt? Jeg synes det er vakkert når det utføres med en plan som mot City i går. Vi rev dem i filler med gode brudd og smarte bevegelser. Direkte fotball og vakker fotball. Pep ble utmanøvrert av Ole akkurat som Jose ble det.

Så kommer det kamper hvor vi blir kontret på og alle ser at vi kan forbedre oss der, men det har og med hvilken spillere du har tilgjengelig. Vi har en tynn stall og har i høst hatt mange skader. Når du skal bryte ned et forsvar så er spillernes individuelle kvaliteter enda mer viktig enn å ha et mønster og en plan.

Med Martial sine kvaliteter og Rash på venstre så vil det bli litt enklere. Får vi Pogba tilbake så har vi også en boxåpner i en 10 er rolle. Jeg kan ikke tro vi bryter opp samarbeidet med McT og Fred sentralt. Det er veldig mye med individuelle prestasjoner å bryte opp et lag som ligger lavt, men det er jo ikke alle som klarer å gjøre det så godt og organsisert som Ole fikk det til mot City. Pep gikk rett i fella, men han er jo en enkel manager som har bare en plan så da så.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg