Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Solskjær skal ikke samle fotballfolket!

NYTT TEMA
PeakOfEternaILight
PeakOfEternaILightInnlegg: 242
31.12.18 14:37

Det mongoloide utsagnet ditt er nøyaktig like dumt fullstendig uavhengig av skadesituasjonen til Bournemouth. Dessuten hadde de totalt én ekstra spiller utilgjengelige pga. skade mot United enn de hadde mot Brighton, så ja, "ekstremt" skadeplaget indeed. Sjukt hvor dum du alltid klarer å fremstå.

barnimagen
barnimagenInnlegg: 2237
31.12.18 14:42
mcdermott: Vi hyller Pogba, men jeg får en vond smak i munnen for noen av prestasjonene han hadde under Mouirnho. Det var fryktelig. Alle sier at han er en flott gutt og at han burde spilt, men han burde ikke det. Noen av forestillingene hans var helt fryktelige, sier Morley.

Ja, enig i det jeg også. Men det er nettopp det som går på MOTIVASJON. Og det var der Mourinho feilet totalt. Og jeg mistenker sterkt at det var bevisst av Mourinho. At en så god manager ikke klarer å håndtere et så bra spillermateriell etter to egentlig akseptable sesonger, er et mysterium.

Mourinho hadde ikke motivasjon til å få laget til å prestere. Dette smittet over på spillerne.

Mourinho hadde ansvaret for å få motivert spillerne. Til å få de til å samspille. Til å VINNE kampene. Dette feilet totalt.

Uansett hvilken jobb du har, og hvor mye du er betalt, så er det til syvende og sist motivasjonen som forteller hvor bra du kommer til å prestere.

Nå har mye av motivasjonen kommet tilbake, og spillerne kan igjen bevise at de fortjener den lønnen de hever. Så gjenstår det å se om Solskjær klarer å opprettholde, og forbedre, motivasjonen til spillerne. Og om resultatene kommer i form av tre-poengere, cup-avansement etc.

Bacary
BacaryInnlegg: 20843
31.12.18 14:56

Vel kampen kunne blitt annerledes om bmouth hadde fått straffen de skulle ha hatt på 3-1 og der også et rødt på Bailly samt at Lukaku sin scoring var soleklar offside. 

Hardt juleprogram  da blir en skadeutsatt tropp ekstra sårbar og det gir økt Belastning for de andre som må spille alt. Men det er du for dum til å forstå. Bare lev videre i drømmen om at Solskjær er verdens beste trener fordi han har slått storhetene Cardiff hudd og skadeplaget bmouth. 

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 19387
31.12.18 14:59
jonas: "Arve Hjelseth, som er idrettssosiolog, førsteamanuensis ved NTNU, Dagbladet-spaltist – og Liverpool-supporter."

Skjønner ikke hvorfor han i denne sammenhengen ikke bare kan undertegne med "Liverpool-supporter". Er det virkelig noen som tror det ligger en faglig analyse bak at han synes Solskjær stjeler for mye oppmerksomhet fra laget han selv følger? Denne "analysen" kunne likegodt ha kommet fra en ungdomsskoleelev eller NAV-klient.

(Innlegget ble redigert 31.12.18 15:03)

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 19869
31.12.18 16:06

Ikke bare motivasjon. I virus-seansen i Unitedgarderoben ble det lekket at Pogba hadde sagt at taktikken under Mou hemmet han, at han manglet pasningsmuligheter/alternativer. Noe som ikke var så vanskelig å se, om man så kampene. Jeg legger 90% av skylda på Mourinho. Han passet fint som manager for Chelsea når de måtte opp og frem. At han en dag skulle bli Unitedmanager, med sin fotballfilosofi, slo meg aldri inn. Takknemlig for Zlatan, eneste lyspunktet. Resten er flaut, og Woodie bør stå i skammekroken en stund. 

GreySerpent
31.12.18 16:09
Bacary: Vel kampen kunne blitt annerledes om bmouth hadde fått straffen de skulle ha hatt på 3-1 og der også et rødt på Bailly samt at Lukaku sin scoring var soleklar offside.  Hardt juleprogram  da blir en skadeutsatt tropp ekstra sårbar og det gir økt Belastning for de andre som må spille alt. Men det er du for dum til å forstå. Bare lev videre i drømmen om at Solskjær er verdens beste trener fordi han har slått storhetene Cardiff hudd og skadeplaget bmouth.

Trist om det virkelig finnes folk som har en slik virkelighetsoppfatning. Jeg føler med deg.

(Innlegget ble redigert 31.12.18 16:09)

PeakOfEternaILight
PeakOfEternaILightInnlegg: 242
31.12.18 16:14
Bacary: Bare lev videre i drømmen om at Solskjær er verdens beste trener fordi han har slått storhetene Cardiff hudd og skadeplaget bmouth.

Oddsen for at en variant av denne kommer synker tydeligvis eksponentielt med IQ-en til aktuell debattant. Litt morsom observasjon.

(Innlegget ble redigert 31.12.18 16:17)

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 2325
31.12.18 16:22

Jeg synes det er kjempegøy med Solskjær. Håper han fortsetter trenden. Dog med en nesestyver borte mot Arsenal!

kansas00
kansas00Innlegg: 21629
31.12.18 16:40

En eller annen på TV2 mente tydelig at det var Fergusons ære at det nå går bra med united. Ferguson styrer vist united gjennom solskjær. Altså solskjær bare gjør det Ferguson råder han til.

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1590
01.01.19 15:17

Jeg registrerer at enkelte forsøker å si at Solskjærs United kun har vunnet mot 3 "walkover" - motstandere. Dette kommer selvsagt fra personer med svært lite fotballforståelse, men allikevel.

United har tidligere i sesongen spilt uavgjort mot Crystal P og Southampton, som ingen har vært bedre i år enn Cardiff og Bournm.

I tillegg tap mot Brighton og West Ham, samt uavgjort mot Wolves.

Allikevel er det alt BAK resultatene som gleder oss United-supportere mest. Og vi trenger ikke å lese alt som skrives for å glede oss over forvandlingen.

McLovin
McLovinInnlegg: 12728
01.01.19 15:36

Da Solskjær tok over var United hele 19 poeng bak Liverpool. Etter tre majestetiske seiere med enorm omtale har United nå klart å tette gapet til nå å bare være 19 poeng.

GreySerpent
01.01.19 15:43
McLovin: Da Solskjær tok over var United hele 19 poeng bak Liverpool. Etter tre majestetiske seiere med enorm omtale har United nå klart å tette gapet til nå å bare være 19 poeng.

Men tettet luken noe mot alle de andre over seg.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 19387
01.01.19 15:46
GreySerpent: Men tettet luken noe mot alle de andre over seg.

Det er jo Chelsea og Arsenal som betyr noe. Man har tatt inn 3 poeng på den ene og 5 poeng på den andre.

Liverpool får heller prøve å sikre sitt første gull på 30 år og prøve å unngå å buklande i nest siste kamp, slik de gjorde sist gang de hadde muligheten.

(Innlegget ble redigert 01.01.19 15:47)

kansas00
kansas00Innlegg: 21629
01.01.19 15:52

Hva har egentlig skjedd med "Glazer"-greia og solskjær ? Har stått noen artikler i det siste om at mye av solskjærs stjerne skyldes at han stod opp mot glazerne da prøvde å kjøpe klubben. Nå jobber han igjen under disse og må antageligvis ha et nærmere forhold til disse enn han hadde som spiller. Må Mourinho ha slik nærkontakt med the glazers, så må vel solskjær også belage seg på det. Faktisk litt vanskelig å forstå solskjær. Ukuelig lojalitet til sjefen (SAF) som benket han til stadighet , og nå skal han ha lojalitet til noe han tok standpunkt mot. Hadde vel også en grei med Røkke om jeg ikke husker feil. Hva er igjen når man river av skallet på solskjær ?

(Innlegget ble redigert 01.01.19 16:02)

Justice 96
Justice 96Innlegg: 38472
01.01.19 15:57
kansas00: Glazer

Bare en moteting. Ser knapt et eneste grønt skjerf lenger heller. Solskjær gjør det fansen ønsker. Derfor ble han revet med når denne moten var på topp. Han har neppe problemer med å hygge seg sammen med Glazerne i dag. 

(Innlegget ble redigert 01.01.19 16:02)

John||Locke
John||LockeInnlegg: 9696
01.01.19 16:08
kennethnilsen: Jeg registrerer at enkelte forsøker å si at Solskjærs United kun har vunnet mot 3 "walkover" - motstandere. Dette kommer selvsagt fra personer med svært lite fotballforståelse, men allikevel.

Da er det fint at du kan komme og belære oss. Solskjærs inntog i United gir meg særs sterke assosisjoner til mesterskapsfansen som popper opp hvert andre år. Mellom mesterskapene går det for det meste i økonomi, reisetips og film, men under mesterskapene er man fotballekspert. Det at man diskuterer med mennesker som sannsynligvis ser langt mer fotball og engasjerer seg på heltid (og ikke kun hvert andre år), stopper en likevel ikke fra å vite best - om alt. Litt som TdF-horene som skal belære de sykkelinteresserte om sykkel, én måned i året.

I) Ingen kamper i Premier League er walkover
II) Det er ingen tvil om at United har sett helt annerledes under Solskjær enn Mourinho
III) United har en stall som normalt sett skal slå de tre siste motstanderne komfortabelt
IV) Alle andre de topp seks-klubbene har vunnet mot nettopp Cardiff, Huddersfield of Bournemouth

Bare for å sannsynliggjøre at dette ikke er kappa etter vinden-takter, tok jeg et kongle-søk og linker til tre ganske friske uttalelser. Før Mourinho fikk sparken, før Solskjær ble ansatt, før første kamp under ny ledelse. 

15.09, lenge før Mourinho fikk sparken:

Men etter min smak, så kan du pælme en kongle i skogen og treffe en bedre kandidat enn dagens manager.

18.12, hvor det snakkes om at Solskjær er aktuell:

Uansett hvem som kommer inn, ville totalen bli bedre enn under Mourinho. Dette er som å hoppe etter Eddie the Eagle. En ekstremt takknemlig jobb.

Det hjelper når man mister psykopaten av en sjef som har preget de aller fleste negativt. Tenk, en manager som disser deg i mediene hvis du ikke spiller gjennom skader. En fyr som skjeller ut det medisinske personellet fordi de gjør jobben sin - for så å gå til usaklig oppsigelse. Synderegisteret hans er ekstremt langt.

Som jeg har sagt, man kunne kastet en kongle i skogen og samme hva man traff, ville det være en oppgradering fra Mou. Phil Jones som spillende manager hadde vært en kjempeboost.

19.12, jeg skriver litt om forventningene mot de fire neste potensielle slaktofrene:

Hvis vi står med 12 poeng på de neste fire, så vil mange tenke at det er en god start. Men er det det? Det er selvsagt godt i forhold til bedritne Mourinho, men egentlig er det vel kun som forventet? Vi er MARKANT bedre enn alle våre fire neste motstandere og jeg forventer minimum 10 poeng. Og jeg forventer at det skjer på en ålreit måte.

Første testen blir mot Spurs. Men en ting er uansett sikkert, det er ikke mulig å levere dårligere enn Mourinho. Både du og jeg hadde gjort det bedre denne sesongen.

* * * 

Hva har skjedd? Kreften Mourinho er skåret bort og bremseklossene er fjernet. Spillerne er like gode som de har vært hele tiden, men nå har vi ikke en manager hvis nettobidrag er negativt. Og hva skjer med spillergruppa og hvordan påvirker dette kampene? Vi vinner oppskriftsmessig mot lag som er langt, langt dårligere. Akkurat som forventet. Akkurat slik jeg hadde forventet av alle mennesker i managerstolen (med unntak av én person i hele verden). Akkurat slik tilfeldigvis ALLE de andre beste lagene i PL har gjort denne sesongen.

Det er ingen grunn til å ta av for at vi plutselig spiller som om vi har ligaens 2./3. beste stall. For ligaens 2./3. beste stall, skal normalt slå to lag i nedrykkskampen og et Bournemouth som sliter.

Jeg håper selvsagt at Solskjær leverer gull og grønne skoger, men det at vi delvis (ikke spesielt imponerende xG mot Huddersfield) feier tre langt svakere lag av banen, er business as usual uten en kreftsvulst ved roret. Ingen gikk av skaftet da et svakere Arsenal gjorde noe av det samme, og jeg har ingen planer om å gjøre det etter at vi henter ni av ni budsjetterte poeng. 

Jeg setter pris på forvandlingen i laget og jeg setter pris på at idiotene som ville selge Pogba holder klokelig kjeft. Jeg setter pris på at vi spiller slik denne troppen skal. Jeg blir først imponert om vi greier å levere godt mot bedre motstand, og hvis vi fortsetter å feie svakere motstand av banen når boosten av å miste en psykopatmanager, har lagt seg. Da fortjener Solskjær virkelig kred, for dét er ikke gjort i en håndvending. Men å slå Cardiff, Huddersfield og Bournemouth? Gjesp.

-Pat

(Innlegget ble redigert 01.01.19 16:11)

kennethnilsen
01.01.19 16:29
John||Locke: Da er det fint at du kan komme og belære oss

Bare hyggelig :)

GreySerpent
03.01.19 22:56
McLovin: Da Solskjær tok over var United hele 19 poeng bak Liverpool. Etter tre majestetiske seiere med enorm omtale har United nå klart å tette gapet til nå å bare være 19 poeng.

16

McLovin
McLovinInnlegg: 12728
03.01.19 23:29

Gratulerer! Alene på toppen av Solskjærtabellen!

barnimagen
barnimagenInnlegg: 2237
12.02.19 11:12

På tide å ta en fot i bakken på denne tråden.
Vi skriver februar måned. Manchester United på fjerdeplass i Premier League. 17 plussmål i protokollen. Jeg liker det jeg har sett av spillerne etter Solskjær tok over.

Men nå kommer syretestene på løpende bånd. PSG i kveld. Chelsea. Liverpool. Drømmen er å klare CL-avansement. Minst uavgjort mot Liverpool. Men vi kan ikke forvente mirakler. Det har gått svært bra hittil. Og vi kan jo være fristet til å forvente seire. Likevel, jeg tar disse tre kampene som bonus dersom vi vinner minst en, helst to av de.

En ting er sikkert; jeg føler endelig glede igjen over å se på Manchester United spille!

arkles
arklesInnlegg: 7364
12.02.19 11:16

Takker solskjær for å vekke til live united-hatet..

Koskinen
KoskinenInnlegg: 3424
12.02.19 17:36

Media har klart å vekke Solskjær og United hat for min del. Jeg gikk fra å håpe at Solskjær gjør det bra, til å håpe han får jobben fast og tryner noe så inni granskauen neste sesong. Ikke fordi jeg har noe imot Solskjær. Men fordi jeg er så lei den vanvittige opphausingen i media. 

Morten_1996
Morten_1996Innlegg: 1756
12.02.19 18:57
Koskinen: Media har klart å vekke Solskjær og United hat for min del. Jeg gikk fra å håpe at Solskjær gjør det bra, til å håpe han får jobben fast og tryner noe så inni granskauen neste sesong. Ikke fordi jeg har noe imot Solskjær. Men fordi jeg er så lei den vanvittige opphausingen i media.

hei Koskinen ,

dette er noe som går fint an og Jobbe med .
Jeg Har også tidligere hatt nogen svekkede sjelsevner men det kan ordne Seg for Deg med riktig gjelp

lykke Til.

jonas
jonasInnlegg: 32709
13.02.19 21:33
Koskinen: Men fordi jeg er så lei den vanvittige opphausingen i media.

Nå hadde TV2 Sporten nettopp en reportasje der de var innom en gjeng innvandrere, et eldrehjem, en brun pub og en cafè og spurte folket hva de syntes om Solskjær. De presterte til og med spørre "Er det for mye Solskjær i media?". Det er temmelig komisk.

kennethnilsen
18.02.19 15:38
Koskinen: Men fordi jeg er så lei den vanvittige opphausingen i media.

Som United supporter er jeg henrykt over å endelig glede meg til å se hver eneste kamp igjen. Men jeg er helt enig med deg i at media må ta seg en pille! Jeg er også fryktelig lei alle dusteartiklene som spys ut daglig, og leser svært få av dem.

Men så lenge avisene får hauger av "klikk" på hver eneste Solskjær sak, så vil de fortsette dette kjøret. Dessverre.

Men for meg holder det i massevis at fansen synger, spillerne viser spilleglede, og at de fokuserer på " positiv fotball " igjen.

Flytt øya over Solskjær artiklene, som du ignorerer reklame :)

Old_Trafford
Old_TraffordInnlegg: 3475
20.02.19 10:59

Folk som ikke har kuttet ut nettnyheter fra VG har bare seg selv og skylde. Bruker bare NRK selv, for å slippe å se og hør journalistikk og reklame. 

Tok litt tid å bli vant til resultat siden, men bruker bare den nå. Anbefales.

(Innlegget ble redigert 20.02.19 11:01)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg