Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Januartråd - Ole Gunnar FC

NYTT TEMA
dennismufc
dennismufcInnlegg: 4662
08.01.19 19:14
gurglebassen: Skal godt gjøres å være 19/20 år og bli en ledertype i en helt ny gruppe, spesielt når man tenker på forskjellen i kvalitet mellom nederlandsk fotball og PL.

Poenget er vel at han har gode forutsetninger for å styre et godt forsvar. Ikke bare være en ledertype for hele laget. Ser ikke for meg f.eks at Koulibaly kommer inn for å være en ledertype.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 17757
08.01.19 19:14

De Light har alltid spilt på høyresiden, mener jeg. Men spennende alternativ det. Henter vi en rutinert type ala Toby hadde jeg vært veldig fan av Militao som sikker koster halvparten av De Ligt.

dennismufc
08.01.19 19:41
TheBelfastBoy: De Light har alltid spilt på høyresiden, mener jeg. Men spennende alternativ det. Henter vi en rutinert type ala Toby hadde jeg vært veldig fan av Militao som sikker koster halvparten av De Ligt.

Skal man absolutt ha en stopper som kan spille på venstre, så skal visstnok han Dan i Dortmund være "alt". Men igjen, unggutt med vesentlig mindre erfaring enn De Ligt. Toby er jeg usikker på og Militao har jeg ikke sett utenom 1 eller 2 kamper.

dennismufc
08.01.19 19:50

En annen ting som man bør begynne forarbeidene på allerede er sentralt midt (DM og SM). Noe som er ganske sykt mtp alle signeringene i denne posisjonen siden Ferguson.

Fellaini
Schweinsteiger
Matic
Fred
Herrera
Pogba
Schneiderlin
Blind (?)

Her er det kun Herrera og Pogba som fortjener plass. Og Herrera i utgangspunktet en rotasjonsspiller (med utgående kontrakt).

Matic må erstattes, og vi må ha inn en tredje på midten, selvfølgelig avhengig av hvordan neste manager setter opp laget i formasjon.

Hetfield
HetfieldInnlegg: 19042
09.01.19 11:19
dennismufc: Fellaini
Schweinsteiger
Matic
Fred
Herrera
Pogba
Schneiderlin
Blind (?)

Halvparten av disse var gode kjøp for oss, som gjorde en god figur som rotasjonsspiller eller fast inventar.

Matic var en korttidsinvestering og gjorde et sterkt halvår ifjor før rovdriften satt sine spor, så det er fair om det vurderes salg her.

Fred bør få tid til januar 2020 på å vise seg fram (Spilt under to offensivt innstilte managere på dette tidspunktet vil jeg tro), før han stemples som flopp.

Schene var bomkjøp ja..

minuspol
minuspolInnlegg: 35673
09.01.19 11:31
TheBelfastBoy: De Light har alltid spilt på høyresiden, mener jeg.

De Ligt spilte til venstre med Davinson Sanchez og til høyre med Viergever. 

(Innlegget ble redigert 09.01.19 11:31)

TheBelfastBoy
09.01.19 12:22

Takk for korrigeringen. Hadde i hodet at Sanchez var på høyresiden mot oss, men stolte på Transfermarkt.

AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 1886
09.01.19 12:40

Marca melder at Manolas er nære oss. Så kan man jo lure på hva en spansk avis vet om en gresk stopper som spiller i italia!

Men ja takk isåfall.

(Innlegget ble redigert 09.01.19 12:40)

glycinello
glycinelloInnlegg: 4578
09.01.19 14:49
AxelRudi: Manolas

Håper ikke vi går for han. Syns han har sett fryktelig middelmådig ut de gangene jeg har sett Roma. 

Denat
DenatInnlegg: 1075
09.01.19 14:57
AxelRudi: Manolas

Klassisk tilfelle av "han er tøff, da må han være god". 

Svak stopper, som er god i dueller.

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4485
09.01.19 15:22
AxelRudi: Marca melder at Manolas er nære oss. Så kan man jo lure på hva en spansk avis vet om en gresk stopper som spiller i italia!

Han har også vært linket til Real, så det er vel derfor.

Militão har en klausul på €45M forresten, 9 mer enn Manolas...

Edit: ser forresten ingen noenlunde troverdige kilder på Manolas til oss, bare blogger og irske tablioder? Er det noen som har noe konkret info her?

(Innlegget ble redigert 09.01.19 15:23)

Lezah
LezahInnlegg: 62133
09.01.19 15:25
gurglebassen: Militão har en klausul på €45M forresten, 9 mer enn Manolas...

Du som er straffeforfulgt i Portugal, hvor høyt rater du denne Militão ?

gurglebassen
09.01.19 15:26
Lezah: Du som er straffeforfulgt i Portugal, hvor høyt rater du denne Militão ?

Han er den nye Ramos, men havner nok i Real ja. Detsverre.

glycinello
10.01.19 09:33

Apropos Manolas. Han er også representert av Raiola. Grunn nok alene til å holde seg unna. 

Retnuh_Flim
Retnuh_FlimInnlegg: 18588
10.01.19 11:25

«Real Madrid melder seg på»

Haha. Som alltid når vi er ute etter en spiller så hevder avisene at de andre klubbene også er på banen, og vipps, så panikkbyr vi det dobbelte av hva spillerne er verdt. 

Andre klubber får spillere på billigsalg imens vi må betale blodpris. Kun fordi klubben heter Manchester United, noe som lokker frem grådigheten i de selgende klubbene. 

Sett det før. Med en gang de selgende klubbene priser seg langt over all fornuft, så ender de plutselig opp med å likevel selge selge spillerne langt under den prisen til andre klubber. Selv om spillerne «ikke er til salgs, uansett pris!»

(Innlegget ble redigert 10.01.19 11:35)

Dux1
Dux1Innlegg: 31557
12.01.19 18:23

Coutinho-ryktene vil ikke gi seg. Er dette - tatt i betraktning hva han vil koste - en spiller vi trenger pdd? Definitivt et spennende alternativ i en flytende 433 med utgangspunkt i den omtalte høyrekanten. Men er det slik at vi sliter i denne fasen av spillet? Ikke etter min mening. Hent heller en stopper, hvis noe skal forsterkes i dette vinduet. 

I utgangspunktet ser jeg heller at en Gomes/Chong etablerer seg i trioen på topp. 

MrManUtd
MrManUtdInnlegg: 29057
12.01.19 20:28

Ikke tror jeg på ryktene, og ikke er jeg spesielt interessert i coutinho, men er ikke han primært venstrekant uansett?

Dux1
12.01.19 21:35

Han er vel primært en AM, deretter LW og RW. Men som jeg sa, i en flytende treer spiller det mindre rolle. Coutinho kan spille over hele rekka. Vi har jo et nærliggende eks i Alexis. Mange mener hans beste posisjon er sentralt i banen og til venstre, men spilte mange gode kamper for Arsenal på høyresiden. 

(Innlegget ble redigert 12.01.19 21:35)

Shenon
ShenonInnlegg: 4521
12.01.19 21:48
Dux1: Han er vel primært en AM, deretter LW og RW.

Ifølge ham selv for ca 1,5 år siden trives han absolutt best med utgangspunkt på venstre. Dette med at han er "best som AM" er det andre som har funnet på, har vel knapt spilt der i hele Liverpoolkarrieren (men som den mest offensive av 3 på midten fikk han endel kamper, så blir kanskje et definisjonsspm.), og såvidt jeg har fått med meg heller ikke noe særlig for Barca

Han er ræv på høyre!

Dux1
12.01.19 22:09

Han sa også i februar at han kan spille i alle posisjoner avhengig av systemet - som jeg antok. Coutinho ville ikke hatt det minste problem med en utgangsposisjon til høyre i en flytende 433, tror jeg. 

https://m.calciomercato.com/en/news/barcelona-coutinho-reveals-his-favorite-playing-position-64442

gurglebassen
12.01.19 22:10
MrManUtd: Ikke tror jeg på ryktene, og ikke er jeg spesielt interessert i coutinho, men er ikke han primært venstrekant uansett?

Ville det ikke vært ekstremt Edsk å kjøpe en ny venstrekant?

dennismufc
12.01.19 22:34

Wan Bissaka?

molster
molsterInnlegg: 9208
12.01.19 22:55

Hvordan er det med videresalgsklausul på gjøken i Barcelona? Ser ikke for meg at det skal være aktuelt å gjøre Liverpool til en betalingsdyktig klubb. 

TheBelfastBoy
12.01.19 23:03

Hente en venstrekant/indreløper og samtidig finansiere Barcas jakt på Frenkie (som hadde passet oss bedre).

gurglebassen
12.01.19 23:04

Har begynt å få troa på Declan Rice som erstatter for Matic. Veldig god kamp i dag.

TheBelfastBoy
12.01.19 23:10

Too late.

gurglebassen
12.01.19 23:10

Hæ? Er han allerede død?

TheBelfastBoy
12.01.19 23:16

Basically. Den sjansen lot vi gå fra oss. God, ung spiller. Usikker på om det er god, ung spiller med skyhøyt potensial, men hadde vært perfekt før han fornyet.

glycinello
12.01.19 23:28
Dux1: Coutinho-ryktene

Jeg tipper disse ryktene er konstruert av Coutinhos folk. Han har ikke startet på noen kamper og nå prøver de "skremme" Barca til å gi han spilletid ved å linke han til oss.

Barca satte himmel og jord i bevegelse for å kjøpe han til en latterlig pris. Nekter å tro at de i det hele tatt vurderer et salg etter så kort tid.

Dux1
12.01.19 23:28

Og sjansene vil fortsette å glippe - med Ed som Florentino Perez-wanna be...

(Innlegget ble redigert 12.01.19 23:29)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester