Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tottenham - Manchester United PL v2019

NYTT TEMA
milanB
milanBInnlegg: 32937
12.01.19 20:39

En solid hjemmeseier her hadde smakt godt! På tide at norske medier lander på jorda igjen....

laffano
laffanoInnlegg: 15439
12.01.19 21:35

Harry Spurs vs Solskjær United

Shenon
ShenonInnlegg: 4787
12.01.19 21:52
Villans20: Han får vel rundt 50 spørsmål om hva ham synes om Solskjær da.

Ser for meg fyren går lei etter 51ste spørsmålet om Ole, og prøver å faktisk snakke om kampen.

Børrestad går amok og peprer avgårde 4 nye solskjærspm før stakkaren er ferdig med setningen..

good times

Kiedis
KiedisInnlegg: 9498
12.01.19 22:04

En naken Trevor Morley, innsmurt i sin egen avføring, løper inn i studio og roper «wanker». Det viser seg at det er en slags sketsj.

Dux1
Dux1Innlegg: 32205
12.01.19 22:12

Naken mann. Bæsj.

#herlighumor

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 14324
12.01.19 22:20

The baby faced assassin sin ilddåp som manager og uavgjort er mer enn akseptabelt her. Tror det blir det også 2-2.

John||Locke
John||LockeInnlegg: 9636
12.01.19 22:26

Jeg er fornøyd med ett poeng, så lenge vi spiller ålreit. Tror vi har grei sjanse på tre. 

Kan også ta et tap, hvis vi ikke er Mourinho-patetiske.

-Pat

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 14324
12.01.19 22:43
John||Locke: Kan også ta et tap, hvis vi ikke er Mourinho-patetiske.

Problemet med Ole er vel heller at det kan bikke litt vel mye andre veien og bli vel naivt. Historikken hans tyder vel på det selv om han er i en lærings og utviklingsprosesss fortsatt naturligvis.

Så har han vel ett godt team rundt seg å kaste ball med og korrigere og strukturere ting med.

Det som jeg ser for meg her i den første toppkampen er jo nettopp dette at spillerne har fått klipt vekk fotlenkene å da kanskje blir litt vel ambisiøse og litt vel hyppe på å vise seg frem og derved lett kan bli tatt på bakfot å kontret i senk når de her møter ett lag med en helt annen angrepsplan og slagkraft. Skal bli veldig interesant å se hvordan han\teamet løser dette mot en vanskelig og sulten og ikke minst god motstander.

(Innlegget ble redigert 12.01.19 22:45)

Kiedis
KiedisInnlegg: 9498
12.01.19 22:49

Dux digger Morley. Notert.

lexuszix
lexuszixInnlegg: 5010
12.01.19 22:59

Da har Manchester Evening News en artikkel om hvem som har reist til London. Ser Sanchez mangler. 

Manchester United squad vs Tottenham revealed

Guarnere2
Guarnere2Innlegg: 4787
12.01.19 23:04

Usikker på hva jeg ønsker her. Men om Tottenham først skal ta alle poengene, noe som ikke er gunstig for Liverpool, så får de hvertfall gjøre det ordentlig. Gruse Solskjær

missChance
missChanceInnlegg: 51719
12.01.19 23:08
lexuszix: Manchester United squad vs Tottenham revealed

Vi har ikke mange forsvarsspillere for tiden ... :D

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 11392
12.01.19 23:08

Her må Solskjær vinne for guds skyld. Vil ikke ha en umotivert Ole Gunnar tilbake i Molde i juni. 

idiomatisk
idiomatiskInnlegg: 606
12.01.19 23:12
TheBelfastBoy: Solskjær

Må da kunne gå an å ha det litt moro når man ser alle disse kleine nyhetssakene og artiklene som har blitt publisert. Jeg tror ikke noen supportere bryr seg så mye, men det er jo litt komisk når en NRK journalist står med en plakat som sier "digger du Solskjær så tut" - er det detta skatte penga går til.

Ellers kan jeg legge til at jeg syns det er gøy med Solskjær i United. Men skal være ganske spesiell om man mener alle disse Solskjær artikklene er helt forståelig og innafor

"Under mellomtittelen «Lederbragd», skriver hun følgende: «Jeg har tatt meg selv i å begynne å følge med på hva som skjer i Premier League. Det er utelukkende Ole Gunnar Solskjærs fortjeneste, for det han har gjort i de siste ukene er en lederbragd». - Julie M. Brodtkorb, administrerende direktør MEF

Kunne i det minste hvert greit å gi han mer enn et par uker til å bevise seg selv?

(Innlegget ble redigert 12.01.19 23:18)

lexuszix
lexuszixInnlegg: 5010
12.01.19 23:15
missChance: Vi har ikke mange forsvarsspillere for tiden ... :D

Nei, de ble brukt opp under Mourinhos forsvarsbudsjett :)

Kanskje Chris Smalling enda er skadet. Kanskje er Sanchez enda ikke helt klar. Darmian var i utgangspunktet i troppen. De kan jo dukke opp.

Ser Ferguson har vært på treninga før kampen og holdt moralpreken. 

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 18527
12.01.19 23:29

Det er et artig paradoks med supportere som bruker tid på nettforum, og som samtidig forsøker å overbevise omgivelsene om hvor lite de egentlig bryr seg om temaet de bruker tid på. Troverdig!

For øvrig har jeg ingen problem med å forstå at fokuset til norsk media på Solskjær er irriterende. Samtidig er det ikke slik at venner som ikke er fotballsupportere bryr seg nevneverdig. Det er bare supportere av andre lag i England som synes det blir litt slitsomt. Selv om de selvsagt ikke bryr seg og egentlig ønsker han alt godt (vi er gode på å glede seg over andre som lykkes i dette landet)!

zephyrus
zephyrusInnlegg: 3501
13.01.19 02:04
Shenon: Ser for meg fyren går lei etter 51ste spørsmålet om Ole, og prøver å faktisk snakke om kampen.

He he, har sett for meg noe i den duren jeg og.

Tipper Kane har dagen i morgen og Spurs vinner 2-1.

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 27098
13.01.19 02:43

Det er merkelig hvordan det ser ut til å falle enkelte manu-ere tungt for brystet at ikke alle unisont omfavner gladsakene om Solskjær i norske media. Ja, er vi gode nordmenn, så burde vi jo det, og ikke minst ønske ham suksess i managerjobben der borte, nettopp slik enhver her til lands satt og håpet at John A Riise skulle putte på Dida i straffekonken i Istanbul i '05. 

Det blir interessant å se utpå eftan hvilken versjon Tottenham sender på banen; det er litt enten-eller der i gården i år. Det kan like gjerne ende med 3-1 som 2-4. Kryss på tippekupongen har jeg liten tro på. 

Kokuhaku
KokuhakuInnlegg: 3971
13.01.19 03:16

Kan henge meg på at det gis vel mye oppmerksomhet overfor Solskjær/United om dagen, men det henger jo sammen med et ganske markant skifte der norske sportsjournalister brått har fått gå opp på hovedscenen, og det er ofte bad news. 

Vel, jeg har ikke lest så mange av artiklene, men av de jeg har lest, så har Morten P vært sentral, og da er det dømt til å bli mye goddag mann økseskaft-snakk; i stedet kunne kanskje omfanget vært bortimot det samme, men bedre, og irritasjonsnivået ville blitt redusert - slik det er nå blir jo presentasjonen av tema assosiert med kjedelig og intetsigende journalistikk, tror jeg.

(Innlegget ble redigert 13.01.19 03:25)

MrManUtd
MrManUtdInnlegg: 29323
13.01.19 03:32

"For øvrig har jeg ingen problem med å forstå at fokuset til norsk media på Solskjær er irriterende."

- nei, jeg kan spesielt forstå frustrasjonen til supporterne av Verdens beste lag™, all den tid en omtrent må lete med lupe for å finne omtaler av deres prestasjoner i norske medier. Må være sårt. 

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 9080
13.01.19 03:55

Blir spennende dette her. 

Håper Lingard, Martial og Rashford starter. Lukaku og Sanchez jokere om man behøver. 

idiomatisk
idiomatiskInnlegg: 606
13.01.19 04:42
TheBelfastBoy: Troverdig

Altså, selv om man engasjerer seg i noe så betyr det ikke nødvendigvis at det betyr så mye. Som Pool supporter så vil jo United alltid være fiende nr 1, det betyr ikke at jeg ikke klarer å fungere om United skulle vunnet én kamp mot Pool 

laffano
laffanoInnlegg: 15439
13.01.19 04:46

Rart å tenke at Sunny var pool boy i ungdommen 

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 13472
13.01.19 06:12
MrManUtd: - nei, jeg kan spesielt forstå frustrasjonen til supporterne av Verdens beste lag™, all den tid en omtrent må lete med lupe for å finne omtaler av deres prestasjoner i norske medier. Må være sårt.

Du tenker for mye på Liverpool. Kan ikke være bra for deg.

missChance
13.01.19 08:02
mikemodano: Det er merkelig hvordan det ser ut til å falle enkelte manu-ere tungt for brystet at ikke alle unisont omfavner gladsakene om Solskjær i norske media

Gjør det nå egentlig det da? Eller er det en myte man prøver å skape?

TheBelfastBoy
13.01.19 08:32

@ mike

Jeg har ikke sett noe som tyder på at Man Utd-supportere, faktisk ikke en liten gruppe engang, forventer at noen som helst omfavner disse «gladsakene», så her er det vanskelig å forstå hva du egentlig mener. Det jeg skriver er det motsatte, det er som forventet at dette er ekstremt irriterende for vedig mange.

Raggen_
Raggen_Innlegg: 5893
13.01.19 08:34

Blir en spennende kamp dette.. United refreshed i alle ledd etter luksusopphold i Dubai, Spurs litt mer gufne etter seig ligacup mot Chelsea noen dager tilbake.

Men motivasjonen bør ikke være noe å si på i begge leire, så det meste ligger til rette for spenstig angrepsfotball på Wembley.

Spurs vs ManU = underholdning.. som oftest.

TheBelfastBoy
13.01.19 08:36

@ idiomatisk

Godt å høre at du ikke faller inn i en «vegetabilsk tilstand» ved tap. Det er sikker nyttig å polarisere det på denne måten. Det er tross alt ikke noe sted mellom dette og «ikke å bry seg». :)

Xavi7
Xavi7Innlegg: 4076
13.01.19 09:08

Blir en eksamen for Sunny dette. Spent på stemningen dersom Spurs følger opp nivået fra bortekampen og vinner med 3-4 mål? Får Solskjær tyn da eller er det mer de sedvanlige bortforklaringene om at han ikke har hatt nok tid med laget etc. Interessant.

missChance
13.01.19 09:39
Xavi7: Spent på stemningen dersom Spurs følger opp nivået fra bortekampen og vinner med 3-4 mål? Får Solskjær tyn da eller er det mer de sedvanlige bortforklaringene om at han ikke har hatt nok tid med laget etc. Interessant.

Det finnes ingen mellomting altså? At man kan se at Solskjær har hatt en viss framgang med laget, men at man rett og slett ikke er gode nok per nå? Eller at man er fornøyd med deler av spillet, og misfornøyd med andre ting?

Det er merkelig å se hvordan enkelte prøver å skape et narrativ for så å dømme eller latterliggjøre andre ut fra noe som ikke er reelt.

Klikk for å gå tilbake til toppen