Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester United v PSG (tirsdag 21.00)

NYTT TEMA
arkles
arklesInnlegg: 7321
13.02.19 13:44
PapaSmurf: arkles: Du mener dommeren kompesasjonsdømmer? Bra du ikke er manager, slikt medfører suspensjoner. :)

Selvfølgelig gjorde han det.. Lindeløv hadde kampens klareste frispark og han har klar sikt og skjønner han gjør feil.. Da kan han ikke vise ut PSG-spilleren for armbruk 6 sekunder etterpå..

Bra den svenske dama i studio hadde litt integritet og klarte å rette opp i det verste vrøvlet til hangeland.

JOlsen
JOlsenInnlegg: 2766
13.02.19 14:20

Poenget er at vi møtte et mye bedre lag. Teknisk og lagmoral var de på topp. Solid midtbane og en knallgod De Maria. Tror det blir stygt i Paris. Sanches må de bare selge, han er bare elendig. Pogba var også helt utenfor. 

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 6213
13.02.19 14:32

Som forventa tok det ikke lang tid før fotballdumme folk begynte å gnåle om Ole. Det er vel de samme idiotene som gnåla om Pep og Klopp i deres første sesonger også. 

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 14099
13.02.19 14:47
PapaSmurf: arkles: Du mener dommeren kompesasjonsdømmer? Bra du ikke er manager, slikt medfører suspensjoner. :) Dommeren var usedvanlig svak i går. En helt grusom inngang til en slik kamp. La lista ned ved gulvet og lot så spillere med gult slippe unna med alt. Helt til Pogba gjorde det umulig å holde linja helt ut.

Dette med å holde ei linje er vel de fleste dommeres akkileshel. Virker på meg som mange legger ei for høg linje for å slippe å dra frem rødkortet tidlig og lager etter mine begreper derfor ris til egen bak.

I mine såkalte glansdager da spissene kunne være mye mer agresive mot keepere som hadde ballen i hendene så tok jeg bestandig ett skritt frem i spissen og falt og fikk frispark. Helt til legendariske Einar Halle som idag er en av mine venner sa at dette går jeg ikke på så dette må du bare legge av deg med en gang  :-)

(Innlegget ble redigert 13.02.19 14:50)

DennisB
DennisBInnlegg: 11796
13.02.19 15:05

Gratulerer med dagen, Franny! 

Du er bare halvveis i livet, gutt, de neste 64 blir piker, vin og sang, og en dans på roser. Eller liktorner, alt etter som :)

missChance
missChanceInnlegg: 51504
13.02.19 16:17

United have been charged with blocked stairways and the throwing of objects while PSG have been charged with the setting off of fireworks, throwing of objects, acts of damage and crowd distrubance.

United bosses accused a section of the PSG support of 'going too far' after 800 will need replacing having been broken by being stood on or ripped up, causing a bill of thousands of pounds.

There were also reports that objects had been thrown at United fans sitting near the away support.

(M.E.N.)

fazz
fazzInnlegg: 23203
13.02.19 17:06
Trehjulssykkel: Som forventa tok det ikke lang tid før fotballdumme folk begynte å gnåle om Ole. Det er vel de samme idiotene som gnåla om Pep og Klopp i deres første sesonger også.

>>> Mens fotballsmarte vet at Ole er Messias og kan gå på vannet. Han har tross alt ledet ett av verdens dyreste fotball lag til seier etter seier mot fotballstorheter som Cardiff, Huddersfield, Bournemouth, Reading, Burnley, Fullham og Brighton. 

JOlsen
13.02.19 17:28
fazz: ens fotballsmarte vet at Ole er Messias og kan gå på vannet. Han har tross alt ledet ett av verdens dyreste fotball lag til seier etter seier mot fotballstorheter som Cardiff, Huddersfield, Bournemouth, Reading, Burnley, Fullham og Brighton.

Trodde du at han skulle gå ubeseiret gjennom sesongen? Ole er en utrolig bra trener. Folk henger seg opp i et tap mot et av verdens beste lag. Og United kommer sterkt tilbake. Bare de slår Liverpool så er alt bra! 

fazz
13.02.19 17:44
JOlsen: Trodde du at han skulle gå ubeseiret gjennom sesongen? Ole er en utrolig bra trener. Folk henger seg opp i et tap mot et av verdens beste lag. Og United kommer sterkt tilbake. Bare de slår Liverpool så er alt bra!

>>> Ja det er de neste 5 ukene som er lakmustesten for godeste Ole. Da han skal bevise at tiden i Cardiff bare var en tilfeldighet. Nå skal han møte Chelsea, Liverpool, PSG, Arsenal og City. Så jobben hans nå er å sørge for at spillerne ikke igjen setter seg på bakbeina etter litt motgang. 

guru
guruInnlegg: 11374
13.02.19 19:05
fazz: Mens fotballsmarte vet at Ole er Messias og kan gå på vannet. Han har tross alt ledet ett av verdens dyreste fotball lag til seier etter seier mot fotballstorheter som Cardiff, Huddersfield, Bournemouth, Reading, Burnley, Fullham og Brighton.

Det er så fascinerende. Hvor kommer alt dette hatet fra? Hvorfor er det så jævlig vanskelig å unne nordmenn suksess? Jeg har aldri skjønt det. Virkelig. Jeg har full forståelse for at supportere ikke ønsker sine rivaler suksess, men at det skulle bli en slik voldsom forakt mot Solskjær hadde jeg faktisk ikke trodd.

Du unnlater selvagt å nevne seirene over Spurs og Arsenal over din liste av "storheter". Og du unnlater å nevne at i samme periode så har City tapt mot storhetene Palace og Newcastle.....

Alle lag går på smeller. Selvsagt kom Solskjær til å tape en kamp, og at den kommer mot PSG, et av verdens beste lag, er ingen overraskelse. Spesielt med et såpass ruskete forsvar, og mye av angrepet forsvant når både Marial og Lindgard måtte ut, og Alexis ikke fungerer.

Store lag i Europa går på gigantsmeller både titt og ofte. Ikke lenge siden PSG ble ydmyket 1-6 mot Barca etter å ha slått dem 4-0 først....

(Innlegget ble redigert 13.02.19 19:06)

Corvus
CorvusInnlegg: 23616
13.02.19 19:09
FrannyLee: Det jeg igrunn lurer mest på er hvorfor klokka plutselig begynner å gå dobbelt så fort når en er ferdig med med sin første ungdom ?

Fordi mye av det du gjør nå er rutine, og ting som går på rutine glemmer man fort, slik at dagene virker å bare fyke unna. Du må gjøre nye saker og ting! :)

fazz
13.02.19 19:19
guru: Det er så fascinerende. Hvor kommer alt dette hatet fra? Hvorfor er det så jævlig vanskelig å unne nordmenn suksess? Jeg har aldri skjønt det. Virkelig. Jeg har full forståelse for at supportere ikke ønsker sine rivaler suksess, men at det skulle bli en slik voldsom forakt mot Solskjær hadde jeg faktisk ikke trodd. Du unnlater selvagt å nevne seirene over Spurs og Arsenal over din liste av "storheter". Og du unnlater å nevne at i samme periode så har City tapt mot storhetene Palace og Newcastle.....

>>> Jeg har ikke noe forakt ovenfor Solskjær annet enn at jeg syntes han får usedvanlig mye "gratis" av norsk presse, både når det gjelder tvilsomme prestasjoner og tvilsomme overganger vha bestevennen Solbakken. Du vil aldri finne norsk presse som stiller ett eneste kritisk spørsmål ovenfor OGS fordi de vet at da kommer han til å boikotte dem.

Når det gjelder kommentaren om lagene de har møtt. Jeg kunne selvsagt tatt med seieren mot Tottenham, selv om den var helt ufortjent etter at de ble rundspilt, eller FA cup seieren mot Arsenal (som forøvrig var fortjent). Men poenget er at Solskjær har hatt ett ekstremt enkelt kampprogram etter han tok over, mot nesten kun lag i nedrykksstriden. Likevel så blir dette haust opp som tidenes idrettsbragd. Selv i kampen mot PSG så var fru fortuna på Solskjær sin side sørget for at både Neymar og Cavani måtte stå over. 

Men det er de neste 5 ukene nå vi får se hva han egentlig har gjort. Hva skjer om de taper mot Chelsea på Mandag? Eller mot Liverpool helga etter? Er det da slutt på hvetebrødsdagene og murringen i spillergruppen begynner igjen? Hvordan håndterer han motgang? Vil norsk presse tørre å kritisere han i frykt for å bli boikottet, eller vil den sedvanlige Solskjær runkingen i TV2 studio og på VG fortsette i samme dur?

rebellion33
rebellion33Innlegg: 2330
13.02.19 19:22
arkles: Skremmende lite fotballforståelse blant ekspertene som maser om at stopperen til PSG skulle vært utvist for rashford-holdingen.. Lindeløv kjører to strake armer i ryggen på mbape i forkant; som dommeren tydelig forstår han misser. Da kvitter han selvfølgelig neste situasjon som også er armbruk

Hvis du hadde sett kampen igår, er Presnel Kimpembe involvert i tre helt soleklare gult kort-situasjoner i 1. omgang; to ganger mot Rashford og én gang mot Lingard. Det er overhodet ingen tvil om at han skulle vært utvist før pause. Ingen unnskyldning for at United taper, men når man først bestemmer at det skal benyttes VAR i Champions League, bør ordningen benyttes.

Trehjulssykkel
13.02.19 19:34
fazz: >>> Jeg har ikke noe forakt ovenfor Solskjær annet enn at jeg syntes han får usedvanlig mye "gratis" av norsk presse, både når det gjelder tvilsomme prestasjoner og tvilsomme overganger vha bestevennen Solbakken. Du vil aldri finne norsk presse som stiller ett eneste kritisk spørsmål ovenfor OGS fordi de vet at da kommer han til å boikotte dem. Når det gjelder kommentaren om lagene de har møtt. Jeg kunne selvsagt tatt med seieren mot Tottenham, selv om den var helt ufortjent etter at de ble rundspilt, eller FA cup seieren mot Arsenal (som forøvrig var fortjent). Men poenget er at Solskjær har hatt ett ekstremt enkelt kampprogram etter han tok over, mot nesten kun lag i nedrykksstriden. Likevel så blir dette haust opp som tidenes idrettsbragd. Selv i kampen mot PSG så var fru fortuna på Solskjær sin side sørget for at både Neymar og Cavani måtte stå over.  Men det er de neste 5 ukene nå vi får se hva han egentlig har gjort. Hva skjer om de taper mot Chelsea på Mandag? Eller mot Liverpool helga etter? Er det da slutt på hvetebrødsdagene og murringen i spillergruppen begynner igjen? Hvordan håndterer han motgang? Vil norsk presse tørre å kritisere han i frykt for å bli boikottet, eller vil den sedvanlige Solskjær runkingen i TV2 studio og på VG fortsette i samme dur?

Og allikevel har Solskjær klart å ta flere poeng enn alle andre selv om de også har hatt likt kampprogram. Så da må de andre være dårligere da, ikke sant?

guru
guruInnlegg: 11374
13.02.19 19:37
fazz: >>> Jeg har ikke noe forakt ovenfor Solskjær annet enn at jeg syntes han får usedvanlig mye "gratis" av norsk presse, både når det gjelder tvilsomme prestasjoner og tvilsomme overganger vha bestevennen Solbakken. Du vil aldri finne norsk presse som stiller ett eneste kritisk spørsmål ovenfor OGS fordi de vet at da kommer han til å boikotte dem. Når det gjelder kommentaren om lagene de har møtt. Jeg kunne selvsagt tatt med seieren mot Tottenham, selv om den var helt ufortjent etter at de ble rundspilt, eller FA cup seieren mot Arsenal (som forøvrig var fortjent). Men poenget er at Solskjær har hatt ett ekstremt enkelt kampprogram etter han tok over, mot nesten kun lag i nedrykksstriden. Likevel så blir dette haust opp som tidenes idrettsbragd. Selv i kampen mot PSG så var fru fortuna på Solskjær sin side sørget for at både Neymar og Cavani måtte stå over. Men det er de neste 5 ukene nå vi får se hva han egentlig har gjort. Hva skjer om de taper mot Chelsea på Mandag? Eller mot Liverpool helga etter? Er det da slutt på hvetebrødsdagene og murringen i spillergruppen begynner igjen? Hvordan håndterer han motgang? Vil norsk presse tørre å kritisere han i frykt for å bli boikottet, eller vil den sedvanlige Solskjær runkingen i TV2 studio og på VG fortsette i samme dur?

Hvis du spør den gjennomsnittlige United-supporterne, tror jeg minst 95% er rimelig nøkterne til Solskjærs suksess, men samtidig tillater seg de å kose seg med oppturen etter månedsvis med ørkenvandring under grinebiteren Mourinho. De er også klar over at motstanden ikke er den beste, men samtidig skal slike kamper vinnes, og det er ikke enkelt å gå så mange kamper ubeseiret i PL som Solskjær har gjort, uansett motstand.

Så får media holde på som de vil, de er ute etter klikk, og de vet hva som skal til. Dette har vi sett tendensen til tidligere også, bl.a. med Zucca i Rangers.

Ellers helt enig i at dette er Solskjærs store test. Og skulle han gå på smeller mot Chelsea og Liverpool, begynner det selvagt å bli usikkerhet rundt hans kapasitet som trener for en så stor klubb.

For øvrig tror jeg ikke det finnes en eneste trener på jord som kan komme inn å fikse United over natta. Dette er en spillergruppe som har vært langt nede over lang tid, og de mangler fortsatt et solid forsvar.

Selv den store Sir Alex var vel en hårsbredd fra å få fyken i sin tid, før han snudde skuta og aldri så seg tilbake.

United bør la Solskjær fullføre sesongen, og ta en evaluering. Greier han topp 4 med det utgangspunktet, blir han vanskelig å gå forbi. CL er over, og FA-cupen vinner han ikke. Det er topp 4 som kan være hans inngangsbillett til permanent stilling.

fazz
13.02.19 19:42
Trehjulssykkel: Og allikevel har Solskjær klart å ta flere poeng enn alle andre selv om de også har hatt likt kampprogram. Så da må de andre være dårligere da, ikke sant?

>>> Dette er jo grunnen til at vi har en tabell som strekker seg over to møter mellom hvert lag. Jeg skjønner at enkelte tror at Solskjærtabellen er fasit, men det er det faktisk ikke. Vi har en annen tabell som resten av verden bruker, hvor vi har den reelle fasiten på slutten av sesongen. Solskjærtabellen er en tapertabell uten noe form for premie eller prestisje. Dersom du har ett lag som bare møter Huddersfield 10 ganger og vinner 10 ganger og du har ett lag som bare spiller Top 10 lag og vinner 10 ganger så er ikke det en lik prestasjon selv om kanskje Solskjærtabellen viser det.

malhen
malhenInnlegg: 20824
13.02.19 20:29
FrannyLee: I dag er jeg 64 år Grey så jeg tok meg ett lite glass rødvin mens jeg gikk igjenom hilsningene på fjesboka og svarte hver især :-)

Grattis med dagen gamle ørn! 

milfern
milfernInnlegg: 69579
13.02.19 20:35
b0lle: Hun burde holde seg til å kommentere kvinnefotball?

Hvorfor det når menn kommenterer kvinnefotball?

Trehjulssykkel
13.02.19 21:00
fazz: >>> Dette er jo grunnen til at vi har en tabell som strekker seg over to møter mellom hvert lag. Jeg skjønner at enkelte tror at Solskjærtabellen er fasit, men det er det faktisk ikke. Vi har en annen tabell som resten av verden bruker, hvor vi har den reelle fasiten på slutten av sesongen. Solskjærtabellen er en tapertabell uten noe form for premie eller prestisje. Dersom du har ett lag som bare møter Huddersfield 10 ganger og vinner 10 ganger og du har ett lag som bare spiller Top 10 lag og vinner 10 ganger så er ikke det en lik prestasjon selv om kanskje Solskjærtabellen viser det.

Og allikevel så gir seier over Cardiff like mange poeng som seier over City. Det nytter ikke å slå City hvis du ikke klarer slå Cardiff. 

Og nå er det ingen som bare har møtt topp 10 lag heller, så scenariet ditt er bare fantasi. 

malhen
malhenInnlegg: 20824
13.02.19 21:08
Trehjulssykkel: Og allikevel så gir seier over Cardiff like mange poeng som seier over City. Det nytter ikke å slå City hvis du ikke klarer slå Cardiff.  Og nå er det ingen som bare har møtt topp 10 lag heller, så scenariet ditt er bare fantasi.

Det beste er nok å se bort ifra slike tøysetabeller, selv om det sikkert er underholdende for mange, å heller forholde seg til den ordentlige tabellen til slutt. En trenger jo heller ingen tabell for å se at OGS har hatt veldig gode resultater som manager med United hittil. 

holdthedoor
holdthedoorInnlegg: 357
14.02.19 00:41

fazz: «>>> Dette er jo grunnen til at vi har en tabell som strekker seg over to møter mellom hvert lag. Jeg skjønner at enkelte tror at Solskjærtabellen er fasit, men det er det faktisk ikke. Vi har en annen tabell som resten av verden bruker, hvor vi har den reelle fasiten på slutten av sesongen. Solskjærtabellen er en tapertabell uten noe form for premie eller prestisje. Dersom du har ett lag som bare møter Huddersfield 10 ganger og vinner 10 ganger og du har ett lag som bare spiller Top 10 lag og vinner 10 ganger så er ikke det en lik prestasjon selv om kanskje Solskjærtabellen viser det.»

—————

Du har servert mye rart her nå, men jeg leser dette som en slags kjerne i dine merkelige uttalelser. Man må jo ta den såkalte «Solskjærtabellen» for det det er; nemlig en oversikt over hvor mange poeng United, samt resten av lagene i ligaen, har tatt siden Solskjær tok over. Dette er en statistikk som er interresant nok i seg selv, men som riktig nok blir mer interessant jo flere kamper som går.

Dette er statistikk man kan regne seg fram til selv, resultatene er kjent. Folk er beviselig interessert i en slik oversikt. Media gjør sin samfunnsplikt og setter opp denne «tabellen», slik at vi med andre samfunnsoppgaver slipper å gjøre det selv.

Så hva er egentlig problemet? Har United hatt for lett motstand så langt? Er det ny-manager-effekten som gjør resultatene mindre imponerende? Hvorfår er Solskjær-tabellen et sårt punkt for så mange? Jeg tror det kommer av to ting:

1) Man kunne kanskje brukt et annet uttrykk enn «tabell» på denne oversikten. Nåde den som våger å bruke ordet «tabell» om noe annet enn selve tabellen!!!

2) Oppmerksomheten og omtalen denne statistikken får (skal man kritisere dette må man nesten kritisere folk generelt, noe jeg kan forstå). Dette styres jo av hva folk er interessert i å lese.

Til slutt så vil jeg si at du er inne på noe fazz. Det blir noen tøffe kamper framover, og jeg tror heller ikke Solskjær ender på en seiersprosent på 90 til slutt.

Solskjær-tabellen er en generisk tabell som oppdateres underveis. Skulle United havne utenfor topp fire på denne tviler jeg ikke på at du vil være klar til å informere oss om det :)

startelver
startelverInnlegg: 50849
14.02.19 18:41

Chelsea og Liverpool blir avgjørende for Solskjær.

Vinn eller forsvinn . 

JOlsen
15.02.19 08:57
startelver: Chelsea og Liverpool blir avgjørende for Solskjær. Vinn eller forsvinn .

Og han vinner begge! 

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 3194
15.02.19 09:08
JOlsen: Og han vinner begge!

Ja det er jo tross alt Ole.

Nei det kanskje hadde vært greit med Poch til sommeren ;(

missChance
missChanceInnlegg: 51504
28.02.19 20:32

Etterspill:

United have been fined €16,000 for having blocked stairways, offending article 38 of the UEFA Safety and Security Regulations. Supporters were also found guilty of throwing objects.

PSG have been charged by UEFA on four offences - setting off fireworks, throwing objects, acts of damage and crowd disturbance - and as a result have been fined €41,000 by European football’s governing body.

The Parisians have also been given 30 days to contact United and reach a settlement in regards to damage the travelling fans caused to seating in the stadium and segregation netting. (M.E.N.)

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 18440
28.02.19 20:46

Uflaks at United ikke fikk 4 skader i 1.omg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg