Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

United - Sommervinduet 2019

NYTT TEMA
TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 19023
27.04.19 22:18

Dersom du lurer på hvorfor får du søke det opp Dennis. Jeg mener jeg skrev litt om hvilke kvaliteter han hadde, hvordan han ble brukt og hvordan han burde brukes.

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 6421
27.04.19 22:59
dennismufc: Skal skal ikke så mye til for å se kvalitet/potensiale på slike åpenbare tilfeller.

Da vil jeg si at jeg ser det i Fred :)

I starten så han helt lost ut, men virker som han stadig nærmer seg nivået i takt med spilletid. I hans tilfelle tror jeg mye det handler om å finne seg til rette. 

Fyren kan åpenbart sparke ball. Var blandt de bedre når man slo City med Shaktar. 

Sommeroppkjøring med laget så er han der til avspark neste sesong.

(Innlegget ble redigert 27.04.19 23:01)

Eddie.x
Eddie.xInnlegg: 1139
28.04.19 00:11
dennismufc: En av de verste kjøpene vi har hatt, fullstendig bortkasta penger. Det er slike signeringer som skremmer mest med hvordan United holder på. Dyre spillere i mellomklassen, og som man ikke aner om vil prestere i PL (Fred ser jo ut som en dårlig Pereira).

Uten tvil ikke vist seg å være en godt kjøp så langt, men jeg syns han burde få en sesong til. Sliter klart med tempoet i PL og har hatt noen helt vanvittige hjerneblødninger. Syns allikevel han er en spennende spillertype, som kan vise seg å være brukbar. Har jo ikke akkurat hatt forholdene til å skinne heller. Første sesong i England, med manager bytte og rett og slett et ganske dårlig lag. Husker jo Evra og Vidic når de kom, spesielt Evra var det ikke mange som trodde skulle bli den spilleren han ble for oss. 

Eddie.x
Eddie.xInnlegg: 1139
28.04.19 00:18
Reddington1: Hvor mange år skal Martial få? OGS er vel andre manageren i United som hinter til at han ikke har de rette holdningene, og han har vel også blitt vraket til den franske landslagstroppen av samme årsak. 
Kun 23 år fortsatt, men United må være nådeløse i tiden fremover.

Er enig at tålmodigheten begynner å ta slutt med Martial. Men det er ikke slik at spillerne har hatt optimale arbeidsforhold heller. Martial var godt i gang, så kjøpte vi tidenes flopp Sanchez. Det er vanskelig med Martial for han er virkelig en god fotballspiller når han har dagen, talentet er enormt syns jeg, dessverre er det for få slike dager. Jeg syns derimot ikke at Martial har levert særlig mye dårligere en Rashford og sistnevnte blir jo stadig hyllet, Martial er for meg en klart bedre fotballspiller enn Rashford. Samme kan sies om en type som Lingard. Hvorfor er det greit for Lingard å være usynlig i 25 kamper i løpet av en sesong, og allikevel slippa unna like mye kritikk som franskmennene får?

Reddington1
Reddington1Innlegg: 715
28.04.19 01:35
Eddie.x: Men det er ikke slik at spillerne har hatt optimale arbeidsforhold heller. Martial var godt i gang, så kjøpte vi tidenes flopp Sanchez.

Forsåvidt sant, men har Sanchez hatt bedre arbeidsforhold da? Utviklingen til Martial i United er merkelig og ikke minst frustrerende. Under et traust, kjedelig og temposvakt United under Lvg, var det han som satte fart, prøvde å skape ubalanse hos motstander og virket å gi litt F i instruksene til Louis. Det skjedde liksom ikke noe før Martial fikk ballen på den tiden. 

Nå føler jeg Martial faktisk drar tempo i laget ned, spesielt når vi kontrer. Talentet er det trolig liten tvil om, men det trengs spillere som leverer stabilt for å komme nærmere 100p i en sesong. Martial er ikke en sånn spiller per nå, og det er vanskelig å si hvor lang tid det tar.

Angående Lingard tror jeg vi ifjor så han spille opp mot sitt beste. Han er liksom ikke bedre. At vi nå da ser en dårligere Lingard er i mine øyne ikke overraskende, og sånn sett ikke noe jeg anser som like frustrerende som spillere som ikke gidder å prøve. At han spiller relativt ofte har nok en klar sammenheng med at vi har hentet 58 spillere som bekler venstrekanten, men ingen som bekler høyre. 

TheBelfastBoy
28.04.19 10:27

Solskjaer: “We want the player with the right quality and the right personality. All my life I've believed in human beings and what drives people and what makes you successful in the end. Driven by money or fame they are not right for Man United or my team.”

(Innlegget ble redigert 28.04.19 10:29)

glycinello
glycinelloInnlegg: 5315
28.04.19 11:42
TheBelfastBoy: Solskjaer: “We want the player with the right quality and the right personality. All my life I've believed in human beings and what drives people and what makes you successful in the end. Driven by money or fame they are not right for Man United or my team.”

Har du en link til dette?

dennismufc
dennismufcInnlegg: 4861
28.04.19 13:45

En Ndidi på Matic sin plass hadde gjort stor forskjell i positiv forstand, tror jeg.

Reddington1
Reddington1Innlegg: 715
28.04.19 14:35
dennismufc: En Ndidi på Matic sin plass

Tas Ndidi ryktene seriøst? Det hadde vært en forferdelig signering fra fjerde hylle. Ikke hva som trengs imo. 

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 20349
28.04.19 14:37
TheBelfastBoy: Solskjaer: “We want the player with the right quality and the right personality. All my life I've believed in human beings and what drives people and what makes you successful in the end. Driven by money or fame they are not right for Man United or my team.”

Var den siste setningen en stikker til Pogba?

TheBelfastBoy
28.04.19 15:52

Nei. Jeg tror det var en stikker til transferstrategien vi har hatt.

glycinello
glycinelloInnlegg: 5315
28.04.19 16:20

Jeg syns det virker veldig rart dersom Solskjær er korrekt sitert på dette. En person som er drevet av et ønske om å bli rik og berømt er vel ganske nært definisjonen på en profesjonell idrettsutøver.

Unntakene er kanskje lokale gutter som er flasket opp i klubben.

TheBelfastBoy
28.04.19 16:50

Poenget til Solskjær er at han ikke ønsker spillere som velger Man Utd over en annen klubb pga at vi tilbyr mer i lønn eller fordi Man Utd er mer flashy enn en annen klubb. Og det er jævlig deilig å høre.

Vi trenger fotballspillere som ønsker å bli best mulig og som ønsker å vinne mest mulig. «Money and fame» kan gjerne komme som en konsekvens av det, men helst i andre rekke. Dersom Eriksen velger Man Utd over Spurs slik situasjonen er i dag vil jeg umiddelbart stille spørsmål ved hva som er motivasjonen. For akkurat i sommer er det ingenting som tilsier at Man Utd har bedre muligheter for å innfri hans ambisjoner som fotballspiller.

Dersom det viktigste målet er å tjene best mulig er det innfridd i det man har signert. Whats next? Tusle litt rundt, trene litt, heppe litt ball. Jeg er ikke fan av klisjeer om å blø for drakten etc. Men jeg tror man må være dedikert for å bli best på det høyeste nivået. Hver eneste trening og hver eneste kamp fordi marginene er så små. Inch by inch, som Pacino pleier si i Any Given Sunday.

(Innlegget ble redigert 28.04.19 16:51)

dennismufc
dennismufcInnlegg: 4861
28.04.19 18:15

De Gea kan godt få ny kontrakt, men da skal han ned i lønn. Makan til møkkasesong for han! Tror det skiten han leverte i sommer sitter dypt inne.

Sportfreaken
SportfreakenInnlegg: 7828
28.04.19 18:19

Bare å kvitte seg med hele fyren. Gir så tydelig faen.

AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 4693
28.04.19 19:22

Lukaku har jo sovna helt...

Dux1
Dux1Innlegg: 32663
28.04.19 22:45

Synd med skade på Bailly. Nå blir vi muligens stuck med fyren inn i neste sesong. 

TrueTopRed
28.04.19 22:59
Dux1: Nå blir vi muligens stuck med fyren inn i neste sesong.

Han blir den nye Jones, som vi i år etter år venter på skal bli skadefri. Kunne godt kvittet seg med Rojo, Darmian, Smalling, Jones, Bailly for min del. 

Tar heller noen sesonger utenfor topp 6 (slippe EL) der man bygger opp unge spillere som både har fart og som kan spille ball, istedet for å håpe at noen av disse skal holde seg friske. 

(Innlegget ble redigert 28.04.19 23:01)

TrueTopRed
28.04.19 23:24

Synes vi bør vurdere Tieleman og legge de £40m på bordet som Monaco vil ha. Vi må begynne å kjøpe denne typen av spillere aldersmessig og som er sulten på å få til noe.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 39302
28.04.19 23:28
TrueTopRed: Synes vi bør vurdere Tieleman og legge de £40m på bordet som Monaco vil ha. Vi må begynne å kjøpe denne typen av spillere aldersmessig og som er sulten på å få til noe.

Er vel relativt mange talentfulle midtbanespillere som kan være aktuelle. Tielemans, Neves, Van de Beek, Fernandes, Barella og Lyon-duoen Ndombele og Aouar. Og er Milinkovic-Savic utenfor rekkevidde?

den_glade_gris
den_glade_grisInnlegg: 6193
28.04.19 23:37
Dux1: Synd med skade på Bailly. Nå blir vi muligens stuck med fyren inn i neste sesong.

Tror nok ikke vi hadde blitt kvitt Bailly uansett. Han opptrer som en umoden unggutt og gjør feil når han blir sliten og kokeplata står på. Noe som den veldig ofte gjør med spillere fra Afrika. Det koker og derfor vil jeg ikke ha stoppere fra dette kontinent. Det koker over for ofte.

Rojo er også umoden i spillestil og hode. Jeg tror han er først i køen av midtstoppere som skal erstattes, men skal en ny stopper inn vil jeg ha det beste eller dropp det. Vi har masse spillere som må erstattes og vi treger fornying og unge sultne spillere som vil og ikke tenker på lønn først og fremst. Mange har kommet hit for å sikre seg økonomisk uten å ha de rette holdningene.

At vi betaler dobbelt så mye i lønn til spillerne i forhold til f.eks Spurs sier det meste. Det er galskap satt i scene av Eddie Dixieland. Tragedien var fullkommen da han sa ved ansettelsen av Jose at han skulle få fritt sjekkhefte og vi skulle tilbake til toppen koste hva det koste vil. Da skjønner du at du har en direktør som ikke skjønner fotball. Og det er her de verste problemene våre er i dag.

Vi sitter med feite katter som ikke gidder løpe og ikke gidder. Vi har en sykt overbetalt spillerstall med feitkatta selv (Sanchez) i spissen. Herregud hvor sint og kvalm jeg ble når han kom. Ole har en formidabel jobb foran seg, men signalene han gir om unge spillere og hard jobbing liker jeg, men dette vil ta tid. Det er ikke gjort på en sommer, men det må prioriteres hardt. Av forsvarsspillere ville jeg satt denne utlista.

1.Darmian

2. Valencia

3. Rojo

4. Jones

5. Young.

De  3 første ut denne sommeren. 

TrueTopRed
28.04.19 23:50
KongOlav2: Og er Milinkovic-Savic utenfor rekkevidde?

Hvis han ligger på prislappen det ble spekulert på i fjor så synes jeg det burde være utenfor. En miliard er for meget. 

Da tar jeg heller 2 for 1, og fikser troppen.

(Innlegget ble redigert 28.04.19 23:50)

KongOlav2
29.04.19 07:09
TrueTopRed: Hvis han ligger på prislappen det ble spekulert på i fjor så synes jeg det burde være utenfor. En miliard er for meget. Da tar jeg heller 2 for 1, og fikser troppen.

Nja, såfremt dere selger både Pogba og De Gea og mot formodning blir kvitt kontrakten til Sanchez, bør dere ha råd til et par skikkelige storkjøp de neste par sommervinduene også. Type £80-100m-klassen. Ser godt for meg at dere kan bruke kanskje så mye som £400-500m brutto innen 2020/21-sesongen starter.

TrueTopRed
29.04.19 09:51
KongOlav2: Nja, såfremt dere selger både Pogba og De Gea og mot formodning blir kvitt kontrakten til Sanchez, bør dere ha råd til et par skikkelige storkjøp de neste par sommervinduene også.

Joda, men for min del er det ikke mål å brenne av mest mulig. Men heller finne rett folk som ikke tenker på fame og penger, men på å representere united.

ok, om det er sånn at man kunne fått Sancho så er det greit, men ikke fyren fra balkan. Meget tvilsom til han både når det gjeldr hurtiget og annet.

(Innlegget ble redigert 29.04.19 09:51)

KongOlav2
29.04.19 09:57
TrueTopRed: Joda, men for min del er det ikke mål å brenne av mest mulig. Men heller finne rett folk som ikke tenker på fame og penger, men på å representere united. ok, om det er sånn at man kunne fått Sancho så er det greit, men ikke fyren fra balkan. Meget tvilsom til han både når det gjeldr hurtiget og annet.

Ja, det er en fornuftig holdning. Dere bør også ha tålmodighet til å ikke MÅ gjøre alle kjøpene i sommer. I ytterste tilfelle kan det være at dere behov for så mange som 7-8 nye mann blant de 17-18 mest brukte spillerne. Da er det hensiktsmessig å ha såpass tålmodighet at man ikke skal ta alle disse i samme sommervindu.

TrueTopRed
29.04.19 10:06
KongOlav2: Da er det hensiktsmessig å ha såpass tålmodighet at man ikke skal ta alle disse i samme sommervindu.

For min del haster det ikke nei, og det er viktigere å kvitte seg med spillere føre å hente noen. Så kan man heller plukke opp fra akademiet ved behov. 

Vi har dessuten flere som er lånt ut som skulle kunne komme inn å gjøre en god jobb. 

Men vi må snart kunne stabiliesere et sollid forsvar og bygge bakfra. Og spillere som Bailly, Smalling, Jones, Rojo i tillegg til en trøtt Darmian må ut portene for å få det til. 

(Innlegget ble redigert 29.04.19 10:07)

Thpe
ThpeInnlegg: 34436
29.04.19 14:00

Spennende å se hvem som kommer i sommer.

Jeg synes Wan-Bissaka er mannen som bør være vår høyreback neste sesong. Må jo være en av verdens ypperste taklere. Helt vill evne til å alltid treffe. Umulig å passere. Deilig driv med ballen også. 

Skulle mer enn gjerne fått De Ligt inn som stopper... men noe sier meg at det aldri skjer. Da ser jeg heller Harry Maguire inn. En som kjenner ligaen, nokså ung men har fått sin erfaring og rutine. Duellsterk og veldig komfortabel med ballen i beina. Veldig fornøyd dersom den hjulbente kjempen blir vår nye forsvarssjef, men har vel en tung kontrakt nå.

Marquinhos er forsvarskunstens far i moderne fotball og er en jeg alltid ville takket ja til. Men igjen, urealistisk.

Jeg synes vi mangler en midtbanespiller som kan kontrollere kamper, styre tempo, opp og ned. En dirigent. Klart Pogba kan ta over enkeltkamper og gjøre ting ingen andre gjør etter han, men det blir mer individuelle driv og enkeltpasninger som gjør at han blir avgjørende. Jeg ønsker en som styrer vårt spill i 90 minutter og er komfortabel med akkurat det. Jeg tror verken Ndidi, Rice eller Gana er riktig for denne rollen (men fullt mulig vi trenger en type ala disse også). 

Drømmen er Thiago, men tror Rúben Neves hadde vært noe.

Også må vi beholde Pogba. For guds skyld. 

(Innlegget ble redigert 29.04.19 14:04)

Chickensh1t
Chickensh1tInnlegg: 4230
29.04.19 15:01

Noe ala dette, så ville det blitt vei i vellinga:

Rashford   Jovic*   Sancho*

Pogba   Neves*   Ndombele*

Shaw   Lindeløf   de Ligt*   Wan-bissaka*

de Gea

Martial   Lukaku   Lingard

Pereira   Matic/McTominay   Fred

Tierney*   Smalling   Jones/Bailly   Dalot

Romero

Ut: Rojo 10, Darmian 10, Sanchez 15
Inn: Tierney 15, de Ligt 80, Wan-Bissaka 35, neves 40, ndombele 50, sancho 90, jovic 70 (totalt 380 mill pund)

Netto utlegg ca 3.5 mrd norske. Det må faktisk til om vi skal tilbake igjen der vi hører hjemme.

(Innlegget ble redigert 29.04.19 15:07)

Borealis88
Borealis88Innlegg: 1657
29.04.19 15:43

Jeg lurer på om jeg nesten heller vil ha inn Matt Doherty istedet for Wan-B. De blir ca like dyre? Stor aldersforskjell, men å ha Dalot/Doherty virker litt mer balansert enn Dalot/Wan-B, blir fort mangel på rutine der. Doherty holder fort nivået et par år til. Spørs prisene, skal Palace ha idiotiske 750mill for Wan-B, så kan det være greit å spare noen hundre millioner på Doherty. Kan prisen på Doherty være ca 450-500? Ble 27 i januar, signerte ny kontrakt i februar til -23, så han blir ikke billig.

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 44718
29.04.19 16:31
KongOlav2: Er vel relativt mange talentfulle midtbanespillere som kan være aktuelle. Tielemans, Neves, Van de Beek, Fernandes, Barella og Lyon-duoen Ndombele og Aouar. Og er Milinkovic-Savic utenfor rekkevidde?

Neves eller Rice ville jeg foretrukket. Fordelen med de 2 er at de kjenner ligaen. Det gjelder også Tielemans nå.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg