Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Barcelona - Liverpool 01.05.2019 kl 21

NYTT TEMA
William_S3
William_S3Innlegg: 5619
29.04.19 11:17

Da er det tid for semifinale 1 i CL på selveset arbeidernes dag, Liverpool vant generalprøven oppskriftsmessig mot et helt fortapt Huddersfield. Barcelona er dog en motstander av en helt annen kaliber og det er nok ikke feil å kalle dem verdens beste lag. 

Det er dog ikke tilfeldigheter at Liverpool også er i semifinalen og man vant borte mot sterke Bayern Munchen og Porto. Det etter at man faktisk tapte alle 3 bortekamper i gruppespillet. Dette blir sesongens største prøvelse hittil og det blir ekstremt viktig for Liverpool å score et bortemål eller to her for å kunne få boost inn mot kampen på Anfield. Duellen Van Dijk mot Messi blir spennende, det er verdens beste stopper mot verdens beste spiller overall. Regner med at det blir en noe defensiv tilnærming her, Firmino iallefall tilbake etter at han sto over mot Huddersfield grunnet en liten skade. Regner med at Matip går inn for Lovren. Det er digg med en tilnærmet skadefri tropp igjen etter at også Ox fikk sine minutter mot Huddersfield etter et år ute! 

Jeg tror dog Liverpool taper, å si noe annet at Barcelona er favoritter her er feil. Men samtidig er CL trofeet også noe å sikte etter som PL tittelen alt å dømme er tapt. Og finalemotstanderen er enten Ajax eller Tottenham som skal være overkommelige for Liverpool. Vi må tilbake helt til 2007 sist Liverpool møtte Barcelona i en offisiell kamp. Det endte med at Liverpool vant 2-1 på Camp Nou, mens Barcelona vant 1-0 på Anfield. Liverpool har spilt i alt 7 kamper mot Barcelona hvor 3 har endt med Liverpool seier, 2 med Barcelona seier og 2 uavgjorte. Håper vi kan forbedre den statistikken på onsdag. 

Men er klart vi skal gi City kamp hele veien inn i ligaen også altså. 

(Innlegget ble redigert 29.04.19 11:19)

lsklars
lsklarsInnlegg: 80717
29.04.19 11:27

Barcelona favoritter, men Liverpool får det bortemålet som trengs for å ta seg til finalen i Madrid.

1-1. 

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 17936
29.04.19 11:28

Hvorfor er Barcelona favoritter?

Liverpool har vært fantastiske denne sesongen!

Greit, de hadde 3 tap i gruppespill, men det handler vel strengt tatt om å karre seg videre til sluttspill?

Sykt bra defensivt denne sesongen Liverpool, tror Barcelona skal få det tøft med å score nok mål.

Offensivt begynner man å ligne på fjoråret igjen, kanskje enda bedre nå iom at Mane har funnet storformen!

Tror Liverpool går hele veien iår, er det beste laget av lagene som er igjen.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27368
29.04.19 11:32
William_S3: Duellen Van Dijk mot Messi blir spennende

Tror ikke Messi legger seg noe særlig på Van Dijk. Har mer tro på at det blir Robertson og Fabinho som må gjøre en jobb der. 

William_S3
William_S3Innlegg: 5619
29.04.19 11:40
-k9b_: Tror ikke Messi legger seg noe særlig på Van Dijk. Har mer tro på at det blir Robertson og Fabinho som må gjøre en jobb der.

Ja du har vel rett, er vel mer Suarez å se opp for i hans rom. Blir gøy med gjensyn med både Suarez og Coutinho. 

Eldon
EldonInnlegg: 9875
29.04.19 12:53
lsklars: Barcelona favoritter, men Liverpool får det bortemålet som trengs for å ta seg til finalen i Madrid. 1-1.

Kan jo for en gangs skyld gå av jinxetoget og si at jeg tror du treffer ganske godt her.

death_death
death_deathInnlegg: 347
29.04.19 13:08

Gleder meg til kamp. Har oppriktig tro på en grei borteseier. Tror rett og slett Liverpool kommer til å løpe Barcelona i senk. Borteseier til over 4 i odds er en GAVEPAKKE

JFT_96
JFT_96Innlegg: 23794
29.04.19 13:16

Oi oi oi. Her sier det stopp. Vi snakker laget med tidenes beste fotballspiller på hjemmebane. Her blir Klopps menn som smågutter å regne. Ikke nok med at det er et velsmurt maskineri med Messi i spissen, men man har andre verdensklassespillere som ballmaestro Arthur, fantastiske Busquets, Suarez etc etc. Får vi et bortemål her skal vi være fornøyd, men det skjer neppe. Vi så hvordan Barca enkelt trilla seg videre mot den taktiske storheten Ole, og jeg regner med at forskjellen mellom lagene vil være like stor her.

kamptips: 4-0 (Messi x2, Suarez, Pique). Langtidsskade på Salah og rødt kort på Van dijk.

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 6399
29.04.19 13:22

Håper på Barcelona selvsagt, men har liten tro på at de klarer det. Liverpool er for hardtjobbende og raske for Barca.  

2-1 i spania og 3-0 hjemme.

(Innlegget ble redigert 29.04.19 13:22)

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 14096
29.04.19 19:16

2-0 til Messi FC.

looprevil_fc_x2
looprevil_fc_x2Innlegg: 4880
29.04.19 19:17

Vil si det er 50-50 om hvem som går videre her. Til og med United klarte å sjokkere Barca de ti første minuttene på Camp nou, så spent på hva vi får til her.

Alisson

TAA Matip VVD Robbo

Henderson Fabinho Gini

Salah Firmino Mane

Benk: Mignolet, Gomez, Lovren, Milner, Keita, Shaqiri, Origi

Coutinho10
Coutinho10Innlegg: 14495
29.04.19 19:22

Alisson

TAA-Matip-VvD-Robertson

Henderson-Fabinho-Keita

Salah-Bobby-Mané

0-2. Salah og Mané avgjør denne semifinalen.

Son
SonInnlegg: 5793
29.04.19 19:39

1-3 minst. Det ville vært tidenes prestasjon av Barcelona å slå Liverpool med deres enorme flaks og dommerhjelp. Ikke bare det, men Barcelona er også fryktelig forutsigbar i hvordan de angriper. Det blir rett og slett barnemat for VvD.
For å ikke nevne den forferdelig borte statistikken. Choker dette max i returen uansett resultat.

Hadde United hatt halvparten av hva Liverpool er offensivt i de 2 kampene så hadde de glatt gått videre. 

(Innlegget ble redigert 29.04.19 19:46)

Son
SonInnlegg: 5793
29.04.19 19:47
William_S3: Ja du har vel rett, er vel mer Suarez å se opp for i hans rom.

Suarez har ikke passert en motspiller hele denne sesongen. Så det skal han nok klare.

ST10
ST10Innlegg: 22399
29.04.19 20:10

Messi må være bra her for at det ikke blir et CLtrofe for Pool.

Går Pool videre her, noe jeg gir dem 75% sjanse for, blir det den første CLfinalen siden dem vant sist i 05 som jeg ikke ser. Vil ikke se den dritten der.

LaVecchiaSignora
LaVecchiaSignoraInnlegg: 2116
30.04.19 07:40

For min del er det veldig åpent hvor nærmest alle utfall er mulige. Det kan bli 0-0, det kan bli en målfest og det kan bli en storseier til begge lag. Gir en liten fordel Liverpool totalt sett fordi jeg tror de uansett får med seg et bortemål som fort kan bli helt avgjørende, samtidig som Liverpool rett og slett er et bedre kollektiv og Barcelona avhenger for mye av en mann. Så tror jeg også at det blir helt eksepsjonelt vanskelig for Barcelona dersom Liverpool får det første målet og den sjansen er relativt stor. Får Barcelona det første målet, så er det i større grad sjanse for at Liverpool spiller seg inn i kampen og får det bortemålet som trengs for å lage spenning helt inn.

Ellers. For Barcelonas del er man nærmest full tropp når man ser bort i fra Rafinhas langtidsskade. Regner likevel med at Umtiti og Dembele begge blir utelatt pga sine skadeproblemer og manglende match fitness. Der man tidligere har hatt 3 spm-tegn i HB, en stk indreløper og vensterkant, tror jeg kun indreløperplassen er diskuterbar. Og her holder jeg en knapp på Arthur som gir denne oppstillingen:
Ter Stegen - Roberto, Pique, Lenglet, Alba - Rakitic, Busq, Arthur - Messi, Suarez, Coutinho

Vil nok være mer aktuelt å ta med Dembele fra start på Anfield der man vil få noe mer rom avhengig av resultatet.

liverpo__ole
liverpo__oleInnlegg: 20378
30.04.19 08:20

Tipper Coutinho spiller en stinker av en match, dersom han starter.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 22661
30.04.19 08:43
TrueTopRed: Håper på Barcelona selvsagt,

Det er mulig at det er jeg som er rar, men jeg holdt da faktisk med MU både mot PSG og Barcelona, selv om jeg har holdt med Liverpool siden dypt inne i forrige årtusen. Og når det gjelder de 2 lagene jeg nevner, så anser jeg det som en moralsk plikt at man enten er helt nøytral eller heier på det engelske laget!
Jeg mener det.

TrueTopRed
30.04.19 09:20
return_of_drakkar: Det er mulig at det er jeg som er rar, men jeg holdt da faktisk med MU både mot PSG og Barcelona

Du ville ha lettere motstand i en ev neste omgang. Helt naturlig det.

return_of_drakkar
30.04.19 09:40
TrueTopRed: Du ville ha lettere motstand i en ev neste omgang. Helt naturlig det.

Det er så det, men dette går faktisk på annet.
-At man holder med de engelske lagene.
-At det er enkelte lag der ute man har null sansen for.

Jeg heiet sågar på MU i den klassiske finalen mot BM (da OGS ble matchvinner). Ikke fordi jeg likte MU, men på grunn av prinsippet om engelsk lag versus andre storlag.

TrueTopRed
30.04.19 09:59

Ja du sier noe. Må med hånden på hjerte si at sånn er ikke jeg ;-)

Nå er allerede City ute, og klarer ikke å unna Liverpool å bli CoE igjen, da må noen stoppe de på veien.

Fansen vet å bruke CoE for alt det er verdt etterpå :-)

(Innlegget ble redigert 30.04.19 09:59)

Blaugrana_007
Blaugrana_007Innlegg: 3044
30.04.19 10:07

Jeg tror folk generelt undervurderer Barca og overvurderer Liverpool. Det gjelder spesielt mange barca fans. Liverpool har ikke møtt enda et lag som Barca før nå og de får seg nok et sjokk på camp nou.

Denat
DenatInnlegg: 2201
30.04.19 11:09

"Liverpool har ikke møtt enda et lag som Barca før nå og de får seg nok et sjokk på camp nou."

- I den grad det finnes, er jo Peps Man City fort samme hylle som Barcelona.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 20332
30.04.19 11:13
Denat: - I den grad det finnes, er jo Peps Man City fort samme hylle som Barcelona.

Iallefall så lenge turneringen er PL og ikke CL. I sistnevnte har de visst en slags mental sperre eller noe.

Denat
DenatInnlegg: 2201
30.04.19 11:16

Det samme kan sies om Barcelona de siste årene, hvor de har røket i kvartfinalen 3 ganger på rad. Mot Atletico, Juventus og Roma. Den siste etter å ha ledet 4-1 etter hjemmekampen. 

(Innlegget ble redigert 30.04.19 11:19)

mcdermott
mcdermottInnlegg: 65636
30.04.19 11:17
Blaugrana_007: Jeg tror folk generelt undervurderer Barca og overvurderer Liverpool. Det gjelder spesielt mange barca fans

--- Rart om egne fans gjør det, er man ikke helt fornøyde med hvordan laget fremstår denne sesongen?

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 15221
30.04.19 11:23
Blaugrana_007: Jeg tror folk generelt undervurderer Barca og overvurderer Liverpool.

Jeg tror egentlig motsatt. Meg selv innkludert.

Maskineriet til Klopp har vel neppe sett sitt like i fotballen faktisk . Det er imponerende hvordan alle ettempts mot de preller av som vann på smør.

(Innlegget ble redigert 30.04.19 11:26)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 20332
30.04.19 11:26
FrannyLee: Maskineriet til Klopp har vel neppe sett sitt like i fotballen faktisk .

Nei, verdens beste lag gjennom alle tider er vel en alt for mild beskrivelse. Nærmest en fornærmelse, vil jeg si.

(Innlegget ble redigert 30.04.19 11:27)

Blaugrana_007
Blaugrana_007Innlegg: 3044
30.04.19 11:36
Denat: Det samme kan sies om Barcelona de siste årene, hvor de har røket i kvartfinalen 3 ganger på rad. Mot Atletico, Juventus og Roma. Den siste etter å ha ledet 4-1 etter hjemmekampen.

mitt påstand er basert på denne sesongen

(Innlegget ble redigert 30.04.19 11:41)

return_of_drakkar
30.04.19 11:39
TrueTopRed: Ja du sier noe. Må med hånden på hjerte si at sånn er ikke jeg ;-)
Nå er allerede City ute, og klarer ikke å unna Liverpool å bli CoE igjen, da må noen stoppe de på veien.
Fansen vet å bruke CoE for alt det er verdt etterpå :-)

Den er helt grei (bortsett fra min moralske pekefinger da)…

Det har kanskje noe personer bakgrunn osv å gjøre.
Og det kan vi kanskje vise ved at jeg må spørre deg:
- Hva er: CoE ?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg