Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Solskjærtabellen - innspurten

NYTT TEMA
FlameWarrior
FlameWarriorInnlegg: 5812
05.05.19 22:20

Utrolig nok fant jeg ikke en egen tråd om vårens mest spennende og omdiskuterte liga. Nå som det nærmer seg slutten er det på tide med en oppsummering.

http://solskjaertabellen.com/

Det blir dramatisk kamp om seriegullet, etter at Liverpool i går såvidt beholdt ledelsen på ett poeng. 

Solskjær har heroisk kjempet seg til sikker CL-plass, til tross for en grusom innspurt. Tottenham ser sjokkerende ut til å miste både CL og Europa League. 

Andre kommentarer?

William_S3
William_S3Innlegg: 5142
05.05.19 22:21
FlameWarrior: Det blir dramatisk kamp om seriegullet, etter at Liverpool i går såvidt beholdt ledelsen på ett poeng.  Solskjær har heroisk kjempet seg til sikker CL-plass, til tross for en grusom innspurt. Tottenham ser sjokkerende ut til å miste både CL og Europa League.  Andre kommentarer?

Dette er den viktigste tabellen i norsk media! 

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 13762
05.05.19 22:22

12 - 4 - 4 er jo faktisk bra

b0lle
b0lleInnlegg: 12960
05.05.19 22:36

Hadde han fått en hel sesong ville det gitt 23 - 8 - 7 og 77 poeng. Klar 3. plass og CL neste sesong. Kjempe debut av OGS, slår Sarri og Emery ned i støvlene.

John||Locke
John||LockeInnlegg: 9567
05.05.19 22:46
Ka9nen: 12 - 4 - 4 er jo faktisk bra

Gi opp. Folk har ikke gangsyn.

Rekkefølgen på poengene har virkelig lokket amøbene ut i lyset.

-Pat

John||Locke
John||LockeInnlegg: 9567
05.05.19 22:50
b0lle: Hadde han fått en hel sesong ville det gitt 23 - 8 - 7 og 77 poeng. Klar 3. plass og CL neste sesong. Kjempe debut av OGS, slår Sarri og Emery ned i støvlene.

Mourinho: 1,53 poeng per kamp.
Solskjær: 2 poeng per kamp.

Selv om jeg ikke har klokkertro på Solskjær (det er lite som sier at han skal ha rett kompetanse), håper jeg virkelighan får tid til å få inn sine egne spillere og bruke sin egen spillestil. Vi er åpenbart patetisk trent, og går stort sett tom hver eneste kamp - og det uten en spesielt ambisiøs spillestil.

I starten var vi langt mer aggressive i presset, men Solskjær skjønte for at det ikke kom til å holde i lengden. Vi har derfor etter hvert blitt dypere og mindre intensive, som er en helt naturlig konsekvens av å ikke orke det tiltenkte presset.

På toppen av det hele er det ting som tyder på at ny spillestil og nytt treningsregime, har ført til flere skader. Da er det ekstra komisk å tenke på all kritikken Solskjær fikk da han valgte å rullere litt mot Burnley. En kamp hvor vi for øvrig var soleklart best og burde vunnet greit.

Men tror du folk har lært?

-Pat

Justice 96
Justice 96Innlegg: 37329
06.05.19 04:19

Flott tiltak! Har savnet link til tabellen på førstesida av VG i ukene etter kollapsen. Har til og med sendt forespørsel etter den til VG, uten å få svar, selvsagt. 

phantorang
phantorangInnlegg: 4
06.05.19 06:34

Heia Solskjær

(Innlegget ble redigert 06.05.19 06:34)

wingswest
wingswestInnlegg: 11083
06.05.19 13:51

Når sesongen skal oppsummeres så er det faktisk denne oversikten Solskjær må bedømmes ut i fra. At topp-4 glapp på målstreken var kjedelig, men i desember var vi mye lengre bak. 

Om poengtapene hadde vært fordelt jevnt og trutt gjennom perioden så hadde ingen klaget på den generelle jobben som er lagt ned. 

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 18392
06.05.19 14:22
John||Locke: Selv om jeg ikke har klokkertro på Solskjær (det er lite som sier at han skal ha rett kompetanse), håper jeg virkelighan får tid til å få inn sine egne spillere og bruke sin egen spillestil. Vi er åpenbart patetisk trent, og går stort sett tom hver eneste kamp - og det uten en spesielt ambisiøs spillestil. I starten var vi langt mer aggressive i presset, men Solskjær skjønte for at det ikke kom til å holde i lengden. Vi har derfor etter hvert blitt dypere og mindre intensive, som er en helt naturlig konsekvens av å ikke orke det tiltenkte presset. På toppen av det hele er det ting som tyder på at ny spillestil og nytt treningsregime, har ført til flere skader. Da er det ekstra komisk å tenke på all kritikken Solskjær fikk da han valgte å rullere litt mot Burnley. En kamp hvor vi for øvrig var soleklart best og burde vunnet greit.

Stort sett enig. Usikker på om jeg ønsker at han skal få tid. I mangel på et bra alternativ er det kanskje fornuftig.

Det som bekymrer er at vi fremstår som fryktelig dårlig organiserte defensivt. Lett å tenke at det bare er slik det blir med Phil Jones, men dette var jo ille selv til den standarden han har hatt i år. Og det mot Huddersfield. Man føler aldri at vi har kontroll. Solveig Guldbrandsen sa det greit, man blir aldri helt trygg på forsvaret.

En annen ting som gir grunn til bekymring er at vi ikke klarer mobilisere i en kamp som faktisk er jævlig viktig, samme hvor liten sjansen var.

Jeg er fullstendig klar over at det er flere spillere som ikke er gode nok, men de er bedre enn dette. Og jeg har heller ingen tro på at disse spillerne er så jævla egoistiske at de ikke bryr seg. Jones og Young er ikke akkurat favorittspillere, men uærlige eller likegyldige oppfatter jeg dem ikke som. Det er fryktelig billig å prate om innstilling når det ikke går rett vei.

Jeg tror treningsregimet til Mourinho, kombinert med VM og spillere som ganske enkelt ikke er gode nok (og et helt jævlig kampprogram), har resultert i krise de siste par månedene.

Jeg er usikker på Solskjær, men jeg er i grunnen ikke veldig bekymret for at han skal få sommeren. Mest sannsynlig henter vi spillere som speideravdelingen i klubben har identifisert. Det blir en betydelig oppgradering fra Mourinhotiden.

Everenga
EverengaInnlegg: 4645
07.05.19 11:09

Det mest interessante med denne tabellen er jo hvor sterkt Wolves har gjort det etter at de fikk noen kamper på seg til å bli vant med PL. Beste nykommer på rimelig lenge. 

Og selvfølgelig Palace tre poeng unna Champions League.

Har egentlig alltid tenkt at storlagene drar fra utover i sesongen gjennom større staller og bedre evne til rotasjon, men hele gapet fra topp 6 og ned har blitt bygget i første halvdel av sesongen.  

(Innlegget ble redigert 07.05.19 11:12)

Koskinen
KoskinenInnlegg: 3283
08.05.19 10:06

Tabellen bærer jo sterkt preg av at Chelsea, Arsenal og Tottenham har gått langt i Europa. Når man i tillegg ser på Tottenhams ekstreme skadesituasjon iår, så ligger noe av svaret der. Tottenham er vel klubben fremfor noen som må invistere i nye spillere i sommer.

kansas00
kansas00Innlegg: 21355
12.05.19 18:42

Da ble solskjær pl's tredje beste poengplukker etter klopp og guardiola. Mektig.

(Innlegget ble redigert 12.05.19 18:47)

NoDabForYou
NoDabForYouInnlegg: 64
12.05.19 20:32
Koskinen: Tabellen bærer jo sterkt preg av at Chelsea, Arsenal og Tottenham har gått langt i Europa. Når man i tillegg ser på Tottenhams ekstreme skadesituasjon iår, så ligger noe av svaret der. Tottenham er vel klubben fremfor noen som må invistere i nye spillere i sommer.

Hva er invistere for noe?

gaskenrigi
gaskenrigiInnlegg: 4896
12.05.19 21:45
phantorang: Heia Solskjær

Heia feilskjær, hadde jeg vært manager, hadde det blitt trekk i lønn ved tversover pasninger.

clavin
clavinInnlegg: 31226
13.05.19 21:28

Opererer norske aviser med en Solskjær-tabell etter at han ble fast ansatt? 

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 3209
13.05.19 21:32

Formtabellen siste 6 kampene når alt skal avgjøres, der ligger united på nest siste plass i ligaen.

kytec
kytecInnlegg: 40608
13.05.19 21:35
FlameWarrior: Solskjær har heroisk kjempet seg til sikker CL-plass, til tross for en grusom innspurt.

Hø?

kytec
kytecInnlegg: 40608
13.05.19 21:37
TrueTopRed: Formtabellen siste 6 kampene når alt skal avgjøres, der ligger united på nest siste plass i ligaen.

Forstår det slik at han har signert en norsk 14-åring, så da regner eg med at det snur.  

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 3209
13.05.19 21:41
kytec: så da regner eg med at det snur.

Ikke umulig. Går rykter om at han er den ledertypen laget mangler.

johwi68
johwi68Innlegg: 19842
13.05.19 21:43
TrueTopRed: Ikke umulig. Går rykter om at han er den ledertypen laget mangler.

Tromsøværing, så nå må det bare gå rette veien.

FlameWarrior
FlameWarriorInnlegg: 5812
13.05.19 23:10
kytec: Hø?

Ja, det er til og med en link i samme innlegg: som du ser ble topp 3 sikret allerede før siste serierunde. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg