Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Europa League-finale: Chelsea - Arsenal

NYTT TEMA
LeCoq
LeCoqInnlegg: 6576
12.05.19 18:19

29. mai, 21:00. TV2.

Helengelsk finale også i Europa League. Chelsea tok tredjeplassen i ligaen, og er dermed sikret Champions League-spill neste sesong. Sarri er nok rimelig lysten på sitt første trofé. For Arsenal sin del blir dette en av de viktigste kampene på mange år.

Chelsea: Kepa; Azpilicueta, Luiz, Christensen, Emerson; Kanté, Jorginho, RLC; Willian, Hazard, Higuain

Arsenal: Cech; Sokratis, Koscielny, Monreal; Niles, Torreira, Xhaka, Kolasinac; Özil; Aubameyang, Lacazette

Kamptips: 
1-2

(Innlegget ble redigert 12.05.19 18:23)

johwi68
johwi68Innlegg: 19917
12.05.19 20:34

Denne tar Chelsea, med bedre offensive spillere enn Chelsea sitt one-man-band. Auba og Lacazette med hver sin scoring, og nord slår vest.

lsklars
lsklarsInnlegg: 76231
12.05.19 20:43

Arsenal favoritter grunnet Auba.

1-3. 

Eldon
EldonInnlegg: 9526
12.05.19 21:40

Her håper vi på Arsenal. Chelsea får CL uansett.

Enzino
EnzinoInnlegg: 36085
12.05.19 21:48

Rimelig 50/50 etter min vurdering. En av ytterst få kamper de senere årene, hvor jeg mener bookiene konsekvent er for pesimistiske på Arsenals vegne.

Stor sannsynlighet for at det blir avgjort enten av en skyhøy individuell offensiv prestasjon. Der har vi 3 potensielle matchavgjørende spillere mens Chelsea har 1. 

Eller så blir det avgjort av en individuell feil. Der har vi mange flere kandidater enn Chelsea.

Jorginho må stoppes, derfor ville det være en stor fordel om Ramsey ble klar. Men det blir han etter alle solemerker ikke. Da spørs det om vi kanskje burde droppe Øzil fra start for en ekstra sentral midtbanespiller.

Og så må selvsagt Hazard stoppes, men det går ikke med enkeltspillere hvis han har dagen, så den kollektive defensiven må sitte, noe den ikke har gjort ofte i år.

Tipper 1-1 etter full tid, 2-2 etter ekstraomganger og at Arsenal tar det på straffer.

(Innlegget ble redigert 12.05.19 21:50)

ONV95
ONV95Innlegg: 4263
13.05.19 07:45

Kan vi håpe at Sarri´s disipler er fornøyd med 3 plassen og har startet ferien allerede?

Hadde vært gull med Ramsey tilbake, men han trenger vanligvis noen ukers matchtrening før formen kommer. Ramsey er uansett en mann for finale.

MarcoMauritz
MarcoMauritzInnlegg: 1370
13.05.19 07:55

Iwobi med to assist mot Burnley. Snuser han på en startplass?

Enzino
19.05.19 12:19

Litt irriterende at det ikke kommer noen nyheter på Ramsey. Det er nesten 6 uker fra Napolikampen han ble skadet til EL-finalen.

Milde hamstringskader kan leges på 4-6 uker.

På arsenal.com er det ikke noen oppdateringer, mens på Premier League Injury table står det at han ikke blir klar, men den virker ikke å være oppdatert.

Er stygt redd for at han ikke er tilgjengelig, men har et ørlite håp om at han kan sitte på benken for oss og komme inn og sette preg på kampen hvis det blir nødvendig.

(Innlegget ble redigert 19.05.19 12:19)

Pogba6
Pogba6Innlegg: 5695
19.05.19 12:21

Ramsey har jo selv sagt at han har spilt sin siste kamp for Arsenal. Tipper han er rundt på husjakt i Torino nå.

b0lle
b0lleInnlegg: 12974
19.05.19 16:48
Pogba6: Ramsey har jo selv sagt at han har spilt sin siste kamp for Arsenal. Tipper han er rundt på husjakt i Torino nå.

Neppe. Allerede bestemt at han skal leie en sokkelleilighet i villaen til Ronaldo.

b0lle
b0lleInnlegg: 12974
19.05.19 16:49
MarcoMauritz: Iwobi med to assist mot Burnley. Snuser han på en startplass?

Håper det.

JFT_96
JFT_96Innlegg: 23453
19.05.19 17:53

2-2 og straffekonk her. Den vinner Arsenal, med tittelgrossisten Emery. 

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 13471
19.05.19 17:57

Her håper jeg på Arsenal-seier. Har et par ihuga Arsenal-kompiser, og dem unner jeg gleden av pokal og seier i europacup. Lykke til og god kamp.

0-1, Lacazette.

LaLuzdelNorte
LaLuzdelNorteInnlegg: 977
20.05.19 01:26

Med RLC og Odoi ute, blir det mye ansvar på Hazard. Den ene jævelen der er alt vi må stoppe, lettere sagt enn gjort. Tror vi har god nok offensiv til å sette 2-3 baller i nettet mot Chelski Plastic Club.

Mehh
MehhInnlegg: 435
20.05.19 11:00
LaLuzdelNorte: Chelski Plastic Club

*fnis* For en mye kulere supporter du er enn Chelsea sine...

Ut over den fantastisk barnslige avslutningen din, har du helt rett. Dere trenger nok kun fokusere på å stoppe Hazard. Med mindre Pedro plutselig har en av sine "på" kamper, sånn helt ut av det blå. 

Holder dessverre dere som favoritt etter RLC ble skada.

ONV95
ONV95Innlegg: 4263
20.05.19 11:15

Jeg tror kampen er helt åpen her. Chelsea har åpenbart levert litt bedre enn Arsenal de siste ukene, selv om det ikke sier mye. Men vi vi har vært ganske så solide i EL-kampene, og ditto svake i PL:

I utgangspunktet en helt åpen kamp som begge kan vinne, men vi har de siste årene vært solide i finaler, og Emery har jo gode resultater å vise til i EL- finaler.

Men, likevel er vi veldig sårbare bakover og hvis Chelsea er påskrudd, men Kante som bosser midtbanen og Hazard som bruker våre forsvarere som rundingsbøyer så kan Chelsea få lett match.  Jeg håper likevel at våre spisser får nok muligheter til å vri kampen i vår favør. Kampen er heller ikke like viktig for Chelsea som allerede er i CL til neste år, uten av jeg tror det betyr mye når kampen spiles.

Uansett en flott avslutning på sesongen mellom to tradisjonsbærere i Engelsk fotball.

LaLuzdelNorte
LaLuzdelNorteInnlegg: 977
20.05.19 18:40
Mehh: kulere

Takk! 

TheFamous25
TheFamous25Innlegg: 16582
20.05.19 18:41

70 - 30 favør Arsenal er mitt tips. 

Chelsea uten spisser og RLC skadet i en tullete unødvendig kamp så er sjansen for Chelsea seier meget liten. 

(Innlegget ble redigert 20.05.19 18:45)

oggyboy61
oggyboy61Innlegg: 7756
21.05.19 13:38

Er det bekreftet at  mikke tar i han, ikke kan reise til Baku?

Elguaje
ElguajeInnlegg: 19596
21.05.19 13:40
oggyboy61: Er det bekreftet at  mikke tar i han, ikke kan reise til Baku?
Orake1et3
Orake1et3Innlegg: 3366
21.05.19 16:32
ONV95: Kampen er heller ikke like viktig for Chelsea som allerede er i CL til neste år, uten av jeg tror det betyr mye når kampen spiles.

Tror det får mye å si. Merker at jeg som Chelsea-supporter er helt avslappet ift denne kampen etter 3 plassen, mens det ville vært helt annerledes hvis vi måtte vinne for å komme til CL. Tipper det er tilsvarende for Chelsea-spillerne. De vil selvsagt vinne og vil gjøre alt de kan på banen, men jeg tror ikke de forbereder seg 110 % nå, noe Arsenal trolig gjør. 

TheFamous25
21.05.19 20:21

Hverken Chelsea eller Arsenal klare å selge sine usle 6000billetter pga at det blir for dyrt å reise dit.

Men UEFA de gi faen i det for de har allerede fått pengene inn på kontoen sin

Satans korrupte jævlar som sitte i det UEFA styret 

oggyboy61
21.05.19 20:43

Dersom begge klubber nekter å spille i Baku, så må vel UEFA flytte den?(leste et sted at Piers Morgan har foreslått at klubbene bør nekte å spille i Baku) Siden det er to engelske klubber kan den flyttes til Wembley (ikke at jeg tror det kommer til å skje ass)

(Innlegget ble redigert 21.05.19 20:46)

MarcoMauritz
MarcoMauritzInnlegg: 1370
22.05.19 11:42

Cech må holdes langt vekke fra klubben siden han har signert for fienden. Naivt å tro han vil levere i finalen når han går til Chelsea fra høsten av 

Enzino
22.05.19 12:44
oggyboy61: Dersom begge klubber nekter å spille i Baku, så må vel UEFA flytte den?

De må vel strengt tatt ikke det. De kan fint bare si at begge lagene ved å ikke stille til den offisielle kampen, har frasagt seg muligheten til tittelen, og eventuelt gi dem straff for brudd på turneringens regler, i form av bot og/eller utestengelse fra turneringer i UEFA regi for en gitt tidsperiode.

Det ville være et enormt prestigetap for UEFA, men å la klubbene selv bestemme kamparena ville nok vært enda verre med tanke på prestige. Så det tror jeg aldri de ville kunne tillate faktisk, når jeg har tenkt litt på det.

Grusom presedens å sette for fremtiden. Da kan jo klubbene bare nekte å spille der det ikke passer dem.

SuperJoeCole
SuperJoeColeInnlegg: 6430
22.05.19 13:20

Her holder jeg Arsenal som relativt store favoritter. Vi har èn offensiv trussel, og jeg er spent på motivasjonen hans. 

Den eneste fordelen vi har, er at vi har mindre press.

Esm
EsmInnlegg: 80
22.05.19 15:35

Et must win for Arsenal mot et Chelsea med lave skuldre. Tror Chelsea er 60/40 favoritter her.

TheFamous25
22.05.19 18:35
Esm: Tror Chelsea er 60/40 favoritter her.

Chelsea med kun Hazard og  litt Giroud som et uromoment der fremme. Forstår fint lite hvordan du kommer frem til at Chelsea skal være favoritt i denne kampen. Kun det med lave skuldre er ikke nok til å vinne en kamp

K-dawg
K-dawgInnlegg: 2966
22.05.19 20:54
MarcoMauritz: Naivt å tro han vil levere i finalen når han går til Chelsea fra høsten av

Snakker man om en ung spiller uten erfaring så hadde det vært en annen sak, men en mann som Petr Cech med 15 år på toppnivå vil selvsagt gi alt for laget han spiller på.

Forøvrig tror jeg Arsenal vinner her. Chelsea har tatt ferie allerede, og Sarri er vel på vei til Torino.

oggyboy61
22.05.19 23:12
Enzino: Grusom presedens å sette for fremtiden. Da kan jo klubbene bare nekte å spille der det ikke passer dem.

Nei, det var nå egentlig ment som en protestaksjon mot at man ikke kan la Mkhtarjan spille i Baku, og at dette skulle markeres med spillenekt fra begge klubber. Når det er sagt, så var vel finalearenaen satt opp såpass tidlig at man visste om dette i god tid på forhånd.

Som sagt var det journalist Piers Morgan som la spillenekt frem som et protestsvar på at finalen går i Baku (han er jo for øvrig ihuga Arsenal fan da)

Likevel kan vel man si at Baku ikke burde være finaleplass i Europas nest største fotballturnering for klubblag,

(Innlegget ble redigert 22.05.19 23:16)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg